SELITYKSIÄ!

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
JANI73
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1241
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:22 pm
Location: Helsinki, Finland

SELITYKSIÄ!

Post by JANI73 »

Kun tiedän jo etukäteen, että tästä tulee ihmettelyjä, kerron vähän tässä....
Kirjasin kyseisen setelin itse 16.08. mutta en ehtinyt kirjaamaan sitä koneelle. Nyt kun sen ehdin tekemään olikin siellä osuma.... Tää nyt vähän vääristää tilannetta mutta siinä syy tuolle mun kommentille..... 8)
TwilightZone
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 92
Joined: Sun Jul 07, 2002 10:29 am
Location: Kallio / Helsinki

Post by TwilightZone »

Minäkin jo annan selityksiä etukäteen, eli ilkeä automaatti antoi 32 peräkkäistä viiskymppistä, jotka nyt kirjaan. Nuo 32 serialia ovat siis aitoja, ei keksittyjä.
User avatar
SPACE FP
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 156
Joined: Sat Oct 11, 2003 6:56 pm
Location: Tampere

Post by SPACE FP »

TwilightZone wrote:Minäkin jo annan selityksiä etukäteen, eli ilkeä automaatti antoi 32 peräkkäistä viiskymppistä, jotka nyt kirjaan. Nuo 32 serialia ovat siis aitoja, ei keksittyjä.
Jep. Tällä hetkellä kaikki ainakin Tampereen ja lähialueen automaatteihin ladattavat viisikymppiset ovat upouusia.
User avatar
Mansenplikka
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 424
Joined: Thu Jul 08, 2004 10:34 pm
Location: Nokia, Finland

Post by Mansenplikka »

Tämä osuma http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 296c7a5464 selittyy sillä, että sain äitini(!) kiinnostumaan EBT:stä ja kirjattiin hänen lompakostaan löytyneet setelit. Kysyin sitten, että muistatko mistä olet ne saanut ja automaatista kuulemma. No, kävipäs kuitenkin niin, että yksi seteli olikin jäänyt eilisestä velanmaksustani lompakkoon. Eli ko. osuman saa ihan vapaasti moderoida bittiavaruuteen.

Ehdin jo innostua, että kävikö äiti-mammalla heti niin hyvä tuuri :D Mutta ei sentään :roll:
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Mansenplikka wrote:sain äitini(!) kiinnostumaan EBT:stä
Hieno homma!!! Toivottavasti mielenkiinto pysyy :)
TwilightZone
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 92
Joined: Sun Jul 07, 2002 10:29 am
Location: Kallio / Helsinki

Post by TwilightZone »

Mulle on tullut lyhyen ajan sisällä 2 hittiä saman nimimerkin kanssa :
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 11577218b4 ja http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 11577218b4 .
Selitys näihin lienee se, että meidän kummankin täytyy olla aktiivisia Tampere Unitedin faneja, ja olemme näköjään kiertäneet samoilla vieraspelireissuilla yhdessä. Itsehän toimin vierailla paikkakunnilla kunnon EBt:istin tavoin, eli levitän ja hankin mahdollisimman paljon seteleitä ja tuo toinen on näköjään saanut kaksi seteliäni käsiinsä eri reissuillaimme. :D
Minulla ei ole kuitenkaan mitään hajua, kuka tarkalleen tuo toinen osapuoli on, joten siinä mielessä osumat lienevät aitoja, kun emme tunne toisiamme ?
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Post by Aaron »

TwilightZone wrote:Mulle on tullut lyhyen ajan sisällä 2 hittiä saman nimimerkin kanssa :
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... =3237714;- ja http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... =3468353;- .
Selitys näihin lienee se, että meidän kummankin täytyy olla aktiivisia Tampere Unitedin faneja, ja olemme näköjään kiertäneet samoilla vieraspelireissuilla yhdessä. Itsehän toimin vierailla paikkakunnilla kunnon EBt:istin tavoin, eli levitän ja hankin mahdollisimman paljon seteleitä ja tuo toinen on näköjään saanut kaksi seteliäni käsiinsä eri reissuillaimme. :D
Minulla ei ole kuitenkaan mitään hajua, kuka tarkalleen tuo toinen osapuoli on, joten siinä mielessä osumat lienevät aitoja, kun emme tunne toisiamme ?
Mielestäni tämä on kiehtovan mielenkiintoinen tilanne...tiedät, että matkustat jonkun EBT:istin kanssa - hän on samassa bussissa, mutta et tiedä häntä. :D
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
User avatar
Mako
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 321
Joined: Fri Feb 13, 2004 2:08 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Mako »

TwilightZone wrote:Mulle on tullut lyhyen ajan sisällä 2 hittiä saman nimimerkin kanssa :
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... =3237714;- ja http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... =3468353;- .
Selitys näihin lienee se, että meidän kummankin täytyy olla aktiivisia Tampere Unitedin faneja, ja olemme näköjään kiertäneet samoilla vieraspelireissuilla yhdessä.
Osumat on minun kanssani. Kyselin TwilightZonen perään Sinikaartin keskusteluforumilla, mutta siellä hän ei ole vastannut. Minulla on sama nimimerkki molemmissa.

Tilanne on siitä erikoinen, että Kotkassa sain vain kaksi seteliä ja Lahdesta palatessa yhden setelin ja molemmilla kerroilla oli TwilightZone ollut samalla maksupaikalla. Tuota voisi joku kutsua järjestetyksi, mutta näin ole. Kun vielä olin mielestäni Arto Tolsa Areenalla Sinikaartin bussista tulleista ensimmäisenä ostamassa makkaraa, mutta ainakin yksi oli ehtinyt ensin.

Täytyy osumien välttämiseksi Utd:n pelireissuilla (ja mahdollisesti myös O'Connell'sissa pelipäivinä?) jatkossa menetellä kuten viime kesäkuun EBT-tapaamisessa eli maksan vain viitosilla. En tosin tulevan ulkomaan matkani takia ehdi enää muihin Utd:n otteluihin kuin su 12.9. Jaro-otteluun ja mahdollisesti myös 2.10. MyPa-otteluun.
Guest

Post by Guest »

Vastailin tuonne Sinikaartin foorumille . En ollut muutamaan päivään käynyt siellä, joten en ollut vielä tuota threadia bongannut.

Minkälaisella setelillä maksoit bussikyydin Kotkaan ? Minä nimittäin taisin maksaa sen kahdella vitosella ja olin aika alkupäässä maksajana. Jos olet vaikka saanut tuon setelini jo bussissa vaihtorahana ?

Lahden osumasta sen verran, että olen 99,9% varma, että maksoin kaljani Marengissa kaksikymppisellä, joten tuon kympin on täytynyt kulkea (mahd. useiden) välikäsien +kaupan kassan kautta.
Bussikyydin olen saattanut sillä kympillä maksaa.
User avatar
Mako
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 321
Joined: Fri Feb 13, 2004 2:08 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Mako »

Anonymous wrote:
Minkälaisella setelillä maksoit bussikyydin Kotkaan ? Minä nimittäin taisin maksaa sen kahdella vitosella ja olin aika alkupäässä maksajana. Jos olet vaikka saanut tuon setelini jo bussissa vaihtorahana ?

Lahden osumasta sen verran, että olen 99,9% varma, että maksoin kaljani Marengissa kaksikymppisellä, joten tuon kympin on täytynyt kulkea (mahd. useiden) välikäsien +kaupan kassan kautta.
Bussikyydin olen saattanut sillä kympillä maksaa.
Maksoin Kotkaan mennessä bussissa kolmella viitosella (pyrkimyksenä levittää mahdollisimman paljon seteleitä Kymeenlaaksoon olettaen, että nuo pikkusetelit eivät menneet bussikuskille vaan päätyvät vaihtorahoina reissussa kulutettaviksi). Sitten kuin oli pikkusetelit loppu, niin ostin stadionilla makkaran 20 € setelillä (toiveena oli saada kotkalaisia kirjattuja seteleitä eikä Tampereelta tuotuja) ja sain vaidossa tuon osumasetelin. Tarkasti kuvattuna minulla oli kolikkoina maksaa olut, mutta kun vielä teki mieli makkaraa, niin täytyi rikkoa seteli jo ennen ottelun alkua.

Lahden reisulla maksoin paluumatkalla ostokset 20 € setelillä muiden tamperelaisten perässä samalla kassalla ja sain kassalta vaihtorahana tuon osumasetelin.
Nam Som
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 244
Joined: Mon May 03, 2004 9:13 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Nam Som »

Tänään oli kierros Tampereen ympäristökunnissa. Paikallisista pankeista löytyi paljon uusia Hollantilaisia vitosia ja Suomalaisia kymppejä. Onneksi sentään jokunen käytettykin seteli. Vielä kun tulisi osuma!!

Siispä ei pidä ihmetellä peräkkäisiä numeroita.
Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1632
Joined: Fri Jun 11, 2004 12:26 pm

Post by Viperazzi »

Nyt todellakin kaivataan selityksiä... Kolme aamuöistä osumaani TwilightZonen kanssa ovat (yllätys yllätys) täysin mielenkiinnottomia. Olin hänen kanssaan kaupungilla samassa baarissa. Joten siinä syy. :oops: Mitään noista seteleistä en saanut suoraan häneltä, mutta yksi niistä kulkeutui ilmeisesti kassan kautta ja kaksi muuta kavereiden kautta. Syvät anteeksiantoni. Tämä ei todellakaan ollut tarkoitus, mutta näin vain pääsi käymään. Toisen ja kolmannen kohdalla pääsi muutama ärräpää ilmaan. Loppuja seteleitä syötellessä toivoin jo että "EIIII osumaa, pliiis!!!" mikä on kyllä aika harvinaista. Siis moderoikaa nämä kolme pois ja äkkiä:

Setelit:
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=3656649 <- Tämä kävi kassan kautta, muut kavereiden lompakon kautta.
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=3656538
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=3656564

EDIT: Vieläkin sapettaa... :evil: :evil: :evil: :evil: Olisin mieluusti ottanut kolme osumatonta seteliä kuin kolme mielenkiinnottomaksi luokiteltavaa kaverin seteliä. Saas nähdä kun kaveri kirjaa omat setelinsä, tuleeko mun seteleitäni esille... :twisted: :twisted: :evil: :evil: Ne kans pois ja heti!!!
TwilightZone
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 92
Joined: Sun Jul 07, 2002 10:29 am
Location: Kallio / Helsinki

Post by TwilightZone »

joo kyllä muakin harmittaa nuo tosi paljon. Varsinkin kun vielä puhuttiin illalla, että toivottavasti niitä keskinäisiä osumia ei tule, eikä niitä pitänytkään tulla. Ei oikein se oletus kuitenkaan pitänytkään sitten :? . Ei sentään enempää osumia tullut toiseen suuntaan.

Mutta pitänee ottaa tästä opiksi, että kun viettää iltaa toisen EBT:stin kanssa, niin maksaa koko iltana vain vitosilla, eikä vaihda rahaa missään.
User avatar
Apila^
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 984
Joined: Tue Aug 03, 2004 8:56 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by Apila^ »

2004-09-13 13:27:24 Lxxxx0105xxx imleH - Samipp
2004-09-13 13:25:33 Lxxxx4552xxx imleH - Samipp
2004-09-13 13:20:38 Xxxxx8901xxx imleH - Samipp

Tässä tämän päivän setti... Setelit ovat peräisin työpaikaltani Tikkurilasta MUTTA hetken asiaa selviteltyäni kävi ilmi, että Samipp ei ole voinut saanut seteleitä suoraan työpaikaltani, vaan läheisestä yrityksestä. Siitä, miten setelit ovat sinne matkanneet, ei minulla ole tietoa. Todnäk joku on käynyt vaihtamassa rahaa tjn.

Eli mielestäni kyseessä ovat mielenkiintoiset osumat... Jos on ihan pakottava tarve moderoida, jättäkää jäljelle edes tuo satanen... :roll:
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

No musta noi ei oo "ominaisuuksiltaan" mitenkään mielenkiintosia vaikka rehellisiä onki :) Mutta saa jättää ei mua kiinnosta 8)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”