Osumaputket

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Luumi, Sleijeri

Yippo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Yippo » Tue Apr 12, 2005 7:01 pm

Yippo wrote:23. Oulu -> Tampere -> Annu70 15.02.2005
24. Oulu -> Oulu -> Hyvis 15.02.2005
25. Oulu -> Soini -> Eurot jakoon 16.02.2005

Mun hurja putki... Kaksi osumapari oli niin että päivä oli välissä... Sen kummenpia putkia ei ole... Vielä.
40. Oulu -> Kokkola -> Heippis 11.04.2005
41. Joensuu -> Oulu Trico -> 11.04.2005
42. Kiiminki -> Kokkola -> Marphin 12.04.2005

Mulla on taas hurja putki päällä. En odottanut tänään osumaa kun edelliset olivat tulleet 7. päivä ja 9. päivä niin huomenna sen vasta piti tulla. Katsotaan nyt sitten natsaako huomennakin. Sitten olisi hurja kolmen päivän putki päällä :-)

Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master

Post by Viperazzi » Fri Apr 15, 2005 11:48 pm

Uusin oman osumaputkiennätykseni!

100. 15.4. Helsinki - Kuopio -> arto
99. 14.4. Vantaa - Vantaa - Helsinki ~Pii~ -> KimmoJ ->
98. 14.4. Helsinki - Joutseno -> Sport-Mass
97. 13.4. Helsinki - Helsinki NikkeT ->
96. 12.4. Joensuu - Helsinki Finn ->
95. 12.4. Helsinki - Helsinki NikkeT ->
94. 11.4. Vantaa - Vantaa bura ->
93. 11.4. Lahti - Vantaa Pekka Thai ->

JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 » Fri Apr 22, 2005 10:06 pm

Putki senkun jatkuu... 5.3.05 se alkoi ja nyt on jo ikää 50 päivää. Päivän eka osuma on aina helpotus ja siksi se on päivän arvokkain osuma mulle. 50. päivän pelasti tämä osuma

-----------------------EDIT -------------------- EDIT-----------------------EDIT----
ARGH!!!! JiiPee72 heitti mulle kuravettä niskaan. Nittax olikin vasta päivä numero 49. Eli 50. päivä täyttyy vasta lauantaina 23.4.05 kun osuma löytyy. Olin laskenut kalenterista päivät väärin :(

Tämä on nyt sitten se oikea 50. päivän osuma. Enää sitä ei saa riistää minulta :roll:
Last edited by JANI73 on Fri Apr 22, 2005 11:50 pm, edited 2 times in total.

Yippo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Yippo » Fri Apr 22, 2005 10:35 pm

Yippo wrote:
Yippo wrote:23. Oulu -> Tampere -> Annu70 15.02.2005
24. Oulu -> Oulu -> Hyvis 15.02.2005
25. Oulu -> Soini -> Eurot jakoon 16.02.2005

Mun hurja putki... Kaksi osumapari oli niin että päivä oli välissä... Sen kummenpia putkia ei ole... Vielä.
38. Oulu -> Helsinki -> yoto 07.04.2005
39. Oulu -> Raahe -> chachi 09.04.2005
43. Oulu -> Oulu Bobtail -> 14.04.2005
44. Oulainen -> Oulu ruusu -> 14.04.2005
45. Kihniö -> Oulu StarEye -> 14.04.2005
46. Lahti -> Tornio retsi -> 16.04.2005
47. Oulu -> Helsinki -> Yökkönen 18.04.2005
48. Oulu -> Helsinki -> Yökkönen 21.04.2005

Mun lähes täydellinen "joka-toinen-päivä-putki". 2 pikku virhettä siinä on... Yökkösen toinen osuma myöhästyi vain 37 minuuttia ja 11. ja 12. pävä tuli peräkkäisinä päivinä osumat.

Tomppa-
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Tomppa- » Sat Apr 23, 2005 10:33 am

JANI73 wrote:Tämä on nyt sitten se oikea 50. päivän osuma. Enää sitä ei saa riistää minulta :roll:
Niin, onkos tämä putki ihan "todellinen", vai oletko kirjoitellut koodeja jemmaan ja heittelet niitä sisään sitten kun osumia tarvitaan?

psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 » Sat Apr 23, 2005 10:36 am

Tomppa, ei ole koodeja jemmaillut tietääkseni. Normaali tahtiin kirjailee...

JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 » Thu Apr 28, 2005 9:44 am

Nyt kun olen aktiiviurani kirjauksen parissa lopettanut= en kirjaa töissä, enkä tee pankkikeikkoja tulee vierailuni sivustolla aina vaan harvinaisemmiksi. Osumaputki herätti eräissä henkilöissä liikaa kateutta ja ruvettiin moittimaan seteleiden säilömisestä ja täten osumien tekaisemisesta joka päivälle.

Huomioitavaa on kuitenkin että tämän putken aikana vain muutama päivä oli sellainen ettei kukaan kirjannut minun seteliä. Useimpina päivinä kuitenkin joku löysi minun setelini. Ja tarkistin juuri nuo harvat minun osumani päivät enkä todellakaan allekirjoita seteleiden säästöä. Lauantai meillä aina töissä erittäin rankka päivä enkä yksinkertaisesti jaksa kirjata seteleitä ensin paperille ja sitten vielä koneelle saman tien. Minulle oli luonnollista että sunnuntai joka on vapaa kuluu mukavasti kun näppäilen koodeja koneelle. Lisäksi tiedän monta muutakin henkilöä joka ei HETI juokse koneelle vaan laittaa ne paremmalla ajalla.
Ilmoitankin tässä nyt etten kokonaan (ainakaan vielä) lopeta mutta siirryn täysin oman pussin seteleihin. Minulla on nyt kasassa jonkin verran töissä kirjattuja seteleitä jotka mun piti kirjata jo järjestelmään mutta irkissä sattuneen selän takana vitt.... vuoksi innostus on nyt jäissä.

Tuntuu siltä että kun sulkee irkin alkaa siellä puheet poistuneesta henkilöstä. Tämän huomasin kun hermostuneena ja pahoissa hammassäryissä poistuin ja menin katsomaan nimettömänä tilannetta. Ihan kivasti haukuttiin. Jos minä menen nyt itseeni soisin myös kyseisille henkilöille samaa.

Voi olla että saan kunnon haukut tietyiltä henkilöiltä tämän viestin jälkeen antaa tulla vaan. Olen valmis. Ja voin lopettaa kokonaankin jos siltä tuntuu. En uhkaa mutta mulla paljon irkissä kuultua muistissa joka ei ole mainosta sivuille.

Joka tapauksessa koitan tätä putkea jatkaa niin pitkälle kun rahkeet riittää, ilman sen suurempaa satsausta ehkä sen loppuun on hyvä rauhoittaa omakin kirjailu

Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Ossi » Thu Apr 28, 2005 1:32 pm

JANI73 wrote: irkissä sattuneen selän takana vitt.... vuoksi innostus on nyt jäissä.
Ei voi olla s..tana noin puusilmiä itsensäpuukottajia joukossamme! 8O 8O

Janille tsemppiä! Meitä on näköjään joka junaan!

Pitänee varmaan alkaa itsekin etsimään jotain "viisampaa" ajankulua!

Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental » Thu Apr 28, 2005 3:07 pm

Tsemppia Jani! Ei kannata suuttua moisesta.. paljon on puhetta täällä ja monella on erilaisia näkemyksiä kuinka tätä träkkäämistä tulisi "oikeaoppisesti" suorittaa. Monesti on minunkin tekemisiäni kritisoitu, mutta eipä tuo ole pahemmin hätkäyttänyt. Jatka vain samaan malliin ja anna ihmisten ilmaista mielipiteensä.

Kalmari
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Kalmari » Sat Apr 30, 2005 11:01 am

Ikävää, että tämmöstä on päässyt käymään.. :(

Toivon mukaan jani pian innostut taas kirjaamisesta
http://kalm4ri.blogspot.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master

Post by Sport-Mass » Sat Apr 30, 2005 5:02 pm

JANI73 wrote:Nyt kun olen aktiiviurani kirjauksen parissa lopettanut= en kirjaa töissä, enkä tee pankkikeikkoja tulee vierailuni sivustolla aina vaan harvinaisemmiksi. Osumaputki herätti eräissä henkilöissä liikaa kateutta ja ruvettiin moittimaan seteleiden säilömisestä ja täten osumien tekaisemisesta joka päivälle.
Todella valitettavaa, jos näin on päässyt tapahtumaan. Toivottavasti pyörrät päätöksesi ja jatkat hyvän harrastuksen parissa. Osumaputkesi on kunnioitusta herättävä, en ymmärrä miksi joku sitä kadehtisi. Toivottavasti se ei nyt katkea tämän johdosta. Pitää yrittää vielä kaivaa jostakin setelisi, jotta putkesi ei katkeaisi tähän päivään.

Tsemppiä Jani :) . Ei tämä ole elämää vakavampaa puuhaa. Toivon, että jatkat kirjaamista entiseen malliin. Muuten oma motivaationikin joutuu koetukselle, jos et ole edessä "juoksemassa" karkuun...

Puuha
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Puuha » Sat Apr 30, 2005 5:47 pm

se täytyy muistaa että jokaisessa asiassa on on joku ina puukottamassa selkään kun sopiva tilanne koittaa ja se on erittäin valitettavaa.

eiköhän toisten kannata vain antaa päteä puukottamisella jos saavat siitä jonkinlaisen henkisen orgasmin. ihminen kun on toiselle ihmiselle susi yleensä...
http://alstuttu.org/foorumi/index.php?t ... auttaa.55/" onclick="window.open(this.href);return false;

Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu » Sun May 01, 2005 9:50 am

No jo on erikoista porukkaa, jos jonkun toisen osumaputki herättä pahaa mieltä. Ei huh huh. Kyllähän minuakin Trico sieppasee toisenaan ( :wink: ), mutta ei sille vaan voi mitään että sillä on tuuria. Kai se on hyväksyttävä ajatus, että osumien määrässä mies menee minustakin ohi. :roll:

Mutta todellakin harmillista Jani, jos aktiiviaikasi loppuu. Jotenkin ei tunnu samalta ohittaa tällaisen takia hidastanutta kaveria, kuin että saavuttaisi tämän piiitkä takaa-ajan päätteeksi. Harmillista ja toivonkin sinun vielä harkitsevan. IRC on oman kokemukseni mukaan sellainen ajattelemattoman paskanjauhamisen paikka, että siellä voi nähdä kaikenlaista. Itse lopetinkin irkkaamisen noin 1,5v sitten melkein pysyvästi. :?
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).

avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij » Sun May 01, 2005 11:45 am

Minulla ei ole tähän kiistaan osaa eikä arpaa, mutta koska tilanne on nähtävästi päässyt hiukan riistäytymään käsistä, ajattelin tuoda mukaan toisenkin näkökulman tapahtuneisiin asioihin että ongelmatilanteeseen löytyisi jonkinlainen ratkaisu. Janin viesti kertoo kuitenkin vain yhden osapuolen kannan, eikä se välttämättä ole se ainoa oikea totuus. Suurin osa Janin viestiin kommentoineista ei ole nähnyt kuinka pienestä kaikki sai alkunsa. Minä sentään olin kanavalla tuohon aikaan, ja lisäksi olen selaillut logeja ja foorumin viestejä jälkeenpäin saadakseni muodostettua oman kantani. En ole etsimässä syyllistä tai tuomitsemassa ketään, mutta siihen lopputulokseen olen päätynyt että ihmissuhdetaitojen hiominen voisi olla poikaa useammallekin kuin vain yhdelle kiistan osapuolista..

Normaalisti pyrin pitämään irkin asiat irkissä ja foorumin asiat foorumilla. Nyt joudun kuitenkin tekemään poikkeuksen ettei kenellekään jäisi virheellistä kuvaa tapahtumien kulusta. Koska Jani ei ole maininnut viesteissään nimiä, minäkin jätän nimet mainitsematta.

Tarina alkoi siitä kun Jani kirjasi pari minuuttia yli puolenyön vuorokauden ensimmäisen setelinsä, ja se sattui olemaan osumaseteli. Jani oli tästä luonnollisesti onnellinen, jatkuihan hänen osumaputkensa taas päivällä. Tähän osumaan kuitenkin kommentoitiin (leikillisesti! ja smileyn kera) että seteli pitäisi kirjata eiliselle koska se oli saatukin eilen. Ehkä Jani otti tuon kommentin kuitenkin tosissaan, sillä hän pyysi samantien osuman (ja kaikkien muidenkin osumiensa..) moderointia. Tässä vaiheessa Janille kerrottiin jokseenkin suorasanaisesti ettei kukaan ole vaatinut tuon osuman moderointia eikä asiasta kannattaisi hikeentyä noin pahasti. Tätä seurasi kaksi lyhyttä kommenttia Janin maltin menettämisestä, jonka jälkeen Jani häipyikin nopeasti pois kanavalta. Kaikki tämä tapahtui kovin nopeasti, leimahdus oli ohi alle kolmessa minuutissa. Jos olisin ollut nopeampi, olisin varmaan itsekin kirjoittanut Janille samantyylisiä kommentteja. Tosin sanavalintani olisi varmaan ollut hieman maltillisempi, mutta asiasisältö olisi kuitenkin ollut täsmälleen sama. Ehkä tässä tapauksessa Jani olisikin suuttunut minulle?

On aivan absurdia ajatella, että keskustelu loppuu kuin seinään heti kyseisen henkilön poistuttua kanavalta, varsinkin kun tämä henkilö oli aiheuttanut kanavalle melkoisen tunnemyrskyn ja erityisesti kun tämä henkilö poistuu kanavalta odottamattoman nopeasti. Tämän takia kanava jäikin hiukan ihmettelemään tapahtunutta, tyyliin "mikäs sille nyt tuli". Eräät ihmiset huomasivat Janin käytöksessä marttyyrin piirteitä ja jäivät ihmettelemään Janin yllättävää tunnepurkausta, ja Jani varmaan tulkitsi tämän keskustelun *ttuiluksi. Pointti tässä on se, että samat jutut oltaisiin sanottu suoraan Janillekin jos hän olisi jäänyt kanavalle, vain Janin nopea poistuminen muutti keskustelun tuoksi parjatuksi selän takana puhumiseksi. Joka tapauksessa, tuokin keskustelu tyrehtyi nopeasti ja keskustelu siirtyi taas muihin aiheisiin.

Sitten niihin varsinaisiin ongelmakohtiin.. Ensinnäkin, voin vakuuttaa ettei tässä ole kyse minkäänlaisesta kateudesta tai muustakaan siihen verrattavasta asiasta. Tämä päivämääräjuttu oli korkeintaan pientä ystävällismielistä kollegiaalista pottuilua, jota esiintyy joka harrastuksessa. Tästä ei missään nimessä saisi vetää hernettä nenäänsä. EBT on kuitenkin vain harrastus, ei kaikkea kannata ottaa aina niin kuolemanvakavasti. Elämässä vastaan tulevista asioista selviää huomattavasti helpommin jos mukana on pieni pilke silmäkulmassa, ja itselleen pitää osata nauraa. Kummastuttaa, etteivät nämä pienet perusasiat ole vielä valjenneet näille tässä episodissa mukana oleville aikuisille ihmisille.

On minullakin tuossa parisataa perjantaista seteliä odottamassa kirjaamista, eli jos Jania syytetään viivyttelystä setelien kirjaamisesta, niitä samoja syytöksiä voi lähettää myös minulle. Periaatteena on ollut ettei kirjauspäivämääriä yleensä lähdetä muuttelemaan, paitsi niissä tapauksissa joissa virheellinen päivämäärä aiheuttaa EBT:n tietoihin väärän setelin kulkusuunnan (eli käyttäjä A -> käyttäjä B:n sijasta näkyykin B->A). Janin tapauksessa kyse ei ollut tästä, joten tarvetta päivämäärän muuttamiselle ei ollut.

Kuten aiemmin sanoin, tämä on kuitenkin vain harrastus, ja jos joskus tuntuu siltä että haluaisi pitää pientä taukoa setelien kirjaamisesta niin ei sitä kukaan voi estää. Tosin emmeköhän me kaikki ole tähän jo sen verran pahasti koukussa että kirjaamattomien seteleiden käyttäminen kirpaisee aina, siksi ainakin ne omat setelit kannattaa kirjata. Työpaikan seteleitä tulee ja menee, ja niitä voi taas alkaa joskus kirjata jos sellainen fiilis tulee. Osumaputkesi on kuitenkin jatkunut jo muutaman päivän muiden käyttäjien voimin (minäkin löysin yhden setelisi), joten siinä mielessä mitään ei ole vielä menetetty.

Toivoisin että asioista voitaisiin keskustella sivistyneesti, eikä heti katkaistaisi keskusteluyhteyttä. Olen jo antanut muutamille kiistan osapuolille palautetta heidän sanavalinnoissaan tässä kiistassa, mutta kuten jo aiemmin on mainittu, meitä on moneen junaan eikä kenenkään pitäisi loukkaantua näin verisesti vaikka joku joskus sanoisikin jotain odottamatonta. Kritiikkiä pitää osata ottaa vastaan. Joskus kritiikki voi olla turhaa, mutta joskus siinä voi olla jotain totuuden jyvääkin.

Loput tästä kiistasta voidaankin varmaan selvitellä tuolla IRC:n puolella.. Tervetuloa sinne keskustelemaan asioista, toivottavasti tähän kiistaan löytyisi jonkinlainen sopu. Olisi kovin sääli jos Suomen ranking-listan kolmonen luopuu kisasta näin heppoisin perustein.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
EBT Tech WG leader. Do not PM me if your question is not related to Tech WG or the association.

Prynde
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Prynde » Sun May 01, 2005 2:28 pm

Pieni lepotauko silloin tällöin tekee hyvää itse kullekkin joka kirjaa kovaan tahtiin seteleitä ettei tule "loppuun palamista". Uskoisin että jani varmaan jossain vaiheessa taas innostuu kirjailemaan enemmän jahka lepää tovin. Sen verran kun olen Janin kanssa tästä puhunut hänkin sanoi tarvitsevansa pientä lepotaukoa nyt, se hänelle suotakoon :)

Aika näyttää kuinka käy

Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”