Osumattomat putket

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
M005E5
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 90
Joined: Tue Apr 06, 2010 1:00 pm

Re: Osumattomat putket

Post by M005E5 »

Nyt jo 182 kirjattua :note-10: seteliä ilman osumaa. :note-5: ja :note-20: osumia tullut kohtuullisen hyvin. Passiivinen osumakin tullut kympillä viimeksi joulukuussa. Onneksi kohta vaihtuu Europa-sarjan seteleiksi. ;)
Summis vaan niinku nurmoolaiset Amerikkahan.
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Petri6 »

Jo kuukausi ja 9 päivää ilman osumaa, tänä aikana olen kirjannut 108 seteliä (osumasuhde tällä hetkellä 30,44), mutta sitä ennen tosin sain parhaimpana päivänä jopa kolme osumaa ja muutenkin hienoja osumia. Parhaat olivat 1466 päiväinen passiivinen osuma Wieniin sekä aktiivinen osuma Kauhajoki-Eckeröön.
Jari V
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 116
Joined: Fri May 02, 2014 12:41 pm
Location: Helsinki

Re: Osumattomat putket

Post by Jari V »

369 kirjattua seteliä ilman osumaa, edellinen osuma 21.10.2014. Eikä tässä ole edes yhtään pankkikeikkaa (uusia nippuja) vaan kaikki setelit ovat tulleet automaateista tai vaihtorahana.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Aatos99 »

Jari V wrote:369 kirjattua seteliä ilman osumaa, edellinen osuma 21.10.2014. Eikä tässä ole edes yhtään pankkikeikkaa (uusia nippuja) vaan kaikki setelit ovat tulleet automaateista tai vaihtorahana.
Joskus sitä vaan osuu huonosti, vaikka kuinka kirjaisi käytettyjäkin seteleitä. Itsellä taas tällä hetkellä menossa semmoinen kausi, että osumia (etenkin passiivisia) tulee ilman suurempaa pankeissa juoksemista aika hyvin. Mutta sitä ei koskaan tiedä, milloin osumakausi loppuu ja sitten sitä saakin taas odotella. Jostain syystä osumat tuntuvat tulevan rykelmissä, eli kun osumakautesi lähtee taas alkuun, niin osumia on varmasti luvassa enemmänkin.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by LeBaron »

Aatos99 wrote:
Jari V wrote:369 kirjattua seteliä ilman osumaa, edellinen osuma 21.10.2014. Eikä tässä ole edes yhtään pankkikeikkaa (uusia nippuja) vaan kaikki setelit ovat tulleet automaateista tai vaihtorahana.
Joskus sitä vaan osuu huonosti, vaikka kuinka kirjaisi käytettyjäkin seteleitä. Itsellä taas tällä hetkellä menossa semmoinen kausi, että osumia (etenkin passiivisia) tulee ilman suurempaa pankeissa juoksemista aika hyvin. Mutta sitä ei koskaan tiedä, milloin osumakausi loppuu ja sitten sitä saakin taas odotella. Jostain syystä osumat tuntuvat tulevan rykelmissä, eli kun osumakautesi lähtee taas alkuun, niin osumia on varmasti luvassa enemmänkin.
Useimmat käyttäjät allekirjoittanevat tämän. Välillä tuntuu että ilman mitään logiikkaa ne osumat alkavat tulla rykelmissä. Ensin kirjaat käytettyä seteliä satoja kappaleita ja sitten osuu pakkasileillä vaihtorahoilla useamman kerran vähän ajan sisään. Itse otan pitkän osumattoman putken käänteisellä logiikalla, se on nähty sataan kertaan että voivottelu ei auta mitään vaan ainoa lääke joka tepsii on laittaa lisää seteleitä systeemiin. ;)
Jari V
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 116
Joined: Fri May 02, 2014 12:41 pm
Location: Helsinki

Re: Osumattomat putket

Post by Jari V »

Kyllä passiivisia osumia on tullut, eli ei täysin kuiva kuukausi ole ollut mutta itse en ole osumaseteliä löytänyt yli kuukauteen.
Jari V
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 116
Joined: Fri May 02, 2014 12:41 pm
Location: Helsinki

Re: Osumattomat putket

Post by Jari V »

468 osumatonta seteliä ja sitten viimeinkin osui. Kävin nostamassa automaatista 20 x :note-50: , illalla suuri osa niistä menee rengasliikkeeseen. Tässä nipussa olikin osumia kaksin kappalein, sai kerralla hyvän joulumielen. :D
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumattomat putket

Post by leevi60 »

Alkaa jo epätoivo iskeä, kun pankin nipuista ei osumia näy,
paikallisesta OP:sta oon hakenut nyt useemman reissun vitosia ja kymppejä,
väliin pukkasin työpaikalta jokusen setelin...
Nyt syötetty 278 seteliä putkeen ilman osumaa.
Taitaa (vaikka käytettyjä seteleitä ovatkin) nuo pankin
"takahuoneen" niput olla aika kuivia tapauksia... :(
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Ossi »

leevi60 wrote:Alkaa jo epätoivo iskeä, kun pankin nipuista ei osumia näy,
paikallisesta OP:sta oon hakenut nyt useemman reissun vitosia ja kymppejä,
väliin pukkasin työpaikalta jokusen setelin...
Nyt syötetty 278 seteliä putkeen ilman osumaa.
Taitaa (vaikka käytettyjä seteleitä ovatkin) nuo pankin
"takahuoneen" niput olla aika kuivia tapauksia... :(
Ajatellaan asiaa hieman eri kantilta. Teet hienoa lähes pioneerityötä alueellasi ja saat olla setelin ensimmäinen kirjaaja usein. Näistä sinun "omista" seteleistä tulee sitten aikanaan niitä hienoja osumia! :wink:

Mutta tosiaan kaikkihan me ollaan tuo huomattu että seteliuudistuksen jälkeen :note-5: ja :note-10: lapulla ei enää löydykään osumia ihan helpolla ja kaikilla hitratio menee alaspäin kuin lehmänhäntä tällä hetkellä. Mutta vastaavasti se osuma sitten lämmittääkin mieltä sitten ihan erilailla, kun sen eteen joutuu töitä tekemään. Onneksi nuo keskieuroopasta poolatut :note-20: ja :note-50: osumat ilahduttavat meitä nyt päivittäin, itsellenikin noita osunut jo muutama ja taisit sellaisen sieltä Virroiltakin löytää. Ei muuta kuin uutta pökköä pesään ja sillä kuuluisalla suomalaisella sisulla nippujen kimppuun! :lol:
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Osumattomat putket

Post by emppu »

Ossi wrote:
leevi60 wrote:Alkaa jo epätoivo iskeä, kun pankin nipuista ei osumia näy,
paikallisesta OP:sta oon hakenut nyt useemman reissun vitosia ja kymppejä,
väliin pukkasin työpaikalta jokusen setelin...
Nyt syötetty 278 seteliä putkeen ilman osumaa.
Taitaa (vaikka käytettyjä seteleitä ovatkin) nuo pankin
"takahuoneen" niput olla aika kuivia tapauksia... :(
Ajatellaan asiaa hieman eri kantilta. Teet hienoa lähes pioneerityötä alueellasi ja saat olla setelin ensimmäinen kirjaaja usein. Näistä sinun "omista" seteleistä tulee sitten aikanaan niitä hienoja osumia! :wink:

Mutta tosiaan kaikkihan me ollaan tuo huomattu että seteliuudistuksen jälkeen :note-5: ja :note-10: lapulla ei enää löydykään osumia ihan helpolla ja kaikilla hitratio menee alaspäin kuin lehmänhäntä tällä hetkellä. Mutta vastaavasti se osuma sitten lämmittääkin mieltä sitten ihan erilailla, kun sen eteen joutuu töitä tekemään. Onneksi nuo keskieuroopasta poolatut :note-20: ja :note-50: osumat ilahduttavat meitä nyt päivittäin, itsellenikin noita osunut jo muutama ja taisit sellaisen sieltä Virroiltakin löytää. Ei muuta kuin uutta pökköä pesään ja sillä kuuluisalla suomalaisella sisulla nippujen kimppuun! :lol:
Aivan samoilla linjoilla Ossin kanssa. Mulla hitratio on mennyt alaspäin reilun vuoden aikana reilut kaks pykälää, oli hieman alle 30 ja nyt on 31,43. Johtuu juurikin noista uusista seteleistä. Hitratio muuttuu kohdallasi pienemmäksi kun nuo kirjaamasi laput löytävät tiensä toisen ebtarin kätösiin. Nythän sinä oikeastaan yksipuolisesti kirjaat niitä setkuja, tarkoitan sitä, että hitratiosi koostuu lähestulkoon omista kirjauksista, ei passiivisista osumista. Sulla on äärettömän hyvä kirjaustahti, etenkin kun tiedetään sun aika ebtarina. Tosin sun hitratiosi rupeaa pienenemään vauhdilla kunhan aikaa hieman palaa. Me kaikki muut ebtarit saamme kätösiimme sun kirjaamia lappuja, ja siitähän sun hitratio pienenee vaikka oisit kirjaamatta lapun lappua. (toivottavasti näin ei käy) Kyllä minullakin on monen monta, jopa peräkkäistä vitosnippua ilman osuman osumaa, mutta ne lähtevätkin maailmalle osumia etsimään, kuten sinullakin. Kirjaa vaikka kuinka paljon, niin väitän et kahden vuoden päästä hitratiosi on puolet tämänpäiväisestä :wink: Tsemppiä kirjailuun ja osumien hakuun, pitkästä aikaa saatiin Team Suomeen uusi huippukirjaaja ja sekös mieltä lämmittää :D
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumattomat putket

Post by leevi60 »

Heps vaan!
Kiitos vain rohkaisuista ja kannustuksesta! Näin sitä itekkin itteeni tsemppasin, kun noita nippuja naputtelin... :)
Noh, saatiinhan sitä osumia, kun siirryttiin työmaan kassalle; 293 setkua meni tyhjänä, mutta sitten löysin empun
kirjaaman lappusen ja pian perään tripla... :)
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by brewerhki »

Juu mustakin tuntuu ettei osumia tule paljoa. Ja teimpä pienen tarkistuksen viimeisten 50 osuman joukosta. Vain 17 niistä oli sellaisia, joissa osuma tuli mun kirjauksen hetkellä. Eli 33 niistä (eli aika tarkkaan tuplat) on joku löytänyt mun setelin jostain myöhemmin. Kuitenkin kohtuu ahkerasti on seteleitä haalittu parit vuodet ja pikkuhiljaa se palkitaan, kunhan jaksaa odottaa. Noista 33sta vain 11 on alle 100-päiväisiä osumia, 5 yli 365-päiväisiä (eli vuosi), pisin jopa 623 päivää. Että todellakin myös minä yhdyn edellisiin puhujiin, että hyvää pohjatyötä on naputella seteleitä systeemiin, vaikkei ihan heti näytä osumia tulevankaan.

Ja 160 seteliä on nyt syötetty viime osuman jälkeen. Osumasuhde noin 45 eli tilastojen mukaan olisi pitänyt osuma (itse asiassa 3) tulla. Tänään piti käydä pankissa, muttei ehtinyt. Huomenna on vapaapäivä ellei ne soita mua lyhyellä varoitusajalla töihin. Mutta jos ei soita, niin katsotaan tuleeko pankista yhtään osumia vai ei. Ja jos ei osumia tule, niin ainakin kirjattujen setelien arvo ylittää 200.000 euron rajan (siis jos vaan ehdin pankkiin, luomuna tuskin menee rikki vielä huomenna), onhan sekin jo jotain kai.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by brewerhki »

leevi60 wrote:Heps vaan!
Kiitos vain rohkaisuista ja kannustuksesta! Näin sitä itekkin itteeni tsemppasin, kun noita nippuja naputtelin... :)
Noh, saatiinhan sitä osumia, kun siirryttiin työmaan kassalle; 293 setkua meni tyhjänä, mutta sitten löysin empun
kirjaaman lappusen ja pian perään tripla... :)
Nonni :D Ei paha, ei paha
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Ossi »

brewerhki wrote:Juu mustakin tuntuu ettei osumia tule paljoa. Ja teimpä pienen tarkistuksen viimeisten 50 osuman joukosta. Vain 17 niistä oli sellaisia, joissa osuma tuli mun kirjauksen hetkellä. Eli 33 niistä (eli aika tarkkaan tuplat) on joku löytänyt mun setelin jostain myöhemmin. Kuitenkin kohtuu ahkerasti on seteleitä haalittu parit vuodet ja pikkuhiljaa se palkitaan, kunhan jaksaa odottaa. Noista 33sta vain 11 on alle 100-päiväisiä osumia, 5 yli 365-päiväisiä (eli vuosi), pisin jopa 623 päivää. Että todellakin myös minä yhdyn edellisiin puhujiin, että hyvää pohjatyötä on naputella seteleitä systeemiin, vaikkei ihan heti näytä osumia tulevankaan.

Ja 160 seteliä on nyt syötetty viime osuman jälkeen. Osumasuhde noin 45 eli tilastojen mukaan olisi pitänyt osuma (itse asiassa 3) tulla. Tänään piti käydä pankissa, muttei ehtinyt. Huomenna on vapaapäivä ellei ne soita mua lyhyellä varoitusajalla töihin. Mutta jos ei soita, niin katsotaan tuleeko pankista yhtään osumia vai ei. Ja jos ei osumia tule, niin ainakin kirjattujen setelien arvo ylittää 200.000 euron rajan (siis jos vaan ehdin pankkiin, luomuna tuskin menee rikki vielä huomenna), onhan sekin jo jotain kai.
Mulla 168 setkua syötettynä viime osuman jälkeen, eli aika samoissa mennään. Mutta tuossa viimeisen 50 osuman tarkastelussa mulla jakautuu 24-26 eli 26:ssa osuma tuli mun kirjaushetkellä. Kyllä tämä on siitä tuurista kiinni (eihän meilläkään vielä keskinäistä osumaa ole vaikka samoja kulmia nuohotaan).

Niin ja omassa tuurissani ei ole ollut valittamista jos katsoo viimeistä 50 osuman listaa. Olen löytänyt seuraavista maista tulleita :note-20: lappusia: :flag-nl: , :flag-de: , :flag-uk: , 2* :flag-at: . Ja sitten vielä 2 mun omaa :note-20: lappusta on kulkeutunut :flag-ee: maalle. Mulle harvinaisia triplojakin osuu tuohon listalle :note-5: ja :note-20: triplat.

Eli oma vahva mielipiteeni on että "tavallisia" osumia tulee tällä hetkellä kutakuinkin yhtä harvakseltaan kuin joskus kymmenisen vuotta sitten, mutta aitoja ulkomaisia osumia on nyt helpompi saada kuin koskaan aiemmin.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by brewerhki »

Ossi wrote:
brewerhki wrote:Juu mustakin tuntuu ettei osumia tule paljoa. Ja teimpä pienen tarkistuksen viimeisten 50 osuman joukosta. Vain 17 niistä oli sellaisia, joissa osuma tuli mun kirjauksen hetkellä. Eli 33 niistä (eli aika tarkkaan tuplat) on joku löytänyt mun setelin jostain myöhemmin. Kuitenkin kohtuu ahkerasti on seteleitä haalittu parit vuodet ja pikkuhiljaa se palkitaan, kunhan jaksaa odottaa. Noista 33sta vain 11 on alle 100-päiväisiä osumia, 5 yli 365-päiväisiä (eli vuosi), pisin jopa 623 päivää. Että todellakin myös minä yhdyn edellisiin puhujiin, että hyvää pohjatyötä on naputella seteleitä systeemiin, vaikkei ihan heti näytä osumia tulevankaan.

Ja 160 seteliä on nyt syötetty viime osuman jälkeen. Osumasuhde noin 45 eli tilastojen mukaan olisi pitänyt osuma (itse asiassa 3) tulla. Tänään piti käydä pankissa, muttei ehtinyt. Huomenna on vapaapäivä ellei ne soita mua lyhyellä varoitusajalla töihin. Mutta jos ei soita, niin katsotaan tuleeko pankista yhtään osumia vai ei. Ja jos ei osumia tule, niin ainakin kirjattujen setelien arvo ylittää 200.000 euron rajan (siis jos vaan ehdin pankkiin, luomuna tuskin menee rikki vielä huomenna), onhan sekin jo jotain kai.
Mulla 168 setkua syötettynä viime osuman jälkeen, eli aika samoissa mennään. Mutta tuossa viimeisen 50 osuman tarkastelussa mulla jakautuu 24-26 eli 26:ssa osuma tuli mun kirjaushetkellä. Kyllä tämä on siitä tuurista kiinni (eihän meilläkään vielä keskinäistä osumaa ole vaikka samoja kulmia nuohotaan).

Niin ja omassa tuurissani ei ole ollut valittamista jos katsoo viimeistä 50 osuman listaa. Olen löytänyt seuraavista maista tulleita :note-20: lappusia: :flag-nl: , :flag-de: , :flag-uk: , 2* :flag-at: . Ja sitten vielä 2 mun omaa :note-20: lappusta on kulkeutunut :flag-ee: maalle. Mulle harvinaisia triplojakin osuu tuohon listalle :note-5: ja :note-20: triplat.

Eli oma vahva mielipiteeni on että "tavallisia" osumia tulee tällä hetkellä kutakuinkin yhtä harvakseltaan kuin joskus kymmenisen vuotta sitten, mutta aitoja ulkomaisia osumia on nyt helpompi saada kuin koskaan aiemmin.
Joo mä olen vähän odotellut meidän keskinäistä osumaa. Joskus jopa vähän pelolla, koska olen kuitenkin aika tukun seteleitä jättänyt sun kulmille :) Mutta en kuitenkaan sen takia ala viemään seteleitä kauemmas. Siellä asuu kuitenkin joku toinen setelihörhö :D Toisaalta myös melko paljon haalinutkin seteleitä sieltä. Taidat asua tuon mäen toisella puolella kaikesta päätellen. Eipä sen puoleen, en kyllä ole saanut monen muunkaan Helsinkiläisen aktiivikäyttäjän kanssa osumia vielä. Melkosta tuuripeliä tämä on.

Juuh, 48 seteliä tänään, eikä osumaa vieläkään. Pitää sitten vaan käydä levittämässä noi setelit jonnekin, jotta te voitte löytää ne jostain...
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”