"offtopic" eli sekalaista....

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
JANI73
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1241
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:22 pm
Location: Helsinki, Finland

"offtopic" eli sekalaista....

Post by JANI73 »

Kun tuonne muille sivuille tuppaa kerääntymään kaikkee sinne kuulumatonta niin eiköhän tehdä tästä sellainen sekametelisoppa jonne voi kommentoida ihan mitä haluaa asian sivusta 8)
Kuten sitä että onko kukaan pistäny merkille mun viesteistä että ne loppuu aina samalla tavalla :P :lol: 8)
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2469
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Harmittaa aina kun tuossa lähikaupan kassakoneissa on sellaiset setelilokerot että niistä näkee aina päällimmäisten seteleiden yläreunojen sarjanumerot, niin aina, siis meinaan aiiiiiina kun olen saamassa vaihtorahana vitosen, niiin päällimmäisenä on joku uuden karhee F/P-vitonen ja kun se kassaneiti ottaa sen siitä antaakseen sen vaihtorahana minulle, niin sen alta paljastuu kulunut X000**** vitonen. Mutta kun ei kehtaa sanoa että en minä sitä uutta F/P-vitosta halua, minä haluan sen seuraavan kuluneen P/X-vitosen, se voisi olla se kauan odotettu kansainvälinen osumaseteli :?
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Mun mielestä pahinta noissa tilanteissa on se ettei pääse merkkaan niitä kaikkia monia monia seteleitä siitä kassakoneesta :lol:
User avatar
JANI73
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1241
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:22 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by JANI73 »

aplfi wrote:Harmittaa aina kun tuossa lähikaupan kassakoneissa on sellaiset setelilokerot että niistä näkee aina päällimmäisten seteleiden yläreunojen sarjanumerot, niin aina, siis meinaan aiiiiiina kun olen saamassa vaihtorahana vitosen, niiin päällimmäisenä on joku uuden karhee F/P-vitonen ja kun se kassaneiti ottaa sen siitä antaakseen sen vaihtorahana minulle, niin sen alta paljastuu kulunut X000**** vitonen. Mutta kun ei kehtaa sanoa että en minä sitä uutta F/P-vitosta halua, minä haluan sen seuraavan kuluneen P/X-vitosen, se voisi olla se kauan odotettu kansainvälinen osumaseteli :?
Mä sanoin pankissa ensimmäistä kertaa viime kerralla käydessäni että anna vaan ne vanhat kuluneet mulle kun erotteli uusia ja vanhoja toisistaan. Kysyi olenko tosissani kun yleensä ihmiset haluu uusia sileitä. Töissä taas etsin uudet sileät käsiini koska ne on nopeampi kirjata paperille. Ja ne on järjestään juuri noita F/P vitosia kuinka niitä riittääkään noin valtavasti pieneen suomeen 8)
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2469
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Fundamental wrote:Mun mielestä pahinta noissa tilanteissa on se ettei pääse merkkaan niitä kaikkia monia monia seteleitä siitä kassakoneesta :lol:
No siitä nyt puhumattakaan. Täytyy oikein vähän harmitella: Voi voi voi voi aijaijaijai :? :?
JANI73 wrote:Mä sanoin pankissa ensimmäistä kertaa viime kerralla käydessäni että anna vaan ne vanhat kuluneet mulle kun erotteli uusia ja vanhoja toisistaan. Kysyi olenko tosissani kun yleensä ihmiset haluu uusia sileitä.
Joskus siitä on hyötyä, joskus on tokastu vaan että enkä anna, lähetän ne Suomen Pankkiin
Last edited by aplfi on Sun Oct 10, 2004 8:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
JANI73
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1241
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:22 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by JANI73 »

Fundamental wrote:Mun mielestä pahinta noissa tilanteissa on se ettei pääse merkkaan niitä kaikkia monia monia seteleitä siitä kassakoneesta :lol:
8) Jollain ehkä mahdollisuus tuohonkin :lol: 8)
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Ihan totta Tampereen pojilta. Harvemmin tuo minua häiritsee kaupassa, mutta sitten taas pankissa. Jotenkin neideillä on oikein pakkomielle antaa uutta rahaa kiertoon. Ja vaikka erityisesti pyytää huonoja, niin silti saa uutta. Se on minusta ärsyttävää.

Ja mitä tuohon Fundamentalin toteamukseen tulee, niin sama pätee itselläni kaikkia ohittamiani kassoja kohtaan. Huoh, esim yliopiston pääruokalan kassa. Voih... :cry:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2469
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Mikä se oli se sivu missä oli niitä maailman lentokenttien osoitteita :?:
User avatar
Apila^
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 984
Joined: Tue Aug 03, 2004 8:56 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by Apila^ »

aplfi wrote:Mikä se oli se sivu missä oli niitä maailman lentokenttien osoitteita :?:
No tuolta ainakin löytyy:

http://www.worldairportguide.com/
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

aplfi wrote:Mikä se oli se sivu missä oli niitä maailman lentokenttien osoitteita :?:
Mitäs nyt oli mielessä? :wink: ImleHin linkki on juuri se oikea. Sieltä löytyy ainakin katuosoite suurimpii, jossei ihan postinumeroa.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
slide
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 251
Joined: Sat Jul 03, 2004 5:29 pm
Location: Lappeenranta

Post by slide »

Jossain threadissä näin ohjeet tms. jossa kerrottu kuinka nuo setelikartan pisteet määräytyy. Nyt en mokomaa löydä, löytääkö joku tai kertooko asian?

Olisin selvittänyt pystyykö tota Lappeenrannan yläpuolista tyhjää aluetta täyttämään, kun ei kukaan sieltä seteliä ole saanut. Lähinnä ajattelin josko kyläniemestä saisi sen täytettyä.


Eiku löysinkin :D

Kartta jaetaan 150x150 kokoiseen ruudukkoon, jonka rajat länsi-itäsuunnassa ovat -12 ja 54 ja pohjois-eteläsuunnassa 29-71. Näin ollen ruutu vaihtuu aina kun ylitetään seuraavat leveys- tai pituuspiirit: -12+(54+12)/150*x ja 29+(71-29)/150*y, jossa x ja y ovat kokonaislukuja väliltä 0-150. Tuosta voi sitten itse kukin laskea missä kannattaa pitää kahvitaukoja Maailman kartalla rajat ovat -180, 180, -57 ja 83, ruudukko on hiukan isompi eli 280x200.
User avatar
Cake
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 235
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:12 pm
Location: Helsinki -Finland

Post by Cake »

Entäs sitten onko sellaista karttaa, josta löytyisi Helsingin postinumerot. Käytän itse vain "kotipostinumeroa" kun en oikein tiedä missä kaikki kaupunginosarajat menee.
-Cake
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

Cake wrote:Entäs sitten onko sellaista karttaa, josta löytyisi Helsingin postinumerot. Käytän itse vain "kotipostinumeroa" kun en oikein tiedä missä kaikki kaupunginosarajat menee.
-Cake
Aika hyvä nyrkkisääntö Stadissa on, että bussin päättäri on sillä postinumeroalueella, joka bussilla on numerona.

Bussi herttoniemeläisiä (00800) palveleva bussi on 80. Sieltä pääsee Itäkeskukseen (00930) bussilla 93.
Asun Konalan ja Malminkartanon välimaastossa (00390) ja tulen kotiin Kampista bussilla 39.
Tietenkin tässä on vähän vaikeaa se, että välillä on vaikeaa arvata, kummassa päässä linjaa tämä postinumero on. Avuksi voi kuitenkin ottaa sen, että pääsääntöisesti 009x0 ja 008x0 on itä-Helsinkiä, pienet numerot keskustaa jne.

Helpoin tapa selvittää asiat on kuitenkin http://www.posti.fi/postinumeroluettelo/ :)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
User avatar
Cake
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 235
Joined: Wed Apr 21, 2004 12:12 pm
Location: Helsinki -Finland

Post by Cake »

Juu juu posti palvelee. Enpäs tullut ajatelleeksi. Kiitos
-Cake
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Dakkus wrote:Aika hyvä nyrkkisääntö Stadissa on, että bussin päättäri on sillä postinumeroalueella, joka bussilla on numerona.
Ahaa, tämä oli tällaiselle landepaukulle ihan uutta tietoa. Joskus olenkin miettinyt, miten hitossa nuo juoksee. Tosin, onko tuo ainoa systeemi mikä määrää numeron vai sovelletaanko jotain muitakin? Vaikea uskoa, että linjoja olisi vain yksi per kaupunginosa...vai?
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”