"offtopic" eli sekalaista....

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

whitebeam

Post by whitebeam »

Sellaista asiaa ajattelin kysyä, että onkos teillä tullut kauppareissuilla vastaan suomalaisia 2€uron "juhlarahoja"? Koska minulle niitä on tullut 2 ja olen ottanut ne talteen. Ovatko kovinkin yleisiä?
Klaavapuolella on aívan normaali suomalaisen 2 euron kruunapuoli, mutta toisella puolella on jokin lehtipuun oksa..?
Pistänkö kuvaa?
Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1632
Joined: Fri Jun 11, 2004 12:26 pm

Post by Viperazzi »

whitebeam wrote:Sellaista asiaa ajattelin kysyä, että onkos teillä tullut kauppareissuilla vastaan suomalaisia 2€uron "juhlarahoja"? Koska minulle niitä on tullut 2 ja olen ottanut ne talteen. Ovatko kovinkin yleisiä?
Klaavapuolella on aívan normaali suomalaisen 2 euron kruunapuoli, mutta toisella puolella on jokin lehtipuun oksa..?
Pistänkö kuvaa?
Ei tartte... http://forum.eurobilltracker.eu/viewtopic.php?t=3713 Toi on jo aika puhki puhuttu aihe. Kyllä niitä kolikoita vielä liikkuu, sain maanantain kuudennen kolikkoni.
User avatar
JANI73
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1241
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:22 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by JANI73 »

whitebeam wrote:Sellaista asiaa ajattelin kysyä, että onkos teillä tullut kauppareissuilla vastaan suomalaisia 2€uron "juhlarahoja"? Koska minulle niitä on tullut 2 ja olen ottanut ne talteen. Ovatko kovinkin yleisiä?
Klaavapuolella on aívan normaali suomalaisen 2 euron kruunapuoli, mutta toisella puolella on jokin lehtipuun oksa..?
Pistänkö kuvaa?
Yleisiä ovat. Itse kaupassa töissä ja aluksi vaihtelin niitä kassasta mutta päivittäin törmää niihin. Painoivat vielä uuden painoksen eli onkohan niitä puoli miljoonaa vai jopa miljoona kappaletta liikkeellä. 8)
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Jaa yleisiä vai. Itse odottelen vielä sitä ensimmäistä :?
User avatar
JANI73
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1241
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:22 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by JANI73 »

aplfi wrote:Jaa yleisiä vai. Itse odottelen vielä sitä ensimmäistä :?
käys ostaa pankista 50 euron kolikkopötkö ja pyydä suomen pankista tullutta mitä todennäköisemmin saat sellaisen siitä ehkä useammankin. Tai tuu hakee mä myyn kahdella eurolla 8)
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

JANI73 wrote:
aplfi wrote:Jaa yleisiä vai. Itse odottelen vielä sitä ensimmäistä :?
Tai tuu hakee mä myyn kahdella eurolla 8)
Milläs tekosyyllä sitä lähtis käymään Espoossa. Hmm.. ehkä yritän vielä kuitenkin saada sen kierrosta. :)
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Post by Cinnamon »

aplfi wrote:Milläs tekosyyllä sitä lähtis käymään Espoossa. Hmm.. ehkä yritän vielä kuitenkin saada sen kierrosta. :)
järjestäkääpä joku miittinki täällä mansesterissa, niin voin myydä yhden kun niitä on yli kakskytä jemmassa... :wink:
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Mikähän hitto siinä on, että noin 8000-10 000 setelin kohdalla heinä-elokuussa osumia tuli päivittäin ja nyt tuplamäärällä liikenteessä saa odottaa viikonkin. Näillä osuma- ja syöttelymäärillä kärsivällisyys on harvinaista. :wink:

Ei mutta oikeesti, ihmeellisessä tilastollisessa kuopassa on tultu elettyä nyt kuukauden päivät. Osuutensa lienee silläkin, että pankit ovat antaneet viimeiset kaksi viikkoa vain uutukaisia kätöseen. Siitä ei osumaa heti tule. :?
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
Craft
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1182
Joined: Fri Jun 07, 2002 4:36 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by Craft »

Dakkus wrote:T = Reitti kiertää Lauttasaaren kautta (100-sarjan seutulinjat)
T = Reitti kiertää jotenkin, en hahmota miten (muut)
Tuosta tuli mieleen: 3T- ja 3B-ratikoiden osalta olen joskus lukenut jostain selityksen, että T = Tölö = Töölö ja B = Berghäll = Kallio. Tuohon on yksinkertaisena syynä, että Rautatieasemalta 3T menee tosiaan Töölöön päin ja 3B Kallioon päin.
Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1632
Joined: Fri Jun 11, 2004 12:26 pm

Post by Viperazzi »

Craft wrote:
Dakkus wrote:T = Reitti kiertää Lauttasaaren kautta (100-sarjan seutulinjat)
T = Reitti kiertää jotenkin, en hahmota miten (muut)
Tuosta tuli mieleen: 3T- ja 3B-ratikoiden osalta olen joskus lukenut jostain selityksen, että T = Tölö = Töölö ja B = Berghäll = Kallio. Tuohon on yksinkertaisena syynä, että Rautatieasemalta 3T menee tosiaan Töölöön päin ja 3B Kallioon päin.
Mites nämä sitten toimii seiskaratikan kohdalla? B niin kuin "Böle" ja A niin kuin... mikä? :lol: Mä olen aina ajatellut että ratikoissa A on myötäpäivään ja B vastapäivään (Okei, okei, 1A on kyllä ruuhkalinja!). 3T voisi hyvinkin tulla sanasta "tourist" ! :P Mitenkäs sitten kirjaimen B kohdalla busseissa?
Guest

Post by Guest »

Osku-82 wrote:
Craft wrote:
Dakkus wrote:T = Reitti kiertää Lauttasaaren kautta (100-sarjan seutulinjat)
T = Reitti kiertää jotenkin, en hahmota miten (muut)
Tuosta tuli mieleen: 3T- ja 3B-ratikoiden osalta olen joskus lukenut jostain selityksen, että T = Tölö = Töölö ja B = Berghäll = Kallio. Tuohon on yksinkertaisena syynä, että Rautatieasemalta 3T menee tosiaan Töölöön päin ja 3B Kallioon päin.
Mites nämä sitten toimii seiskaratikan kohdalla? B niin kuin "Böle" ja A niin kuin... mikä? :lol: Mä olen aina ajatellut että ratikoissa A on myötäpäivään ja B vastapäivään (Okei, okei, 1A on kyllä ruuhkalinja!). 3T voisi hyvinkin tulla sanasta "tourist" ! :P Mitenkäs sitten kirjaimen B kohdalla busseissa?
Ei se toimikaan 7:n kohdalla, vaan siinä on vain otettu käyttöön kirjaimet A ja B ihan aakkosten alusta. Itse asiassa muistankin sen siltä ajalta kun koko 7-rengaslinjat syntyivät. Mutta nuo 3B:n ja 3T:n selitykset ovat kyllä nuo mainitsemani, olen lukenut ne HKL:n jostakin paprusta joskus. 3T:stä on sittemmin tullut myös se turistimerkein merkattu linja, mutta siinä T lienee sattumaa, taikka sopivasti tarjolla ollut tilaisuus antaa T:lle sekin merkitys.
User avatar
romppu
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Feb 17, 2004 6:53 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by romppu »

Osku-82 wrote:[Mites nämä sitten toimii seiskaratikan kohdalla? B niin kuin "Böle" ja A niin kuin... mikä? :lol:
Atk-instituutti? Sehän on siellä päätepysäkin vieressä. :lol: :lol:
€BT, обязательно...
User avatar
bura
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 483
Joined: Thu Nov 27, 2003 1:07 pm
Location: Vantaa, Finland
Contact:

Post by bura »

Evert wrote:IE 6 on. Tällä samalla ohjelmalla (tai whaeva) tehdyillä muilla foorumeilla on ihan sama ongelma, eli eivät muista salasanoja. Sangen ikävää.

Enpä nyt tiedä miten tätä rukkaisin jotta rupeaisi toimimaan. :(
Vaihtakaa se IE6 toimivaan selaimeen http://www.mozilla.org ja sieltä otat ton mozilla firefoxin niin johan alkaa toimimaan, mulla ei oo kertaakaan ollut ongelmia kirjautumisen kanssa firefoxia käyttäessäni.
User avatar
CCCP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1202
Joined: Tue Jul 13, 2004 5:36 pm
Location: vantaa, Finland

Post by CCCP »

on se hyvä kun muille noita juhla kolikoita tulee riesaksi asti ja minulle ei tule ainuttakaan :?
User avatar
Angelica
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 442
Joined: Fri Oct 01, 2004 9:33 pm
Location: Nurmijärvi, Finland

Post by Angelica »

Etpä ole CCCP ainoa jolle ei noita juhlarahoja tule. Tässä on toinen epäonninen. :?
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”