SELITYKSIÄ!

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Apila^
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 984
Joined: Tue Aug 03, 2004 8:56 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by Apila^ »

samipp wrote:Sain noi setelit Tikkurilan kukasta.
Tervetuloa foorumillekin! Noistahan oli jätetty justiinsa se satanen jäljelle, eli mielestäni ihan oikein. Ei noista osumaryppäistä enempää ole tapana jättääkään. Törmäilläänhän taas :wink:
User avatar
q098
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 350
Joined: Tue Nov 02, 2004 7:53 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by q098 »

Päätin laittaa tämän osuman heti selityksiin:

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=9054285

Arvatenkin minun ulkosuomalaisesta roolista ja nyt edelleen kansainvälisestä osumasta johtuen tätä osumaa on syytä selittää.

Maksoin tässä hiljattaen yli 1000 € edestä laskuja. Tästä johtuen minulle tuli peeaa tilanne ja jouduin pyytämään kotiporukoilta viidenkympin pikavippiä viikoksi, jotta pysyy ruoassa.

Tästä johtuen sitten tuli osuma.

Mitä tulee osuman tehtailuun, mielestäni kyseessä ei ole tarkoituksesti tehtailtu kansainvälinen osuma.

Rahaa Suomen ja muiden Euromaiden välillä liikkuu pikkumäärinä kaiken aikaa, oli sitten mukana EBT:ssa tai ei.

Mutta jos tämä päätetään moderoida ei - mielenkiintoiseksi osumaksi, niin en ole kovin pahoillani asiasta. Olisin tietenkin voinut valehdella, että sain setelin vaihtorahana vaikka kaupassa, se olisi yhtähyvin voinut kulkea jonkun lentomatkustajan taskussakin tänne Irlantiin
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Minusta tuo on ihan aito osuma ja onnea siitä paitsi sinulle, niin varsinkin joensuulaiselle susyq:lle! Nyt oli hänen vuoronsa saada kv-osuma. Milloinhan sitä minulle... :roll:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Kyllähän tuo täysin rehti osuma on! Onnea vain sen puolesta osallisille :)
User avatar
4561
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 83
Joined: Mon Jul 26, 2004 4:38 pm
Location: Orivesi Finland
Contact:

Post by 4561 »

q098 wrote:Päätin laittaa tämän osuman heti selityksiin:

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=9054285

... Mutta jos tämä päätetään moderoida ei - mielenkiintoiseksi osumaksi, niin en ole kovin pahoillani asiasta. Olisin tietenkin voinut valehdella, että sain setelin vaihtorahana vaikka kaupassa, se olisi yhtähyvin voinut kulkea jonkun lentomatkustajan taskussakin tänne Irlantiin
Onnea vaan kaikille osapuolille! Kyllä tuo osuma on aivan aito ja mielenkiintoinen! Tuon setelin olet aivan hyväksyttävällä tavalla saanut.

Tuota moderointia ei kannata ennakolta miettiä eikä ainakaan missään tapauksessa moderoinnin pelossa kertoa setelistä muunneltua totuutta. Sillä ei ole merkitystä miten seteli olisi voinut liikkua, ainoastaan se on mielenkiintoista miten seteli on liikkunut.

Ois kiva muuten tietää vielä sekin mistä kotiporukkasi tuon setelin täällä Suomessa sai. Onko mitään tietoa? Joensuussa vai muualla?
User avatar
q098
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 350
Joined: Tue Nov 02, 2004 7:53 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by q098 »

Se seteli lähti Lahdesta tänne Dubliniin.
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Voi harmi! Starrider sattui sitten poikkeamaan POP:ssa hakemassa juuri päivällä sinne viemäni 20€:set. Yleensä tuon kokoluokan setelit lähtevät matkaan nopeasti, joten ongelmaa ei ole, mutta näinkin voi sattua. Harmi vaan, sillä kasassa oli paljon eilisen maakuntamatkani erikoisia seteleitä, joista nyt tuli todella tylsiä osumia. Toivotaan, että seuraava etappi mistä ne löytyvät, olisi paljon kiintoisampia. Harmi juttu silti. :(
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Post by emppu »

Jos ja kun joku aamuvirkku kohta ihmettelee niin kirjaan eilisen pankkikeikan loput setelit :roll:
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

emppu 112 wrote:Jos ja kun joku aamuvirkku kohta ihmettelee niin kirjaan eilisen pankkikeikan loput setelit :roll:
Meille oli eilen tullut taas osuma (jo 3:s) vaikka niitä minulla on vain 23.
Matkaa sentään kunnioitettavat 250 km.

Nostin ottomatista 60 euroa ja kuinkas sattuikaan yksi (20€) oli sinun kirjaamasi.
Huomenna minulla on sitten pankki/levityspäivä.
Tänään tuskin kerkeän kuin illasta hieman harjoittelemaan, jos sitäkään. :)
Nam Som
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 244
Joined: Mon May 03, 2004 9:13 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Nam Som »

Nyt toteutu EBT-unelma osittain. Pääsen maksamaan liikekiinteistön kauppahinnan ainakin osittain käteisellä!!! joten on odotettavissa melko paljon isoja seteleitä kirjattavaksi.
User avatar
JANI73
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1241
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:22 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by JANI73 »

Kun joku kohta asiaa ihmettelee kerronpa sen tässä ja nyt kaikkien tietoon:

Kirjasin seteleitä jotka olen jostain pankista saanut ja kirjannut ylös. En vaan muista yhtään mistä ne sain kun en ollut laittanut sitä lappuun ylös. Olin kuitenkin kirjannut ne tällä kertaa paperille ja nyt kun vihdoin ja viimein kirjasin ne koneelle, keskellä uusien seteleiden numerosarjoja yhdessä oli osuma!

Tässä vaan tuli mieleen se joku ulkolainen jota epäiltiin juuri sen vuoksi että syötti peräkkäisiä sarjoja ja jossain sattui olemaan osuma. Nyt kävi mulle niin ja kuitenkin mulla ne numerosarjat on olleet käsissäni mutta olen viivytellyt liian kauan syöttämisen kanssa. (tämä taas johtuu niin epäsiististä tietokonepöydästä, että vasta nyt siivotessani lappu löytyi)

Joten tää ainakin aito mutta tällainen selitys on aivan mahdollinen muidenkin kohdalla, jos syöttää peräkkäisiä ja niiden keskeltä tulee osuma mutta ei muista.

Itsehän mä ne setelit sitten kuitenkin käytin ja pyrin levittämään mahdollisimman hyvin....
User avatar
amelie.m
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 164
Joined: Tue Feb 22, 2005 3:22 am
Location: Helsinki, Finland

Post by amelie.m »

tänä yönä oli paluu arkeen 4 viikon loman jälkeen... eli 3 työpaikan pohjakassaa tuli käytyä läpi, siellä oli myös jonkin verran uutta tavaraa suoraan pankin nipuista, eli peräkkäisiä sarjanumeroita tiedossa.... mutta johan te mut jo tiedätte.... :twisted:

oli muuten aika kivasti raha vaihtunu loman aikana.....
vierailija

Post by vierailija »

Klazu wrote:
Taas kerran näimme, että pieniä seteleitä ei tulisi viedä pankista toiseen vilkkaassa EBT keskuksessa... :?

No joo, pitääkö niitä pieniä seteleitä sieltä pankista hakea?
User avatar
JackTheRipper
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 669
Joined: Wed Apr 27, 2005 11:47 am
Location: Oulu/Laanila, Finland

Post by JackTheRipper »

vierailija wrote:
Klazu wrote:
Taas kerran näimme, että pieniä seteleitä ei tulisi viedä pankista toiseen vilkkaassa EBT keskuksessa... :?

No joo, pitääkö niitä pieniä seteleitä sieltä pankista hakea?
Kukaan ei tietysti pakota hakemaan. Kukin voi itse miettiä hakeeko pieniä seteleitä vai hakeeko isoja seteleitä :wink:
Itse haen sen takia niitä pieniä, koska niitä saa huomattavasti enemmän esim. 100 eurolla. Ja moni on kiitellyt minua, kun minä maksan pikkurahalla ostokseni. Pari kertaa taksissa on kiitelty ja kerran pitseriassa vaihdon tytölle vähän vitosia, kun monet maksavat nykyään niin suurilla rahoilla. Suurella tässä tapauksessa tarkoitan :note-50:
Tästä on kyllä minusta nyt jauhettu tarpeeksi. Kukin tekee niin kuin haluaa... Ketä se haittaa jos joku haluaa nostaa tilinsä tyhjäksi vaikka niinä :note-5: Minua se ei ainakaan haittaa ollenkaan...
Catch me if you can.
http://www.hattrick.org
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

vierailija wrote:
Klazu wrote:Taas kerran näimme, että pieniä seteleitä ei tulisi viedä pankista toiseen vilkkaassa EBT keskuksessa... :?
No joo, pitääkö niitä pieniä seteleitä sieltä pankista hakea?
Nää on näitä parhaita. Kirjoitetaan ilman nimimerkkiä eli ammutaan puskasta ja sitten poimitaan jotain kuukausia vanhoja yksittäisiä lauseita irti asiayhteydestään. Hoh hoijaa. Ei noin turhaan viestiin viitsi edes vastata...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”