SELITYKSIÄ!

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

Klazu wrote:
vierailija wrote:
Klazu wrote:Taas kerran näimme, että pieniä seteleitä ei tulisi viedä pankista toiseen vilkkaassa EBT keskuksessa... :?
No joo, pitääkö niitä pieniä seteleitä sieltä pankista hakea?
Nää on näitä parhaita. Kirjoitetaan ilman nimimerkkiä eli ammutaan puskasta ja sitten poimitaan jotain kuukausia vanhoja yksittäisiä lauseita irti asiayhteydestään. Hoh hoijaa. Ei noin turhaan viestiin viitsi edes vastata...
Niin. Tapetoijakin käyttää joskus pukkia, kun tulee ehkä muutoin niin matala tapettiseinä.
Joku on kiinnostuntut useamman rahan liikkeestä ja jotain ei asia kiinnosta laisinkaan.
Meitä on vain niin monen sorttista ihmistä, sekä jokaisella on oma elämä ja oma aikansa elää.
Joskus sen laadusta voi ihan itse päättääkin.
Mutta suomessa se vain on aika harvinaista.
User avatar
vermes
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 487
Joined: Sun Jun 27, 2004 3:00 pm
Location: Savonlinna,Finland

Post by vermes »

Ajattelinpa laittaa jo valmiiksi tähän, ettei ihmetellä jos nuita osumia rupeis tippumaan Jampon kanssa, hän on kaverini, tänään kirjautui :P Molemmat käy oikeastaan joka päivä(minä parikin kertaa päivässä) tässä muutaman sadan metrin päässä Siwassa ja Ärrällä, että lyhyitä osumia voi tulla..
www.lumitykki.net
Swollen Members <3
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by Ossi »

Joulu onnellisesti ohi ja taas sorvin ääressä :(
Pääsin tuossa joululomalla merkkaamaan ensimmäisen 500 euron setelini, menihän siihen lähes neljä ebtari vuotta ennenkuin moisen setkun hyppysiini sain 8O
Lisäsin lisäksi 2*200, 7*100, 30*50 ja 20*20 setelit ja kaikki odotetusti ilman osumia. Lisäksi olisi ollut mahdollisuus ottaa koodit ylös lähes sadasta pienemmästä setelistä mutta kun oli joulu eikä kehdannut koko iltaa istua erillään muista ja tihrustella lyhytkoodeja, mutta nyt kyllä hiukan ahdistaa että mikäköhän Babua Uuden Guinean osuma siellä olisi saattanut lymyillä!
User avatar
Henriika
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 642
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:13 am
Location: Turku
Contact:

Post by Henriika »

En juuri nyt keksinyt parempaakaan paikkaa tälle sepustukselle, mitä mieltä olette minun 'uudesta' osumalistauksesta. Bingo tosin ei ole lähimaillakaan :oops: http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 8;id=32408
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Henriika wrote:En juuri nyt keksinyt parempaakaan paikkaa tälle sepustukselle, mitä mieltä olette minun 'uudesta' osumalistauksesta. Bingo tosin ei ole lähimaillakaan :oops: http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 8;id=32408
No, ihan rehellisesti sanoen, voisi sitä vähän viilata :wink:
Erinäiset table, tr, td -tagit kannattaa sulkea, ja lopussa oleva Saunalahden linkki ei pelaa (siinä on http// liikaa).
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Post by Bird »

Tulipas erikoinen nollapäiväinen osuma:
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... d=12893753

Erikoiseksi osuman tekee se, että kyseinen :note-20: on yhä lompakossani. Jos/kun toista osapuolta ei liene aihetta epäillä väärinkäytöksistä, niin tässä on kai käynyt niin, että hän on saanut setelin haltuunsa jo aiemmin, mutta kirjannut vasta nyt. Eli joku moderaattori voisi tietysti vaikka muuttaa Pyron kirjaamisajankohtaa taaksepäin ainakin sen verran, että osuma olisi oikein päin ja siitä tulisi mielenkiintoinen..
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

Bird wrote:Tulipas erikoinen nollapäiväinen osuma:
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... d=12893753

Erikoiseksi osuman tekee se, että kyseinen :note-20: on yhä lompakossani. Jos/kun toista osapuolta ei liene aihetta epäillä väärinkäytöksistä, niin tässä on kai käynyt niin, että hän on saanut setelin haltuunsa jo aiemmin, mutta kirjannut vasta nyt. Eli joku moderaattori voisi tietysti vaikka muuttaa Pyron kirjaamisajankohtaa taaksepäin ainakin sen verran, että osuma olisi oikein päin ja siitä tulisi mielenkiintoinen..
Voisihan tuossa myös siirtää sinun ajankohtaasi eteenpäin, niin lopputulos olisi vastaava. Jos raha on kuitenkin yhä lompakossasi, tuo olisi varmasti turvallinen vaihtoehto.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
AKVS ilman kirjausta

Post by AKVS ilman kirjausta »

Suomessa tuli oltua joulua ja uutta vuotta viettämässä.
Olin kuitenkin sen verran tietokoneyhteyksien "ulkopuolella", että kerätyt koodit ajetaan systeemiin vasta nyt.
Eli jäi mun toistasata seteliä pois joulukuun haastekeräyksestä ja saattaa kohta tulla joitakin väärinpäisiä osumia.
Kommenteissa pitäsi kuitenkin olla oikeat saaantipäivänmäärät.
User avatar
Pimpe
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 599
Joined: Wed Jun 15, 2005 5:58 pm
Location: Kangasala, Finland

Post by Pimpe »

Ny lienee pienen selityksen paikka. Toi mun työkaverini Petexi on herännyt koomasta ja alkanu taas syötteleen. Valitettavasti olemme vielä ensi viikon samalla työmaalla (sorry Pete, kuulostaa pahemmalta, kun on tarkotus). Kyllä me yritetään välttää ettei setelit mee ristiin, mutta mää vaihdoin tossa alkuviikosta täällä hivakan seteleitä isommaks ennen kun selvis, että Petexi on vihdoin herännyt. Lisäks mää oon merkannu täällä niin monen setelit, kun oon pystyny. Moderoijat toimikoon mun puolesta noitten meirän välisten osumien suhteen kuinka parhaaks näkevät. Ja ilmeisesti mun täytyy vielä selvittää Petexille, mitä toi kunta homma tarkottaa (oletan, että se on kumminkin saanu noi setelit Urjalasta). Tänään jo alennuin käyttään ruokalassa kolikoita (luonto ei kumminkaan anna välttämättä periks tehdä sitä joka päivä). Niin, että sitä vaan valotan, että kyllä tässä molemmat yritetään pysytellä rehellisellä linjalla.
Petexi on kumminkin luomukirjaaja (ainakaan viä en oo saanu sitä innostuun kikkailusta), joten se ei välttämättä ala hommaan vitosia sen takia ettei tulis osumia mun kanssa. Saattaa muuten pyörtyä taas muutamaks kuukaudeks, jos alkaa meneen hankalaks
Nii joo, ja onnea vaan Petexi siirryit sitten Nokian listalla ekalle sivulle :D Ny sitten vaan alat tosissaan jahtaan aplfia, on sen muutkin ohittanu :wink:
Ennenkun aurinko synty, niin täällä oli pirun pimeetä.
Tilastoni
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: SELITYKSIÄ!

Post by emppu »

Tässä on tuttujen ebtareiden kanssa pohdittu sitä, mikä olisi mahdollinen syy, ettei Suomesta enää kirjata setkuja entiseen malliin. Onko kiinnostus harrastukseen hiipunut? Vaikuttaako pankkien nykyinen toiminta ebtaamiseen? Missä lie syy, harmittaa vaan et ollaan valuttu tuonne parin tonnin päiväkirjaustasolle. Empä selittele omaa saamattomuuttani, totean vaan et pankkien toiminta on minut syössyt tälle 100 setkua/päivä-tasolle. Ei ole työttömällä liiemmin laittaa rahaa harrastukseen. Setkuja kyllä saisi vaikka kahdesti viikossa, mutta minulle se maksaa. .. . jos panostaisin määrään, niin maksaa aivan liikaa. Onko kenelläkään viisastenkiveä, millä saataisiin nostettua Suomen kirjausmäärä tuonne 3000:n setkun tasolle. Tommosella lukemallahan sitä mentiin vuosia.
Mulla lähestyy 10 vuoden osumaputki, huolestuttaa vaan et mun lappuja ei oikein tunnu löytyvän, paine kirjata setkuja ite, kasvaa. 322 päivää puuttuu tosta 10 vuoden osumaputkesta, voi olla ettei onnistu :evil:
Kertokaapa omia mietteitänne, tähän kirjausten päivittäiseen vähenemiseen. Tsemiä kuitenkin kaikille ebtareille, osumianne odotellessa ;)
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: SELITYKSIÄ!

Post by höpsismöppiäinen »

Ite veikkailen, että pankkien toiminta vaikuttaa eniten. Ainakin Danske Bank antaa oliko se viisi vai kuusi ilmasta nostoa Otolta kuukaudessa ja sit seuraavat maksaa. Tästä johtuen itellä kirjausmäärät on tänä vuonna hiipumaan päin kolmen edellisvuoden huippulukemista (=yli 4000 lappua/vuosi). :( Samaten osuman saaminen omalla kirjauksella on itellä ollu todella kiven takana kesästä alkaen. :twisted: Kyllä tässä oon saanu selkeästi kierrossa olleita setkuja, mutta kun ei osu, niin ei osu. :evil:
Itellä yks selitys kirjausmäärän hiipumiseen vois olla myös se, että sain tänä vuonna ison tavoitteeni eli Kaupunkibingon valmiiksi. :mrgreen:
No, onhan tässä vielä Kuntabingo ja Pk-seudun postinumerobingo jälellä, joten ei tässä kirjausmäärät kutistu ihan olemattomiin... :wink:
I reject your reality and substitute my own.
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 968
Joined: Tue Nov 18, 2008 9:42 pm

Re: SELITYKSIÄ!

Post by keräilijä37 »

Empun huoli vaivaa täällä luomuosastollakin.Tavoitteeni on 365 pv x 4 = 1460 per vuosi. Nyt on kasassa 1041 eli tällä menolla teoreettisesti tulee 1257. Itselläni syynä on pankki. Olen maksellut harrastusyhdistysten laskuja omalta tililtä tai käteisenä ja nostanut pankista viitosina. Nyt menisi joka nostosta 10 € pankille na tsaijuu, kuten ivan sanoisi. Nykyisellä kirjaustasollani olen noussut kuitenkin tilastossa koko ajan eli trendi ei koske vain Suomea. Ja osumiahan ei näillä uutukaislla papereilla juuri tule. :x
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: SELITYKSIÄ!

Post by Aatos99 »

Itsellä taas tuntuu osumia tulevan enemmän varsinkin pienillä seteleillä, mutta otos on toki paljon pienempi kuin empun.

Danske Bank ja Nordea ovat ainakin vähentäneet merkittävästi palveluitaan, Aktiakin siirtyi kassapalveluiden supistamiseen 10-13. Ja tietty automaattinostojen hinnoittelu, vaikka Nordea ja Danske ovat itse mukana Automatiassa.

Huomasin tosin Mäkkärissäkin, että perinteisiä kassoja oli aiemman neljän sijasta enää kaksi, ja korttimaksulla toimivia tilauspisteitä viisi. Tämäkin ilmiö tulee, vaikkakin hitaahkosti.

Onneksi uusia käyttäjiä rekisteröityy kuitenkin kivasti, eivätkä osumat ole heti loppumassa. Vitosilla rupeaa saamaan jo aika kivoja ja pitkiä osumia, kun ovat tarpeeksi pitkään olleet kierrossa.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: SELITYKSIÄ!

Post by höpsismöppiäinen »

Yön yli nukuttua tuli mieleeni sekin, että useampi suurkirjaaja on joko siirtynyt pienkirjaajaksi tai kokonaan lopettanut lappujen merkkaamisen. Tollakin on oma merkityksensä kirjausmäärien vähenemiseen... :P
I reject your reality and substitute my own.
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: SELITYKSIÄ!

Post by Juristi M »

Kyllä Empun huoli taitaa osua aika lailla kohdalleen. Ne isot päiväkirjaukset ovat menneinä vuosina kertyneet juuri sitä kautta, että useampi suurkirjaaja on kirjannut pankeista hankkimiaan setelinippuja. Ja kun se hankintakanava on alkanut ehtyä niin suurempien setelierien saaminen on vaikeutunut merkittävästi. Jäljellä taitavat enää olla markettien kassat. Mutta ei taida olla tarpeeksi moni setelinkirjaaja töissä marketin kassatoimistossa.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”