Osumattomat putket

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by STP »

Samaa tupissut tässä, n.700 edellistä käytettyä seteliä sisälsi 5 aktiivista osumaa, eli n. 1:140. Onhan tähän osumien vähyyteen varmasti osasyynä myös setelimäärien jyrkkä väheneminen, jonka voi jokainen itse katsoa Suomen maatilastosta: http://fi.eurobilltracker.com/notes/?co ... S&compare=" onclick="window.open(this.href);return false; ja vastaavuus osumiin: http://fi.eurobilltracker.com/hits/?com ... S&compare=" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei seteleitä, ei osumia :roll:
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Osumattomat putket

Post by emppu »

STP wrote:Samaa tupissut tässä, n.700 edellistä käytettyä seteliä sisälsi 5 aktiivista osumaa, eli n. 1:140. Onhan tähän osumien vähyyteen varmasti osasyynä myös setelimäärien jyrkkä väheneminen, jonka voi jokainen itse katsoa Suomen maatilastosta: http://fi.eurobilltracker.com/notes/?co ... S&compare=" onclick="window.open(this.href);return false; ja vastaavuus osumiin: http://fi.eurobilltracker.com/hits/?com ... S&compare=" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei seteleitä, ei osumia :roll:
Minullapa onkin ratkaisu tähän "ongelmaan". 8O Jokaiselta ebtarilta löytyy apuväline tämän ongelman ratkaisuun. Otetaan vaan peili ja katsotaan löytyisikö sieltä apua tähän kirjausinnon laskemiseen :mrgreen:
jhonnah Haminasta on löytänyt kirjaamisinnon oikein mallikkaasti. Hän on kirjannut ensimmäisen setelin vuonna 2005 ja nyt aivan viimeaikoina löytänyt kipinän jolla kirjaa suurkirjaajan vaihdilla päivittäin. :D Hipf! Lahdesta on saanut samalta kärpäseltä vastaavan mieluisan pureman, lappua tulee systeemiin päivittäin niin paljon ettei ite pysy päivätilaston kärjessä. Erittäin hieno asia. :D Meistä aivan jokaisesta on vastaaviin suorituksiin, päivittäin. Eikä tämä tarkoita sitä, että tarvisi kirjata 555 setkua joka ikinen päiovä. Tarkoitan tällä asian niin, että se on suhteutettu jokaisen resulsseihin.
Tsemppiä kaikille, laitetaan tilastot kohdilleen :wink:
Luumille voisin pienen varoituksen antaa, näin kaverina, mikäli kirjaamistahti on tällä tammikuun tasolla, voit sanoa hyvästit kotimaan nykyiselle sijoitukselle jo jouluun mennessä. Tiedät kyllä kuka menee ohi :mrgreen:
Tuli tota offia niin paljon et tarttee poiketa otsikon aiheeseen. Oma osumaton putkeni on jossakin, hukassa, arvaukseni on et viimeinen osumaton päivä löytyy jostain kolmen vuoden takaa. Tosin oli aika lähellä Korpilammen miitin aikana, kun JiiPee pelasti tilanteen päivän viimeisillä minuuteilla :wink:(nyt kun asialla tuli leveiltyä niin mun tuurilla on lähes satavarmaa et osumaputki katkeaa aivan lähipäivinä)
User avatar
kirjasalla
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 78
Joined: Sun Dec 16, 2012 7:31 am
Location: Helsinki

Re: Osumattomat putket

Post by kirjasalla »

Kirjasin juuri 400. setelini ja kappas, osumasuhde on jälleen tasan 50. 70 seteliä olen saanut syöttää edellisen osuman jälkeen.

Ja vaikka kuinka tympii, kirjaan silti ahkerasti, jääräpäisesti ja hampaat irvessä. No, parin viikon päästä pääsee taas hankkimaan uusia radanvarsikaupunkeja, junamatkailua nimittäin tiedossa. Helsinki-Kuopio tulee silloin täyteen ja pääsenpä myös täyttämään HKI-JKL -väliä. Nelisen viikkoa niin tulee pari uutta maata ja muutama kaupunki. Mukavaa on että voi näin yhdistää juna- ja seteliharrastuksen.

Mut silti, pliis, kirjatkaa niitä tylsiä sileitä uusia vitosia. Puolet mun setelistä on niitä L028-vitosia, kun kantakaupungin marketeista ei paljon muita nykyään saa. Pitäisi pikkuputiikeissa ja kirppareilla pyöriä enemmän, sieltä saa yleensä vain vanhaa rahaa.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Osumattomat putket

Post by emppu »

kirjasalla wrote:Kirjasin juuri 400. setelini ja kappas, osumasuhde on jälleen tasan 50. 70 seteliä olen saanut syöttää edellisen osuman jälkeen.

Ja vaikka kuinka tympii, kirjaan silti ahkerasti, jääräpäisesti ja hampaat irvessä. No, parin viikon päästä pääsee taas hankkimaan uusia radanvarsikaupunkeja, junamatkailua nimittäin tiedossa. Helsinki-Kuopio tulee silloin täyteen ja pääsenpä myös täyttämään HKI-JKL -väliä. Nelisen viikkoa niin tulee pari uutta maata ja muutama kaupunki. Mukavaa on että voi näin yhdistää juna- ja seteliharrastuksen.

Mut silti, pliis, kirjatkaa niitä tylsiä sileitä uusia vitosia. Puolet mun setelistä on niitä L028-vitosia, kun kantakaupungin marketeista ei paljon muita nykyään saa. Pitäisi pikkuputiikeissa ja kirppareilla pyöriä enemmän, sieltä saa yleensä vain vanhaa rahaa.
Mukavasti on asenne kohdillaan :D
Oon laittanu kaikki laput systeemiin mitä käsiini saan, myös ne vitoset. Niiden saldo eilen ja tänään 1 100 kappaletta. Ja niihin on ruvennu jo osumaankin. :wink:
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Ossi »

Nyt oon 348 setkua naputtanut sitten viime osuman. Ennätykseni 666 seteliä ilman osumaa on jo kymmenen vuoden takaa ja lähenee.

En vielä tänä vuonna löytänyt ainuttakaan osumaa, mutta onneksi muutama oma lappu on löydetty. Omasta mielestäni on jopa hauskempaa että osuman eteen joutuu tekemään työtäkin.
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Petri6 »

Tällä hetkellä osumaton putki on kestänyt 30 päivää, jonka aikana olen itse syöttänyt 107 seteliä. Joukossa on ollut 10 kappaletta 50e seteleitä, loput 97 seteliä ovat olleet pienempiä. Oma hitrationi on tällä hetkellä 31,36 eli 3,41 kertainen määrä hitratiooni nähden on nyt syötetty setelitä ilman osumaa.

edit: Jatkuu vieläkin, eli: 31 päivää, 118 seteliä (joista 108 kpl pienempiä kuin 50e), hitratio 31,4 eli 3,76 kertaa hitration verran syötetty ilman osumaa.
Last edited by Petri6 on Sat Mar 09, 2013 7:10 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Aatos99 »

Nyt 85 seteliä syötetty ilman osumaa,tosin aikaa viimeisimmästä osumasta on vain viikko,mutta määrällisesti 85 seteliä on paljon..
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Ossi »

Ossi wrote:Nyt oon 348 setkua naputtanut sitten viime osuman. Ennätykseni 666 seteliä ilman osumaa on jo kymmenen vuoden takaa ja lähenee.

En vielä tänä vuonna löytänyt ainuttakaan osumaa, mutta onneksi muutama oma lappu on löydetty. Omasta mielestäni on jopa hauskempaa että osuman eteen joutuu tekemään työtäkin.
Nyt pitää jo mennä 506 seteliä taaksepäin kun viimeksi olen osumasetelin löytänyt. Viime aikoina on tullut paljon vanhaakin "polttouuniseteliä" vastaan, mutta ei niistäkään ole osumia napsunut.
User avatar
juk3965
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1416
Joined: Thu Jul 08, 2004 5:15 pm
Location: Leppävirta, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by juk3965 »

Ossi wrote:
Ossi wrote:Nyt oon 348 setkua naputtanut sitten viime osuman. Ennätykseni 666 seteliä ilman osumaa on jo kymmenen vuoden takaa ja lähenee.

En vielä tänä vuonna löytänyt ainuttakaan osumaa, mutta onneksi muutama oma lappu on löydetty. Omasta mielestäni on jopa hauskempaa että osuman eteen joutuu tekemään työtäkin.
Nyt pitää jo mennä 506 seteliä taaksepäin kun viimeksi olen osumasetelin löytänyt. Viime aikoina on tullut paljon vanhaakin "polttouuniseteliä" vastaan, mutta ei niistäkään ole osumia napsunut.
Minulla meni 268 seteliä ilman löytynyttä osumaa. Tästä tuli vasta toinen tänä vuonna löytämäni osumaseteli. Onneksi tosiaan muut sentään löytävät omia seteleitä, ettei tarvi ihan kuivin suin edetä.

Viime aikoina on toisaalta tullut vastaan harvinaisempia seteleitä. Esimerkiksi kautta aikain vasta toinen löytämäni H006/L :note-20: ja kahdeksas kreikkalainen :note-20: .
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Ossi »

Ossi wrote:
Ossi wrote:Nyt oon 348 setkua naputtanut sitten viime osuman. Ennätykseni 666 seteliä ilman osumaa on jo kymmenen vuoden takaa ja lähenee.

En vielä tänä vuonna löytänyt ainuttakaan osumaa, mutta onneksi muutama oma lappu on löydetty. Omasta mielestäni on jopa hauskempaa että osuman eteen joutuu tekemään työtäkin.
Nyt pitää jo mennä 506 seteliä taaksepäin kun viimeksi olen osumasetelin löytänyt. Viime aikoina on tullut paljon vanhaakin "polttouuniseteliä" vastaan, mutta ei niistäkään ole osumia napsunut.
Nyt se ihme tapahtui, väliin mahtui mukavat 602 osumatonta seteliä.
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: Osumattomat putket

Post by Eliezer »

Lähes viikko osumien välissä. Viimeksi minulle on käynyt näin on käynyt helmikuussa 2006...
Päiväys km päivät
2013-04-24 10:26:58 :note-5: Vantaa - Hamina :flag-fi: :flag-fi: Eliezer - jhonnah 118 536
2013-04-17 22:42:13 :note-5: Helsinki - Äänekoski :flag-fi: :flag-fi: Eliezer - PJJ 264 420
rahaman
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 82
Joined: Sat May 07, 2011 10:42 am

Re: Osumattomat putket

Post by rahaman »

Helmikuussa viimeksi osuma, ainoa tänä vuonna. Jee. 2011 tuli vielä about osuma per kuukausi.
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by LeBaron »

rahaman wrote:Helmikuussa viimeksi osuma, ainoa tänä vuonna. Jee. 2011 tuli vielä about osuma per kuukausi.
Paljonko olet kuussa suunnilleen kirjannut jos noin huonosti on osumia tullut?
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 968
Joined: Tue Nov 18, 2008 9:42 pm

Re: Osumattomat putket

Post by keräilijä37 »

Vaikeuksia on täälläkin osumien kanssa, nyt 226 tyhjää edellisen osuman jälkeen. 8O
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Osumattomat putket

Post by Bird »

411 tyhjää arpaa osui kohdalle ennen kuin tällä setelillä napsahti Luumin kanssa vaatimaton paikallisosuma. Tämä edellinen omalla syötöllä saatu osuma tuli 6. toukokuuta, ja viimeisimmästä passiivisesta osumastakin ehti kulua jo 11 päivää. Hiljaista on vaan nykyään. :(
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”