Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by groentje »

Maar nu heb je op z'n minst een doel voor ogen ald je nog eens naar België komt :mrgreen:
Laatste keer dat ik er was, was er nog een BNP Paribas Fortis in het dorp, alsook enkele café's en een snackbar.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

groentje wrote:Maar nu heb je op z'n minst een doel voor ogen ald je nog eens naar België komt :mrgreen:
Laatste keer dat ik er was, was er nog een BNP Paribas Fortis in het dorp, alsook enkele café's en een snackbar.
Haha, inderdaad! :)
Ik schrijf het op mijn bucketlist.
Er is toch ook nog een Haaren in Noord-Brabant?
Kan ik daar dan mooi langs rijden onderweg. :P
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by GWR7007 »

JelmerS wrote:Achterlijke openingstijden altijd in DLD.
Dat is niet achterlijk. Het is, vanuit een Duits perspectief, gewoon normaal. Eerder zijn de beperkte aantallen van NL'se banken in het land iets dat je zo kunt noemen. Wees blij, dat er überhaupt een (of waarschijnlijk meerdere verschillende banken) bank in Haren -nooit eerder van gehoord- is/zijn.
Ik weet niet wanneer je tijd hebt en hoe ze dat bij die Volksbank handhaven maar bij de Sparkasse in Münster zijn ze op donderdag langer open.
Je hebt echter altijd de "Mittagspause" tussen 13 en 14 uur. Dat heb je echter eigenlijk altijd in alle kleine winkels in Duitsland.
In de plaatsen waar je op vakantie gaat (ik dacht, dat je iets zei van vakantie ergens in Noordrijn-Westfalen in een EBT-woestijn) zal dat ook niet anders zijn.
Het verbaast me hoe dan ook, dat het om een automaat gaat die niet altijd toegangelijk is 8O . Normaal gesproken is het eigenlijk de bedoeling van zo een automaat dat je juist onafhankelijk van de openingstijden van de bank bent :roll: .....
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Tjariet »

GWR7007 wrote:
JelmerS wrote:Achterlijke openingstijden altijd in DLD.
Dat is niet achterlijk. Het is, vanuit een Duits perspectief, gewoon normaal. Eerder zijn de beperkte aantallen van NL'se banken in het land iets dat je zo kunt noemen. Wees blij, dat er überhaupt een (of waarschijnlijk meerdere verschillende banken) bank in Haren -nooit eerder van gehoord- is/zijn.
Ik weet niet wanneer je tijd hebt en hoe ze dat bij die Volksbank handhaven maar bij de Sparkasse in Münster zijn ze op donderdag langer open.
Je hebt echter altijd de "Mittagspause" tussen 13 en 14 uur. Dat heb je echter eigenlijk altijd in alle kleine winkels in Duitsland.
In de plaatsen waar je op vakantie gaat (ik dacht, dat je iets zei van vakantie ergens in Noordrijn-Westfalen in een EBT-woestijn) zal dat ook niet anders zijn.
Het verbaast me hoe dan ook, dat het om een automaat gaat die niet altijd toegangelijk is 8O . Normaal gesproken is het eigenlijk de bedoeling van zo een automaat dat je juist onafhankelijk van de openingstijden van de bank bent :roll: .....
(foutje, zie hieronder)
Last edited by Tjariet on Thu Aug 24, 2017 11:12 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by Tjariet »

Tjariet wrote:
GWR7007 wrote:
JelmerS wrote:Achterlijke openingstijden altijd in DLD.
Dat is niet achterlijk. Het is, vanuit een Duits perspectief, gewoon normaal. Eerder zijn de beperkte aantallen van NL'se banken in het land iets dat je zo kunt noemen. Wees blij, dat er überhaupt een (of waarschijnlijk meerdere verschillende banken) bank in Haren -nooit eerder van gehoord- is/zijn.
Ik weet niet wanneer je tijd hebt en hoe ze dat bij die Volksbank handhaven maar bij de Sparkasse in Münster zijn ze op donderdag langer open.
Je hebt echter altijd de "Mittagspause" tussen 13 en 14 uur. Dat heb je echter eigenlijk altijd in alle kleine winkels in Duitsland.
In de plaatsen waar je op vakantie gaat (ik dacht, dat je iets zei van vakantie ergens in Noordrijn-Westfalen in een EBT-woestijn) zal dat ook niet anders zijn.
Het verbaast me hoe dan ook, dat het om een automaat gaat die niet altijd toegangelijk is 8O . Normaal gesproken is het eigenlijk de bedoeling van zo een automaat dat je juist onafhankelijk van de openingstijden van de bank bent :roll: .....
Je kunt in Haren er ook altijd bij (de automaat in de Kirchstr. in ieder geval), of er is heel recent iets veranderd. Ik stort er altijd op zondag, dan is de bank sowieso niet open...

Wat betreft de openingstijden, ik heb liever een bank die een paar uur middagpauze houdt en daarna bundels biljetten geeft zonder zeuren, dan een (elke Nederlandse) bank die de hele betekenis van het woord bank niet kent.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

JelmerS wrote:Achterlijke openingstijden altijd in DLD. Vanmiddag moest ik om 14.00u in Onstwedde zijn en besloot ik om te rijden via Haren om ein-de-lijk een :note-200: of :note-500: te kunnen pinnen. Gewoon omdat ik alle biljetten een keer in handen wil hebben gehad/ingevoerd wil hebben. Volksbank Haren is dus tussen 13.00 en 14.30u gesloten, achter was een geldautomaat die buiten gebruik was, maar gelukkig was het halletje nog wel open, waardoor ik daar geld kon pinnen. Maar die automaat had alleen het 'standaard' assortiment. Dus om niet helemaal met lege handen te komen maar 6x :note-5: gepind!

Nou, vorige week kon dat nog wel.

Je hebt aan weer kanten een ingang hè ;) Het tussen gedeelte is tussen de middag gesloten.

Vlakbij zit een goed restaurant (Am Dom), goede reden om terug te gaan. Geld opnemen, uitgeven en nog meer biljetten scoren ;)
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

Tjariet wrote: Wat betreft de openingstijden, ik heb liever een bank die een paar uur middagpauze houdt en daarna bundels biljetten geeft zonder zeuren, dan een (elke Nederlandse) bank die de hele betekenis van het woord bank niet kent.
Wat zijn 'bundels' precies? Hoeveel biljetten zijn dat?
Is dat alleen voor klanten of kan ik ook bijvoorbeeld €200 omruilen voor 40*€5?
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by GWR7007 »

ludofaki wrote: Wat zijn 'bundels' precies? Hoeveel biljetten zijn dat?
Is dat alleen voor klanten of kan ik ook bijvoorbeeld €200 omruilen voor 40*€5?
Het wordt een beetje off-topic maar ja ik wil het hier wel beantwoorden.
Bundels zijn bepaalde bedragen waarvoor uitsluitend biljetten van een beplaade waarde worden gebruikt. Het zijn meestal 100 biljetten. Dus 100x :note-5: ( :arrow: 500€), 100x :note-10: ( :arrow: 1.000€), 100x :note-20: ( :arrow: 2.000€)... en ga zo maar door. Of er kleinere aantallen voor bundels van :note-200: of :note-500: gebruikt worden kan ik niet zeggen. Daar heb ik namelijk nog geen van gehad :mrgreen: .

Qua wisselen: als er nog open kassa's zijn bestaat misschien de mogelijkheid dat ze voor je wisselen. Eigenlijk is het echter alleen voor klanten. Tenminste is dat mijn ervaring bij de Sparkassen hier in Münster (andere banken durf ik niet aan omdat ik daar geen klant ben; en ook bij de Sparkasse zijn ze de regels stricter aan het uitleggen/zijn de regels strenger geworden). Je moet het gewoon vragen. Soms hangt het ook af van de medewerker, wanneer je komt, met hoe veel je komt, wat je voor de biljetten wilt etc. Als ik jou was zou ik het echter niet overdrijven.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

Kleine verduidelijking: Ik stond aan de hoofdingang en deze was gesloten omdat het op dat moment dus 13.15 uur was.
Ik ben om het gebouw heen gelopen en achter/opzij was een automaat maar hier was op dat moment een A4-tje op geplakt dat de automaat buiten gebruik was. Dit is waarschijnlijk de automaat die jullie bedoelen.

Toen liep ik verder en kwam ik weer bij de hoofdingang die toen toevallig wel geopend was omdat er een medewerker bezig was. Hier ben ik dus naar binnen gelopen maar ik kon het gebouw zelf niet binnen, dit was ook niet de bedoeling gezien de medewerker nogal geërgerd keek en nogmaals controleerde of de deur wel op slot was. De automaat waar ik toen gepind had (dus in dat halletje) gaf het 'gebruikelijke' :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:.

Dus misschien heb ik er net pech gehad dat die automaat aan de andere kant net op dat moment storing had. Maar wel mooi voor niets ca. 40 á 50 kilometer omgereden.

Ik werk van ma t/m vrij van 8.00 - 17.00 uur en zou dus apart vrij moeten nemen als ik een bank wil bezoeken.
Afgelopen week had ik vakantie en ik dacht dat ik een bezoekje aan Haren dan dus mooi kon combineren met het adres waar ik die dag naartoe ging.
Maar helaas pakte dat anders uit en had ik er later die week geen zin meer in om er opnieuw heen te gaan (alleen maar weer extra kilometers). Maar als ik weer vakantie of evt. een keer een vrije middag of zo heb, ga ik gewoon het dorpje bezoeken en gelijk geld pinnen. Ik weet nu dat ik er niet tussen 13.00 en 14.30 uur moet zijn.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

GWR7007 wrote:
JelmerS wrote:Achterlijke openingstijden altijd in DLD.
Dat is niet achterlijk. Het is, vanuit een Duits perspectief, gewoon normaal. Eerder zijn de beperkte aantallen van NL'se banken in het land iets dat je zo kunt noemen. Wees blij, dat er überhaupt een (of waarschijnlijk meerdere verschillende banken) bank in Haren -nooit eerder van gehoord- is/zijn.
Ik weet niet wanneer je tijd hebt en hoe ze dat bij die Volksbank handhaven maar bij de Sparkasse in Münster zijn ze op donderdag langer open.
Je hebt echter altijd de "Mittagspause" tussen 13 en 14 uur. Dat heb je echter eigenlijk altijd in alle kleine winkels in Duitsland.
In de plaatsen waar je op vakantie gaat (ik dacht, dat je iets zei van vakantie ergens in Noordrijn-Westfalen in een EBT-woestijn) zal dat ook niet anders zijn.
Het verbaast me hoe dan ook, dat het om een automaat gaat die niet altijd toegangelijk is 8O . Normaal gesproken is het eigenlijk de bedoeling van zo een automaat dat je juist onafhankelijk van de openingstijden van de bank bent :roll: .....
De automaat had dus toevallig precies op het moment dat ik er was storing, dat kan niet anders!

Ik ga naar Sauerland op vakantie. 3 jaar geleden ben ik er ook geweest (met een kleine groepsreis) en ging ik op de middag die ik vrij mocht besteden het dorp in. Tot mijn (toen nog) grote verbazing was op dat moment het grootste deel van de winkels gesloten (tussen 13.00 en 14.00u). Ik had het in dit geval dus ook kunnen weten, maar goed, nooit aan gedacht natuurlijk. Nu ben ik weer even 'wakkergeschud'. Ik vind Duitsland serieus een geweldig land! Maar dat vele winkels en banken tussen de middag dicht zijn... persoonlijk vind ik dat niet meer van deze tijd. Maar goed, als we die discussie gaan voeren raken we wel erg offtopic, dus daar laat ik het maar even bij!
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by eddydevries »

JelmerS wrote:
groentje wrote:Maar nu heb je op z'n minst een doel voor ogen ald je nog eens naar België komt :mrgreen:
Laatste keer dat ik er was, was er nog een BNP Paribas Fortis in het dorp, alsook enkele café's en een snackbar.
Haha, inderdaad! :)
Ik schrijf het op mijn bucketlist.
Er is toch ook nog een Haaren in Noord-Brabant?
Kan ik daar dan mooi langs rijden onderweg. :P
Ja,
En ook een Haren (met maar 1 'a').

Bekend in heel Nederland doordat hier de Harense Smid begonnen is.
Maar ik lees nu op hun website dat ze in 2015 gesloten zijn.

Je kan op het adres nog wel aan biljetten komen: naast "Smid Lifestyle" zit er ook Aldi, BCC en "Bike" op het adres.

Op weg naar Haaren kom je hier vlak langs (afslag 17, Ravenstein op de A50)
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

Ah, dan kan ik een keer een vakantietripje/dagtripje maken van het bezoeken van alle Harens! :D
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by eddydevries »

JelmerS wrote:Ah, dan kan ik een keer een vakantietripje/dagtripje maken van het bezoeken van alle Harens! :D
Je kan er hier meer vinden, of in dit internationale topic.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

JelmerS wrote:Achterlijke openingstijden altijd in DLD. Vanmiddag moest ik om 14.00u in Onstwedde zijn en besloot ik om te rijden via Haren om ein-de-lijk een :note-200: of :note-500: te kunnen pinnen. Gewoon omdat ik alle biljetten een keer in handen wil hebben gehad/ingevoerd wil hebben. Volksbank Haren is dus tussen 13.00 en 14.30u gesloten, achter was een geldautomaat die buiten gebruik was, maar gelukkig was het halletje nog wel open, waardoor ik daar geld kon pinnen. Maar die automaat had alleen het 'standaard' assortiment. Dus om niet helemaal met lege handen te komen maar 6x :note-5: gepind!

Was je inmiddels al geweest? Vanochtend zat er geen :note-200: in. Geen idee of ze op waren of dat ze er niet meer inzitten, kom er later op terug ;)

Wel nog een nieuwe combi gescoord
R/Y :note-500:
https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=179838857
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

ludofaki wrote:
JelmerS wrote:Achterlijke openingstijden altijd in DLD. Vanmiddag moest ik om 14.00u in Onstwedde zijn en besloot ik om te rijden via Haren om ein-de-lijk een :note-200: of :note-500: te kunnen pinnen. Gewoon omdat ik alle biljetten een keer in handen wil hebben gehad/ingevoerd wil hebben. Volksbank Haren is dus tussen 13.00 en 14.30u gesloten, achter was een geldautomaat die buiten gebruik was, maar gelukkig was het halletje nog wel open, waardoor ik daar geld kon pinnen. Maar die automaat had alleen het 'standaard' assortiment. Dus om niet helemaal met lege handen te komen maar 6x :note-5: gepind!

Was je inmiddels al geweest? Vanochtend zat er geen :note-200: in. Geen idee of ze op waren of dat ze er niet meer inzitten, kom er later op terug ;)

Wel nog een nieuwe combi gescoord
R/Y :note-500:
https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=179838857
Nee, voor ik opnieuw tijd heb of het op de route ligt ben ik weer maaaaanden verder! Mocht jij er nog komen, dan houd ik de berichtgeving over de :note-200: ff in de gaten. ;-)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”