epäilyttävää

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Guest

epäilyttävää

Post by Guest »

Tiedän olevani suurituloinen suomalaisella mittakaavalla mutta silti ihmettelen "aitoja" yli 10.000 lyöntilukuja järjestelmään. Olen joskus toiminut alkuaikoina pankin kassatoimihenkilönä ja siellä ko. luvut olisi olleet mahdollisia jos olisin lyönyt sarjanumeroita päivät pitkät srjnro:na sisään. Jos näin on, niin syy kalliisiin palvelumaksuihin alkoi selvitä. Tehkää välillä töitä! Viette sitä paitsi pätemisen halullanne halun matti meikäläiseltä osallistua skabaan.
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Post by airis »

Tuskinpa pankkien palvelumaksut johtuvat ebt:stä. :lol: Palvelumaksut ovat pankkien keino pitää asiakkaat poissa konttoreista, jolloin tarvitaan vähemmän työntekijöitä ja lisätään voittoja. Minulle tulee nykyään aina epämukava olo asioidessani pankissa ja käyn siellä vain jos on pakko. Olen varmaan pankin kannalta hyvä asiakas. Tosin ehkä käytän liikaa käteistä. :wink:

Käsitellään sitä rahaa muuallakin kuin pankeissa. Ihmisillä on omia liikkeitä ym. Moni rekisteröi seteleitä iltaisin ja viikonloppuisin ym. Monet ovat rekisteröineet seteleitä jo kauan, joten kyllähän niitä kertyy.
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Minun oma suurin päiväkohtainen setelimäärä on noin 50 seteliä. Ei senkään syöttämiseen mennyt kuin max parikytä minuuttia. On sitä mullekkin kertynyt jo yli tuhat seteliä viiden kuukauden aikana vaikken rahan parissa työtä teekkään. Täytyy vaan käyttää tilaisuudet hyväkseen ja maksaa ensteks isoilla ja vaihtaa pienet sitten takasi isoiks. Perheenjäsenien ja kavereiden setelit kirjaamalla määrä nousee helposti.
Ja kun menee ostaan esimerkiksi kodin elektroniikkaa tai huonekaluja tai ihan mitä tahansa arvokkaampaa niin haetaan se raha käteisenä automaatista tai pankista. Niin ainakin itse teen nykyään. Kyllähän kaikkee aina saa epäillä mutta tuskin tätä kukaan niin tosissaan ottaa että rupeaa päässään laskemaan erilaisia mahdollisia sarjanumeroita, joita voi hakata järjestelmään. Ei taida kovin montaa käyttäjää olla, joka kirjaisi vain ja ainoastaan omat setelinsä.
Minä ainakin olen tosi iloinen että meillä on noita massasyöttäjiä, jotka jaksavat hakata suuria määriä seteleitä päivästä toiseen. Nostavathan he minunkin osumamahdollisuuksia kuten myös sinun hyvä vieras.

Jos on ollut EBT-jäsenenä esim alusta asti ja on vaikka kaupan omistaja ja hakkaa kassan sisällön illalla järjestelmään niin jos kassakoneessa on keskimäärin 40 seteliä kaupan sulkeutuessa ja kauppa on vuodessa, sanotaanko nyt vaikka 300 päivää auki, niin tuleehan siitä jo kahden vuoden kuluessa 2x300x40=24000 seteliä. Kuten airis totesi niin illalla tuntuu olevan massasyöttäjät enimmäkseen liikkeellä.
Anonymous wrote:Viette sitä paitsi pätemisen halullanne halun matti meikäläiseltä osallistua skabaan.
Niin siis mihinkä skabaan. Jos tarkoitat tota sijoituslistaa niin se mitä tässä joillakin palstoilla kirjoitellaan on täysin leikkimielistä huulenheittoo. Pidetään nyt kuitenkin mielessä että tämä on vain harrastus eikä tässä jaeta mitään palkintoja sille joka syöttää eniten seteleitä. Ainoat palkinnot ovat osumien tuoma hyvä mieli. Ja ainakin periaatteessa kyllähän osumia tulee enemmän niille, jotka seteleitä enemmän syöttävätkin.
Jos alkaa tunteen katkeruutta siittä että jotkut pystyvät syöttään enemmän seteleitä kuin itse niin ehkä on silloin parempi etsiä ajanvietettään muualta.
Ja mitäs sen tulojen suuruuden pitäs mihinkään vaikuttaa. Ei kai kukaan enään kaikkia rahojaan sukan varressa säilytä. Jos nostaa tililtä vaikka 100 €, niin senkin voi pankissa nostaa monella eri tavalla. Voi pyytää 1x100€ tai 20x5€, miten vaan haluaa. Kyllä niitä pienituloisellakin on yhtä hyvät mahdollisuudet syöttää seteleitä kuin suurituloisellakin.
Anonymous wrote:Tehkää välillä töitä!
Kyllä tehdään taas maanantaina. Tänään ei. :)
jani73

Re: epäilyttävää

Post by jani73 »

Anonymous wrote:Tiedän olevani suurituloinen suomalaisella mittakaavalla mutta silti ihmettelen "aitoja" yli 10.000 lyöntilukuja järjestelmään. Olen joskus toiminut alkuaikoina pankin kassatoimihenkilönä ja siellä ko. luvut olisi olleet mahdollisia jos olisin lyönyt sarjanumeroita päivät pitkät srjnro:na sisään. Jos näin on, niin syy kalliisiin palvelumaksuihin alkoi selvitä. Tehkää välillä töitä! Viette sitä paitsi pätemisen halullanne halun matti meikäläiseltä osallistua skabaan.

Voi hyvänen aika!
Pitäisikö palata sinne pankkiin töihin jos tämä toisten suuret syöttömäärät aiheuttaa kateutta?
Itse olen 8-21.30 välisenä aikana töissä vaihtelevasti ja siksi syötänkin päivän aikana kirjaamani setelit illalla. Ja kovin tyytyväinen työnantaja on ollut vaikka välillä kirjaankin numeroita. se kun ei loppujen lopuksi vie valtavasti aikaa ja työt tulevat kuitenkin tehdyksi... Ja aivan omasta kiinnostuksesta tämä johtuu ei mistään kilpailusta kun ei tämä kisailua ole. Vaikka suuressa työpaikassa olenkin yllättävän vähän on osumia tullut ehkäpä niitä sitten tippuu kerralla useampia jos vaikka setelit päätyis esim automaatteihin...
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Post by Aaron »

rubia wrote:Että niinku mihin skabaan? Eihän tämä mikään setelinsyöttökilpailu ole.
Jaa miten niin ei ole? :twisted: :wink:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

En tiedä olenko tulossa sekopääksi mutta voisin vannoa, että tänään asioidessani tesoman r-kioskilla niin edellä maksanut mies henkilö oli ebt-käyttäjä! Hän maksoi ensin muutaman arvan 20€ setelillä ja sai tästä takaisin viiden ja kymmenen euron setelit.. sen jälkeen hän päätti ostaa vielä askin valkoista marlboroa, mutta ei suinkaa käyttänyt siihen maksamiseen juuri saamaansa 5€ seteliä (jota piti vielä kädessään) vaan kaivoi lompakostaan 5€ setelin jonka täytyi olla jo merkattu :lol:

Mitään muuta loogista selitystä tälläiselle käytökselle en keksi kuin sen, että kyseinen mies on meikäläisiä. Ole siis ystävällinen ja astu esiin. Sinut on nähty!!!

Ainiin onnea 5€ arpa voitostasi :wink:
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Post by Aaron »

Fundamental wrote:En tiedä olenko tulossa sekopääksi mutta voisin vannoa, että tänään asioidessani tesoman r-kioskilla niin edellä maksanut mies henkilö oli ebt-käyttäjä! Hän maksoi ensin muutaman arvan 20€ setelillä ja sai tästä takaisin viiden ja kymmenen euron setelit.. sen jälkeen hän päätti ostaa vielä askin valkoista marlboroa, mutta ei suinkaa käyttänyt siihen maksamiseen juuri saamaansa 5€ seteliä (jota piti vielä kädessään) vaan kaivoi lompakostaan 5€ setelin jonka täytyi olla jo merkattu :lol:
No sittenhän sun olisi kannattanut ostaa jotain hänen jälkeensä ja maksaa viiskymppisellä niin olisit saanut sen kaksikymppisen itsellesi. Sitten olisi kaveri identifioitu. :wink:

Paitsi että sehän olisi ollut ihan ilmiselvästi järjestetty osuma. :? Mielestäni vahva epäily EBT-käyttäjästä riittää.

Asian vierestä: tuli muuten mieleen että voitaisiin järjestää Suomen EBT-kokoontuminen jossain isommassa baarissa MUTTA siten että mentäisiin sinne omin nokkinemme ilman että tunnistamme toisiamme. Eli ihan muuten vaan kavereiden kanssa tai ilman. Sitten saamamme osumat eivät olisi järjestettyjä. :wink:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Maksoin vaan loton ja sain takasin kolikoita.. olis tosiaan pitäny ostaa vielä jotain ja hommata se sen aittama vitosen sieltä itselle.. Samalla reissulla tapahtui muitakin kummia. Rupesin just kirjaan seteleitä ja huomasin, että löysin tämän setelin uudestaan. http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=1776685
Piti tuoda poloinen kotiin kun ei se kenellekkään teistä kelvannut :lol:

Niin ja tuo baari ajatus on loistava :lol: :lol: :lol:
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Joskus työmatkalla poikkean Tesomalla R-kioskilla mutta minä se en ollut. Sitäpaitsi jo 4 päivää ilman tupakkaa. :D
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Post by Aaron »

aplfi wrote:Joskus työmatkalla poikkean Tesomalla R-kioskilla mutta minä se en ollut. Sitäpaitsi jo 4 päivää ilman tupakkaa. :D
Ei kannata vielä henkseleitä paukutella... Mä poltin puolitoista askia päivässä Vappuun asti. Kyllä siinä meni kuukausi tuskan merkeissä eikä senkään jälkeen ole varaa herpaantua yhtään. Nykyäänkin tekee vielä silloin tällöin mieli... :roll:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Aaron wrote:
aplfi wrote:Joskus työmatkalla poikkean Tesomalla R-kioskilla mutta minä se en ollut. Sitäpaitsi jo 4 päivää ilman tupakkaa. :D
Ei kannata vielä henkseleitä paukutella... Mä poltin puolitoista askia päivässä Vappuun asti. Kyllä siinä meni kuukausi tuskan merkeissä eikä senkään jälkeen ole varaa herpaantua yhtään. Nykyäänkin tekee vielä silloin tällöin mieli... :roll:
Hieno homma!!! Tollanen päätös vaatii selkärankaa!
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Fundamental wrote:
Aaron wrote:
aplfi wrote:Joskus työmatkalla poikkean Tesomalla R-kioskilla mutta minä se en ollut. Sitäpaitsi jo 4 päivää ilman tupakkaa. :D
Ei kannata vielä henkseleitä paukutella... Mä poltin puolitoista askia päivässä Vappuun asti. Kyllä siinä meni kuukausi tuskan merkeissä eikä senkään jälkeen ole varaa herpaantua yhtään. Nykyäänkin tekee vielä silloin tällöin mieli... :roll:
Hieno homma!!! Tollanen päätös vaatii selkärankaa!
Hetkinen, hetkinen. Nyt herrat menee asioiden edelle. Siis minä en ole missään tupakkalakossa. Kotona on tupakka-aski pöydällä, minkä voi avata sillon ku tekee tupakkaa mieli, eli olen vain polttamatta kunnes poltan taas, mutta lakossa en ole. Ei ole kyllä vielä tehnyt mieli yhtään polttaa. Tarkotus kyllä on olla polttamatta siihen kylmään pieruun saakka mutta ideana on olla saamatta veemäistä morkkista jos vaikka tulee poltettua. Olikohan tämä nyt tarpeeksi monimutkaista? :?
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Taas tapahtui kummia!!! Teen työkseni piirivartijan hommia opiskeluni ohessa ja tänään oli taas vaihteeks hiljainen päivä (sunnuntait yleensä on). Olin eräässä yrityksessä normaali käynnilä ja samalla kirjasin tuon yrityksen setelit (n. 700€) ylös.. päivällä kävin kotona syömässä ja samalla kirjasin nuo setelit järjestelmään.. Kello 17.00 sain hälytyksen kyseiseen yritykseen ja huomasin, että konttoriin oltiin murtauduttu ja nuo kyseiset rahat oli varastettu. Rikospoliisi hieman ihmetteli, kun sanoin että voin antaa setelien tarkat sarjanumerotkin jos on tarvetta :lol: Nyt olis sitten liikkeellä varastettuja ja samalla merkattuja seteleitä!!! Ei muuta kun etsimään :wink:
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Fundamental wrote:Nyt olis sitten liikkeellä varastettuja ja samalla merkattuja seteleitä!!! Ei muuta kun etsimään :wink:
Näihin seteleihin pitäisi varmaan laittaa joku erityiskommentti että osuman sattuessa setelin kirjaaja tietäisi millaisista seteleistä on kyse. Jos voroa ei saada kiinni, voi olla ihan mahdollista että nämä setelit ilmaantuvat taas jonnekin joskus kun ne on ensin käytetty.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Enpä voi enää kommenttia jälkikäteen kirjata, mutta muistan kyllä nuo setelit, jos joskus osuma niille tulee :)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”