eerste hit....maar...

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
FlyingFox
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 108
Joined: Mon Sep 16, 2002 6:54 pm
Location: Tilburg, the Netherlands

eerste hit....maar...

Post by FlyingFox »

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... &id=419338

met de user Hui uit Utrecht
het is zijn eerste biljet...
ik twijfel nog of het wel een legale hit is

FlyingFox
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2043
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: eerste hit....maar...

Post by MDeen »

Had je er iets op geschreven? Het is anders wel erg toevallig: 1e biljet van Hui en direkt een hit. Van de andere kant is de kans erg klein dat hij/zij op de gok een biljet heeft ingegeven.

Maarten
FlyingFox
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 108
Joined: Mon Sep 16, 2002 6:54 pm
Location: Tilburg, the Netherlands

Post by FlyingFox »

bij nader inzien heb ik er wel de URL van EBT opgeschreven...

FF
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14703
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

eurobilltracker.com op biljet

Post by Fons »

FlyingFox wrote:bij nader inzien heb ik er wel de URL van EBT opgeschreven...

FF

Dat heb ik ook wel eens gedaan maar geen hit, volgensmij is het ook niet slim om dat te doen, want als ie dan bij de bank of het postkantoor is word het vernietigd omdat er iets op staat.
Maar je kan er wel een hit mee krijgen als ie bij iemand komt die dat leest en naar de site gaat.


groeten,
Fons.
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Re: eurobilltracker.com op biljet

Post by bhoeyb »

Fons wrote: want als ie dan bij de bank of het postkantoor is word het vernietigd omdat er iets op staat.
En zeker in Nederland. Eén keer wilde ze mijn (EBT-ingevoerd :!: ) biljet niet aanvaarden op het postkantoor in Nederland, gewoon omdat er een scheur in zat :evil: :evil: :!:

In België krijg ik vaak zwaar beschadigde of bekladde briefjes. Zelfs rechtstreeks van de bank. Onlangs kreeg in een 5E briefje waarop geschreven stond: 11 gulden :D . Gebruikt door iemand met gulden-heimwee :?: :lol: :lol:
User avatar
olskie bolskie
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 224
Joined: Thu Oct 17, 2002 1:34 am
Location: Katwijk aan zee (z-h) Netherlands
Contact:

Post by olskie bolskie »

Op de site van DNB staat dat gemiddeld een biljet 3a4 keer per jaar bij de DNB terug komt en wordt gecontroleerd op beschadegingen, vuil, echtheid, scheuren, serie nummer en ezels oren. Aan de hand van die dingen komt een biljet terug of niet. De biljeten van 5 en 10 komen vaker terug dan die van 500.

Tevens hoorde ik dat de biljeten minder sterk zijn dan de oude gulden :? biljeten en dat de gemiddelde leeftijd van 5 jaar niet gehaald wordt, er wordt onderzocht of het papier moet veranderd worden. Ze denken dan een het zelfde papier als waar de gulden opgedrukt was, dan kunnen we zegen dat we de gulden weer beetje terug hebben :P

Ik denk dat op biljeten schrijven alleen handig is bij "oude", vuilen gescheurde, valse en al beschreven biljeten. die gaan er toch wel uit anders is de kans groot dat ie als nog heel snel uit roulatie wordt gehaald.
User avatar
nodisch18
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1497
Joined: Sat Jun 29, 2002 8:25 pm
Location: Sint-Oedenrode
Contact:

Post by nodisch18 »

Hoi,
Is het wel leuk om een hit te krijgen als je op je biljet de naam van deze site hebt geschreven?

Het lijkt mij persoonlijk leuker om een hit te krijgen zonder dat je iets op het biljet hebt geschreven.

Bijkomend voordeel is dat ze misschien ook minder snel uit de roulatie worden genomen door de centrale banken...?!
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”