EBT-yhteisön kääntöpuoli

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

EBT-yhteisön kääntöpuoli

Post by LeBaron »

Tämä tulee olemaan avautuminen tämän yhteisön mädännäisyydestä allekirjoittaneen taholta.


Pohjustetaan ensin hieman. Lähetin 7.7. tukitiimille pyynnön joidenkin setelien lyhytkoodien suhteen. Tämän nimimerkin takana on pienimuotoinen tiimi johon on hiljattain tullut yksi henkilö lisää. Ko. henkilö sattui olemaan juuri rekrytointinsa aikoihin lähdössä Italiaan. Sovittiin että hän laittaa kuvat siellä hankkimistaan seteleistä kuvaviesteinä ja ne kirjataan "hermokeskuksessa" järjestelmään. Ja näin tapahtuikin, paitsi että hän tietenkin ekojen setelien kohdalla unohti kuvata ne etupuolet. Ja luonnollisesti rahat olivat jo jatkaneet matkaansa. Jatkossa tietenkin koodit tulivat molemmilta puolilta.

No, laitoin näistä aiemmin mainitsemani tukipyynnön ja jostakin ihmeen syystä jaksoin odotella parisen kuukautta ja kun ei mitään kuulunut niin tiedustelin asiaa uudestaan toista kautta. Asiaan tuli sikäli vauhtia että tukipyyntö suljettiin ja sain ylimielisen vastauksen pienillä kirjaimilla ja ilman välimerkkejä kirjoitettuna jossa pohdiskeltiin ääneen että mahtoikohan minulla kyseisiä setkuja ollakaan kun ei kerran lyhytkoodejakaan ole? Jatkuen selityksillä että se on kovin vaivalloista ellei mahdotonta kaivaa niitä tietokannasta jatkuen blaa blaa.
Tässä vaiheessa olisin todennäköisesti vetänyt ko. henkilöä suoraan tauluun jos olisi ollut paikan päällä ja sillä hetkellä oikein kulminoitui jo jonkin aikaa kytenyt vitutus tätä yhteisöä kohtaan. Näen melkoisesti vaivaa tiimin pyörittämisessä ja jos ei YHTEISÖN TUKIHENKILÖ viitsi 10 minuuttia elämästään käyttää siihen mitä varten hän on vapaaehtoiseksi ilmoittautunut niin miksi vitussa minä näkisin vaivaa sellaisten henkilöiden ruokkimiseen osumilla joiden eteen minä näen vaivaa?!? Minulla on muutakin tekemistä kuin kuunnella kuulusteluja seteleidemme alkuperästä puhumattakaan niiden olemassaolon perusteettomasta kyseenalaistamisesta. Jos tietäisin kyseisen YHTEISÖN TUKIHENKILÖN (tod.näk. ulkomaalaisen koska keskustelu käytiin englanniksi) henkilöllisyyden (koska ko. mulkero ei edes nimimerkkiä uskaltanut laittaa viestinsä perään, saati pistettä) voisin hänelle henk. koht. lähettää kyseisten seteleiden kuvat että siinä on Stasin arkistoon todisteaineistoa!

Tämä on minulle ja muille tiimin jäsenille vain yksi harrastus muiden joukossa ja ihan viime aikoina olen alkanut kyseenalaistaa tämän touhun järkevyyttä lukiessani moista paskaa suhteessa käytettyyn aikaan, vaivaan ja vitutukseen kontra siihen hyvään mitä tästä harrastuksesta saa. Olen ollut mukana 12 vuotta ja tunnen muita harrastajia ja tiedän että tässä yhteisössä on paljon mätää pinnan alla. Myönnän että olen jossain määrin antisosiaalinen henkilö mutta kumma kyllä, muiden harrastusteni yhteisöissä ilmapiiri on aivan toista luokkaa ja koen iloa ollessani osa hienoa porukkaa.

Sitä ei täällä valitettavasti ole. Tuskinpa tulen enää ns. "käyttäjätuen" kanssa asioimaan vaan hankin sen avun muuta kautta kuten olen ennen tätä ja tämän jälkeen tehnytkin, jatkossa tulen varoittamaan uusia rekrytointeja ja levittämään sanaa muillekin tuntemilleni käyttäjille tämän yhteisön varjopuolista, jos edes vaivaudun enää tuomaan uusia ihmisiä myrkytettäväksi. Yhteisön ja etenkin ylläpidon pitäisi olla käyttäjiä varten, jakaa apua ja mitä ikinä varten ihmiset vapaaehtoisiksi ilmoittautuvat?!? Silloin kun yhteisön ylempi askelma harrastaa sabotaasia rivikäyttäjiä kohtaan niin se täyttää pyramidihuijauksen tunnusmerkit, tässä kohtaa jo hieman karrikoiden.

Minulle tämä harrastus ei ole vain minua tai meidän tiimiä varten vaan pääasia on se kokonaisvaltainen setelien seuranta, ja joka seteli tietokannassa on lisää informaatiota setelikannan liikehdinnästä PLUS iloa sille mahdolliselle osumakumppanille. Jos ylläpito ottaa asiakseen torpata koko sivuston ideaa sisäpuolelta käsin ja syytellä käyttäjiä perusteettomasti vilpistä niin kyllä ollaan syöksykierteessä, ja koko yhteisön mädästä sisäsiittoisuudesta on kyllä merkkejä pitkältä aikaväliltä, nimiä tai tapahtumia ääneen mainitsematta. Ja vielä selvyyden vuoksi, tämä oli vain yksi esimerkki. Olen tähän asti aina ollut kohtelias, asiallinen ja selkeä kuten hyviin tapoihin kuuluu. Vastaukset aina parhaassa tapauksessa neutraaleja, pahimmillaan kylmäkiskoista **** kuten edellämainittu. Parhaimmillaan olen saanut vastauksen tukipyyntöviestiini 6,5 vuoden päästä sen lähettämisestä. Puhumattakaan yksittäisten käyttäjien vittumaisesta asenteesta toisiaan kohtaan, jälleen nimiä mainitsematta. En ole aikaisemmin kyseenalaistanut tämän harrastuksen mielekkyyttä mutta nyt aion vakavasti harkita aionko käyttää aikaani, vaivaani ja resurssejani enää tällaiseen paskaan ja varsinkaan nähdä vaivaa sitä varten että kyseiset henkilöt pääsisivät ansaitsemattomasti nauttimaan työni hedelmistä mahdollisten osumien muodossa. Älkää ihmetelkö miksi iso osa harrastajakunnasta on heittänyt pyyhkeen kehään tämän harrastuksen osalta.

En edes odota että mikään tulee muuttumaan parempaan mutta nyt on raotettu verhoa ja näytetty sille yhteisön terveelle osalle miltä se toksinen puoli näyttää.
Jos tämä viestiketju poistetaan niin se kyllä ilmestyy uudelleen ja tarvittaessa useammalla kielellä.


Vittumaisin terveisin, pitkäaikainen harrastaja
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: EBT-yhteisön kääntöpuoli

Post by Petri6 »

Tiedän kokemuksesta (en tosin tältä sivustolta), että moderaattorien väärä asenne saa tunteet kuohumaan, kun on oikeasti nähnyt kirjoituksien eteen paljon vaivaa taustoittamisen ja lähteiden etsimisen muodossa. Silti ulkopuoliselle tuo vaikuttaa kyllä pahasti ylilyönniltä syyttää koko yhteisöä "mädännäisyydestä" yksittäisen tapahtuman perusteella. Mainitsit toki, että tämä oli vain esimerkki, mutta ilman muiden "esimerkkien" valottamista tämä vaikuttaa nyt pahasti ylireagoinnilta.
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

Re: EBT-yhteisön kääntöpuoli

Post by LeBaron »

Kieltämättä tunteet vähän kuohahti mutta se oli tuloillaan jo pitkän aikaa. En toki syyttänyt koko yhteisöä, 90% yhteisöstä on tervettä. En vaan halua tuoda kenenkään muiden nimiä ja muiden tapahtumia julkisuuteen, siksi puhuin yhteisöstä.

Koska julkinen sapiska on vastoin odotuksiani johtanut muutoksiin niin vastapainoksi on pakko ilmaista tyytyväisyyteni siihen miten asioita on kulissien takana hoidettu sen jälkeen. Ko. henkilön nimi on saatettu tietooni ja epäkohtiin puututtu muutenkin. Hatunnosto siitä ja toivotaan että asiat jatkuu jatkossakin paremmin.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”