Merkatut setelit

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 968
Joined: Tue Nov 18, 2008 9:42 pm

Re: Merkatut setelit

Post by keräilijä37 »

Ajelin Karjalan puolessa ja Lappeenrannassa sain kahvilassa isoin JP-kirjaimin merkatun: oli pettymys, kun ei ollut osuma. Lieko JP ollut joku harrastelija :evil:
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Merkatut setelit

Post by leevi60 »

Toisessa ketjussa jo tuskailinkin, että pienellä paikkakunnalla
samat vitoset tuntuu kiertävän aina uudelleen ja uudelleen
takaisin työpaikalleni (Ärrä), joten nyt oon alkanut merkkaamaan
kuulakynällä jonkinnäköistä viirua sarjanumeron alle...
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Merkatut setelit

Post by emppu »

leevi60 wrote:Toisessa ketjussa jo tuskailinkin, että pienellä paikkakunnalla
samat vitoset tuntuu kiertävän aina uudelleen ja uudelleen
takaisin työpaikalleni (Ärrä), joten nyt oon alkanut merkkaamaan
kuulakynällä jonkinnäköistä viirua sarjanumeron alle...
Todella hienoa saada uusi aktiivinen ebtari joka voi duunin setkut kirjata syteemiin :D Team Suomen puolesta olen todella mielissäni :D Toivottavasti oot niin koukussa , että kirjaat "jokaisen" setelin työpaikallasi, osumia odotellen :D
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Merkatut setelit

Post by leevi60 »

emppu wrote: Toivottavasti oot niin koukussa , että kirjaat "jokaisen" setelin työpaikallasi, osumia odotellen :D
Kiitos, kiitos... Minäkö koukussa, ehei, sanoisin että loukussa... ;)
Vaikka kyllä tänään kerkesinkin jokaisen saamani setelin kirjaamaan ylös, ei taida ihan joka päivä onnistua,
ikävä kyllä...
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 590
Joined: Fri Jul 21, 2006 7:17 pm
Location: Vaasa, Finland
Contact:

Re: Merkatut setelit

Post by vtt »

Minä ilkimys suunnittelin heti hakevani keväämmällä varman osuman, kun tulee mp kelit. Kun tuota kokemustakin on härskeihin tempauksiin 8)
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Merkatut setelit

Post by emppu »

Otsikkoon viitaten, mulla on merkintä lapuissa jonka arvo on :note-100: , :note-200: , ja :note-500: eli ettikääpäs mikä se on :wink: Ihan vaan sen takia etten kanna kirjaamiani setkuja pankista kotiin vain todetakseni ne bumerangeiksi. Muutaman kymmentä tuhatta vitosta oon leimannu sete.li leimasimella. Kymppejäkin on jokunen tuhat tullu leimattua. Ei etsintä päälle :wink:
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1406
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Merkatut setelit

Post by Luumi »

vtt wrote:Minä ilkimys suunnittelin heti hakevani keväämmällä varman osuman, kun tulee mp kelit. Kun tuota kokemustakin on härskeihin tempauksiin 8)
Ei se oo varma osuma, vaan mini-EBT-miitti. Ihan niinku miulla ja brewerhki:lla viime viikolla :)
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Merkatut setelit

Post by leevi60 »

vtt wrote:Minä ilkimys suunnittelin heti hakevani keväämmällä varman osuman, kun tulee mp kelit. Kun tuota kokemustakin on härskeihin tempauksiin 8)
Juu, aika varmoja osumia ois tarjolla, jos vaan meikäläisellä sattuu työvuoro päälle, että eikun tervetuloo osumille!
:lol:
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Nakki
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 1
Joined: Thu May 14, 2015 10:36 am

Re: Merkatut setelit

Post by Nakki »

Työni puolesta joudun poistamaan käytöstä noita merkattuja seteleitä lähes päivittäin. Tuli mieleeni, että onko tässä leimojen laittaja ajatellut asiaa loppuun asti, sillä osumien toivossa leimatut setelit poistetaankin käytöstä?
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Merkatut setelit

Post by Highway_Star »

Nakki wrote:Työni puolesta joudun poistamaan käytöstä noita merkattuja seteleitä lähes päivittäin. Tuli mieleeni, että onko tässä leimojen laittaja ajatellut asiaa loppuun asti, sillä osumien toivossa leimatut setelit poistetaankin käytöstä?
Itse en ole seteleitä leimaillut, mutta teippaillut kylläkin. Mitenhän niiden kanssa? Pahasti revenneet setelit varmaan poistetaan automaattisesti, mutta entä pienet repeämät? Lisääkö (tietysti mahdollisimman huomaamaton) teipillä korjaus setelin kiertoaikaa vai huomataanko pienetkin teippaukset esim. koneellisesti ja poistetaan käytöstä?
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1406
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Merkatut setelit

Post by Luumi »

Mie leimailen sillon tällön seteleitä. Etenkin näitä vanhenevia setelisarjoja ja erityisesti sillon jos lapun kunto on jo huono. Vielä en ole yhtäkään leimaa painotuoreeseen / Europa-mallin seteliin laittanut. Toisaalta taasen olen myös saanut useammalla eri tavalla leimattuja seteleitä ihan pankin omissa, kuten Laskentakeskuksen, sekä Suomen Pankin nipuissakin pankeista itselleni. Viimeksi viime viikolla. Tämähän viittaisi siihen, että poistettujen täytyy olla sekä leimattuja että todella huonokuntoisia?

Useista leimatuista seteleistäni ei tokikaan ole tullut valitettavasti kuin yhden setelin käyttäjiä, mutta joukoissa on jokunen pidempäänkin harrastuksen parissa viihtynyt.

Teippailuja on tullut tehtyä enemmänkin kuin leimailua. Se hidastaa setelin joutumista hävitykseen ehdottomasti, koska läpinäkymättömällä teipillä teipatut setelit tuntuisivat läpäisevän useimmat setelilaskurit kuin kunnolla revenneet, paikkailemattomat verrokkinsa.
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
tusantanna
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 13
Joined: Thu Feb 07, 2013 12:58 pm

Re: Merkatut setelit

Post by tusantanna »

Kaikki At work-kirjatut setelit saa keltaisen yliviivauksen lyhytkoodiin ihan vain turhien tuplauksien välttämiseksi. Pienet setelit pyörii pohja- ja vaihtokassassa ja kyllä niitä asiakkaidenkin mukana palautuu.
CCC-
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 5
Joined: Thu Oct 22, 2015 8:43 pm

Re: Merkatut setelit

Post by CCC- »

Menee vähän aiheen ohi, mutta onko pankkien(?) leimaamilla seteleillä mitään ylimääräistä arvoa? Esim: https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=154054365" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 827
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Merkatut setelit

Post by Juristi M »

Nakki wrote:Työni puolesta joudun poistamaan käytöstä noita merkattuja seteleitä lähes päivittäin. Tuli mieleeni, että onko tässä leimojen laittaja ajatellut asiaa loppuun asti, sillä osumien toivossa leimatut setelit poistetaankin käytöstä?
Ainakin minä olen ottanut huomioon juuri tuon mainitsemasi seikan: laitan Eurobilltracker-mainosleiman vain vanhoihin (enimmäkseen vanhanmallisiin v. 2002) seteleihin, jotka ovat jo sen verran huonossa kunnossa, etten usko niiden muutenkaan viipyvän kierrossa kovin pitkään. Tällainen seteli ei todennäköisesti tuottaisi kovin pitkäikäistä osumaa, joten se voi tehdä meille viimeisen palveluksen toimimalla Eurobilltrackerin mainosalustana :)

Hyväkuntoisia, oletettavasti pitkään kierrossa säilyviä seteleitä ei ole mitään syytä leimata.
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 827
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Merkatut setelit

Post by Juristi M »

AJ10 wrote:Menee vähän aiheen ohi, mutta onko pankkien(?) leimaamilla seteleillä mitään ylimääräistä arvoa? Esim: https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=154054365" onclick="window.open(this.href);return false;
En ole ainakaan vielä törmännyt keräilijöihin, jotka olisivat niin kiinnostuneita ylimääräisillä leimoilla varustetuista seteleistä, että olisivat valmiita maksamaan niistä yli setelin nimellisarvon. Tämä on aika loogista, koska jos leimattujen setelien markkinat yht'äkkiä syntyisivät (ts. keräilijöitä alkaisi ilmaantua), voittoa tavoittelevat tahot alkaisivat tehtailla keräilykohteita leimaamalla/leimauttamalla niitä itse kaikenlaisilla "kiinnostavilla" leimoilla. Sellaisista keräilykohteista tuskin kukaan viitsisi maksaa sen enempää.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”