100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
ZZR
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 178
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:21 pm
Location: Kirkkonummi, Finland

100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Post by ZZR »

100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Miten on, siirrynkö täysin muovirahan käyttöön :roll:
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: 100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Post by Aatos99 »

ZZR wrote: Fri Jun 29, 2018 11:58 pm 100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Miten on, siirrynkö täysin muovirahan käyttöön :roll:
Onhan tuo 100 000 hieno virstanpylväs, mutta ei sitä mielestäni kannata siihen lopettaa. Jos tahti tuntuu itselle liian kovalta, voi toki kirjailla luomusti, mutta kun käteistä vielä saa aika helposti, niin tästä kannattaa ottaa ilo irti! :D
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: 100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Post by leevi60 »

15.07.2016 kävi sama ajatus mielessä...

Image

...mutta se oli ohimenevä hullutus! Ei ole pitkä matka TOP 30:een, että anna mennä vaan!
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: 100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Post by emppu »

Lopettakaas ny ukot se houriminen, buranaa vaan niin kyllä se kuume siitä laskee ja tuutte taas järkiinne. Miksi pitäs lopettaa mielekäs harrastus jota on vuosikausia harrastanu. Eiku lappua vaan systeemiin ;)
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: 100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Post by Juristi M »

Lopettaminen tulee ajankohtaiseksi vain, jos
a) käteiset eurot katoavat kokonaan;
b) tekniikka pettää pysyväisluonteisesti niin, ettei EuroBillTrackeriin enää pääse, tai
c) henki lakkaa pihisemästä.

Niin että jos mikään näistä ei ole ajankohtainen niin jatkoon vaan. 100tonnin jälkeen tulee 200tonnia ja sit 250tonnia ja sit 300tonnia ja....
User avatar
ZZR
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 178
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:21 pm
Location: Kirkkonummi, Finland

Re: 100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Post by ZZR »

Kunhan puhuin, :wink: en mä ollu tosissani :roll:
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Re: 100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Post by Cinnamon »

Minä voin tunnustaa, että olen siirtynyt muovirahan käyttöön ja seteleitä tulee käytettyä vain poikkeustapauksissa. Lähinnä, jos ulkomailta on tarjolla uusia täpliä.
Käteisen hankkiminen on hankalaa, enkä jaksa kännykällä niitä lennossa näpytellä järjestelmiin. Minulla on lapuilla kymmeniä kirjaamattomien seteleiden koodeja varmaan vuoden ajalta, mutta tympeä noitavainoketju on saanut luopumaan niiden kirjaamisesta. Sama noitavainotopic on jo muutaman kerran ollut lähellä aiheuttaa sen, että poistatan kaikki lisäämäni setelit tietokannasta. En ole sitä ajatusta vieläkään täysin haudannut.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: 100tonnia täynnä. Lopetanko vai jatkanko kirjauksia?

Post by Aatos99 »

Cinnamon wrote: Mon Jul 02, 2018 12:17 pm Minä voin tunnustaa, että olen siirtynyt muovirahan käyttöön ja seteleitä tulee käytettyä vain poikkeustapauksissa. Lähinnä, jos ulkomailta on tarjolla uusia täpliä.
Käteisen hankkiminen on hankalaa, enkä jaksa kännykällä niitä lennossa näpytellä järjestelmiin. Minulla on lapuilla kymmeniä kirjaamattomien seteleiden koodeja varmaan vuoden ajalta, mutta tympeä noitavainoketju on saanut luopumaan niiden kirjaamisesta. Sama noitavainotopic on jo muutaman kerran ollut lähellä aiheuttaa sen, että poistatan kaikki lisäämäni setelit tietokannasta. En ole sitä ajatusta vieläkään täysin haudannut.
Minun mielestäni noista noitavainotopiceista on turha välittää, sittenhän leimaavat siellä väärintoimijaksi jos leimaavat. Loppujen lopuksi ihan sama, jos osuman osapuolet kirjaavatkin setelin väärässä järjestyksessä, ja osumankin tullessa sitä paitsi epätodennäköistä, että seteli olisi parhaillaan jollain toisella ja hän siitä närkästyisi.

Toimikoon kukin tavallaan, turhasta nipottamisesta välittämättä. EBT:n toimivuuden kannalta olisi tärkeää, että saataisiin vaan mahdollisimman paljon kirjauksia.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”