Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by airis »

hetaleena wrote: Wed Jun 22, 2022 4:54 pm
airis wrote: Wed Jun 22, 2022 11:13 am
hetaleena wrote: Tue Jun 21, 2022 8:01 pm Miten pitää kirjata Dragsfjärdin Söderlångvikin (25870) seteli, jotta saa läntisemmän ruudun? Dragsfjärdiin kirjattuna meni Taalintehtaan ruutuun?
Katsoin Dragsfjärd 25870 koordinaatteja. Täpläraja menee kylän läpi ja koordinaatit oli jossain tyhjällä seudulla länsipuolella. Laitoin uudet koordinaatit K-Kärrä kaupan kohdalle. Siirtyi eri täplään siis. Myöhemmin huomasin, että vielä lännemmänä Genbölessä on isompi K-Market Dragsfjärd, mutta kartoissa Dragsfjärd on Kärra kohdalla. Toivottavasti tämä järjestely ok.

Samalla huomasin että on olemassa myös paikkakuntaprofiili Söderlångvik 25870. Sen koordinaatit tarkensin samalla.
Kiitos airis! :D Nyt oli tullut oikea ruutu, sain seteleitä Söderlångvikin kartanosta, ja se on selvästi läntisessä ruudussa.
Hyvä, että tuli uusi täplä. :-)
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by hetaleena »

Mulla näkyy olevan myös 3 seteliä kirjattuna Sale Övermalax, ja vaikka ko. kauppa on läntisemmässä ruudussa, niin sitä en ole saanut kun tyhmästi olen kirjannut kunnan mukaan 66140 Maalahti :cry:
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by Aatos99 »

hetaleena wrote: Wed Jun 29, 2022 12:18 pm Mulla näkyy olevan myös 3 seteliä kirjattuna Sale Övermalax, ja vaikka ko. kauppa on läntisemmässä ruudussa, niin sitä en ole saanut kun tyhmästi olen kirjannut kunnan mukaan 66140 Maalahti :cry:
Kannattaa muokata setelin tiedoista kunta Övermalaxiksi, sitten uskoisin näkyvän oikein.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by hetaleena »

Aatos99 wrote: Wed Jun 29, 2022 9:07 pm
hetaleena wrote: Wed Jun 29, 2022 12:18 pm Mulla näkyy olevan myös 3 seteliä kirjattuna Sale Övermalax, ja vaikka ko. kauppa on läntisemmässä ruudussa, niin sitä en ole saanut kun tyhmästi olen kirjannut kunnan mukaan 66140 Maalahti :cry:
Kannattaa muokata setelin tiedoista kunta Övermalaxiksi, sitten uskoisin näkyvän oikein.
Niinpä, mutta kun olen jo muokannut siinä vaiheessa, kun olen kirjannut missä olen setelini käyttänyt... :evil:
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by Petri6 »

hetaleena wrote: Thu Jun 30, 2022 4:14 pm
Aatos99 wrote: Wed Jun 29, 2022 9:07 pm
hetaleena wrote: Wed Jun 29, 2022 12:18 pm Mulla näkyy olevan myös 3 seteliä kirjattuna Sale Övermalax, ja vaikka ko. kauppa on läntisemmässä ruudussa, niin sitä en ole saanut kun tyhmästi olen kirjannut kunnan mukaan 66140 Maalahti :cry:
Kannattaa muokata setelin tiedoista kunta Övermalaxiksi, sitten uskoisin näkyvän oikein.
Niinpä, mutta kun olen jo muokannut siinä vaiheessa, kun olen kirjannut missä olen setelini käyttänyt... :evil:
Hetkinen, Övermalaxin kylä/postioimipaikka/taajama jne. mukaanlukien kyseinen Sale näyttäisi olevan juurikin kyseisessä läntisemmässä ruudussa eli samassa ruudussa kuin itse Maalahden keskustaajama. Näin ollen näyttää menneen ihan oikeaan ruutuun. Ylipäätään sillä ei pitäisi olla minkään valtakunnan merkitystä kirjaako kunnan vai postitoimipaikan nimellä, koska täplä karttaanhan tulee kirjauspaikan nimen ja postinumeron yhdistelmän perusteella.
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by airis »

Hei, katsoin tuota Övermalaxin tilannetta. Täpläraja menee tosiaan keskeltä kylää ja Salen lisäksi siellä näyttää olevan myös K-Market Malax. Koordinaatiti on laitettu sen kohdalle ja tämä kauppa sattuu sitten olemaan täplärajan itäpuolella.

Aina hankalia nämä täplärajalle sattuvat paikat. En nyt vielä alkanut muuttamaan koordinaatteja. Jotkut käyttäjät ovat voineet hankkia itäisen täplän vain tästä paikasta ja sitten heiltä voi hävitä tämä täplä.
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by hetaleena »

Juu, ei tämä mun elämääni kaada, ja ehkäpä tulee joskus käytyä uudestaan lännempänä täplää hankkimassa... :mrgreen:
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by airis »

hetaleena wrote: Wed Jul 06, 2022 11:45 am Juu, ei tämä mun elämääni kaada, ja ehkäpä tulee joskus käytyä uudestaan lännempänä täplää hankkimassa... :mrgreen:
Viimeksi olin maalla, enkä matkapuhelimella pystynyt tarkemmin katsomaan ketkä ovat kirjanneet seteleitä postinumeroalueella Övermalax/Ylimaanlahti 66140 tai Maalahti/Malax 66140. Kymmenen käyttäjää on kirjannut sieltä seteleitä. Ja ei näyttäisi kukaan aktiivinen käyttäjä menettävän täplää, jos Övermalaxin täplä siirtyy lännemmäksi. Itseasiassa myös toinen käyttäjä saa myös tämän läntisen täplän. Myös Aktia pankin konttori näyttää olevan läntisen täplän puolella. Joten vaihdoin koordinaatit tähän Saleen.
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by hetaleena »

Kiitos paljon airis :!:
Katselin just kun ollaan menossa Tuuriin että tulisiko pitkäkin lenkki kiertää rannikon kautta, mutta näillä dieselin hinnoilla ei kyllä vaunu perässä viitsi muutaman täplän perässä mennä :evil:
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by leevi60 »

hetaleena wrote: Mon Jul 11, 2022 3:47 pm ... ollaan menossa Tuuriin ...
Just tultu sieltä ja jätetty sulle vitosia etsittäväksi... :wink:
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by hetaleena »

leevi60 wrote: Tue Jul 12, 2022 3:11 pm
hetaleena wrote: Mon Jul 11, 2022 3:47 pm ... ollaan menossa Tuuriin ...
Just tultu sieltä ja jätetty sulle vitosia etsittäväksi... :wink:
Taidan itsekin enimmäkseen levitellä vitosia ja kymppejä, tosin kympeistähän voi saada vaihtarina vitosia...
Kauan-Sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 80
Joined: Sun May 15, 2022 5:22 pm

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by Kauan-Sitten »

Onko kenelläkään tuoretta tietoa, voiko Pohjois-Norjassa ja Lofooteilla maksaa euroilla? Tarkoitan siis ravintoloita yms.

Reitti tulee kulkemaan myös Ruotsin läpi, mutta siinä on niin käteisvastainen yhteiskunta, että turha edes kysyä :evil:
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2469
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by aplfi »

Kauan-Sitten wrote: Sun Jul 24, 2022 8:50 pm Onko kenelläkään tuoretta tietoa, voiko Pohjois-Norjassa ja Lofooteilla maksaa euroilla? Tarkoitan siis ravintoloita yms.

Reitti tulee kulkemaan myös Ruotsin läpi, mutta siinä on niin käteisvastainen yhteiskunta, että turha edes kysyä :evil:
Aikoinaan 2009 sai tietyistä automaateista Euroja, tosin niist meni korkeahkot provikat, esim Nordlandsbanken Leknesissä ja suht kaikki Nordean maatit. Muutama kerta marssittiin pankkiin 20 eurosen kanssa ja pyydettiin vaihtamaan vitosiksi. Aina onnistui sekin ja ihan ilmaiseksi mutta liekö asenteet koventuneet siitä?
RaijaL
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 384
Joined: Tue Jun 06, 2017 4:25 pm

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by RaijaL »

Apua!!
Vihdoinkin oli mahdollisuus Virtojen länsipuoliseen täplään mutta miten se pitäisi merkitä jotta täplä tulee oikeaan paikkaan? Ongelma on kun postinumero on sama kun Virrat keskusta. Käytin postitoimipaikkana Herraskylää (joka lukee kartalla) mutta systeemi ei sitä tunnista.
Koskee tätä seteliä:
https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=221688024
Herraskosken kanavan varrella sijaitseva kesägrilli on selkeästi eri täplässä kuin Virtojen keskusta, mutta mikä olisi oikea postitoimipaikka, Herraskoski, Herraskosken kanava?? En ole uskaltanut kokeilla vielä muuta kun on mahdollisuus ainoastaan yhteen korjaukseen...
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by Peki65 »

34730 ja 34740 postinumeroina pitäisi olla ainakin oikealla täplällä.
Muistaakseni itse olen käyttänyt tuota 34730, kun olen tuolta samalta alueelta seteleitä saanut.


t: Peki65
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”