EBT-tavoitteenne?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by Aatos99 »

Jari V wrote:
Jari V wrote:Tavoite vuodelle 2015 on kirjata vähintään 4000 seteliä jolla ollaan Suomen TOP 50:ssa tämän vuoden kirjauksissa. Minullakin haittaa harrastusta ajanpuutteen lisäksi tuo lähikonttorien sulkeminen sekä s-pankin muuttuminen maksulliseksi.. :(
800 seteliä tammikuulle, henkilökohtainen kk-ennätys. Tämän tasaluvun saavuttaminen edellytti vielä tänään automaatillä käyntiä. Joka kuukausi ei ehdi pankissa käymään joten pidetään edelleen tuo sama tavoite voimassa, eli vähintään 4000 seteliä tälle vuodelle.
Täälläkin ennätyskuukausi käynnissä, huikeat 1129 seteliä kirjattu tämän kuun aikana. Ei oikein itsekään ymmärrä tuota määrää, mutta kai sitä on vaan tullut käytyä paljon pankissa. :D Tilannetta on ehkä helpottanut se, että avasin tilin uuteen pankkiin, jonka kautta rahat ovat helpommin saatavilla.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by brewerhki »

Aatos99 wrote:
Jari V wrote:
Jari V wrote:Tavoite vuodelle 2015 on kirjata vähintään 4000 seteliä jolla ollaan Suomen TOP 50:ssa tämän vuoden kirjauksissa. Minullakin haittaa harrastusta ajanpuutteen lisäksi tuo lähikonttorien sulkeminen sekä s-pankin muuttuminen maksulliseksi.. :(
800 seteliä tammikuulle, henkilökohtainen kk-ennätys. Tämän tasaluvun saavuttaminen edellytti vielä tänään automaatillä käyntiä. Joka kuukausi ei ehdi pankissa käymään joten pidetään edelleen tuo sama tavoite voimassa, eli vähintään 4000 seteliä tälle vuodelle.
Täälläkin ennätyskuukausi käynnissä, huikeat 1129 seteliä kirjattu tämän kuun aikana. Ei oikein itsekään ymmärrä tuota määrää, mutta kai sitä on vaan tullut käytyä paljon pankissa. :D Tilannetta on ehkä helpottanut se, että avasin tilin uuteen pankkiin, jonka kautta rahat ovat helpommin saatavilla.
Hienoa että jotku rikkoo ennätyksiä. Mulla taas jostain syystä tahti hiipui. Viimeksi ollut näin huono kuukausi kesäkuussa 2013, eli alle puolet viime vuoden keskitahdista. Onneksi Lizbeth on aktivoitunut kirjaamaan töissään paljon seteleitä (ennen vain laittoi omia seteleitään + mitä vaihtoi töissä). Joten yhteenlaskettuna tahti on kuitenkin pysynyt aika samana. Mun piti tällä viikolla käydä pankissa käydä korjaamassa tilanne, mutta ilmaantui töitä sen verran, että menee ensi kuulle.

Tälle vuodelle en ole juurikaan keksinyt mitään kovin konkreettisia tavoitteita. Kymppejä vois haalia vähän enemmän, ehkä myös voisi yrittää hieman keskittyä noihin isoihin seteleihin, mitä ei automaatilta saa. Mutta tämä kaikki pitäisi hoitaa kuitenkin niin ettei setelimäärässä olisi liian suurta pudotusta. No onhan tuossa jo jotain. Sit on monia pikku tavoitteita, jotka saavutetaan pikkuhiljaa lähes automaattisesti.
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by leevi60 »

Terve vaan kaikille ebtareille ja hyvää ja setelirikasta helmikuuta myös!

Ensimmäinen tavoite tulikin aika nopeeta vastaan, alle tonnin piti päästä ja nyt ollaan tällee:
Kansallinen sijoitus: 916

Toisena tavoitteena ois päästä "lepäävän" jasenen ohi kakkoseksi kuntatasolla, tilanne nyt:
Kunnan sisäinen sijoitus: 3
Virtain ykkösenähän mennä viuhtoo Kirasi niin kaukana, ettei toivoa ole.

Sitten tuo pitäis saada 50:en:
Olen kirjannut keskimäärin 44.56 seteliä päivässä.

Ja tämä luku risoo, kun "huipuilla" luku pyörii 25 kahta puolen.
Osumasuhde: 1 : 74.74

-Newbileevi-
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by Yippo »

Aatos99 wrote:
Jari V wrote:
Jari V wrote:Tavoite vuodelle 2015 on kirjata vähintään 4000 seteliä jolla ollaan Suomen TOP 50:ssa tämän vuoden kirjauksissa. Minullakin haittaa harrastusta ajanpuutteen lisäksi tuo lähikonttorien sulkeminen sekä s-pankin muuttuminen maksulliseksi.. :(
800 seteliä tammikuulle, henkilökohtainen kk-ennätys. Tämän tasaluvun saavuttaminen edellytti vielä tänään automaatillä käyntiä. Joka kuukausi ei ehdi pankissa käymään joten pidetään edelleen tuo sama tavoite voimassa, eli vähintään 4000 seteliä tälle vuodelle.
Täälläkin ennätyskuukausi käynnissä, huikeat 1129 seteliä kirjattu tämän kuun aikana. Ei oikein itsekään ymmärrä tuota määrää, mutta kai sitä on vaan tullut käytyä paljon pankissa. :D Tilannetta on ehkä helpottanut se, että avasin tilin uuteen pankkiin, jonka kautta rahat ovat helpommin saatavilla.
Mulla taas hipoo tammikuu ennätystä toisesta päästä, 175 seteliä. Edellinen yhtä huono on elokuu 2013 setelimäärällä 174. Ja sitä ennen lokakuu 2012, 177 seteliä ja saman vuoden heinäkuu 159 seteliä. Muutamia muita alle 200 setelin kuukausia vielä löytyy ja alle 100 setelin kuukausia ovat olleet vain omat 3 ensimmäistä kirjauskuukautta. Josko sitä vähän yrittäis petrata ettei jää vuoden kirjaukset alle 2000 setelin. Sitäkään ei oo tapahtunut sitten aloitusvuoden.
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by leevi60 »

Pientä kohennusta havaittavissa... ;)
leevi60 wrote: 01.02.2015
Kansallinen sijoitus: 916
Kunnan sisäinen sijoitus: 3
Olen kirjannut keskimäärin 44.56 seteliä päivässä.
Osumasuhde: 1 : 74.74
Tilanne 06.02 jälkeen:
Kansallinen sijoitus: 643
Kunnan sisäinen sijoitus: 2
Olen kirjannut keskimäärin 63.09 seteliä päivässä.
Osumasuhde: 1 : 73.18
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by brewerhki »

No nyt mä vihdoin keksin jonkin tavoitteen tälle vuodelle. Mulla on täpläkartassa 185 täplää. Tavoite vuoden loppuun mennessä 200 täplää. Sinänsä toi ei kuulosta paljolta, mutta lähin täplä löytyy yli 100km päästä kotoa. Tai sitten etelä naapurissa niitä kyllä on lähempänäkin, mutta hyvin harvoin sitä tulee autolla lähdettyä Tallinnaan, joten ne täplät on hankalampia saada. Pitää varmaan kesäksi tai syksyksi suunnitella joku reissu euro alueelle, jossa olisi tarkoitus liikkua paikasta toiseen :D Tekosyy lomailuun, hah. Kyprokselta tulee jokunen maaliskuussa, mutta silti tuossa riittää työsarkaa.
User avatar
kirjasalla
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 78
Joined: Sun Dec 16, 2012 7:31 am
Location: Helsinki

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by kirjasalla »

Tulin takaisin. Olen viettänyt lähes vuoden hiljaiseloa, lisäillyt jonkun setelin aina viikon, parin välein kun olen jaksanut ja muistanut.

Nyt tartuin itseni niskasta kiinni, koska tajusin että jos en lisää seteleitä tänne, en pidä niistä niin "tarkkaa kirjaa" ja rahankäyttöni lisääntyy. Nyt olen viikon verran ollut tarkkana, kirjannut tunnollisesti kaikki setelit, tunkenut jokaisen kolikon säästöpurkkiin ja miettinyt miten saisi aina mahdollisimman kivasti seteleitä kassatädiltä takaisin. Siispä: rahankulutukseni väheni n. 20 % + säästöpurnukkaan ilmestyi kuin tyhjästä yli 30 euroa.

Tässäpä mun tavoite. Kirjaan jotta säästän. Vähävaraiselle tää on aika kätevä homma. Yritän harrastaa tätä geokätköilyn kanssa: jos kätkön lähellä on automaatti, käyn sieltä hakemassa aina setelin tai pari.
Last edited by kirjasalla on Sat Feb 21, 2015 1:19 pm, edited 1 time in total.
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by Jukkap »

kirjasalla wrote:Tulin takaisin. Olen viettänyt lähes vuoden hiljaiseloa, lisäillyt jonkun setelin aina viikon, parin välein kun olen jaksanut ja muistanut.

Nyt tartuin itseni niskasta kiinni, koska tajusin että jos en lisää seteleitä tänne, en pidä niistä niin "tarkkaa kirjaa" ja rahankäyttöni lisääntyy. Nyt olen viikon verran ollut tarkkana, kirjannut tunnollisesti kaikki setelit, tunkenut jokaisen kolikon säästöpurkkiin ja miettinyt miten saisi aina mahdollisimman kivasti seteleitä kassatädiltä takaisin. Siispä: rahankulutukseni väheni n. 20 % + säästöpurnukkaan imestyi kuin tyhjästä yli 30 euroa.

Tässäpä mun tavoite. Kirjaan jotta säästän. Vähävaraiselle tää on aika kätevä homma. Yritän harrastaa tätä geokätköilyn kanssa: jos kätkön lähellä on automaatti, käyn sieltä hakemassa aina setelin tai pari.
Hienoa! Tervetuloa takaisin. Tsemppiä kirjailuun ja säästämiseen :D
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by brewerhki »

Jukkap wrote:
kirjasalla wrote:Tulin takaisin. Olen viettänyt lähes vuoden hiljaiseloa, lisäillyt jonkun setelin aina viikon, parin välein kun olen jaksanut ja muistanut.

Nyt tartuin itseni niskasta kiinni, koska tajusin että jos en lisää seteleitä tänne, en pidä niistä niin "tarkkaa kirjaa" ja rahankäyttöni lisääntyy. Nyt olen viikon verran ollut tarkkana, kirjannut tunnollisesti kaikki setelit, tunkenut jokaisen kolikon säästöpurkkiin ja miettinyt miten saisi aina mahdollisimman kivasti seteleitä kassatädiltä takaisin. Siispä: rahankulutukseni väheni n. 20 % + säästöpurnukkaan imestyi kuin tyhjästä yli 30 euroa.

Tässäpä mun tavoite. Kirjaan jotta säästän. Vähävaraiselle tää on aika kätevä homma. Yritän harrastaa tätä geokätköilyn kanssa: jos kätkön lähellä on automaatti, käyn sieltä hakemassa aina setelin tai pari.
Hienoa! Tervetuloa takaisin. Tsemppiä kirjailuun ja säästämiseen :D
Säästäminen ei ole ollenkaan huono tavoite. Oppisimpa itsekin saman :D
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by Jukkap »

Tänään ohitin Ville S. kirjauksissa. Ja nyt olen Vantaalaisista viidenneks eniten kirjannut seteleitä.
Ja pitkän ajan tavoitekkin lähenee. Eli nousu TOP 100 listalle 8)
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by leevi60 »

leevi60 wrote:Terve vaan kaikille ebtareille ja hyvää ja setelirikasta helmikuuta myös!

Ensimmäinen tavoite tulikin aika nopeeta vastaan, alle tonnin piti päästä ja nyt ollaan tällee:
Kansallinen sijoitus: 916

Toisena tavoitteena ois päästä "lepäävän" jasenen ohi kakkoseksi kuntatasolla, tilanne nyt:
Kunnan sisäinen sijoitus: 3
Virtain ykkösenähän mennä viuhtoo Kirasi niin kaukana, ettei toivoa ole.

Sitten tuo pitäis saada 50:en:
Olen kirjannut keskimäärin 44.56 seteliä päivässä.

Ja tämä luku risoo, kun "huipuilla" luku pyörii 25 kahta puolen.
Osumasuhde: 1 : 74.74

-Newbileevi-
Joopa joo, helmikuu on sitten lusittu...
Näillä mennään...
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Jari V
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 116
Joined: Fri May 02, 2014 12:41 pm
Location: Helsinki

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by Jari V »

Eräänlainen rajapyykki saavutettu:

Total value of all notes: 100000 EUR.

Seuraava euromääräinen tavoite on sitten laittaa yksi nolla tuohon perään lisää. Siihen tosin voi mennä useampi vuosi tällä kirjaustahdilla..
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by hetaleena »

Mulla ei oo täällä tavoitteita ollut kun kaikki mahdolliset kirjaan mitä voin ja ilkeän tutuilta pyytää...
Matkustella koitan mahd. paljon mutta ainahan sieltä ei paljon euroja kerry, täplän kerrallaan koetan kummiskin saada :lol:

(joskus suunnittelin kesälomareissutkin täplänmetsästystä ajatellen, mutta ei tämä HARRASTUS niin ryppyotsaista saa olla... 8O )
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1406
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by Luumi »

Luumi wrote:
Luumi wrote:Kansallinen TOP10 on ollut tavoitteena jo pari vuotta. Nykyisellä kirjaustahdilla (kiitos vapaa-ajan sekä kirjauskassan vähenemisen) ei tuota tulla ihan välittömästi saavuttamaan (ts. lähimmän kahden vuoden aikana). Maanläheisempänä tavoitteena vois mainita v. 2007 kirjaustason yläpuolella säilymisen vuonna 2014. Siinäkin näkyis olevan ihan riittävästi tekemistä nykyisellään :oops:
Ei onnistunut sekään. Täten päättyneestä vuodesta tuli miun aktiivisen kirjaushistorian huonoin. Tästä ei voi olla ku yks suunta! :x

Siispä, tavoitteekseni pistän kaksi pankkikeikkaa viikossa, joka laskujeni mukaan riittäisi tuottamaan 20 000 setelin rajan rikkoutumisen. Täytynee ihan ruveta pitämään kirjaa noista pankkikäynneistä, että pysyy ajantasalla siitä missä mennään. :)
Hyvä on... eli ei nyt ainakaan jäähä viime vuoden tason alle. Laskee ku lehmän häntä. Aikaa ois kohtalaisesti, mut noi maakunnan konttorien sulkemiset / palvelujen rajoittamiset ja toisaalta toi kirjauskassan alituinen kaventuminen eivät oo helpottaneet touhua yhtään... selityksiä, selityksiä... ommoon tahtiin männään kumminki edelleen :evil:

Niin ja viimeseen puoleentoista viikkoon en ole saanut käteistä rahaa töissä yhtään lappua näppiini. Laskulle, laskulle ja hyyvin harvoin sitte kortilla. Huonoks on menny kymmenessä vuodessa :|
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: EBT-tavoitteenne?

Post by Jukkap »

Tälle vuodelle olen keksinyt muutaman tavoitteen.
1. 10 000 kirjattua seteliä
2. 10 uutta täppää
Ja nousu Suomen TOP 100 listalle lähestyy kivasti.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”