Osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

saku

Osumat

Post by saku »

Miksi minun osumat poitetaan järjestelmälisesti tiedoista. Sain kaupasta 5 euron setelin jonka jani-73 oli aiemmin sinne luovuttanut. Toisistamme tietämättä kaupan kassa luovutti setelin minulle. Seteli kirjautui osumaksi joka oli poistettu seuraavana päivänä.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6120
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Älä ota tätä henkilökohtaisesti, sillä sitä tämä moderointi ei ole. Jotkut ymmärtävät moderoinnin jonkinlaiseksi rangaistukseksi käyttäjiä kohtaan, mutta kyseessä on vain luokittelu mielenkiintoisiin ja vähemmän mielenkiintoisiin osumiin. Samaa linjaa noudatetaan kaikkien muidenkin seteleiden kanssa.

Kyseinen seteli ehti olla vapaalla jalalla alle vuorokauden, ja siirtyi tänä aikana noin 0 kilometriä. Näitä vastaavanlaisia tapauksia on ollut maailmalla useita muitakin, ja ne muutkin ovat kokeneet saman kohtalon.

Sitä paitsi,
saku wrote:jonka jani-73 oli aiemmin sinne luovuttanut
tämä viittaa siihen että olitte samassa kassajonossa ja sinä satuit saamaan saman setelin jonka Jani oli minuuttia aiemmin antanut kassaneidille. Kun kassaneiti laittaa kaikki saamansa setelit pinon päälle ja antaa pinon päältä vaihtorahaseteleitä, ei ole kovinkaan suuri ihme että saat tuon setelin takaisin vaihtorahana. Korjaa toki jos olen väärässä.

Tällä hetkellä tämä moderointi on siis mallia kiinnostava / ei kiinnostava, joskus (toivottavasti ei kovin kaukaisessa) tulevaisuudessa osumille annetaan mm. tietty kiinnostavuuden pistearvo joka lasketaan useista eri tekijöistä. En viitsi hirveän paljon kommentoida keskeneräisiä asioita, mutta yksi seurattava asia tulee olemaan se kenen kanssa osumia tulee. Eli jos osumia tulee aina vain saman toisen ihmisen kanssa, osuman tulee olla muilta osin huomattavan kiinnostava että se nousisi ylemmäs listalla.

edit: on sinulla sentään yksi osuma jota ei ole moderoitu, mutta se ehtikin kiertää maailmalla reilut 2 vrk ja siirtyikin jopa hieman.
jani73

aidot osumat?

Post by jani73 »

avij wrote:Sitä paitsi,
saku wrote:jonka jani-73 oli aiemmin sinne luovuttanut
tämä viittaa siihen että olitte samassa kassajonossa ja sinä satuit saamaan saman setelin jonka Jani oli minuuttia aiemmin antanut kassaneidille. Kun kassaneiti laittaa kaikki saamansa setelit pinon päälle ja antaa pinon päältä vaihtorahaseteleitä, ei ole kovinkaan suuri ihme että saat tuon setelin takaisin vaihtorahana. Korjaa toki jos olen väärässä.
Tuohon on aivan pakko sanoo etten minä ainakaan nähnyt sakua siinä jonossa vaikka pitkä olikin ja muuten mua palveli mies ei neiti, joten tasa-arvon nimissä mainittakoon kassahenkilö...
avij wrote:Tällä hetkellä tämä moderointi on siis mallia kiinnostava / ei kiinnostava, joskus (toivottavasti ei kovin kaukaisessa) tulevaisuudessa osumille annetaan mm. tietty kiinnostavuuden pistearvo joka lasketaan useista eri tekijöistä. En viitsi hirveän paljon kommentoida keskeneräisiä asioita, mutta yksi seurattava asia tulee olemaan se kenen kanssa osumia tulee. Eli jos osumia tulee aina vain saman toisen ihmisen kanssa, osuman tulee olla muilta osin huomattavan kiinnostava että se nousisi ylemmäs listalla.
Meiltä sakun kanssa poistettiin tosiaan muutama osuma ihan aiheesta kuten olen aiemmin kertonut olemme olleet samassa jonossa joskus mutta se ei meinaa sitä että olisimme jatkuvasti siellä, emme kuitenkaan liiku aina yhdessä vaikka kavereita ollaankin ja toisiltamme saatuja seteleitä emme kirjaa tietoisesti. Tuo mallia kiinnostava/ ei kiinnostava on aika hämäävästi ilmoitettu kun puhutaan aidoista osumista. Pitäisikö tuota aidot osumat muuttaa mielenkiintoisiksi osumiksi tai käytäntöä niin että aina kun setelit kohtaavat tulisi osuma. Eihän tässä kuitenkaan mitään palkintoja ole, että jos joku köyttää väärin niin ei pääse siitä hyötymään.
Ja muuten oli kohdallamme seteli joka kulkeutui laiva yhtiöltä tallinnasta helsinkiin ja silti se ei ollut kiinnostava. Kuka luokittelee mikä on kiinnostava mikä ei. Mutta kaikesta huolimatta sivu on niin kiinnostava että jatkan kirjaamista ja pidempien matkojen päässä sattuvia osumia odotellen. Mutta selkeyttä toivoisimme lisää käytäntöön
Last edited by avij on Mon Apr 11, 2016 9:58 pm, edited 1 time in total.
Reason: formatting
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Re: aidot osumat?

Post by Dakkus »

jani73 wrote:
avij wrote:Sitä paitsi,
saku wrote:jonka jani-73 oli aiemmin sinne luovuttanut
tämä viittaa siihen että olitte samassa kassajonossa ja sinä satuit saamaan saman setelin jonka Jani oli minuuttia aiemmin antanut kassaneidille. Kun kassaneiti laittaa kaikki saamansa setelit pinon päälle ja antaa pinon päältä vaihtorahaseteleitä, ei ole kovinkaan suuri ihme että saat tuon setelin takaisin vaihtorahana. Korjaa toki jos olen väärässä.
Tuohon on aivan pakko sanoo etten minä ainakaan nähnyt sakua siinä jonossa vaikka pitkä olikin ja muuten mua palveli mies ei neiti, joten tasa-arvon nimissä mainittakoon kassahenkilö...
avij wrote:Tällä hetkellä tämä moderointi on siis mallia kiinnostava / ei kiinnostava, joskus (toivottavasti ei kovin kaukaisessa) tulevaisuudessa osumille annetaan mm. tietty kiinnostavuuden pistearvo joka lasketaan useista eri tekijöistä. En viitsi hirveän paljon kommentoida keskeneräisiä asioita, mutta yksi seurattava asia tulee olemaan se kenen kanssa osumia tulee. Eli jos osumia tulee aina vain saman toisen ihmisen kanssa, osuman tulee olla muilta osin huomattavan kiinnostava että se nousisi ylemmäs listalla.
Meiltä sakun kanssa poistettiin tosiaan muutama osuma ihan aiheesta kuten olen aiemmin kertonut olemme olleet samassa jonossa joskus mutta se ei meinaa sitä että olisimme jatkuvasti siellä, emme kuitenkaan liiku aina yhdessä vaikka kavereita ollaankin ja toisiltamme saatuja seteleitä emme kirjaa tietoisesti. Tuo mallia kiinnostava/ ei kiinnostava on aika hämäävästi ilmoitettu kun puhutaan aidoista osumista. Pitäisikö tuota aidot osumat muuttaa mielenkiintoisiksi osumiksi tai käytäntöä niin että aina kun setelit kohtaavat tulisi osuma. Eihän tässä kuitenkaan mitään palkintoja ole, että jos joku köyttää väärin niin ei pääse siitä hyötymään.
Ja muuten oli kohdallamme seteli joka kulkeutui laiva yhtiöltä tallinnasta helsinkiin ja silti se ei ollut kiinnostava. Kuka luokittelee mikä on kiinnostava mikä ei. Mutta kaikesta huolimatta sivu on niin kiinnostava että jatkan kirjaamista ja pidempien matkojen päässä sattuvia osumia odotellen. Mutta selkeyttä toivoisimme lisää käytäntöön
Tähän väliin voisi mainita, että kaikilla kielillä paitsi suomeksi siinä lukee "mielenkiintoiset osumat" siinä linkissä. Tuon päivitys vaan on ikuisessa puolessavälissä johonkin suuntaan :D
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
jani73

Re: aidot osumat?

Post by jani73 »

Dakkus wrote:
jani73 wrote:Sitä paitsi,
saku wrote:jonka jani-73 oli aiemmin sinne luovuttanut
tämä viittaa siihen että olitte samassa kassajonossa ja sinä satuit saamaan saman setelin jonka Jani oli minuuttia aiemmin antanut kassaneidille. Kun kassaneiti laittaa kaikki saamansa setelit pinon päälle ja antaa pinon päältä vaihtorahaseteleitä, ei ole kovinkaan suuri ihme että saat tuon setelin takaisin vaihtorahana. Korjaa toki jos olen väärässä.

Tuohon on aivan pakko sanoo etten minä ainakaan nähnyt sakua siinä jonossa vaikka pitkä olikin ja muuten mua palveli mies ei neiti, joten tasa-arvon nimissä mainittakoon kassahenkilö...

Tällä hetkellä tämä moderointi on siis mallia kiinnostava / ei kiinnostava, joskus (toivottavasti ei kovin kaukaisessa) tulevaisuudessa osumille annetaan mm. tietty kiinnostavuuden pistearvo joka lasketaan useista eri tekijöistä. En viitsi hirveän paljon kommentoida keskeneräisiä asioita, mutta yksi seurattava asia tulee olemaan se kenen kanssa osumia tulee. Eli jos osumia tulee aina vain saman toisen ihmisen kanssa, osuman tulee olla muilta osin huomattavan kiinnostava että se nousisi ylemmäs listalla.

Meiltä sakun kanssa poistettiin tosiaan muutama osuma ihan aiheesta kuten olen aiemmin kertonut olemme olleet samassa jonossa joskus mutta se ei meinaa sitä että olisimme jatkuvasti siellä, emme kuitenkaan liiku aina yhdessä vaikka kavereita ollaankin ja toisiltamme saatuja seteleitä emme kirjaa tietoisesti. Tuo mallia kiinnostava/ ei kiinnostava on aika hämäävästi ilmoitettu kun puhutaan aidoista osumista. Pitäisikö tuota aidot osumat muuttaa mielenkiintoisiksi osumiksi tai käytäntöä niin että aina kun setelit kohtaavat tulisi osuma. Eihän tässä kuitenkaan mitään palkintoja ole, että jos joku köyttää väärin niin ei pääse siitä hyötymään.
Ja muuten oli kohdallamme seteli joka kulkeutui laiva yhtiöltä tallinnasta helsinkiin ja silti se ei ollut kiinnostava. Kuka luokittelee mikä on kiinnostava mikä ei. Mutta kaikesta huolimatta sivu on niin kiinnostava että jatkan kirjaamista ja pidempien matkojen päässä sattuvia osumia odotellen. Mutta selkeyttä toivoisimme lisää käytäntöön

edit: on sinulla sentään yksi osuma jota ei ole moderoitu, mutta se ehtikin kiertää maailmalla reilut 2 vrk ja siirtyikin jopa hieman.
Tähän väliin voisi mainita, että kaikilla kielillä paitsi suomeksi siinä lukee "mielenkiintoiset osumat" siinä linkissä. Tuon päivitys vaan on ikuisessa puolessavälissä johonkin suuntaan :D
tuo päivitys vaan olisi viisas toimenpide ei syntyisi väärinkäsityksiä kuten nyt aidoissa tapahtuu.
jami

Pekka Thai ja Retsi

Post by jami »

Onko mitäänn järkeä??
11.11 ja 12.11. nämä kaverit ovat kirjanneet taas kymmeniä osumia, jotka tosin eivät näy aidot osumat listalla. Ei kai tällainen tietoinen samojen seteleiden kirjaaminen ole tarkoituksena, kylla kai Lahdesta löytyy muitakin seteleitä? :evil:
User avatar
JuusoJuu
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 352
Joined: Fri Nov 14, 2003 6:16 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Pekka Thai ja Retsi

Post by JuusoJuu »

jami wrote:Onko mitäänn järkeä??
11.11 ja 12.11. nämä kaverit ovat kirjanneet taas kymmeniä osumia, jotka tosin eivät näy aidot osumat listalla. Ei kai tällainen tietoinen samojen seteleiden kirjaaminen ole tarkoituksena, kylla kai Lahdesta löytyy muitakin seteleitä? :evil:
Hehheh, kiinnitin tuohon itsekin huomiota. On kyllä Lahdessa setelit vähänä :lol:
Guest

Post by Guest »

Jaahas, Jani73 onkin nykyään mies1973 ja saa samoja seteleitä kuin saku... http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 1541afc6c5 Hohhoi, vastailkaapas poijjaat, että mikä järki tässä on. Onko imatralla siis ainoastaan parisen sataa seteliä, eikä muita seteleiden käyttäjiä kuin te kaksi? Eikö imatralle tule seteleitä muualta kuin teidän kuskaamana?
jani73

nyt meni ohi...

Post by jani73 »

Anonymous wrote:Jaahas, Jani73 onkin nykyään mies1973 ja saa samoja seteleitä kuin saku... http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 1541afc6c5 Hohhoi, vastailkaapas poijjaat, että mikä järki tässä on. Onko imatralla siis ainoastaan parisen sataa seteliä, eikä muita seteleiden käyttäjiä kuin te kaksi? Eikö imatralle tule seteleitä muualta kuin teidän kuskaamana?
Mä en nyt oikein ymmärtänyt tuota kysymystä mutta et säkään näköjään ole tosissasi tuon kysymyksen kohdalla kun nimettömänä kirjoitat...
Voin nimittäin rehellisesti sanoa ettei mulla ole mitään tekemistä tuon mies73.n kanssa. Siis tarkoitan etten ole sama mutta tunnen hänet oikein hyvin ja mä hänelle tämän sivun esittelin. käytti konettani käydessään eka kerran ja oli saanut kyllä setelin sakulta se piti paikkansa. Ei ollut oikein perillä sivujen toiminta ajatuksesta ei olisi muuten kirjannut seteliä jonka oli sakulta saanut. muttei edes innostunut koko hommasta eikä kuulemma aio kirjailla jatkossa. Ja mitä tulee mainitsemiisi pariin sataan seteliin niin mulla noita kirjauksia on enemmän ja meillä ei ole montaa samaa seteliä sakun kanssa koska pyrimme siihen ettemme kirjaa samoja koska ne kuitenkin hylätään mutta joskus tulee samoja tietämättämme. Ei niitäkään ole hyväksytty joten en kantaisi huolta siitä. Mutta toisille tämä taitaa olla vakavampi sivusto kuin mulle joka vain harrastuksen omaisesti kirjaan enkä jaksa kytätä toisia käyttäjiä. :cry:
User avatar
DJ Frank
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 210
Joined: Fri Nov 21, 2003 9:30 pm
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by DJ Frank »

Nyt on mansessakin setelit vähissä!

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... bac2d13b06


http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... bac2d13b06

Osumat kolme tuntia kirjaamisen jälkeen.

Uskomatonta flaksia!

Onneksi tuli "aidompi osuma" , Sentän 10 kuukautta kiertänyt keskustan baareissa :o

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 75801c38c8
User avatar
KimmoJ
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 551
Joined: Mon Nov 03, 2003 2:54 pm
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by KimmoJ »

Mansessa on tosiaan napsunut viime aikoina ihan kivasti. Tietysti suurin syy siihen lienee se että täällä kirjaillaan seteleitä tänne ihan hyvällä tahdilla.

Mukava muuten huomata että tuollaiset "vanhemmatkin" laput ovat vielä kierrossa.
DJ Frank wrote:Onneksi tuli "aidompi osuma" , Sentän 10 kuukautta kiertänyt keskustan baareissa :o

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 75801c38c8
Minäkö muka olisin kantanut setelini baariin? :oops:
User avatar
DJ Frank
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 210
Joined: Fri Nov 21, 2003 9:30 pm
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by DJ Frank »

Kovin huonossa kunnossa tuo 20-kymppinen oli. Tuskin näkee enää uutta automaattia.
Täytyy nyt vähä prässäillä sitä, ennenkuin pistän jälleen kiertoon.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Ruvetkaahan tamperelaiset löytämään minunkin seteleitä.. pitkään aikaan ei ole napsahtanut ;)
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Taino tässä kun ajattelin niin parempihan se olisi, mitä kauempaa sen löydätte :lol:
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

Perskeles. Nyt rupesi harmittamaan. Kaveri lähti juuri Tampereelle, enkä muistanut kijata setelitään. Olisi tullut kiva osuma. Ehkä. ;)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”