Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
aarteinen
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 19
Joined: Sat Apr 04, 2009 8:40 pm

Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by aarteinen »

Ei siis ole kyse siitä, mistä seteli tarttui näppeihin, vaan siitä, missä ja miten se tuli syötettyä systeemiin.

Siksi vain, kun eilen syötin muutmaia seteleitä 10 kilometrin korkeudessa liikkuessani noin 900 km/h. Siis Norwegianin lennolla Helsingistä Ouluun, noin Jyväskylän kohdalla. Mukana siis kymppikerhossa ...
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1407
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by Luumi »

Aika hyvä :D

Mie rupesin kans miettimään, mut ei tullu mitään järin erikoista paikkaa mieleen... vissiin "erikoisin" tai ainakin eksoottisin syöttöpaikka tähän astisista on erään ravintolan terassi Laosin pääkaupungissa Vientianessa. Yllättävän helposti kuitenki löytyi tuollakin maailmankolkalla wlan-yhteyksiä ravintoloista ja myöskään kirjattavan perässä ei tarvinnut montaa kilometriä kävellä :)
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by Puupenni - Wooden Penny »

aarteinen wrote:Ei siis ole kyse siitä, mistä seteli tarttui näppeihin, vaan siitä, missä ja miten se tuli syötettyä systeemiin.

Siksi vain, kun eilen syötin muutamia seteleitä 10 kilometrin korkeudessa liikkuessani noin 900 km/h. Siis Norwegianin lennolla Helsingistä Ouluun, noin Jyväskylän kohdalla. Mukana siis kymppikerhossa ...
Olen myös itse miettinyt informaatiovajetta, joka nykyiseen systeemiin liittyy. Olisin jopa valmis uudistamaan teknistä systeemiä niin, että yhtään seteliä, jossa ei ole mitään merkintää tekstikentässä hylätään. Aika tyly kommentti, eikö? Johtuu innostani mikrohistoriaan. Setelin reitit ei niinkään kiinnosta, vaan se elämisen kirjo, joka setelin kuhunkin vaiheeseen liittyy.

Jos pidit tästä kommentista, kosta kirjoittamalla seuraavaan seteliisi kommentiksi runo. Jooko? Oma tai lainattu käy, kunhan on tunteella valittu. Ei oo pakko. Runous on monelle korkea kynnys. Siispä kerro vaikka mistä elämässä eniten pidät tai mene ja halaa sitä. Muista kommentoida asiasta seuraavissa seteleissäsi.

Itse pyrin laittamaan aina mahdollisimman paljon infoa kommenttikenttään tietäen, että suurin osa ei niistä niin perusta. Mutta ne jotka siitä jotain älyävät, osaavat sitä kyllä arvostaa. Fiksun ihmisen tunnusmerkki on kiinnostus asioista. Tyhmiä ei niin kiinnosta. EBT ei kiinnosta tyhmiä, koska EBT:sta ei saa rahaa eikä vastakkaisen sukupuolen kosketusta.

"10 kilometrin korkeudessa liikkuessani noin 900 km/h". Kymppitonnijuttu on kyllä ihan aa, mutta en kyllä lupaa, että seuraavalla kerralla ottaisin sinne EBT-harrastuksen mukaan. On se vaan niin pieni koppi.

Puupen W enpen
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by Aatos99 »

Puupenni - Wooden Penny wrote:
aarteinen wrote:Ei siis ole kyse siitä, mistä seteli tarttui näppeihin, vaan siitä, missä ja miten se tuli syötettyä systeemiin.

Siksi vain, kun eilen syötin muutamia seteleitä 10 kilometrin korkeudessa liikkuessani noin 900 km/h. Siis Norwegianin lennolla Helsingistä Ouluun, noin Jyväskylän kohdalla. Mukana siis kymppikerhossa ...
Olen myös itse miettinyt informaatiovajetta, joka nykyiseen systeemiin liittyy. Olisin jopa valmis uudistamaan teknistä systeemiä niin, että yhtään seteliä, jossa ei ole mitään merkintää tekstikentässä hylätään. Aika tyly kommentti, eikö? Johtuu innostani mikrohistoriaan. Setelin reitit ei niinkään kiinnosta, vaan se elämisen kirjo, joka setelin kuhunkin vaiheeseen liittyy.

Jos pidit tästä kommentista, kosta kirjoittamalla seuraavaan seteliisi kommentiksi runo. Jooko? Oma tai lainattu käy, kunhan on tunteella valittu. Ei oo pakko. Runous on monelle korkea kynnys. Siispä kerro vaikka mistä elämässä eniten pidät tai mene ja halaa sitä. Muista kommentoida asiasta seuraavissa seteleissäsi.

Itse pyrin laittamaan aina mahdollisimman paljon infoa kommenttikenttään tietäen, että suurin osa ei niistä niin perusta. Mutta ne jotka siitä jotain älyävät, osaavat sitä kyllä arvostaa. Fiksun ihmisen tunnusmerkki on kiinnostus asioista. Tyhmiä ei niin kiinnosta. EBT ei kiinnosta tyhmiä, koska EBT:sta ei saa rahaa eikä vastakkaisen sukupuolen kosketusta.

"10 kilometrin korkeudessa liikkuessani noin 900 km/h". Kymppitonnijuttu on kyllä ihan aa, mutta en kyllä lupaa, että seuraavalla kerralla ottaisin sinne EBT-harrastuksen mukaan. On se vaan niin pieni koppi.

Puupen W enpen
Minusta on hienoa,että pieneen kommenttikenttään saa mahtumaan niin paljon tietoa... :D Ihmettelen(positiivisesti),miten Eliezer saa aina setelin tietokenttään niin paljon kommenttia mm.setelin kunnosta. Eliezer laittaa aina kommenttiin kaupunginosan,parhaimmillaan kolme eri sanaa setelin kunnosta ja jopa katuosoitteen(joskus.) Ja Eliezer kirjoittaa kaiken vielä englanniksi 8O .On hienoa,että esim.Puupenni,oiva.j ja Eliezer laittavat melkein aina pitkän ja paljon kertovan kommentin,koska etenkin silloin,jos käyttäjä vielä laittaa kommenttiin,minne hän maksaa setelin,niin voi hyvin kuvitella minne seteli menee sieltä eteenpäin...Hyvä esimerkki on Puupennin ja minun välinen osuma,jonka kommenttiin Puupenni laittoi,että maksaa setelin Viking Exprs-laivalle... Itse olen onnistunut laittamaan korkeintaan melkein yhden kommenttirivin pituisen kommentin seteleihini,mutta olen yrittänyt sisällyttää siihen mahd. paljon tietoa. Ehkä minun pitäisi vitsailla kommenteissani,mutta erääseen kommenttiin laittamani tarkempi viittaus siihen,että automaatissa oli vain 20€:sia,näytti mielestäni aika jäykältä.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1651
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by Eliezer »

Kyllä minä seikkaperäisesti kirjoittelen, mutta taitavat nuo vakiokommentit kuitenkin aika tylsiä olla. Kun vain olisi intoa tarinoida Pimpen tyyliin... Joskus tulee kirjoitettua jotakin kivaakin, mutta niiden setelien määrä on tosi pieni murto-osa kaikista kirjaamistani seteleistä.

No, huomisesta lähtien lähden pitkästä aikaa autolla Viroon. Jos vaikka alkaisi täpliä taas tulla kartalle...
User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1895
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by soilian »

Jos nostan setelini paikallisesta Otosta tietäen, että se tullaan käyttämään paikallisessa Ässässä, niin ei siihen kommenttikenttään kovin kummoista tekstiä saa aikaiseksi. :wink: Tuo on siis kai se yleisin paikka, mistä setelini saan. :D Lisäksi olen vielä niin tylsä ihminen, etten edes omista mitään vehjettä, jolla voisi syöttää seteleitä tien päältä, vaikka reissataankin aika paljon kotomaassa. Tai kai kännylläni pääsisi nettiin (kokeilin joskus vuosia sitten :D), mutten ole kokenut sitä omakseni.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
User avatar
Pimpe
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 599
Joined: Wed Jun 15, 2005 5:58 pm
Location: Kangasala, Finland

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by Pimpe »

Puupenni - Wooden Penny wrote:
Jos pidit tästä kommentista, kosta kirjoittamalla seuraavaan seteliisi kommentiksi runo. Jooko? Oma tai lainattu käy, kunhan on tunteella valittu. Ei oo pakko. Runous on monelle korkea kynnys. Siispä kerro vaikka mistä elämässä eniten pidät tai mene ja halaa sitä. Muista kommentoida asiasta seuraavissa seteleissäsi.

Puupen W enpen
Pyynnösta. Tosin mitään enkä ketään en lähde halaileen
Ennenkun aurinko synty, niin täällä oli pirun pimeetä.
Tilastoni
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by höpsismöppiäinen »

Tostahan vois melkein tehdä rap-biisin... 8)
I reject your reality and substitute my own.
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by LeBaron »

Itse en oikein perusta liian seikkaperäisestä kommentoinnista, mutta arvostan setelin "tarinaa". Ja kommentoimatta jättäminen on hyvin tylsää. Työpaikkakirjaajat jättävät usein kommentit pois, joka on minusta hyväksyttävää, mutta tavalliselta käyttäjltä se osoittaa vain laiskuutta - joko fyysistä tai henkistä. Tai molempia.
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by Klazu »

Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
yoto
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 237
Joined: Wed Aug 17, 2005 3:58 pm
Location: Helsinki "metropolitan" area

Re: Erikoisimmat setelien syöttöpaikat

Post by yoto »

LeBaron wrote:Itse en oikein perusta liian seikkaperäisestä kommentoinnista, mutta arvostan setelin "tarinaa". Ja kommentoimatta jättäminen on hyvin tylsää. Työpaikkakirjaajat jättävät usein kommentit pois, joka on minusta hyväksyttävää, mutta tavalliselta käyttäjltä se osoittaa vain laiskuutta - joko fyysistä tai henkistä. Tai molempia.
juuri näin! ..itse tosin käyn lisäämässä työpaikkaseteleistä kommentin sitten, jos tulee osuma. muihin seteleihin kommentti lisätään jo syöttövaiheessa.

Anyway, ehkä se erikoisinsyötö paikka on meksikossa Cuernavacassa hotellin uima-altaalla..Yhtään seteliä en saanut meksikosta, mutta syötin matkan varrelta tarttuneita seteleitä (lentokentiltä)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”