SELITYKSIÄ!

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
romppu
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Feb 17, 2004 6:53 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by romppu »

Hyvis wrote:kestääkö tuossa muutossa tuo siirto yhtä kauan, kuin uuden laajakaistan avaus :?:
Tää oli ihan uusi liittymä. Melkein luulisin, että siirto tapahtuisi vikkelämmin kuin uuden avaus. Tai mistä sen tietää... 8O
€BT, обязательно...
thel
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 20
Joined: Mon Jan 03, 2005 10:47 am
Location: Vantaa, Finland

Post by thel »

Täytyy kommentoida tuota asiaa myöhemmin. Edessä on muuto puolentoista kuukauden sisään jolloin selviää myös Elisan laajakaistan "todellinen siirtonopeus". :wink:
User avatar
stg-58
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 19
Joined: Fri Feb 11, 2005 9:35 am
Location: Lahti, Finland

Post by stg-58 »

Eipä tuo laajakaistan vetäminen noilla operaattoreilla kestäkään vaan, se jos toimivat jonkin paikallisen puh.yhtiön alueella.
Sain itse niin ikään tapella täällä Lahdessa reilu vuosi sitten kun otettiin Rätinälinjan laajakaista...... lupasivat helmikuun alulta sen toimivaksi....sit vajaa viikkoa ennen soittelin perään ja kysyin et onhan kaikki ok, kun silloin pimenee vanha liittymä. Elisan puolelta sanoivat et heillä kaikki ok, mutta eivät ole saaneet vielä kytkentävahvistusta Päijät-Hämeen puhelimelta, jonka alueella toimivat. Sit menikin kaksi tuntia puhelimessa kun väänsin kättä php:n kanssa että liittymän paree olla päällä kuun alusta tai asia ei jää siihen..... :twisted:
Milloin lie olisivat sitä muutoin kytkeneet. Täällä PHP pitää niin tiukkaa monopoliaan että oksat pois.
"Vain nopeat elävät!"
thel
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 20
Joined: Mon Jan 03, 2005 10:47 am
Location: Vantaa, Finland

Post by thel »

Kyllä meillä ainakin tuo avaaminenkin kesti kohtuullisen kauan. Liittymä tuli Elisalta ja Elisan verkossa toimitaan. Ilmeisesti asennus henkilöstöstä kiinni nuo viiveet koska meillekin kävi lopulta asentamassa jokin täysin ulkopuolinen yritys..
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Liittymät ym -> offtopic
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

onkohan tuolla "jakautuminen" - sivulla virhe, kun sen mukaan suomeen olisi kirjattu 44 prossa portugalissa painettuja seteleitä :o
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä....
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

Bwah. Suuri osa kijatuista seteleistä on olevinaan luxembourgilaisia ;)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

Dakkus wrote:Bwah. Suuri osa kijatuista seteleistä on olevinaan luxembourgilaisia ;)
yippiiiii 8) :wink: kumpa nuo muutokset näkyisivät osumissakin :idea:
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä....
TwilightZone
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 92
Joined: Sun Jul 07, 2002 10:29 am
Location: Kallio / Helsinki

Post by TwilightZone »

Heti selitys tästä hitistä, kun kuitenkin siitä tulee juttua :

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=7027757

Vaikka Osku on kaverini, ja meillä on ollut monta (ihan omasta pyynnöstämme) moderoitua hittiä, niin tämä on 100%:sti aito. Osku on ollut viime päivät Helsingissä, ja sain tämän setelin varmasti Ylöjärven Teboilin kassalta. Ensimmäinen triplani :)
Dreaming of Euro fields with TamU
Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1632
Joined: Fri Jun 11, 2004 12:26 pm

Post by Viperazzi »

Laitetaan oikein kunnon sepustukset tuosta setelistä tänne:

KimmoJ kävi hakemassa tuon setelin ensin Tikkurilasta, jonka jälkeen jätti setelin saman pankin Pasilan konttoriin. Minä sain saman setelin Makkaratalon Sammosta, josta KimmoJ oli aiemmin hakenut kaikki vitoset pois. Ilmeisesti pankki oli joutunut tilaamaan lisää vitosia, ja ne olivat tulleet Pasilasta. Tuloksena yhdeksän mielenkiinnotonta osumaa, joista yksi oli kuitenkin tämä tripla.

Toinen osuus meni niin, että jätin setelin Pitäjänmäen Essolle joko torstaina tai perjantaina n. klo 15.50 tai sitten lauantaina n. klo 10.50, ennen töihin menoa joka tapauksessa. TwilightZone kävi kyllä moikkaamassa minua työpaikallani joka sijaitsee samalla tontilla kuin tuo Esso, mutta seteli oli Essolta jotenkin maagisesti lähtenyt häntä seuraamaan Tampereelle päin. Sitten Ylöjärven Teboililla TwilightZone päätti sikspäkkiä ostaessaan pyytää vaihtorahat vitosina, ja tuloksena oli kauan toivomamme aito osuma kavereiden kesken! Kukaan hänen seurueestaan ei ollut käynyt Teboilin kassalla ennen häntä. 8)

En suoraan sanoen ollut uskoa silmiäni kun näin tuon triplan, katsoin www-osoitetta epäuskoisesti muutaman kerran ennen kuin uskoin tuon todeksi. Ehdottomasti viiden parhaimman osumani joukkoon menee tämä!
User avatar
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 779
Joined: Tue Jan 18, 2005 10:22 pm
Location: Kuopio, Finland

Post by arto »

Minua nyt hiukan ihmetyttää tämä osuma. Pankin nauhan mukaan setelit on niputettu 8.12.04 ja tuohon osumaan ei tule eroa kuin 22 päivää!!. Toinen samasta nipusta saatu osuma menee paremmin yksiin nipun päivämäärän kanssa.

Ainoa selitys minkä minä keksin on se, että pankkineiti kun oli niin vikkelä ja heitti tuon nauhan roskiin ennen kuin antoi sen minulle, niin hän antoi väärän nauhan.

Onko muille koskaan käynyt näin.
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Post by Aaron »

arto wrote:Ainoa selitys minkä minä keksin on se, että pankkineiti kun oli niin vikkelä ja heitti tuon nauhan roskiin ennen kuin antoi sen minulle, niin hän antoi väärän nauhan.
Jep, out juttu kerrassaan. Nipuista on kuitenkin helppo ottaa seteleitä välistä ja sitten laittaa takaisin. Näinkin on toki voinut käydä.

Ihmetyttää kun nippuja ei ole kääritty kokonaan paperiin. Silloin ei olisi sitä riskiä että seteleitä valuisi välistä. Markka-aikaanhan setelit käärittiin muoviin.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Post by Sport-Mass »

arto wrote:Minua nyt hiukan ihmetyttää tämä osuma. Pankin nauhan mukaan setelit on niputettu 8.12.04 ja tuohon osumaan ei tule eroa kuin 22 päivää!!. Toinen samasta nipusta saatu osuma menee paremmin yksiin nipun päivämäärän kanssa.

Ainoa selitys minkä minä keksin on se, että pankkineiti kun oli niin vikkelä ja heitti tuon nauhan roskiin ennen kuin antoi sen minulle, niin hän antoi väärän nauhan.

Onko muille koskaan käynyt näin.
Minulla on pari kertaan käynyt vastaava tilanne. Ensimmäisen kerran se tapahtui Fundamentalin kanssa. Ihmettelimme molemmat kyseistä tapausta. Emme keksineet muuta selitystä kuin, että joko pankissa setelit olivat niputuksen jälkeen päässeet sekoittumaan tai sitten Fundamental oli naputellut väärän sarjanumeron ja minä sitten löysin tämän "käännännäisen".

Toinen vastaava tapahtui, (yllätys, yllätys), Niclaksen kanssa 8O . Melkoinen sattuma, mutta samat lainalaisuudet pätevät tässä kuten Fundamentalinkin tapauksessa.
User avatar
Apila^
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 984
Joined: Tue Aug 03, 2004 8:56 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by Apila^ »

Tästä osumasta tuli ilmoitus sähköpostiin juuri äsken. Olli Kuhta ei ole mitenkään voinut löytää tuota kyseistä seteliä silloin, kun hän on sen järjestelmään syöttänyt. Tämän tiedän varmasti, koskapa kyseinen seteli on vielä varmassa tallessa työpaikalla ja tulee sieltä matkaamaan torstaina laskentakeskukseen.

Niinpä tulinkin siihen tulokseen, että Olli on setelin tiedot aiemmin ylöskirjannut ja nyt vasta syöttänyt. Tämän vuoksi otin "oikeuden omiin käsiini" ja moderoin tuon 0-päiväisen takaisin mielenkiintoisten osumien listalle.

Harmi, ettei Olli Kuhta (tietääkseni ja löytääkseni) ole rekisteröitynyt foorumilainen. Olisi ihan kiva kuulla selitys siltäkin puolelta :D
User avatar
Jarho
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 9
Joined: Mon Feb 07, 2005 8:17 pm
Location: Rajamäki

Post by Jarho »

Tämä osuma saattaa herättää ihmetystä, koska seteli on saatu Hyvinkäältä about viikko sitten ja västä tänään sen kirjasin (olin kirjoittanut tunnukset ylös). Huomasin että seteli oli lisätty MHM:n toimesta pari päivää sitten, joten syynä, että setelin nyt söytin oli tuo lapusta katsominen.. asiaan ei liity muuta kuin minun laiskuuttani, mutta osuma oli silti yllätys ja oikea.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”