Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by leevi60 »

RaijaL wrote: Sat Aug 13, 2022 4:10 pm Apua!!
Vihdoinkin oli mahdollisuus Virtojen länsipuoliseen täplään mutta miten se pitäisi merkitä jotta täplä tulee oikeaan paikkaan? Ongelma on kun postinumero on sama kun Virrat keskusta. Käytin postitoimipaikkana Herraskylää (joka lukee kartalla) mutta systeemi ei sitä tunnista.
Koskee tätä seteliä:
https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=221688024
Herraskosken kanavan varrella sijaitseva kesägrilli on selkeästi eri täplässä kuin Virtojen keskusta, mutta mikä olisi oikea postitoimipaikka, Herraskoski, Herraskosken kanava?? En ole uskaltanut kokeilla vielä muuta kun on mahdollisuus ainoastaan yhteen korjaukseen...
Juu, taitaa se olla noin 10 metriä rajalinjasta, laittaisin tuon Pekin ehdottaman 34740 numeroksi.
34730 on jo aika kaukana, ruudulla kuitenkin.

Peki65 wrote: Sat Aug 13, 2022 7:38 pm 34730 ja 34740 postinumeroina pitäisi olla ainakin oikealla täplällä.
Muistaakseni itse olen käyttänyt tuota 34730, kun olen tuolta samalta alueelta seteleitä saanut.


t: Peki65
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
RaijaL
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 384
Joined: Tue Jun 06, 2017 4:25 pm

Re: Kysymyksiä ja vinkkejä uusien täplien hankkimiseen

Post by RaijaL »

leevi60 wrote: Sun Aug 14, 2022 2:27 pm
RaijaL wrote: Sat Aug 13, 2022 4:10 pm Apua!!
Vihdoinkin oli mahdollisuus Virtojen länsipuoliseen täplään mutta miten se pitäisi merkitä jotta täplä tulee oikeaan paikkaan? Ongelma on kun postinumero on sama kun Virrat keskusta. Käytin postitoimipaikkana Herraskylää (joka lukee kartalla) mutta systeemi ei sitä tunnista.
Koskee tätä seteliä:
https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=221688024
Herraskosken kanavan varrella sijaitseva kesägrilli on selkeästi eri täplässä kuin Virtojen keskusta, mutta mikä olisi oikea postitoimipaikka, Herraskoski, Herraskosken kanava?? En ole uskaltanut kokeilla vielä muuta kun on mahdollisuus ainoastaan yhteen korjaukseen...
Juu, taitaa se olla noin 10 metriä rajalinjasta, laittaisin tuon Pekin ehdottaman 34740 numeroksi.
34730 on jo aika kaukana, ruudulla kuitenkin.

Peki65 wrote: Sat Aug 13, 2022 7:38 pm 34730 ja 34740 postinumeroina pitäisi olla ainakin oikealla täplällä.
Muistaakseni itse olen käyttänyt tuota 34730, kun olen tuolta samalta alueelta seteleitä saanut.


t: Peki65
Nonni, nyt kun menin katsomaan tuota seteliäni (tarkoituksena muuttaa tuo postinumero) niin joku ihana ihminen olikin tehnyt sille jo omat temppunsa ja systeemi hyväksyy tuon 34800 Herraskylän ja sain sen kauan jahtaamani täplän. Suuri kiitos Sinulle! :D
Samalla olen sitten ensimmäinen ja ainoa joka sieltä on setelin kirjannut. :D :wink:
Kiitos myös Pekille ja Leeville nopeista vastauksista!
Joskus 10 metriäkin riittää mutta onhan näitä "epäreiluja" täpliä nähty ennenkin, missä etäisyys voi heittää reilusti enemmänkin koska postinumeroalueet eivät noudata ebt-ruudun rajoja. Huomattiin myös viime talvena että joskus 5 millimetriäkin voi olla todella merkityksellinen muillekin kuin neurokirurgeille; ostettiin uudet jääkaappi ja pakastin jotka olivat 5mm liian korkeat. Sillä seurauksella että saatiin muutaman viikon kuluttua myös uudet yläkaapit. Silloin ei naurattanut, nyt siitä voi jo vääntää vitsiä.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”