Euroista unta

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Oletko koskaan nähnyt unta siitä että saisit useita satoja seteleitä kirjattavaksesi?

Poll ended at Sun Sep 05, 2004 12:52 pm

En muista nähneeni
21
62%
Kyllä, olen nähnyt
12
35%
Kyllä, monta kertaa, sehän on aivan yleistä!
1
3%
 
Total votes: 34

User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Re: Euroista unta

Post by Cinnamon »

Annie_in_exile wrote: (onpas hyvä etten oo tulossa Helsinki-miittiin, kyllä te mua taas kiusaisitte)
:lol: Tämäkin helmi olisi jäänyt väliin jos pojat ei olisi niin kovia juoruamaan :lol:
Ja kuten sulle lauantaina sanoin, kyllä tämä(kin) asia puitiin läpi. :wink:
User avatar
Tinker's damn
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 168
Joined: Wed Jul 23, 2008 1:32 am

Re: Euroista unta

Post by Tinker's damn »

:oops: :oops: :oops: :oops:
User avatar
Annie_in_exile
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 986
Joined: Wed Mar 12, 2003 2:51 pm
Location: Brussels
Contact:

Re: Euroista unta

Post by Annie_in_exile »

Jukkap wrote:Mä näin viime yönä sellasta unta että Tinker´s damn -- kierteli pitkin Jyväskylän seutua ja osti jokaisesta kaupasta jollain isolla setelillä foliota (että sais paljon vaihtorahoja) Se näytti kun sen kaappi oli täynnä sitä folioo ja sanoi et ei se haittaa kun eihän ne siellä miksikään mene.
Ei hyvin mee... kävin tänään (siis oikeasti, ei unessa) ostamassa kaupasta foliota ja mulle tuli mieleen tää juttu. Hirnuin itekseni ensin siellä kaupassa ja sitten kun pääsin autolle, niin jatkohihittelin vielä sitäkin että voi juku, olis pitänyt ostaa kaksikin pakkausta kun toisen olis sitten voinut viedä mökille... että pitäiskö tehdä Tinkkerit ja käydä uudestaan samassa kaupassa ja maksaa isolla setelillä. :lol:
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: Euroista unta

Post by Jukkap »

Annie_in_exile wrote:Ei hyvin mee... kävin tänään (siis oikeasti, ei unessa) ostamassa kaupasta foliota ja mulle tuli mieleen tää juttu. Hirnuin itekseni ensin siellä kaupassa ja sitten kun pääsin autolle, niin jatkohihittelin vielä sitäkin että voi juku, olis pitänyt ostaa kaksikin pakkausta kun toisen olis sitten voinut viedä mökille... että pitäiskö tehdä Tinkkerit ja käydä uudestaan samassa kaupassa ja maksaa isolla setelillä. :lol:
Tää juttu on sit kans tosi. Tinkeri antoi mulle joululahjaksi folio paketteja. Että sellainen huumorintaju :lol:
User avatar
JuusoJuu
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 352
Joined: Fri Nov 14, 2003 6:16 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Euroista unta

Post by JuusoJuu »

Pakko postata tänne juttu: Näin unta, että sain yli 2000-päiväisen osuman Itävaltaan. Vasta aamulla kirjatessani eilen nostettuja seteleitä tajusin, että se osuma ei ollutkaan totta. Ymmärsin sen vasta katsellessani osumalistaani. Hämmentävä uni, varsinkin kun olen kirjannut viime aikoina erittäin luomua eli pelkästään omassa käytössä olevia seteleitä.
Sinappikurkkusalaatti - Nick JJf @ IRC
User avatar
Tinker's damn
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 168
Joined: Wed Jul 23, 2008 1:32 am

Re: Euroista unta

Post by Tinker's damn »

Joululomareissun Jetlagin rassaama alitajuntani tuotti tuossa männäyönä hupaisia unihetkiä:

Olin jostakin maailmankolkasta matkustanut Englantiin pitkällä suoralla lennolla ja tapani mukaan ei lentokoneessa tullut nukuttua.
Saavuin johonkin paikalliseen pubiin ja tilasin siellä olusen, mutta eipä tarjoilija myynyt sitä minulle, kun olin niin väsyneen oloinen. Unessani suivainnuin tästä ja "nostin äläkän", johon pubin pitäjäkin puuttui;

Havaittuaan etten ollut juovuksissa, hän kysyi: "haluaisitko ilmaisen oluen talon piikkiin?"

Unessani vastasin: (tätä ei kyllä todellisuudessa tapahtuisi :P ) " Ei sillä oluella niin väliä, mutta voisitteko vaihtaa 10x :note-5: :note-50: -seteliksi?"

...JA SITTEN MÄ HERÄSIN :!:
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1407
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Euroista unta

Post by Luumi »

No johan on Tinkerin alitajunta laukannut. :D
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1651
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: Euroista unta

Post by Eliezer »

Eilen oli uutinen Etelä-Suomessa levitetyistä väärennetyistä :note-50: -seteleistä, ja sitten viime yönä näin unta, että tyhjensin tiliäni pankkiautomaatilla, joka antoi pelkkiä väärennettyjä seteleitä, mm. 500 markan :!: Lönnrot-seteleitä, 500 euron seteleitä, 5 euron seteleitä, jotka muuttuivat lähinnä paperimassaksi - ja oli siellä joitakin sarjakuvalehtiäkin kai...
ujo katse tai vittu jotain

Re:

Post by ujo katse tai vittu jotain »

Ville S. wrote:Jaahas. Löysin sitten viime yönä ensimmäisen virolaisen kakseurosen. Oli ihan siisti. Aika paljon portugalilaisen näköinen mutta klaavapuoli oli muista poikkeava. Oli siinä muilla träkkereillä ihmettelemistä kun esittelin sitä ja ostotarjouksia tipahteli jokaiselta, joka kolikkoa pääsi hipelöimään. Kummastusta aiheutti myös se, että vuosiluku oli 2008 ja koko raha oli kuparinen :D
Tasku täynnä kauniita uusia Viron kolikoita on niin hyvä sanoa, että tärkeintä ei ole unen toteutuminen, vaan kauneuden toteutuminen sinun unissasi ja juuri sinun kehossasi ja olemisessasi. Mieli tulee sitten perässä. Unet näyttävät tietä, eikä niistä muuhun oikein ookkaan. Uni on tie. Ei kun uni on katse itseen. Itse haparoit enemmän. Ei kun.

Terveisin
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: Euroista unta

Post by Jukkap »

Tänään näin sellaista unta jossa ei ollut kyse euroista vaan kirjaajista. Eli tää on vähän off topikkia. Minut, emppu, amii ja Tinker´s damn laitettiin BB-taloon :mrgreen: Mä ajattelin et jonkun meistä neljästä on pakko voittaa tää kisa niin saa 50 000 kirjattua :mrgreen:
Yhdessä vaiheessa sitä unta mä kerroin Salarille tästä meidän harrastuksesta. Se ei millään uskonu. Luuli et meillä on joku salatehtävä jolla huijataan muita asukkaita. Sit emppu tuli siihen viereen niin mä sanoin Salarille et tää emppu on suomalaisten kirjaajien kingi :mrgreen:
Että sellainen uni...
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Euroista unta

Post by STP »

Viime yönä kirjailin vitosnippua jonka välissä oli "leikkiseteleitä". Sitten tajusin, että nämähän on niitä uusia vitosia ja olin kovasti harmissani kun kahden kirjaimen sarjanumerot ei kelvanneetkaan vielä Eurobilltrackeriin.
Pitäisiköhän sitä hankkia vähitellen elämä :mrgreen:
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Euroista unta

Post by brewerhki »

En euroista enkä ebt:stä ole vielä unta nähnyt, olen kai vielä aloittelija... mut aikoinaan dollarin kuvat, sulkeet ja puolipilkut sun muut pyöri unissa, kun työskentelin ohjelmoijana sellasia 12h päiviä... tota kun miettii, niin ehkä alan vaihto oli ihan paikallaan :D
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”