"offtopic" eli sekalaista....

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

antti77
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 225
Joined: Fri Sep 15, 2006 3:14 am
Location: Kaakamo

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by antti77 »

Löysihän se saksanturisti tornion nordeankin. Tietääköhän se että siellä palvellaan vain ajanvarauksella? ja onkohan sielläkään edes käteiskassaa tarjolla?
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Highway_Star »

antti77 wrote:Löysihän se saksanturisti tornion nordeankin. Tietääköhän se että siellä palvellaan vain ajanvarauksella? ja onkohan sielläkään edes käteiskassaa tarjolla?
Tuon Tornion "osuman" aikaan ehdin katsomaan Suomesta viimeksi kirjattuja seteleitä eikä kovin suomalaisilta näyttäneet hänen :note-5: -sarjat...Z-, V-, N- yms. sarjoja enimmäkseen ja Suomessa yleisimpiä U-sarjalaisia siellä täällä muutama. Saattaa olla aiheeton epäilyskin, mutta jotenkin tuntuu, että tämä "turisti" taitaakin keräillä kartalle täppiä kotisohvaltaan...
setri
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 96
Joined: Sat Aug 20, 2016 8:49 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by setri »

Näyttää saaneen myös "Pihlajaveden täplän", jonka saamiseksi itselleni piti mennä kohtuullisen sivussa Pihlajavedellä olevaan kyläkauppaan. Ei luulisi olevan turistin eka pysähdyspaikka... Jos hän vielä saa Kinnulan Muholan täplän, niin pitää kysyä vinkkiä saantipaikasta, kun en itse ole sieltä mitään löytänyt... :D
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Peki65 »

Pihlajaveden täplä eli Ähtäristä itään seuraavan täplän saanti oli alueen pohjoisosasta Ähtärin Myllymäen Siwan kautta kohtuu helppo.
Saarijärveltä ta Multialta kun tulee Ähtärin suuntaan ko. Siwa näkyy reitille.

Taitaa kaveri vain varmistella, että osumaputki ei katkeaisi.
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 590
Joined: Fri Jul 21, 2006 7:17 pm
Location: Vaasa, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by vtt »

Eikö tuola ole kansainvälisellä puolella joku ilmianto keskustelulinkki. Sinne voisi joku huomauttaa joka osaa Lontoon murretta. Minua ottaa päähän kun EBTssäkin pitää huijata. Minä itse menetin feikkaajan takia yhden minulle tärkeän tilastopaikan
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
RaijaL
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 384
Joined: Tue Jun 06, 2017 4:25 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by RaijaL »

Ainoa kreikkalainen osumani sattuu olemaan kyseisen ebtaajan kanssa. Uskon että ainakin se osuma on ihan reilu koska itse toin kyseisen kympin Suomeen viime kesänä. Siitä innostuneena laitoin hänelle s-postia hänen ebt-profiilisivunsa alalaidassa olevaan osoitteeseen. Sain siihen vastauksenkin jonkin ajan kuluttua ja -yllätys-yllätys- suomen kielellä!!! Kyseessä on siis mitä ilmeisimmin ulkosuomalainen joka viettää lomiaan Suomessa. Tämä nyt ei tietenkään selitä sitä miksi kyseiselle henkilölle osuu huomattavasti useammin ulkomaan osumia...
setri
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 96
Joined: Sat Aug 20, 2016 8:49 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by setri »

Peki65 wrote:Pihlajaveden täplä eli Ähtäristä itään seuraavan täplän saanti oli alueen pohjoisosasta Ähtärin Myllymäen Siwan kautta kohtuu helppo.
Saarijärveltä ta Multialta kun tulee Ähtärin suuntaan ko. Siwa näkyy reitille.
Laput silmillä on siis tullut tuostakin muutaman kerran ohi ajettua tämän lyhyen EBT-harrastusurani aikana...

Onko muuten tässä suomenkielisessä keskustelussa jotain omaa ketjua, jossa olisi keskustelua täplien metsästykseen kotimaassa? Muutama hankala paikka kartassa pitäisi täyttää..
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by höpsismöppiäinen »

setri wrote:Onko muuten tässä suomenkielisessä keskustelussa jotain omaa ketjua, jossa olisi keskustelua täplien metsästykseen kotimaassa? Muutama hankala paikka kartassa pitäisi täyttää..
Tässäpä tuo olisi.
I reject your reality and substitute my own.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Highway_Star »

vtt wrote:Eikö tuola ole kansainvälisellä puolella joku ilmianto keskustelulinkki. Sinne voisi joku huomauttaa joka osaa Lontoon murretta. Minua ottaa päähän kun EBTssäkin pitää huijata. Minä itse menetin feikkaajan takia yhden minulle tärkeän tilastopaikan
No joo, ehkä tuohon on joku muukin selitys ja tuli vain hätiköityä. Aikoinaan koitinkin ilmoitella noita epäilyttäviä tapauksia tuonne kansainväliselle puolelle kunnes joku ilmoitti, että siellä on tarkoitus ilmoittaa vain omat kaverin kanssa saadut osumat moderoitaviksi :D
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by avij »

Ajattelin päivittää foorumin phpBB v3.2.1:ksi, mutta enpäs sitten päivittänytkään kun uusi versio ei vielä tue suomea eikä ruotsia. Jos täältä löytyy joku asianharrastaja, niin saapi olla avuksi.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Highway_Star »

Tulipa tämmönen rajapyykki vihdoin täyteen! :D
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Aatos99 »

Highway_Star wrote:Tulipa tämmönen rajapyykki vihdoin täyteen! :D
Onnittelut! :D
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 968
Joined: Tue Nov 18, 2008 9:42 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by keräilijä37 »

Omalta kohdaltani vaikea on ollut rajanpinta Lappeenranta-Hamina, jos yrittää normaalimatkailijana tankata autoa tai itseä. Kaikki kai hakevat bensan Venäjältä ja kahvit kaupungeista??
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 590
Joined: Fri Jul 21, 2006 7:17 pm
Location: Vaasa, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by vtt »

Tuli toisen kerran (mielestäni) vastaan seteli jossa on lyhytkoodi pienemmällä fontilla. Kles kun olen jo muutenkin huononnäköinen niin kaikkia ne kiusaa keksii, koodi on z00-alkuinen. Pitäisi taas tutkiskella kuinka saa kuvan liitettyä. Naamakirjaan kyllä osaan mutta pitää tutkia kuinka tähän
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by leevi60 »

vtt wrote:Tuli toisen kerran (mielestäni) vastaan seteli jossa on lyhytkoodi pienemmällä fontilla. Kles kun olen jo muutenkin huononnäköinen niin kaikkia ne kiusaa keksii, koodi on z00-alkuinen. Pitäisi taas tutkiskella kuinka saa kuvan liitettyä. Naamakirjaan kyllä osaan mutta pitää tutkia kuinka tähän
Onhan nuo Z-alkuiset olleet aina hieman pienemmällä fontilla, hyvä kohdevalo auttaa,
myös teleskooppikäsistä on hyötyä... Onneksi näitä "zetoja" on vähemmistöna.
Image
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”