RABO

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

RABO

Post by MM8_NL »

Tijdens mijn vakantie werd ik gebeld door de Rabo Waterland omdat zij vragen hadden over mijn rekening. Gevraagd of zij na mijn vakantie belden en dat hebben zij gedaan verleden week. Allemaal vragen over mijn stortingsgedrag, of het zwart geld is of zakelijk geld. Geen uitleg gegeven over EBT (nog niet) maar uitgelegd dat er wat geld heem en weer gaat tussen twee rekeningen.
Ging men mee accoord.
Nu moet ik toch donderdag op kantoor komen want men vertrouwd het niet.
Wie heeft nog meer deze ervaringen met de Rabo? Of doet elke Rabo het anders?
User avatar
€€F
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 6646
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:56 pm
Location: Almelo - Holland
Contact:

Re: RABO

Post by €€F »

MM8_NL wrote: Nu moet ik toch donderdag op kantoor komen want men vertrouwd het niet.
moet ??

je bent er klant !!
If you can't solve it it's not a problem..

my stats
User avatar
hailtotheking
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1295
Joined: Tue May 10, 2005 9:13 pm
Location: Naaldwijk, Zuid Holland
Contact:

Post by hailtotheking »

Ik zou het EBT gewoon uitleggen en aantonen.
Waarom erom heen draaien, dit geeft alleen ellende.

Bij mijn Rabo hebben ze er nog nooit naar gevraagd.

8) HTTK 8)
http://game.desert-operations.nl/?recru ... d=d29ybGQx" onclick="window.open(this.href);return false; <== klik link en speel/Click and play
User avatar
aron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1883
Joined: Sat Aug 28, 2004 11:42 pm
Location: Meeden, Groningen

Re: RABO

Post by aron »

€€F wrote:
MM8_NL wrote: Nu moet ik toch donderdag op kantoor komen want men vertrouwd het niet.
moet ??

je bent er klant !!
Geheel mee eens, heb het zelfde akkefietje ook gehad dan wel niet met de Rabo maar met de SNS en de ABN-Amro.
Het naar het kantoor 'moeten' komen heb ik dan ook steevast als niet relevant geacht en dit ook kenbaar gemaakt.
Vragen over m'n stortingsgedrag heb ik dan ook met de algemene term 'hobbymatig' afgedaan zonder hier verder een verklaring voor af te geven.
User avatar
3948
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 921
Joined: Thu Dec 08, 2005 7:42 pm
Location: home is where the heart is

Post by 3948 »

hm...
In Nederland werken die anti witwas cellen duidelijk beter (of meer :wink: ) dan in België. - Of zou het toch iets met de anti terrorisme wet en SWIFT, die gegevens van Europeanen (illegaal) doorspelen aan Amerikaanse inlichtingsdiensten, te maken hebben?
:)

Heb zoiets al over verschillende Nederlandse EBT gebruikers gelezen, maar nog geen Belgische.
Heb bij de post en KBC nog geen opmerkingen gehad. Heb bij Rabo ook een rekening - 2 zelfs. Maar gebruik de gewone eigenlijk niet veel. Moest ze erbij nemen toen ik een beleggingen rekening openende.
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

Hou je ons op de hoogte qua resultaat van het gesprek??
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Post by MM8_NL »

bhoeyb wrote:Hou je ons op de hoogte qua resultaat van het gesprek??
Ben er net klaar. Gesprek met twee heren omdat zij dachten dat er geld werd witgewassen (drugs) of zakelijk gebruik van de rekening.

Heb het maar uitgelegd wat EBT is, zij hadden daar wel iets over gehoord en konden het begrijpen. Toch moet de regio directeur besluiten of ik bij de rabo mag blijven als privé-persoon.

Wij zien wel, voorlopig gaat alles gewoon door. Jammer dat er geen koffie afkon. ;)
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

MM8_NL wrote:
... Toch moet de regio directeur besluiten of ik bij de rabo mag blijven als privé-persoon.
Straffe kost daar in NL 8O :evil: ...
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13072
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Post by vermeer »

Hoeveel kost dat extra? Dan zou ik ook vinden, dat je extra rechten zou moeten krijgen. Het is natuurlijk nog niet zover.

Ik heb problemen met de ABN-AMRO; al zijn die van U groter (meen ik). Ik woon dus nu ergens anders, maar mijn bank wil niet geloven dat ik hier woon. Dus of ik een orginele telefoon, gas, water of elektriciteitrekening wil sturen. Als ik dat niet heb (ik kan ja in de steentijdperk leven), anders een uittreksel van het bevolkingsregister, verklaring van ambassade of notaris dan wel van mijn werkgever wil sturen.

Dit alles onder het mom om mij beter van dienst te zijn.

Hou er wel rekening mee, dat banken dit forum ook kunnen lezen. Zoek op Rabo levert 56 matches op en die van MM8_NL staat nu helemaal boven aan.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Post by MM8_NL »

vermeer wrote: Hou er wel rekening mee, dat banken dit forum ook kunnen lezen. Zoek op Rabo levert 56 matches op en die van MM8_NL staat nu helemaal boven aan.
Geen probleem dat de banken dit ook lezen kunnen, doe tenslotte niets illegaals en volgens mij ook binnen de regels waaraan een klant zich moet houden. Wat heb ik aan een opnamelimiet per week als ik die gebruik en dan opeens verdacht ben. Men vond het vreemd dat ik bijna aleen vijfjes opneem.
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

MM8_NL wrote:Wat heb ik aan een opnamelimiet per week als ik die gebruik en dan opeens verdacht ben.
Dat is een heel sterk punt!
User avatar
3948
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 921
Joined: Thu Dec 08, 2005 7:42 pm
Location: home is where the heart is

Post by 3948 »

bhoeyb wrote: Straffe kost daar in NL 8O :evil: ...
Inderdaad.
En er duiken steeds maar meer -min of meer- gelijke verhalen op. Hopelijk waait het niet over naar het Vlaamse land. :wink:

Een opmerking. Mischien gaan jullie teveel naar 1 enhetzelfde kantoor?
Ik spreid mijn opnames/omwisselen/terug uitgeven over ongeveer een halve provincie. In al die agentschappen kennen ze me (zelfs zonder ooit iets over EBT te vertellen) en lijkt het intussen de normaalste zaak ter wereld dat ik veel stort/opneem/omwissel.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Post by MM8_NL »

3948 wrote:
bhoeyb wrote: Straffe kost daar in NL 8O :evil: ...
Inderdaad.
En er duiken steeds maar meer -min of meer- gelijke verhalen op. Hopelijk waait het niet over naar het Vlaamse land. :wink:

Een opmerking. Mischien gaan jullie teveel naar 1 enhetzelfde kantoor?
Ik spreid mijn opnames/omwisselen/terug uitgeven over ongeveer een halve provincie. In al die agentschappen kennen ze me (zelfs zonder ooit iets over EBT te vertellen) en lijkt het intussen de normaalste zaak ter wereld dat ik veel stort/opneem/omwissel.
Storten gebeurt bij diverse filialen en ook het opnemen gebeurt bij vele filialen door geheel Noord Holland. Men wordt daar automatisch gewaarschuwd door de software, denk ik, als er iets 'vreemds' gebeurt.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

bhoeyb wrote:
MM8_NL wrote:Wat heb ik aan een opnamelimiet per week als ik die gebruik en dan opeens verdacht ben.
Dat is een heel sterk punt!

Gebruik maken van de mogelijheden die de bank jou biedt lijkt me geen reden om opeens iets te gaan verbieden...
cdepaus
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 46
Joined: Fri Jun 22, 2007 7:43 am
Location: Zwijndrecht, NL

Post by cdepaus »

Zolang nergens in de algemene voorwaarden staat dat het verboden is je volledige limiet op te nemen en te storten zo vaak jij wilt, lijkt me dat de bank geen poot heeft om op te staan. Het kost ze geen rente, dat heb je toch al niet meer op betaalrekeningen en sowieso gaat dat pas tellen als je geld op je rekening staat natuurlijk. En als het gaat om het misgrijpen van andere klanten als die geld willen opnemen omdat jij de muur leeggetrokken hebt, dan zou je inderdaad uit coulance mee kunnen werken en het minder vaak of met kleinere bedragen kunnen doen. Het is niet leuk om voor een lege flappentap te staan. Maar als dat niet de reden is, dan betwijfel ik of er juridisch een zaak is. Zij weten welke nummers je opneemt, jij kunt een uitdraai van EBT laten zien met diezelfde nummers en me dunkt dat ze ook wel kunnen achterhalen dat grotendeels dezelfde biljetten ook weer gestort worden zodat van zwart geld geen sprake kan zijn.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”