Pori topic

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Kalmari
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 345
Joined: Mon Dec 29, 2003 5:35 pm
Location: Eura, Finland
Contact:

Post by Kalmari »

Pistänpä hieman erilaista mainostusta:

Euralais/turkulainen bändi Like Tomorrow soittaa 9.2. Tullipubissa Porissa. Bändissä soittaa hyvä kaverini, ja pari muutakin tuttua. Itsellä pääsy on vielä kiikunkaakun Akateemisen Kyykän MM-kisojen takia.

Lyhyesti bändistä: Like Tomorrow on alkujaan harrastepohjalta lähtenyt soittamaan, mutta on pikkuhiljaa alkanut ottamaan harrastustaan tosissaan. Musiikki on "kevyt metallia", ja bändin esikuvana voinee pitää esim. Nightwishiä.
Joulukuussa 2006 bändi nousi sijalle 6 YleX:n himotuimmat listalla ja Mato Valtonen on edesauttanut bändiä saamaan kunnollisen managerin, koska uskoo bändistä tulevan vielä jotain. Uusi levy ilmestynee kevään/kesän aikana.

Bändin sivuilla on mahdollisuus kuunnella pari kappaletta aiemmalta levyltä.
User avatar
Femppa
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 205
Joined: Mon May 28, 2007 5:33 pm
Location: west coast, Finland

Post by Femppa »

Ai täällä on tällainenkin...

Eipä mulla muuta tällä erää :roll:
Arctopolis
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 33
Joined: Tue Mar 13, 2007 11:45 pm
Location: Pori

Post by Arctopolis »

Onko kukaan muu törmmänny tääl Porin seudull seteleihin, johon on kirjotettu 24? Niitä vaan tuntuu tulevan käsiin aina sillon tällön.
User avatar
PietiPekka
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 112
Joined: Fri Nov 25, 2005 6:58 pm
Location: Haukipudas, Finland

Post by PietiPekka »

On jokunen Porilainen seteli kulkeutunut pohjoiseenkin.
---
User avatar
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 626
Joined: Sat Oct 25, 2003 6:47 am
Location: Oulu, Finland

Post by Bobtail »

Nämä taitavat olla vähän liian vanhoja tapauksia: 1, 2, 3, 4. ;)
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Viitaten Arctopoliksen ystävälliseen Pori Jazz -kutsuun Kainuuta koskevassa keskusteluketjussa, ehdotan porilaisille mietittäväksi picknickiä. Itse asiassa jo Porin aiempaa miittiä suunniteltaessa ehdottelin, että jälkimiitti voisi olla paikallaan jatsien aikaan, kun monella on muutenkin asiaa paikkakunnalle.

Jatsien ohjelma on vielä vahvistamatta, mutta tiedossa on, että perjantaina 18.7. Areenalla olisi mm. Carlos Santana. Moni haluaa mennä kuuntelemaan Santanaa paikan päälle. Niin olisi ehkä menossa allekirjoittanutkin, mutta samalle päivälle sattuu myös virallisia, kravattikaulaisia menoja, joten omalta kohdaltani ehdotan ennemmin lauantaita 19.7., jolloin myös on tarjolla mielenkiintoista musiikkitarjontaa.

Ideana siis vaan heitän, että EBT-tapaaminen voisi tapahtua lauantaina päivällä picknickin muodossa viihtyisellä alueella, jonne Areenan musiikki kuuluu hyvin, mutta jossa ei tarvitse maksaa noin 60 euron pääsymaksua. Voin tarvittaessa neuvoa pm:nä, missä sellainen onnistuu parhaiten, huomioiden myös toilettien läheisyys, tarvittaessa sateen suoja ym. seikat, joita ainakin tytöt arvostavat.

Näin vältettäisiin turha pääsymaksun aiheuttama este osallistua, mutta saataisiin nauttia leppoisesta aurinkoisesta picknikistä aidossa Pori Jazz -tunnelmassa hyvää musiikkia kuunnellen. Voisi olla uusi kokemus myös monelle paikalliselle.

Picknickiin kuuluu luonnollisesti, että kukin tuo jotain tullessaan. Mahdollisten alkoholipitoisten juomien osalta esitän kuitenkin omat eväät -periaatetta, jos ja kun kutsu koskee myös alaikäisiä. Pientä purtavaakin voisi itse kukin toisilleen yhteisesti jaettavaksi tuoda, jos kuka muistaa.

Porilaisten ei tarvitsisi järjestellä sen enempää ohjelmaa. Mahdolliset jälkipelit syntyisi tietenkin paikan päällä ex tempore, kuten järkevää on myös sen suhteen, että kokemuksen perusteella jatseilla parhaat jutut eivät yleensä ole tiedossa vielä etukäteen.

Mutta porilaiset saavat allekirjoittaneen puolesta itse päättää, miten homman järkkäävät, vai järjestävätkö mitään.

Puup W enpen
User avatar
Femppa
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 205
Joined: Mon May 28, 2007 5:33 pm
Location: west coast, Finland

Post by Femppa »

Tällainen vähemmän hardcore ebtaaja on erittäin kiinnostunut tästä.

Porilaisena en voi luvata, että aurinko kyseisenä päivänä paistaa. Sateen todennäköisyys on 95 % ;)
Puupenni - Wooden Penny wrote:Mahdollisten alkoholipitoisten juomien osalta esitän kuitenkin omat eväät -periaatetta, jos ja kun kutsu koskee myös alaikäisiä.
Kai kutsu koskee absolutistiakin? :)
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Femppa wrote:Tällainen vähemmän hardcore ebtaaja on erittäin kiinnostunut tästä.

Porilaisena en voi luvata, että aurinko kyseisenä päivänä paistaa. Sateen todennäköisyys on 95 % ;)
Puupenni - Wooden Penny wrote:Mahdollisten alkoholipitoisten juomien osalta esitän kuitenkin omat eväät -periaatetta, jos ja kun kutsu koskee myös alaikäisiä.
Kai kutsu koskee absolutistiakin? :)
Niin itse asiassa kutsun voi mielestäni esittää vain joku porilainen ebtari tai porilaisten ebtareiden yhteenliittymä. Itse en ole kutsun esittäjä.

EBT:n valtakunnallisen hyväksynnän suhteen en tiedä, mikä on oikea menettelytapa. Äkkiseltään tuntuisi siltä, että porilaiset tai Länsi-Suomen ebtarit voivat piknikistään päättää itse, vaikka kutsuisivatkin sinne vapaasti myös muita.

Alkoholin mainitsin viestissäni siitä syystä, että järjestelyissä huomioitaisiin, ettei oltaisi vahingossa järjestämässä tilaisuutta, josta voisi olla huonoa markkina-arvoa EBT:lle. Alkoholin välittäminen alaikäisille vaikka vahingossa on aina iso riski, joka voi pahimmillaan toteutua julkisuudessa. Ei sillä että tästä asiasta oikeasti edes tarvitsisi muistuttaa, kun olen saanut kuvan, että ebtarit ovat sekä fiksumpaa että lainkuuliaisempaa porukkaa, kuin kansalaiset keskimäärin.

En tiedä, mitä Suomen laki sanoo kuohuviinin nauttimista puistossa, tai vielä vähemmän, mitä Porin kaupungin järjestyssääntö asiasta tietää kertoa. Ei edes kiinnosta niin teoreettiset asiat. Sen kuitenkin tiedän kokemuksesta, että poliisi ei jatsien aikaan ole lainkaan kiinnostunut siitä, nautitaanko puistossa / yleisellä virkistysalueella fiksusti kuohuviiniä piknikillä, kunhan kyse ei ole humalahakuisesta ja häiriötä aiheuttavasta pussikaljoittelusta. Epäilemättä poliisilla on eri tulkintasäännöt jatsien aikaan, kuin muulloin. Maassa maan tavalla, jatseilla jatsivapausten mukaisesti.

Silti on sanottava, että örveltävä pussikajoittelu ei sovi minkään rekisteröityneen tai rekisteröimättömän yhdistyksen tai muun yhteenliittymän julkisuuskuvaan, vaikkakin monen valtakunnallisen firman isolla rahalla järjestetyt Pori Jazz -tilaisuudet ovatkin varsin kosteita. Ne örveltämiset sentään tapahtuvat rajatulla alueella, niin ei ole muita näkemässä. Voi tätä tekopyhyyttä! Voisivat ottaa oppia piknikeille osallistujista aiheena vastuullinen ja muut huomioiva alkoholin käyttö.

Piknikin järjestäminen jo päivällä itse asiassa ratkaisee alkoholiongelman, jota ei edes ole olemassa. Päivällä ei kenelläkään ole ryhmän paineita alkoholin suhteen suuntaan tai toiseen. Jokainen kantaa itse vastuun tekemisistään.

Tämä ei myöskään ole kritiikkiä vakiintuneelle ebt-käytännölle järjestää tapaamiset kapakkaan, sillä kukaan ei silloinkaan ketään pakota alkoholia nauttimaan. Eikä missään tapaamisessa alkoholi ole noussut päärooliin, ei ainakaan niissä miiteissä, joihin olen itse osallistunut.

EBT:ssä on mukana hyvin erilaisista taustoista tulevia, erilaisten maailmankatsomusten omaavia henkilöitä. Järjestelyissä lienee aina syytä etsiä kompromisseja, jotka kaikki äärimmäisyysihmisiä lukuun ottamatta voivat hyväksyä. Äärimmäiset voivat sitten pysyä pois pahaksi katsomistaan jutuista. Niin se käy kaikessa elämässä. Can't please 'em all.

No tulipa taas paasattua asiasta, jota ei edes ole olemassa. Ehkä oli joku tarve puhua suvaitsevaisuuden puolesta? Todennäköisesti suurin osa potentiaalisista miittiin tulijoista ei edes näe kuohuviinin eli alkoholin kuuluvan piknikkiin. Toisaalta en vielä ole tavannut absolutistia, joka olisi sitä mieltä, että kaikkien tulee toimia kuten hän itse toimii. Se on suvaitsevaisuutta.

Itse aion jatkossakin aina ja joka kerta varustautua Pori Jazz -piknikeille joko maksullisella alueella tai sen laidalla hyvin jäähdytetyn kuohuviinin ja hyvän syömisen merkeissä, oli kyseessä ebt-tapaaminen (jos kutsu tulee) tai ei (jolloin osaamme asian järjestää ihan itse ilman kutsuakin). Perinteitä tulee kunnioittaa.

Mikä minä olen muita neuvomaan, mutta edellytän toisaalta pienimuotoista suvaitsevaisuutta myös toiseen suuntaan.

Puup W enpen

PS. 100 %:n varmuudella aurinko paistaa lauantaina 19.7.2008. Sitä en voi kuitenkaan varmasti luvata, etteikö Porin kohdalla olisi ko. päivänä pilvimassaa aurinkoa peittämässä.
User avatar
Femppa
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 205
Joined: Mon May 28, 2007 5:33 pm
Location: west coast, Finland

Post by Femppa »

Apua!

Tuon "vastauksen" jälkeen en uskalla enää ottaa kantaa.
Joku aktiivisempi, kiitos?

Ps. Minulla on paha tapa kirjoitella asioita jotka saattaa käsittää väärin.
Siksi Porin valituskuorossakin lauletaan "huumoriani ei ymmärretä".
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

Jaa, Porillakin valituskuoro? Enpä ole kuullutkaan. Pitää kuulostella kun pääsen ei-sadistisen nettiyhteyden ääreen jossain välissä.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Arctopolis
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 33
Joined: Tue Mar 13, 2007 11:45 pm
Location: Pori

Post by Arctopolis »

Tuan vastauksen sisäistämiseen menee tämmösiltä vähäsanasilt sakuntalaisilta kyllä pieni hetki :wink: , mutta tosiasia on se, että Jazzien aikaan kaikenlaisten järjestelyjen tekeminen täällä on hankalaa, lähestulkoon mahdotonta. Elikkä jos tämmönen tapaaminen täällä alkaa hahmottua, niin ex tempore linja on varmaan paras.
User avatar
Femppa
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 205
Joined: Mon May 28, 2007 5:33 pm
Location: west coast, Finland

Post by Femppa »

Dakkus wrote:Jaa, Porillakin valituskuoro? Enpä ole kuullutkaan. Pitää kuulostella kun pääsen ei-sadistisen nettiyhteyden ääreen jossain välissä.
Eipä sitä mistään taida kuulla nyt, mutta ehkä sitten kun olen oman dvd:ni hakenut ;)
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Post by Cinnamon »

Arctopolis wrote:Tuan vastauksen sisäistämiseen menee tämmösiltä vähäsanasilt sakuntalaisilta kyllä pieni hetki :wink: , mutta tosiasia on se, että Jazzien aikaan kaikenlaisten järjestelyjen tekeminen täällä on hankalaa, lähestulkoon mahdotonta. Elikkä jos tämmönen tapaaminen täällä alkaa hahmottua, niin ex tempore linja on varmaan paras.
Porijazzeilla on koluttu viimoset 10+ vuotta vuosittain, joten enköhän sinne tänäkin kesänä ilmaannu. Vielä tosin on mahdotonta sanoa mitään päivää, työt/lomat/muut menot on vielä ihan auki. Mutta jos tää ex-tempore -päivä sattuu aikatauluun niin ajelen kyllä kattelemaan meininkiä :)

Ei kai tähän mitään sen ihmeempiä muodollisuuksia ja kutsuja tartte, (ellei joku sitten halua järkätä "virallista" EBT-miittiä) onhan noita treffejä ollut aiemminkin ilman osallistujalistoja, nimikylttejä ja paikanvarauksia.
Arctopolis
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 33
Joined: Tue Mar 13, 2007 11:45 pm
Location: Pori

Post by Arctopolis »

Tosi hienoo, Jäätynyt Enkeli on alkanut sulaa.
User avatar
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 830
Joined: Mon Aug 23, 2004 5:47 pm
Location: Turku, Finland

Post by pejole »

Ehdin jo innostua uudesta paikallisosumasta kun tuli ruutuun osumateksti tästä setelistä. No kelpaahan tuokin osuma, kumpikin olisi ollut "jotain uutta", kun Porin setelit jää aika vähiin minun osalta. :)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”