Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

HBoZ wrote:
luckbox wrote:Ik weet niet of dit al ergens gepost is, maar bij mijn locale ABN AMRO hangt een briefje dat er geen :note-100: meer uit hun automaten komt. Op het briefje staat dat dit vanaf half juni landelijk is ingevoerd.
Bij de linkerbuiten atm hangt sinds de 22e een briefje dat er vanaf de 26e geen briefjes meer van 100e uitkomen.
Wie zou die nu nog willen hebben :lol: :?:
Ja, ik, ik pin ze nog best vaak. Misschien niet EBT waardig, maar goed.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

Oow, best jammer dat er geen :note-100: meer uit de automaten komt.
Ik pinde ze niet vaak, maar vond het af en toe best leuk wat ervan in bezit te hebben en in de rechterautomaat binnen bij de ABN hadden ze die ook in de automaat. En inderdaad vorige week toen ik 140 euro nodig had, zag ik deze er niet meer als optie bij staan. Ik vind het gewoon mooie briefjes en niet alleen door de waarde.

Vandaag mijn tweede retailmix van dit jaar (en tevens in korte tijd) gepind. 20x5, 20x10.
Helaas geen hit dit maal. Wel iets dat mij opviel, twee á drie weken geleden en nu weer, kreeg ik bij de :note-10: één oud biljet en de rest allemaal 'nieuw'. Bijzonder dat er dan precies één oude tussen zit, doen ze dit bewust of is het toeval?
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

Dat is puur toeval ;)
De Volksbank aan de Kirchstrasse in Haren had vanochtend alle biljetten nog.

Heb m'n limiet van de Regiobank verhoogd, maar blijkbaar blijft buiten NL de paslimiet gewoon €1000 :( Morgen maar opnieuw heen en geld naar anderen overmaken zodat ik met meerdere pasjes kan. En dan direct door m'n auto kopen.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

ludofaki wrote:Dat is puur toeval ;)
De Volksbank aan de Kirchstrasse in Haren had vanochtend alle biljetten nog.

Heb m'n limiet van de Regiobank verhoogd, maar blijkbaar blijft buiten NL de paslimiet gewoon €1000 :( Morgen maar opnieuw heen en geld naar anderen overmaken zodat ik met meerdere pasjes kan. En dan direct door m'n auto kopen.
Klinkt leuk en door de aankoop van je auto heb je weer mooi reden genoeg biljetten te pinnen.
En dan offtopic (als autoliefhebber :wink:) wat is het geworden?
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

JelmerS wrote:
ludofaki wrote:Dat is puur toeval ;)
De Volksbank aan de Kirchstrasse in Haren had vanochtend alle biljetten nog.

Heb m'n limiet van de Regiobank verhoogd, maar blijkbaar blijft buiten NL de paslimiet gewoon €1000 :( Morgen maar opnieuw heen en geld naar anderen overmaken zodat ik met meerdere pasjes kan. En dan direct door m'n auto kopen.
Klinkt leuk en door de aankoop van je auto heb je weer mooi reden genoeg biljetten te pinnen.
En dan offtopic (als autoliefhebber :wink:) wat is het geworden?

Zwarte Clio uit 2011. 1.5dci met weinig gelopen.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

ludofaki wrote:
JelmerS wrote:
ludofaki wrote:Dat is puur toeval ;)
De Volksbank aan de Kirchstrasse in Haren had vanochtend alle biljetten nog.

Heb m'n limiet van de Regiobank verhoogd, maar blijkbaar blijft buiten NL de paslimiet gewoon €1000 :( Morgen maar opnieuw heen en geld naar anderen overmaken zodat ik met meerdere pasjes kan. En dan direct door m'n auto kopen.
Klinkt leuk en door de aankoop van je auto heb je weer mooi reden genoeg biljetten te pinnen.
En dan offtopic (als autoliefhebber :wink:) wat is het geworden?

Zwarte Clio uit 2011. 1.5dci met weinig gelopen.
Netjes, die vind ik leuk! :wink:
Ik rij zelf een Focus uit 2002 (wagon) en wil graag een jonger vlot ogend hatchbackje. Zoiets staat ook op mijn shortlist. Maar dan benzine. Maar de Focus is nog zo goed dat ik het eigenlijk steeds uitstel.
titolandia
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 13
Joined: Sat Jul 29, 2017 9:07 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by titolandia »

hallo. In Amsterdam, waar hij kreeg een geldautomaat nominale waarde 100 euro. Danke
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

titolandia wrote:hallo. In Amsterdam, waar hij kreeg een geldautomaat nominale waarde 100 euro. Danke
Try An ATM inside Rabobank. Or go to the national bank and change.
titolandia
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 13
Joined: Sat Jul 29, 2017 9:07 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by titolandia »

And which Rabobank ATM in Amsterdam denoted a 100 euro banknote ??
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5441
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by GWR7007 »

I'm not an expert concearning the Rabobank, but I would try "real" branches of the bank that go further than just an ATM in a wall (I can be mistaken as I am not that keen on :note-100: ). In the city the only Rabobank branch I know is the one at Dam square.
As ludofaki said, try an ATM inside. That should mean an ATM which is (only) acessible during banking hours (i.e. the staff is present). There should be a menu saying which notes the ATM offers for a certain amount of money. I don't know where you come from, but it might not work/be offered with foreign bank cards.
Side remark: there are/were rumors going around here on the forum that the Rabobank wants to abandon denominations other than :note-10: - :note-20: - :note-50: . So on the long run, :note-100: will probably disappear from Dutch ATMs.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

GWR7007 wrote: Side remark: there are/were rumors going around here on the forum that the Rabobank wants to abandon denominations other than :note-10: - :note-20: - :note-50: .
I didn't hear that rumour yet, would be sad though. But what I know is that banks have plans to exploit their ATM's together, without putting their "brand" on it. Probably this also means they'll all get the boring :note-10: :note-20: :note-50: package :(
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 528
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by ludofaki »

Het valt me trouwens de laatste tijd op dat ik bijna alleen nog maar oude :note-50: krijg. Hooguit 2/10 is een nieuwe.

Terwijl eerder dit jaar zo ongeveer alle automaten die ik bezocht UNC biljetten uitgaven.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

Achterlijke openingstijden altijd in DLD. Vanmiddag moest ik om 14.00u in Onstwedde zijn en besloot ik om te rijden via Haren om ein-de-lijk een :note-200: of :note-500: te kunnen pinnen. Gewoon omdat ik alle biljetten een keer in handen wil hebben gehad/ingevoerd wil hebben. Volksbank Haren is dus tussen 13.00 en 14.30u gesloten, achter was een geldautomaat die buiten gebruik was, maar gelukkig was het halletje nog wel open, waardoor ik daar geld kon pinnen. Maar die automaat had alleen het 'standaard' assortiment. Dus om niet helemaal met lege handen te komen maar 6x :note-5: gepind!

Één voordeel: op de terugweg (moest 's avonds in Groningen zijn) heb ik sigaretten gehaald nik Shell Witte Molen (A28/Haren) waardoor ik nu beide Harens in mijn plaatsen heb, zowel de Duitse als de Nederlandse!
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by groentje »

Nu nog het Brusselse Haren ;)
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by JelmerS »

groentje wrote:Nu nog het Brusselse Haren ;)
Tsja, daar rijd ik niet zomaar even heen om even te 'pinnen' en de laatste keer dat ik in België was, is 6 jaar geleden (toen kende ik #ebt nog niet)
Dus het zal nog wel een tijd duren voor ik daar een biljet kan/ga scoren. :wink:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”