Joulukuu 2011

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1407
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Joulukuu 2011

Post by Luumi »

Terve!

Näin omaperäisesti nimetty lirpake tällä kertaa. Katsoin kuitenkin parhaimmaksi tehdä omansa kuin jatkaa tuota iänikuista Haaste-ketjua.

Nyt ois semmonen homma, että niin puukengät kuin unionin hallitsijatkin johtavat meitä tän vuoden setelitilastossa, mutta varsin niukasti. Olisiko aihetta lyödä vähän kampoihin ja nousta takaisin tuonne palkintopallille näin vuoden lopuksi? Joulukuusta tulisi siis eräänlainen haaste. Useilla on tietenkin joulusiivousta etesetera, mutta kyllähän sitä kaupoissa ravataan joululahjojen perässä, niin miksei sitten maksettaisi käteisellä ja otettaisi vaihtorahaa vastaan ja kirjattaisi tänne. Keskustelu on vapaa ja suotavaakin. :)
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Joulukuu 2011

Post by STP »

No jos oisit pohojammaalta kotoosin, niin sitten ymmärtäisin mutta ku... Ollaan nyt 160000 setkua perässä ja kuukautta kohti on tänä vuonna tullut noin 120000 seteliä. Eli Joulukuussa pitäisi parantaa keskimääräistä maakohtaista tulosta pitkästi yli kaksinkertaiseksi ja tehdä maakohtainen kuukausiennätys parantamalla entistä tulosta lähes sadallatuhannella setelillä (2007-07, 212385). Tarvittaisiin joulukuussa siis jotain 290000 seteliä jos muut eivät hirveästi innostu nokittelemaan.

Saa syyttää pessimistiksi, mutta taitaa jäädä tekemättä vaikka päällään seistäisiin :?
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Joulukuu 2011

Post by emppu »

Papparaisen kommentti, tai pikemminkin hajatelmia 8O
-kai Luumi on tarkoittanut Joulukuuta, kuukautena
-oishan tuo mielekäs haave jos edes jonain kuukautena kirjattais enemmän maakohtaisesti kuin Hollanti ja Belgia
-mukana oon kaikilla tehoilla jotka irti lähtee
-mökki tai kalastushommelit ei haittaa
-edellytyksiä hyvään tulokseen on moniakin, ukot kirjaamaan setkuja ja ovat näin hameväen jaloista pois kun he valmistelevat joulua :mrgreen:
-veronpalautukset käytettävissä, kenelle niitä nyt sitten siunaantuukaan
-joulun alla rahaa liikkeellä runsaammin kuin vuoden muina aikoina, seurauksena et holveja tyhjennetään ja ajallisesti pitkiä osumia ois tarjolla, huomioni edellisiltä joulunalusilta
-opiskelijoilla ja koululaisilla pitkät vapaat kirjailla setkuja
-ehdotan, et mukaan vaan mahdollisimman suurella porukalla ja innolla :D
-osumisiin :D
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1407
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Joulukuu 2011

Post by Luumi »

Syyttäkää toki vaan suuruudenhulluksi ;) kerrankin on empullekin tavoitetta :D
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Joulukuu 2011

Post by STP »

No tuolle empun versiolle voisi jo lämmetäkin. Siinäkin on jo ihan kunnolla tekemistä, kun pitäisi luultavammin tehdä tämän vuoden paras kuukausitulos.
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Re: Joulukuu 2011

Post by Yippo »

Mukana. Mulla puuttuu vuoden tavoitteesta noin 750 seteliä (tavoite 4000, kirjattu noin 3250). Olen vieläpä lomalla koko kuukauden, isäkuukautta viettämässä. Eli on aikaa, mutta ei tuu palkkaa ja Kela maksaa huomattavasti vähemmän. Onneks tulee mukavat veronpalautukset.
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: Joulukuu 2011

Post by Jukkap »

Mukana ollaan! Mä uskoisin kun pienkirjaajat nousee tonne listan kärkipäähän joinain päivinä niin suurkirjaajat saa siitä lisää tsemppiä omaan toimintaansa. Ja kun suurkirjaajat siitä innostuu niin silloinhan pienkirjaajilla on mahdollisuus saada lisää osumia :mrgreen: Itse aion olla listan kärkipäässä ainakin veronpalatus päivänä ja tietysti palkka päivänä.
SipuliSopuli
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 34
Joined: Thu Jun 30, 2011 12:09 am
Location: Helsinki / Finland
Contact:

Re: Joulukuu 2011

Post by SipuliSopuli »

Messis ollaa! Sopivasti sattuukin juuri joulukuulle aika suurten rahamäärien käsittely joten ei muuta kun niitä vaan kirjailemaan siinä samalla systeemiin :)
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Joulukuu 2011

Post by höpsismöppiäinen »

Messissä myös! :idea: Henk. koht. kuukausiennätystä en lupaa 8O , mutta yrittelen kirjata sen verran enemmän, että joulukuusta 2011 saisi kuukauden omalle TOP-10-listalle. :mrgreen: Osuillaan! :wink:

EDIT: veronpalautusta tulee! :D
I reject your reality and substitute my own.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Joulukuu 2011

Post by Aatos99 »

Taitaakin osua vuosipäivä juuri joulukuuhun :wink: Silloin olis tosiaan tarkotus tehä eka kunnon pankkikeikka,joten katotaas nyt mitä sitten saan kasaan..17.12 taitaa tulla ainakin joulukuun ennätys omasta puolestani,sen lupaan :wink: :lol:
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 828
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Joulukuu 2011

Post by Juristi M »

Ilmoittaudun palvelukseen!
Tulin juuri kotiin Brysselistä eli tänään ja huomenna kirjattavat laput menevät vielä Belgian tiliin (ja ensi viikolla muutama lappu Ranskan hyväksi) mutta joulukuussa sitten kaikki kirjaukseni tulevat Suomelle. Ja varmasti ohjelmaan mahtuu muutama käväisy pankin tiskillä. :D
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Joulukuu 2011

Post by emppu »

Juristi M wrote:Ilmoittaudun palvelukseen!
Tulin juuri kotiin Brysselistä eli tänään ja huomenna kirjattavat laput menevät vielä Belgian tiliin (ja ensi viikolla muutama lappu Ranskan hyväksi) mutta joulukuussa sitten kaikki kirjaukseni tulevat Suomelle. Ja varmasti ohjelmaan mahtuu muutama käväisy pankin tiskillä. :D
Hieno homma, niin moni on jo ilmoittatunut mukaan talkoisiin :D Mutta, mutta, olenko aivan hakoteillä jos olen ymmärtänyt et kirjauksesi tulisi Suomen tiliin jos et vaihda oletusmaatasi Belgiaan tai Ranskaan. Eli olet kirjautunut Suomeen ja Helsinkiin, vaikka kirjaatkin lappuja maailmalta. Saatan olla väärässäkin, en ole tähän perinpohjin perehtynyt.
Perustan tän siihen et eräs saksassa asuva suomalainen käy täällä synnyinseuduillaan aika-ajoin ja hänen kirjauksensa eivät Suomessa käydessä näy Suomen tilissä, vaan Saksan, eli ei vaivaudu vaihtamaan. . .. .. .. .. ...tai sitte vaan on niin pirun hienoa olla saksalainen 8O ja synnyinmaa ei oikein enää sytytä, osumat vaan, joita täältä lähtee matkaan.
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 828
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Joulukuu 2011

Post by Juristi M »

emppu wrote:... Mutta, mutta, olenko aivan hakoteillä jos olen ymmärtänyt et kirjauksesi tulisi Suomen tiliin jos et vaihda oletusmaatasi Belgiaan tai Ranskaan. Eli olet kirjautunut Suomeen ja Helsinkiin, vaikka kirjaatkin lappuja maailmalta. Saatan olla väärässäkin, en ole tähän perinpohjin perehtynyt.
Perustan tän siihen et eräs saksassa asuva suomalainen käy täällä synnyinseuduillaan aika-ajoin ja hänen kirjauksensa eivät Suomessa käydessä näy Suomen tilissä, vaan Saksan, eli ei vaivaudu vaihtamaan. . .. .. .. .. ...tai sitte vaan on niin pirun hienoa olla saksalainen 8O ja synnyinmaa ei oikein enää sytytä, osumat vaan, joita täältä lähtee matkaan.
avij taitaisi nyt olla paras kertomaan EBT:n logiikasta, mutta mä olen kuvitellut asian olevan niin, että oletusmaa ei vaikuta siihen, mihin maahan setelit kirjautuvat eli jos kyseessä on mun Brysselistä saama seteli, jonka kirjaan Belgiaan (niin kuin tietysti kuuluukin) niin se kirjautuu maakisassa Belgian hyväksi. Mutta jos mun oletusmaani on Suomi niin se vaikuttaa lähinnä siihen, että mä näyn Suomen käyttäjälistauksissa ja rankingissa. Mun henkilökohtaisiin tilastoihini vaikuttavat kaikki mun setelini siitä riippumatta, mistä maasta mä olen ne poiminut. Eli toisin sanoen mun sijoitukseeni Suomen top 100:ssa vaikuttavat yhtä lailla Suomesta kuin muualtakin kirjatut setelit. Mutta maiden välisessä kisassa vaikuttaa se, mihin maahan seteli on kirjattu (siitä riippumatta, minkä maalainen ebtaaja sen on kirjannut). Silläkään ei käsittääkseni ole vaikutusta, mistä ip-osoitteesta mä setelin kirjaan, eli mä voin ihan hyvin kirjata Brysselin setelit matkalta palattuani täältä koto-Suomesta ja ne menevät silti Brysselin listoihin. Tää on nyt niin monimutkaista että toivottavasti avij auttaa meitä.... 8O 8O
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: Joulukuu 2011

Post by avij »

Joo, Juristi M on oikeilla linjoilla. Suomen sijoituslistalla näkyy vain ne käyttäjät, joiden oletusmaa on Suomi. Tämä listaus ei ota mitenkään huomioon sitä, missä maassa setelit on kirjattu. Toisaalta jos nyt esim. Juristi M tai joku muu ulkosuomalainen vaihtaisi oletusmaansa Suomeksi, tuolla listauksella näkyisi myös ne setelit, jotka on kirjattu Suomen ulkopuolella. Tämäkään ei ole ihan se toivottu tulos.

Mutta jos katsotaan maiden välistä sijoituslistaa, tällä listalla näkyvät kaikki Suomessa kirjatut setelit, riippumatta siitä minkä oletusmaan käyttäjä on omaan profiilinsa valinnut. Sama pätee setelikirjauksien yhteenvetosivuun ja viime kuukaudet -tilastoon. Näitä lukujahan tässä koetetaan ensisijaisesti kasvattaa.

Jos kaivaa Suomen oman maaprofiilin kautta näkyviin vierailijarankingin (joka tosin on nimetty vähän eri tavalla kuin mitä tietoa listaus oikeasti tuottaa, mutta so not), tuolla listalla näkyy tieto siitä, kuinka monta seteliä kukin käyttäjä on kirjannut Suomeen, tällä kertaa riippumatta oletusmaasta.

Eli näitä tilastoja on useita erilaisia erilaisiin käyttötapauksiin säädettyinä. Suomessa lomailevien ulkosuomalaisten tapauksessa heidän oma henkkoht kontribuutionsa saattaa jäädä vähemmälle huomiolle, mutta kyllä kaikki Suomen setelikirjaukset oikeasti lasketaan ;)
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Joulukuu 2011

Post by emppu »

avij wrote:Joo, Juristi M on oikeilla linjoilla.

Mutta jos katsotaan maiden välistä sijoituslistaa, tällä listalla näkyvät kaikki Suomessa kirjatut setelit, riippumatta siitä minkä oletusmaan käyttäjä on omaan profiilinsa valinnut.
Eli näitä tilastoja on useita erilaisia erilaisiin käyttötapauksiin säädettyinä. Suomessa lomailevien ulkosuomalaisten tapauksessa heidän oma henkkoht kontribuutionsa saattaa jäädä vähemmälle huomiolle, mutta kyllä kaikki Suomen setelikirjaukset oikeasti lasketaan ;)
Eli kai me sitte saadaan apua kotimaassaan lomailevilta, ulkosuomalisiltakin :D Eihän sitä oikeaa joulupukkia kuitenkaan muualla näe kuin kotimaassamme :D
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”