Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by HBoZ »

mrfeanfan wrote: Sun Aug 01, 2021 2:15 pm https://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=249087

Eerste biljet van deze plaats
Helaaassss te goed om waar te zijn :wink:

Want klarenbeek ligt deels in Apeldoorn en in deels Voorst, dus welk deel was je :?:
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by mrfeanfan »

Ik heb gebruik gemaakt van postcodezoeker (locatiezoeker)
Even opgezocht Rijksweg A50 2018, 7381 AZ Klarenbeek (benzinepomp shell) is de officiële locatie
HBoZ wrote: Sun Aug 01, 2021 6:48 pm
mrfeanfan wrote: Sun Aug 01, 2021 2:15 pm https://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=249087

Eerste biljet van deze plaats
Helaaassss te goed om waar te zijn :wink:

Want klarenbeek ligt deels in Apeldoorn en in deels Voorst, dus welk deel was je :?:
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by HBoZ »

7381=Apeldoorn
7382=Voorst

A50 ligt in 7381 :idea:

Dus het makkelijkste is de plaats naam uit het profiel te kopieren en zelf te veranderen :idea:
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by Burdie »

mrfeanfan wrote: Sun Aug 01, 2021 2:15 pm https://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=249087

Eerste biljet van deze plaats
Biljet is nu op de juiste plaats en er zijn meerdere voor je geweest
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by groentje »

Zaterdag was ik de eerste in Melkwezer. Beetje verbaasd, het is niet alsof er niets te vinden is in dit dorp. Voor het Melksalon wil ik gerust nog eens weerkeren.
BTW, in diezelfde regio heb je ook nog de Landende deelgemeenten Rumsdorp, Eliksem en Wange waar nog geen biljetten van zijn ingegeven, iemand tips?
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by Mk1992 »

Saint-Sernin-Du-Plan https://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=216545 heeft nu 1 ingevoerd biljet, met dank aan de plaatselijke wijncave.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by wally2cv »

in 2008 heb ik in Naunheim (437 inw) een biljet ingegeven . ben nog steeds de enige
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
niels20020
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 64
Joined: Fri Feb 16, 2018 7:34 pm

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by niels20020 »

Heb gisteren het allereerste biljet ingevoerd in La Casella, een gehucht in Toscane waarvan een van de drie huizen het vakantiehuisje van mij en mijn familie is.
3513
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 44
Joined: Mon Mar 21, 2016 10:01 pm

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by 3513 »

Zo ook ik, Gisteren op vakantie voor het eerst in 8 jaar EBT een nog niet bestaande plaats ingevoerd, Porto Palmas bestaande uit een strand, kiosk, parkeerplaats en een bushalte :lol:
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by groentje »

Niet echt een klein dorpje, ik ben vandaag voor de tweede keer in Erps-Kwerps geweest, en de eerste keer dat ik er biljetten in geef. Maar ik heb wel moeite gedaan om zowel uit Kwerps als uit Erps biljetten in te voeren, wat doen we daarmee? Ik heb er an sich geen probleem mee om beide profielen te fuseren met Erps-Kwerps , zoals de meesten hun biljetten hebben ingevoerd...
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by vermeer »

Dat is net zo'n plaats als bij ons Etten-Leur. Volledig naar elkaar toegegroeid. Dan hebben we nog Hoogezand-Sappemeer en Eelde-Paterswolde. Daar is wel een scheiding van plaats mogelijk. En dan heb je bij HS ook nog Martenshoek en Kropswolde.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by groentje »

De grenzen zijn ook onduidelijk voor wie niet van de streek is, maar het gaat wel om 2 verschillende parochies met een afgebakend grondgebied en met 2 dorpscentra. Over het algemeen gaan we voor EBT in België af op deelgemeenten, lees: onafhankelijke gemeenten voor 1977, en Erps en Kwerps werden al samengevoegd onder de Fransen, al zijn er nog enkele uitzonderingen, zoals Abele (voor de dot, het dorp ligt verspreid over 2 verschillende deelgemeenten van Poperinge én een stukje Frankrijk), maar zeker in dit geval lijkt fuseren me zeer te verdedigen. Zeker omdat er al meer dan 16 000 biljetten onder Erps-Kwerps werden ingevoerd...
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by vermeer »

Om het verschil tussen Eelde en Paterswolde te zien volstaat postcode 9765 Nederland (P) en postcode 9761 (E) op Google Maps. Er bestaat geen 9762, 9763 en 9764. Er is geen bebouwde kombord tussen deze 2 plaatsen. Wel tussen Hoogezand (9601, 9602, 9603) en Sappemeer (9611). Geen 9604 t/m 9610.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by Mk1992 »

groentje wrote: Tue Mar 21, 2023 9:19 pm Niet echt een klein dorpje, ik ben vandaag voor de tweede keer in Erps-Kwerps geweest, en de eerste keer dat ik er biljetten in geef. Maar ik heb wel moeite gedaan om zowel uit Kwerps als uit Erps biljetten in te voeren, wat doen we daarmee? Ik heb er an sich geen probleem mee om beide profielen te fuseren met Erps-Kwerps , zoals de meesten hun biljetten hebben ingevoerd...
Off-topic: heerlijke naam om uit te spreken. Net als Steenokkerzeel.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Zet eens een piepklein dorpje "op de kaart"

Post by groentje »

Mk1992 wrote: Wed Mar 22, 2023 11:54 am
groentje wrote: Tue Mar 21, 2023 9:19 pm Niet echt een klein dorpje, ik ben vandaag voor de tweede keer in Erps-Kwerps geweest, en de eerste keer dat ik er biljetten in geef. Maar ik heb wel moeite gedaan om zowel uit Kwerps als uit Erps biljetten in te voeren, wat doen we daarmee? Ik heb er an sich geen probleem mee om beide profielen te fuseren met Erps-Kwerps , zoals de meesten hun biljetten hebben ingevoerd...
Off-topic: heerlijke naam om uit te spreken. Net als Steenokkerzeel.
Inderdaad, andere in het zelfde genre zijn bijv. Schellebelle en Zichen-Zussen-Bolder.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”