Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

PdeJongh wrote:En als ik er nou heel actief mee bezig was... maar ik voer in wat ik binnenkrijg en that's it. Ik ben niet zo iemand die continue bij de bank geld gaat pinnen :P
Nog niet, maar dat komt wel (zelf ben ik ook zo begonnen :wink: ) :D
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
PdeJongh
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 782
Joined: Mon Mar 19, 2007 8:26 am
Location: Made (near Breda), NL
Contact:

Post by PdeJongh »

eddydevries wrote:
PdeJongh wrote:En als ik er nou heel actief mee bezig was... maar ik voer in wat ik binnenkrijg en that's it. Ik ben niet zo iemand die continue bij de bank geld gaat pinnen :P
Nog niet, maar dat komt wel (zelf ben ik ook zo begonnen :wink: ) :D
Probleempje nu is, dat ik met 34 biljetten ook gewoon weinig kans maak op een hit. Ik geef er zo nu en dan eentje uit bij de Nettorama (tegenover onze school :D), maar ik heb gewoon niet veel uitgaven. Mensen met duizend(en) ingevoerde biljetten hebben sneller een hit, en dan is het leuk. Zag namelijk ook ergens een post van vermeer dat hij in die maand 200-300 hits verwachte. Nou, zoveel biljetten voer ik in een jaar nog niet in momenteel. Dan heb je zoiets van, ja, waarom doe ik het dan? Maar voorlopig ga ik toch braaf door :P
:flag-nl: :note-100: :note-500: My Stats :note-500: :note-100: :flag-nl:
:flag-nl:Last updated: 09 04 2007 :flag-nl:
Sort of retired from the EBT forum...
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

PdeJongh wrote:Probleempje nu is, dat ik met 34 biljetten ook gewoon weinig kans maak op een hit. Ik geef er zo nu en dan eentje uit bij de Nettorama (tegenover onze school :D), maar ik heb gewoon niet veel uitgaven. Mensen met duizend(en) ingevoerde biljetten hebben sneller een hit, en dan is het leuk. Zag namelijk ook ergens een post van vermeer dat hij in die maand 200-300 hits verwachte. Nou, zoveel biljetten voer ik in een jaar nog niet in momenteel. Dan heb je zoiets van, ja, waarom doe ik het dan? Maar voorlopig ga ik toch braaf door :P
Je moet je ook niet meteen vergelijken met vermeer: hij is een echte topper m.b.t. hits. Ikzelf heb er nog nooit meer dan 7 in een maand gehaald :wink: .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
De Nekes
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 212
Joined: Sun Sep 03, 2006 9:14 am
Location: Hallaar

Post by De Nekes »

Probleempje nu is, dat ik met 34 biljetten ook gewoon weinig kans maak op een hit.
Toch nog eentje ingeven dan. Ik had mijn eerste hit met mijn 35ste biljet, en dat was dan nog direkt een internationale. :wink:
Aan alle EBT'ers.
Bezoek Hallaar en omstreken, en geef er uw geld uit.
Zodat mijn kansen op hits en het vinden van Eurocirculatiemuntjes stijgen.
Gio
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 776
Joined: Thu Dec 01, 2005 4:53 pm
Location: Heule - Kortrijk - West Flanders - Belgium

Post by Gio »

Mijn ma plooit haar biljetten telkens en ik voer ze dan in als ze thuiskomt. Mijn pa en mijn nonkel hielpen me vroeger ook, maar das ondertussen helaas verleden tijd.

Enkele kennissen laten ook wel hun biljetten zien als ze langskomen, maar dat zijn er ook maar weinig.

Ik voer dus ook gewoon de biljetten in die ik gewoon in handen krijg. Er is ook een periode geweest dat ik naar de bank biljetten ging gaan wisselen, maar ben daar dan mee gestopt, kan wel zijn dat ik dat nog eens zal doen. Jammer dat je in België geen vijfjes kunt pinnen...
User avatar
PdeJongh
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 782
Joined: Mon Mar 19, 2007 8:26 am
Location: Made (near Breda), NL
Contact:

Post by PdeJongh »

De Nekes wrote:
Probleempje nu is, dat ik met 34 biljetten ook gewoon weinig kans maak op een hit.
Toch nog eentje ingeven dan. Ik had mijn eerste hit met mijn 35ste biljet, en dat was dan nog direkt een internationale. :wink:
Haha, heb zo het idee dat die vlieger hier niet op gaat. Maar zou wel mooi zijn **begint stilletjes te hopen...**
:flag-nl: :note-100: :note-500: My Stats :note-500: :note-100: :flag-nl:
:flag-nl:Last updated: 09 04 2007 :flag-nl:
Sort of retired from the EBT forum...
User avatar
PdeJongh
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 782
Joined: Mon Mar 19, 2007 8:26 am
Location: Made (near Breda), NL
Contact:

Post by PdeJongh »

eddydevries wrote:
PdeJongh wrote:Probleempje nu is, dat ik met 34 biljetten ook gewoon weinig kans maak op een hit. Ik geef er zo nu en dan eentje uit bij de Nettorama (tegenover onze school :D), maar ik heb gewoon niet veel uitgaven. Mensen met duizend(en) ingevoerde biljetten hebben sneller een hit, en dan is het leuk. Zag namelijk ook ergens een post van vermeer dat hij in die maand 200-300 hits verwachte. Nou, zoveel biljetten voer ik in een jaar nog niet in momenteel. Dan heb je zoiets van, ja, waarom doe ik het dan? Maar voorlopig ga ik toch braaf door :P
Je moet je ook niet meteen vergelijken met vermeer: hij is een echte topper m.b.t. hits. Ikzelf heb er nog nooit meer dan 7 in een maand gehaald :wink: .
Ah oke. Vind ik nog veel (vergeleken met de 0 van mij :P )
:flag-nl: :note-100: :note-500: My Stats :note-500: :note-100: :flag-nl:
:flag-nl:Last updated: 09 04 2007 :flag-nl:
Sort of retired from the EBT forum...
User avatar
Aardvarksken
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 119
Joined: Mon Oct 04, 2004 4:17 pm
Location: Kapellen - Belgium
Contact:

Post by Aardvarksken »

Mijn omgeving reageert ook meestal met zo'n blik van waar hou jij je mee bezig .. :roll:
Vandaar dat ik het ook maar low profile hou :)
Bouwe
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 2
Joined: Fri Apr 20, 2007 9:52 am

Post by Bouwe »

Mijn vriendin en mijn moeder schrijven meestal de biljetten voor mij op. Het grootste deel haal ik uit de automaat en af en toe wissel ik wat biljetten in de supermarkt (vooral vijfjes zijn ze blij mee) of een andere winkelier.

mvg
Bouwe
User avatar
3948
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 921
Joined: Thu Dec 08, 2005 7:42 pm
Location: home is where the heart is

Post by 3948 »

Ik denk dat het voor de meeste onder ons qua reacties hetzelfde is. :wink: :?
Geld uitgeven aan/voor geld is blijkbaar abnormaler dan geld uitgeven aan postzegels, telefoonkaarten, enz... :lol:

En je moet je inderdaad niet vergelijken met bv vermeer of ans als je niet dezelfde mogelijkheden hebt.

Waar het om gaat is het plezier dat jij eraan beleeft en waarom jij het doet.
Flanor
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 32
Joined: Sat Dec 09, 2006 12:18 pm

Post by Flanor »

mijn moeder geeft altijd braaf haar biljetten aan mij of als ze ze gelijk weer moet uitgeven schrijft ze de gegevens op, mijn vader zegt alleen maar: ''moet je weer biljetjes invoeren?'' als ik er om vraag.
nothing is just satire
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

Flanor wrote:mijn moeder geeft altijd braaf haar biljetten aan mij of als ze ze gelijk weer moet uitgeven schrijft ze de gegevens op, mijn vader zegt alleen maar: ''moet je weer biljetjes invoeren?'' als ik er om vraag.
Maar krijg je ze wel?
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Mariusjr
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 472
Joined: Tue Apr 11, 2006 1:04 am
Location: Maassluis

Post by Mariusjr »

Mijn ouders geven ze wel, als ik er om vraag. Maar ik werd er toch steeds moe van om iedere keer weer uit te leggen waarom ik die biljetten wil omruilen. Een soort van Oost Indisch amnesia, ofzo.

En ook IEDERE keer weer de opmerking: maar ik HEB helemaal geen nieuwe biljetten! Ik KRIJG nooit geld! Ook al was het weer een maand geleden.

Tsja. dat is gewoon tegensputteren.. dus ik vraag het niet meer, eigenlijk.

Soms wel eens aan mijn zwager, als die hier is.. die begrijpt me wel.
Was verleden week ook hier.. gingen we samen naar de markt.. ging hij pinnen.. ik zeg.. opschrijven!
Staan we daar buiten op straat, in een ongure Rotterdamse wijk, je kent het wel, met bankbiljetten te zwaaien.
Tsja.. ik heb eens op TV gezien hoe makkelijk het was om aan coke te komen.. was een journalist, die lukte het hem in een half uur ofzo.
Bij ons kwam er al na 1 minuut iemand vragen of we soms wat wit poeder wilde hebben!
UdoWeb
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 137
Joined: Sun Nov 05, 2006 8:09 pm
Location: Rotterdam, Nederland
Contact:

Post by UdoWeb »

Mariusjr wrote: Soms wel eens aan mijn zwager, als die hier is.. die begrijpt me wel.
Was verleden week ook hier.. gingen we samen naar de markt.. ging hij pinnen.. ik zeg.. opschrijven!
Staan we daar buiten op straat, in een ongure Rotterdamse wijk, je kent het wel, met bankbiljetten te zwaaien.
Tsja.. ik heb eens op TV gezien hoe makkelijk het was om aan coke te komen.. was een journalist, die lukte het hem in een half uur ofzo.
Bij ons kwam er al na 1 minuut iemand vragen of we soms wat wit poeder wilde hebben!
Was zeker in de buurt van de afrikaandermarkt?
Eriks
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2089
Joined: Wed Feb 14, 2007 2:37 am
Location: Bilthoven, NL

Post by Eriks »

Mijn vrouw vindt het op zich onzinnig gedoe, maar bewaard wel de biljetten die ze nieuw krijgt :D

Meestal vragen mensen zich af wat dat tracken is (dus nog niet van gehoord), maar worden blijkbaar niet echt enthousiast. Mix tussen het onzinnig vinden en het koud laten.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”