Osumattomat putket

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Osumattomat putket

Post by Bird »

Osumaputkista on jo juttua täällä, mutta kaikilla ei ole aina asiaa tuohon ketjuun kommentoimaan - ei ainakaan omasta tilanteesta... Jos ei ole pahemmin kirjannut, niin silloin ei ole tietenkään mikään yllätys, jos ei säännöllisesti osu.

Jos sen sijaan vaikuttaa Joensuussa ja on syöttänyt sentään reilut 5 000 seteliä, niin osumia odottaisi jo paukkuvan, vaikka itse ei kirjaisi mitään. Viime aikoina ehti jo tottua siihen, että viikossa tulee noin 1-4 osumaa niin, että joku löytää itse aiemmin kirjaaman setelin.

Vaan äkkiä se tahti voi näköjään muuttua. Klazu ja Trico ravaavat pankeissa niin kuin aina ennenkin, mutta edes vaivaisintakaan paikallisosumaa ei ole näkynyt peräti 17 päivään (tässä viimeisin osumani). Itsekin olen syötellyt liki 200 seteliä kyseisellä ajanjaksolla, mutta toistaiseksi turhaan. Kyllä noissakin olisi normaalisti jo muutaman osuman olettanut olevan, mutta ei. Kun ei osu, niin ei näköjään osu.

Ja kaikkein jännintä tässä tapauksessa on muuten se, että kasassa on koko ajan ollut juuri sopivasti 99 osumaa... Sadan (mielenkiintoisen) osuman rajapyykin saavuttaminen ei siis totta vie ole helppoa! :roll:
User avatar
Puuha
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 392
Joined: Sun Jan 09, 2005 9:25 pm
Location: Finland, Tornio
Contact:

Post by Puuha »

itse tullut tässä huomattua että kun odottaa suuresti osumaa niin sitä ei todellakaan näy. tuossa oli itselläkin hljainen kausi n. 600 seteliä ja n. 1 1/2 kk että napsahti. nyt on taas varmaan ennätys rikkoontuu että tulee taas osuma. ehkäpä lounais-lapin juttu pelastaa jos vain päätoimittaja julkaisee sen ja saisin 10:nen osuman.
http://alstuttu.org/foorumi/index.php?t ... auttaa.55/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 626
Joined: Sat Oct 25, 2003 6:47 am
Location: Oulu, Finland

Post by Bobtail »

Aikamoinen kuiva kausi Birdillä. 8O Odottavan aika on pitkä. :roll: :) Tänä vuonna minulla ei ole ollut kuin pari viikon pituista osumataukoa. Vuoden 2004 alkupuolella oli jopa 64, 57 ja 28 päivän tauot, mutta silloin syöttelinkin aika vähän seteleitä. Ja vuonna 2003 odottelin ekaa osumaani 94 päivää (joka on oikeastaan aika vähän kuten saamme kohta EBT-naavaparroilta kuulla ;)).
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Pisin osumaton putki tuli ensimmäistä osumaa odotelessa.. en jaksa laskea päiviä mutta osumaton putki oli välillä 3.6.2002-14.5.2003

Taidan olla siis aika Naava :lol:
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

127 päivää meni ekaa osumaa odotellessa. Toki syötin ennen ekaa osumaa 22 seteliä :D Että eipä noi päivät kerro muuta ku että eihän se osu jos ei oo mitään millä osua :)
User avatar
Puuha
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 392
Joined: Sun Jan 09, 2005 9:25 pm
Location: Finland, Tornio
Contact:

Post by Puuha »

eikös se ollut niin ett ensimmäisen osuman saanti sivuston aukaisun jälkeen kesti vain yhden kuukauden. mutta kuka oli se jotka olivat osallisena tähän?
http://alstuttu.org/foorumi/index.php?t ... auttaa.55/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Prynde
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 431
Joined: Thu Jul 10, 2003 5:40 pm
Location: Turenki, Finland

Post by Prynde »

Bobtailin hieno statistiikkasofta tietää kertoa että pisimmillään olen odottanut osumaa 660 päivää mikä on ihan kivasti kun sama softa tietää kertoa että olen ollut jäsenenä vain 646 päivää :P

Oikeasti pisimpään odotin ekaa osumaani joka napsahti 19.4.2004, 289 päivää liittymiseni jälkeen :)
Olin tuolloin syöttänyt 123 seteliä :P
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by Ossi »

Tämän naavaparran pahin osumaton putki on 30.5.2002-31.5.2004 ja nig kertoo että tuossa olisi kulunut 732 päivää ilman osumaa (noin 750 seteliä syötettynä tuolloin) 8O
Onneksi nykyään ei tarvitse ihan noin kauaa odotella osumia :D
User avatar
susyq
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1266
Joined: Fri Mar 11, 2005 5:37 pm
Location: Joensuu, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by susyq »

Bird wrote: Ja kaikkein jännintä tässä tapauksessa on muuten se, että kasassa on koko ajan ollut juuri sopivasti 99 osumaa... Sadan (mielenkiintoisen) osuman rajapyykin saavuttaminen ei siis totta vie ole helppoa! :roll:
Nyt tuli sitten sadas osuma!! onnea!!! :D
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 9876313126
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu", Muumipappa
"Storms probably exist only to be able to have sunrise after them", Moomin

Visit My Forest
User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1895
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Post by soilian »

Pisin osumattomuusputki oli ensimmäistä osumaa odotellessa 16.2.-2.6.2004, noin kolme ja puoli kuukautta. Toinen melkein yhtä pitkä oli tämän vuoden alussa 31.12.2004-4.3.2005. Sitten on vielä yksi vähän vajaa kolmen kuukauden putki ja yksi kahden kuukauden.

Totta on, että odottavan aika on tooosi pitkä. Mutta minkäs teet, kun ei osu niin ei osu, vaikka kuinka kirjaisit seteleitä.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
User avatar
Angelica
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 442
Joined: Fri Oct 01, 2004 9:33 pm
Location: Nurmijärvi, Finland

Post by Angelica »

Itselläni pisin osumaton kausi osui heti alkuun, odottelin 570 päivää 8O ennen kuin ensimmäisen kerran napsahti. Sen jälkeen pisimmäksi ajaksi on enimmillään jäänyt 79päivää.
EurotJakoon
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 75
Joined: Mon Feb 23, 2004 5:11 pm
Location: Soini, Finland

Post by EurotJakoon »

Minun pisin osumaton putki oli toisen ja kolmannen osuman välissä. Aikaa kertyi 48 päivää.
Ekan osuman sain muistaakseni jo 12 päivän jälkeen :)
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Post by Bird »

Lähes jokaisella se pisin osumaton putki on varmastikin tullut ensimmäistä osumaa odotellessa (itsellänikin noin 16 kk). Sitä tässä otsikossa ei kuitenkaan välttämättä ajettu takaa vaan näitä huomattavasti myöhemmin tulleita merkillisen pitkiä kuivia kausia.

Oma putkeni ilman osumaa jäi 18 päivän mittaiseksi, kiitos susyq:lle setelini löytämisestä.
User avatar
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1573
Joined: Fri Oct 01, 2004 9:42 pm
Location: Vihtavuori, Finland
Contact:

Post by JiiPee72 »

Minun pisin osumaton putki on ollut 18 päivää, odottaessani ekaa osuma kuin myös toisen ja kolmannen osuman välissä.
User avatar
Miss Money
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 198
Joined: Fri Mar 18, 2005 2:26 pm
Location: Kouvola, Finland

Post by Miss Money »

Minulla alkoi ihan hyvin tämä "jäljittäminen", ensimmäinen osuma tuli jo toisena päivänä ja toinenkin viikon päästä liittymisestä mutta sen jälkeen onkin ollut odottelemista. Ehkä näin vasta-alkajalla noita osumia tulee suht nopeasti kun nämä vanhat konkarit ovat syöttäneet jo niin paljon seteleitä systeemiin :lol:
Nyt sitten odottelen, kuinka pitkäksi tämä osumaton putki venyy, tällä hetkellä se on 18 pv ja toivottavsti ei veny kovin pitkäksi. Olenko kenties kärsimätön :?:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”