Osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumat

Post by leevi60 »

Kappas, tasaluku Larelle; 13 000. osuma
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: Osumat

Post by Peki65 »

Tasaluku 18 000 osumaa täyteen

https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=218955183

Tai oikeastaan jo 1 enemmänkin
Alkukuusta tuli myös 7 vuotta osumaputkea täyteen.

Ja 350 000 setelin raja häämöttää 2 viikon päästä.
Olisi jo tullut täyteenkin, mutta olen kuukauden verran kirjannut vain 50 seteliä päivässä.
Vuoden 2022 aikana olen saanut reippaan 1950 omaa seteliä takaisin.
Vertailun vuoksi 2021 sain omia seteleitäni takaisin n. 3000 koko vuonna.

Peki65
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Osumat

Post by Aatos99 »

Peki65 wrote: Tue Apr 12, 2022 7:32 pm Tasaluku 18 000 osumaa täyteen

https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=218955183

Tai oikeastaan jo 1 enemmänkin
Alkukuusta tuli myös 7 vuotta osumaputkea täyteen.

Ja 350 000 setelin raja häämöttää 2 viikon päästä.
Olisi jo tullut täyteenkin, mutta olen kuukauden verran kirjannut vain 50 seteliä päivässä.
Vuoden 2022 aikana olen saanut reippaan 1950 omaa seteliä takaisin.
Vertailun vuoksi 2021 sain omia seteleitäni takaisin n. 3000 koko vuonna.

Peki65
Onnittelut! Vaikeaksi käy jos ei raha kierrä, mutta hienoa kun tavotteita riittää.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
Kauan-Sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 80
Joined: Sun May 15, 2022 5:22 pm

Re: Osumat

Post by Kauan-Sitten »

https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=219687765

Tämä osuma ei ehkä ole kedon kaunein kukkanen, mutta kuitenkin hauska sattuma, miten kaksi toisilleen tuntematonta kirjaajaa on asioinut samassa paikassa lähes samaan aikaan.

Kävin la 14.5. Loviisassa päiväretkellä ja lähtöä tehdessä kävin S-Marketissa ostamassa pientä evästä. Valkolainen on joko osunut samalle kassalle pian jälkeeni, tai sitten seteli on ollut seuraavan päivän pohjakassassa. Yhtä kaikki, osumahan siitä tuli. Ja asioin ko. marketissa vielä ensimmäistä kertaa elämässäni :D
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: Osumat

Post by hetaleena »

Kauan-Sitten wrote: Mon May 16, 2022 11:11 am https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=219687765

Tämä osuma ei ehkä ole kedon kaunein kukkanen, mutta kuitenkin hauska sattuma, miten kaksi toisilleen tuntematonta kirjaajaa on asioinut samassa paikassa lähes samaan aikaan.

Kävin la 14.5. Loviisassa päiväretkellä ja lähtöä tehdessä kävin S-Marketissa ostamassa pientä evästä. Valkolainen on joko osunut samalle kassalle pian jälkeeni, tai sitten seteli on ollut seuraavan päivän pohjakassassa. Yhtä kaikki, osumahan siitä tuli. Ja asioin ko. marketissa vielä ensimmäistä kertaa elämässäni :D
Kiva kun joku muukin kirjaa sen missä käyttää setelinsä, olen myös kirjannut lähes alusta asti. :wink:
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1932
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by höpsismöppiäinen »

Sainpas Forssan raviradalta wanhan sarjan :note-20: ja siitä paukahtikin 3913-päivänen osuma. :D

Tää on ajallisesti pisin osumani...toistaiseksi...
I reject your reality and substitute my own.
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1404
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Osumat

Post by Luumi »

höpsismöppiäinen wrote: Sat May 21, 2022 7:55 pm Sainpas Forssan raviradalta wanhan sarjan :note-20: ja siitä paukahtikin 3913-päivänen osuma. :D

Tää on ajallisesti pisin osumani...toistaiseksi...
Huh. Tuo alkaa olla jo hyvä. Tämmönen nenänkaivaja on hyvillään, jos saa edes himpun alle 10-vuotiaita osumia aikojen saatossa. :D
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Osumat

Post by Highway_Star »

Reissaamiset odottaa minun kohdalla vielä parempia aikoja, mutta sitä odotellessa tuon edellisen kunnollisen kesälomamatkan (2019) setelit on tuoneet ihan mukavia osumia. Erikoisesti kaikki pysyneet samassa maassa. Reittihän meni Suomesta Ruotsiin, Saksaan, Puolaan, Liettuaan, Latviaan, Viroon ja takaisin Suomeen, joista nyt osumia on tullut Saksan, Liettuan, Viron ja Suomen lapuilla:
Warnemündesta (kuuluu Rostockin kaupunkiin) Geraan :flag-de:
Šiauliaista Vilnaan :flag-lt:
Tallinna-Tallinna :flag-ee:
Tämä on siitä erikoinen, että setelihistoriastani päätellen olen käyttänyt setelin hyvin todennäköisesti joko seuraavana aamuna (24.8.) Helsingissä Kampin Picnic-kahvilassa tai sitten illalla (24.8.) Oulussa kahvila Makiassa. Jotenkin se on kuitenkin palannut lähtöpisteeseensä.
Samalle reissulle menee vielä tämäkin Oulu-Vähäkyrö :flag-fi: , sillä olen saanut setelin poiketessani R-kioskille, kun olin palannut junalla Ouluun, mutta ennen kotiinpaluuta.
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 968
Joined: Tue Nov 18, 2008 9:42 pm

Re: Osumat

Post by keräilijä37 »

Tässä kun elämme pankkien suosiollisessa suojeluksessa, laskin vähän osumafrekvenssiäni. Päädyin vahvaan euroopalaiseen arvoon 51,89, kun se aiemmin oli pitkään jossain 35:n tienoilla. Ehkä joskus tämäkin homma taas kiihtyy, kun sähköisissä yhteyksissä tulee vaikeuksia ja joudutaan palaamaan setelirahoitukseen. :?:
Kauan-Sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 80
Joined: Sun May 15, 2022 5:22 pm

Re: Osumat

Post by Kauan-Sitten »

keräilijä37 wrote: Fri Sep 09, 2022 12:30 pm Tässä kun elämme pankkien suosiollisessa suojeluksessa, laskin vähän osumafrekvenssiäni. Päädyin vahvaan euroopalaiseen arvoon 51,89, kun se aiemmin oli pitkään jossain 35:n tienoilla. Ehkä joskus tämäkin homma taas kiihtyy, kun sähköisissä yhteyksissä tulee vaikeuksia ja joudutaan palaamaan setelirahoitukseen. :?:
Tsemppiä! Eikös sinulle nyt viime päivinä ole tullut pari kivaa osumaa, vai muistanko väärin :)

Itselleni vuodet 21-22 ovat olleet ebt-mielessä otollisia, ja olen saanut moukan tuurilla osumasuhdetta hilattua kivasti pienemmäksi. Aktiivisia osumia on 50 setelin sivulla yleisesti ottaen pari, ja sitten passiiviset siihen päälle (niissä suhde on heikompi).

Mutta nyt tämä kesä on mennyt jotenkin pipariksi 8O. Kesä-heinäkuussa kirjasin lähes 150 seteliä ilman osumaa, eikä kyse ollut siitä, että olisin hakenut pankista pakkatuoreita viisisatasia. Onni ei vain ole ollut puolellani muutamaan kuukauteen. Kyynisenä mietin, että en varmaan saisi osumaa, vaikka henkeni olisi siitä kiinni :P. Noh, nyt osumia on taas tullut, mutta salaa toivomani ketsuppipulloilmiö ei ole toteutunut...

Kesän kivoilta kotimaan reissuilta ei siis jäänyt osumia muistoksi, mutta ehkä joku niitä seteleitä vielä löytää. Toivottavasti ainakin :D
Kauan-Sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 80
Joined: Sun May 15, 2022 5:22 pm

Re: Osumat

Post by Kauan-Sitten »

Jatkoa ylempään...

En kehuskele, mutta sanonpahan vain, että siinä missä kesän ja syksyn aikana olin älyttömässä epäonnen kierteessä ja osumasuhde sinä aikana kirjaamilleni seteleille oli ehkä 1:200, nyt viimeisimmälle 50 setelin sivulle mahtuu viisi(!!) aktiivista osumaa 8O

Ihan samoissa paikoissa olen käynyt ja käyttänyt rahaa, mutta näin se onni vaihtelee...
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: Osumat

Post by Eliezer »

Tämä Duisenberg - :note-20: vietti 13 vuotta matkallaan Joutsenosta Vantaalle. Meni iältään ykköseksi minulla. :D
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: Osumat

Post by Peki65 »

JukkaP: n kommentti " Citymarket Myyrmäki. Setelin kääntöpuolella tähden näköinen kuvio."

31.3.2022 olen vienyt ensimmäiset "leimatut" setelit pankkiin.
Eli vuosi sitten olen aloittanut laittamaan sarjanumeron lähelle pienen tähtikuvion leimasimella.
Syy tähän oli toistuva bumerangi nippujen saaminen pankeista takaisin.
Parhaillani olen välttynyt 3 täyden nipun takaisin saamiselta pankissa käynnin yhteydessä.
Siltikin on vielä tullut ainakin kerran 3 nippua omia takaisin.
Aina ei ole tullut tarkastettua saamiaan seteleitä, varsinkin kun palvelu on sillä kertaa ollut hankalaa vaihdon kannalta.
Ja useita henkilöitä kertynyt jonoon odottamaan vuoroaan.

t: Peki65
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: Osumat

Post by Jukkap »

Jotenki mulla oli sellainen fiilis, että tällä setelillä osuu :mrgreen:
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: Osumat

Post by hetaleena »

Huhtikuuta kulunut pian 8 päivää, ja kuudes osuma jo tuli! 8O
Viimeksi 6 osumaa/kk oli viime syys- ja lokakuussa, mutta nyt olisi mahiksia useampaankin... :lol:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”