N.I.G

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
packbell
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5741
Joined: Sat Mar 10, 2007 3:42 pm
Location: Wageningen (NL)

N.I.G

Post by packbell »

Kan iemand mij uitleggen wat N.I.G is .je ziet er bij sommige N.I.G staan en heb er nog naar gezocht.
Kwam op een site van NIG terecht en heb begrepen dat je er statistieken mee kan maken.
De rest begrijp ik niet moet ik dan daar mijn biljetten in gaan voeren.
wat kan ik met N.I.G doen.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

Met NIG (=Note Information Generator) kan je statistieken maken van je biljetten (als je een voorbeeld wilt zien, kan je op de link in mijn handtekening klikken; dan kom je in het topic hier op het forum, waar de statistieken staan [als je er rechtstreeks naar toe wilt: Vanuit de Index => EuroBillTracker Statistics => sticky "POST HERE YOUR STATISTICS"]).

NIG is een programma, dat uit je biljetten allerlei statistieken berekent. Hiervoor heeft het de 2 "csv-bestanden" nodig, die je maakt in EBT (bij je biljetten en bij je hits staat bij beiden bovenin "Exporteer naar een CSV bestand"). Deze zet je dan op je computer neer (in de map, welke je in NIG invult).

Het programma NIG kan je downloaden via deze website. Meer informatie vind je in dit topic.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
packbell
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5741
Joined: Sat Mar 10, 2007 3:42 pm
Location: Wageningen (NL)

Post by packbell »

Dank je ik ga hier vanmiddag naar kijken in ieder geval bedankt vast.
Quizmaster
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 682
Joined: Tue Jun 06, 2006 12:14 am
Location: Amsterdam

Post by Quizmaster »

Zeker doen... maakt EBT'en véél interessanter!
My Profile
-> If you carry notes with you to a distant location, why not use the comment field to tell us (roughly) where they went? <-
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Post by vermeer »

Je kunt ook naar Geocities van Yahoo gaan, een gratis account aanmaken (zoals ik hem heb) en dan kun je op internet zetten.
User avatar
packbell
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5741
Joined: Sat Mar 10, 2007 3:42 pm
Location: Wageningen (NL)

Post by packbell »

eddydevries wrote:Met NIG (=Note Information Generator) kan je statistieken maken van je biljetten (als je een voorbeeld wilt zien, kan je op de link in mijn handtekening klikken; dan kom je in het topic hier op het forum, waar de statistieken staan [als je er rechtstreeks naar toe wilt: Vanuit de Index => EuroBillTracker Statistics => sticky "POST HERE YOUR STATISTICS"]).

NIG is een programma, dat uit je biljetten allerlei statistieken berekent. Hiervoor heeft het de 2 "csv-bestanden" nodig, die je maakt in EBT (bij je biljetten en bij je hits staat bij beiden bovenin "Exporteer naar een CSV bestand"). Deze zet je dan op je computer neer (in de map, welke je in NIG invult).

Het programma NIG kan je downloaden via deze website. Meer informatie vind je in dit topic.
Heb NIG versie 1.62 gedownload en de cvs bestanden van mijn biljetten en hits naar mijn bureau blad geladen.
Kun jij me vertellen hoe ik mijn cvs bestanden moet omzetten o.i.d
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Post by vermeer »

Moet er voor zorgen, dat je biljetten- en hitcsv in dezelfde directory als NIG hebben. Niet noodzakelijk, wel makelijker.

En dan op het NIG icoontje klikken en het feest barst los. Het pakketje wat je heb downgeload moet je wel eerst uitpakken. Het eerste pakket moet 787 Kb wezen en na een directory te hebben aangemaakt (dat moet eigenlijk als eerste gebeuren), dan moet op nig (685 Kb) geklikt worden om nig te starten.
User avatar
packbell
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5741
Joined: Sat Mar 10, 2007 3:42 pm
Location: Wageningen (NL)

Post by packbell »

vermeer wrote:Moet er voor zorgen, dat je biljetten- en hitcsv in dezelfde directory als NIG hebben. Niet noodzakelijk, wel makelijker.

En dan op het NIG icoontje klikken en het feest barst los. Het pakketje wat je heb downgeload moet je wel eerst uitpakken. Het eerste pakket moet 787 Kb wezen en na een directory te hebben aangemaakt (dat moet eigenlijk als eerste gebeuren), dan moet op nig (685 Kb) geklikt worden om nig te starten.
Het is een exel bestand he die hit en biljet cvs moet ik dat dan een andere naam geven
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

packbell wrote:Heb NIG versie 1.62 gedownload en de cvs bestanden van mijn biljetten en hits naar mijn bureau blad geladen.
Kun jij me vertellen hoe ik mijn cvs bestanden moet omzetten o.i.d
Je hoeft de csv-bestanden niet op je bureaublad te zetten, maar op een vaste plaats. (in de voorbeelden hieronder moet je voor XXXXX je eigen nummer lezen)
In NIG (File=>Configuration) kan je aangeven, waar NIG de bestanden kunt vinden: op de eerste regel vul je het bestand in van je biljetten (notes_entered_by_XXXXX.csv) en op de tweede regel het bestand van je hits (hits_by_XXXXX.csv).
De regel daaronder de pagina van je profiel: http://www.eurobilltracker.eu/profile/?user=XXXXX
In de regels dáár weer onder zet je neer, waar je kaarten staan.
Dit is voor iedereen anders, maar kan je vinden door in EBT bij je eigen gegevens bij je hits cq je biljetten "Kaarten" te openen en met je rechtermuisknop op een van de kaarten te klikken. Met "Eigenschappen" kan je zien, wat het adres (URL) is van die kaart.
Als je dit selecteert en kopieert kan je dit invullen in NIG.

Vergeet niet, om dit alles op te slaan.

Het kan zijn, dat je NIG moet sluiten en weer starten, want bij het begin van NIG worden de bestanden automatisch geladen.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Post by vermeer »

Het is een exel bestand he die hit en biljet cvs moet ik dat dan een andere naam geven
Geen andere naam geven, tenzij je van extra werk houdt.
User avatar
packbell
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5741
Joined: Sat Mar 10, 2007 3:42 pm
Location: Wageningen (NL)

Post by packbell »

Het is tot zover gelukt ik hoef alleen nog maar de url van mijn kaarten in te geven.
Kan ik nu mijn statistieken hier op mijn topic laden.
zo ja hoe gaat dat b.v.d
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

Bij NIG staat rechts een knop "Create Statistics".

Als je daarop klikt krijg je een tweede scherm te zien, waarin de mogelijkheden voor de statistieken (als het goed is staat alles aangevinkt).

Na "OK" is de computer een tijdje bezig (er "loopt" een balkje mee), en zodra deze klaar is wordt de knop "Copy to clipboard" actief. Daarmee worden de statistieken in het geheugen gezet, zodat je het elders weer kan gebruiken.

In het topic EuroBillTracker Statistics => POST HERE YOUR STATISTICS zetten we deze altijd neer.

Zodra je een nieuwe statistiek maakt is het de bedoeling, dat je de nieuwe er niet BIJ zet, maar de oude vervangt (met "edit"). Zo wordt voorkomen, dat dit topic erg lang en onoverzichtelijk wordt (ik gebruik zelf altijd de verwijzing in mijn handtekening om bij mijn eigen Statistics te komen).

Je zal echter zien, dat er een aantal referenties in de lijsten voorkomen, die op het forum niet te zien zijn. Bij de uitsplitsing van biljetten en hits per provincie (Nederland) en Bundesland (Duitsland) "moeten" daar de vlaggen van bijstaan. Omdat dat geen standaardvlaggen zijn (en dus geen emoticons van gemaakt zijn) moeten ze van internet gehaald worden. Ze hebben er echter voor gekozen, om de verwijzingen als internet-verwijzing te maken i.p.v. t.b.v. het forum ("<a href...." i.p.v. "[img]..."). Omdat ik zelf geen internetpagina heb, en ik dus mijn statistieken altijd op het forum zet heb ik de codes in mijn "codes_netherlands.txt" en "codes_germany.txt" aangepast.

Behalve deze (de algemene) statistieken kan je ook aparte laten maken. Via "File => Create Statistics" kan je kiezen waar je de statistieken van wilt maken. Dit wordt echter wel op een aparte internetpagina gedaan (dus hier werken de verwijzingen naar de vlaggen WEL goed).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Erik B.
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 957
Joined: Thu May 18, 2006 5:03 pm
Location: Wijnegem, België

Post by Erik B. »

:D Eddy, bedankt voor de deskundige uitleg, nu kan ik eindelijk mijn stats ook eens plaatsen :D
User avatar
packbell
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5741
Joined: Sat Mar 10, 2007 3:42 pm
Location: Wageningen (NL)

Post by packbell »

Op mijn computer loopt nu NIG.
Maar wat moet ik invullen onder optinal image (url)*
Rideo Ergo Sum <"Ik lach, dus ik besta">
-----> Statistieken <-----
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

volgens mij is dat of je er eventueel een plaatje bij wilt (bij je naam).
Veel mensen hebben daar hetzelfde plaatje als wat hun avatar is.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”