Osumattomat putket

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Ossi »

brewerhki wrote:
Ossi wrote:
brewerhki wrote:Juu mustakin tuntuu ettei osumia tule paljoa. Ja teimpä pienen tarkistuksen viimeisten 50 osuman joukosta. Vain 17 niistä oli sellaisia, joissa osuma tuli mun kirjauksen hetkellä. Eli 33 niistä (eli aika tarkkaan tuplat) on joku löytänyt mun setelin jostain myöhemmin. Kuitenkin kohtuu ahkerasti on seteleitä haalittu parit vuodet ja pikkuhiljaa se palkitaan, kunhan jaksaa odottaa. Noista 33sta vain 11 on alle 100-päiväisiä osumia, 5 yli 365-päiväisiä (eli vuosi), pisin jopa 623 päivää. Että todellakin myös minä yhdyn edellisiin puhujiin, että hyvää pohjatyötä on naputella seteleitä systeemiin, vaikkei ihan heti näytä osumia tulevankaan.

Ja 160 seteliä on nyt syötetty viime osuman jälkeen. Osumasuhde noin 45 eli tilastojen mukaan olisi pitänyt osuma (itse asiassa 3) tulla. Tänään piti käydä pankissa, muttei ehtinyt. Huomenna on vapaapäivä ellei ne soita mua lyhyellä varoitusajalla töihin. Mutta jos ei soita, niin katsotaan tuleeko pankista yhtään osumia vai ei. Ja jos ei osumia tule, niin ainakin kirjattujen setelien arvo ylittää 200.000 euron rajan (siis jos vaan ehdin pankkiin, luomuna tuskin menee rikki vielä huomenna), onhan sekin jo jotain kai.
Mulla 168 setkua syötettynä viime osuman jälkeen, eli aika samoissa mennään. Mutta tuossa viimeisen 50 osuman tarkastelussa mulla jakautuu 24-26 eli 26:ssa osuma tuli mun kirjaushetkellä. Kyllä tämä on siitä tuurista kiinni (eihän meilläkään vielä keskinäistä osumaa ole vaikka samoja kulmia nuohotaan).

Niin ja omassa tuurissani ei ole ollut valittamista jos katsoo viimeistä 50 osuman listaa. Olen löytänyt seuraavista maista tulleita :note-20: lappusia: :flag-nl: , :flag-de: , :flag-uk: , 2* :flag-at: . Ja sitten vielä 2 mun omaa :note-20: lappusta on kulkeutunut :flag-ee: maalle. Mulle harvinaisia triplojakin osuu tuohon listalle :note-5: ja :note-20: triplat.

Eli oma vahva mielipiteeni on että "tavallisia" osumia tulee tällä hetkellä kutakuinkin yhtä harvakseltaan kuin joskus kymmenisen vuotta sitten, mutta aitoja ulkomaisia osumia on nyt helpompi saada kuin koskaan aiemmin.
Joo mä olen vähän odotellut meidän keskinäistä osumaa. Joskus jopa vähän pelolla, koska olen kuitenkin aika tukun seteleitä jättänyt sun kulmille :) Mutta en kuitenkaan sen takia ala viemään seteleitä kauemmas. Siellä asuu kuitenkin joku toinen setelihörhö :D Toisaalta myös melko paljon haalinutkin seteleitä sieltä. Taidat asua tuon mäen toisella puolella kaikesta päätellen. Eipä sen puoleen, en kyllä ole saanut monen muunkaan Helsinkiläisen aktiivikäyttäjän kanssa osumia vielä. Melkosta tuuripeliä tämä on.

Juuh, 48 seteliä tänään, eikä osumaa vieläkään. Pitää sitten vaan käydä levittämässä noi setelit jonnekin, jotta te voitte löytää ne jostain...
Tuuria tai sitten ei. Nyt jo ihmetyttää kun ei kukaan löydä mun setkuja. Tuli sitten kesäkuun 2008 jälkeen ensimmäinen osumaton kuukausi helmikuusta. Laskin että 382 seteliä olen normaalista kierrosta napannut ilman osumaa.
Jari V
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 116
Joined: Fri May 02, 2014 12:41 pm
Location: Helsinki

Re: Osumattomat putket

Post by Jari V »

Ossi wrote: Tuuria tai sitten ei. Nyt jo ihmetyttää kun ei kukaan löydä mun setkuja. Tuli sitten kesäkuun 2008 jälkeen ensimmäinen osumaton kuukausi helmikuusta. Laskin että 382 seteliä olen normaalista kierrosta napannut ilman osumaa.
Onpa muuten erikoista, tuolla setelimäärällä olisi luullut edes passiivisia osumia tulleen.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Osumattomat putket

Post by emppu »

No nii, haastetta Teille joilla on näitä osumattomia putkia. Mie naputtelin tänää 1001 kymppiä systeemiin ilman osuman osumaa :mrgreen: 1000 oli Espanjassa pinkatuista nipuista ja yks siellä välissä on paikallisesta marketista. Kuten joku aiemmin mainitsikin, hartiat huutavat hoosiannaa, mut ei auta, Suomen saldon eteen paiskitaan "töitä" :mrgreen:
Hippiratio (hitratio) ei tykänny hyvää, tais hypätä humpan puolelle 8O
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by brewerhki »

303 seteliä ilman osumaa. Tosin tossa on mukana mm. Kyproksen setelit, missä ei kovin paljoa käyttäjiä ole. Sekä eilen sain pankista nipun painotuoreita vitosia. Noita on nyt levitelty ympäri kaupunkia 50-100 euron erissä S-ryhmän kauppoihin (tarkemmin en kerro). Käykääs joku nappaamassa koppi.
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1404
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Osumattomat putket

Post by Luumi »

emppu wrote: Hippiratio (hitratio) ei tykänny hyvää, tais hypätä humpan puolelle 8O
Ota ny tällee tanssitaidottomana hippinä sen enempää kantaa siihen, että onko jokkuu rytke nimeltään humppa, jenkka vai polkka... :roll:
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Osumattomat putket

Post by Bird »

En ole kieltämättä ollut viime aikoina erityisen aktiivinen tämän harrastuksen suhteen, mutta melkoisen pitkä putki tuli silti koettua: 295 seteliä / 66 päivää ilman osumaa omalla syötöllä.

295 seteliä ilman osumaa toki saa helpostikin syöttämällä bränikkää, mutta kun tässä ei ole tosiaan tullut nyt pankkikeikkailtua eli käytännössä kaikki kirjaamani setelit ovat olleet kiertäneitä. Juuri äsken sitten tämä jo melkoisen synkeä putki katkesi, kun tämä seteli poiki varsin vaatimattoman virolaisosuman.
User avatar
MasterOfPuppets
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 188
Joined: Mon Jan 30, 2006 4:50 pm
Location: Turku, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by MasterOfPuppets »

Tällä hetkellä osumaton putki on 623 kirjattua seteliä. Ihan normaaleja seteleitä työpaikalla kierrosta, bräniköitä perättäisiä vain muutamia hassuja. Näistä seteleistä yksi on jopa ehtinyt muuttumaan passiiviseksi osumaksi.
Your life burns faster ... with EBT
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Aatos99 »

MasterOfPuppets wrote:Tällä hetkellä osumaton putki on 623 kirjattua seteliä. Ihan normaaleja seteleitä työpaikalla kierrosta, bräniköitä perättäisiä vain muutamia hassuja. Näistä seteleistä yksi on jopa ehtinyt muuttumaan passiiviseksi osumaksi.
Varmaan tämä seteli? Kyseinen raha oli amiin miinanipussa, jossa oli välissä käyttämätöntä ja kirjaamatonta rahaa ja sitten taas kirjattuja seteleitä.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 830
Joined: Mon Aug 23, 2004 5:47 pm
Location: Turku, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by pejole »

Osittain itse aiheutettu osumaton putki päättyi tänään. Edellisestä osumasta hitusen yli 100 päivää, tosin edellisestä omasta kirjauksestakin on jo 93 päivää. Epäilin jo että venyy satapäiväiseksi sekin ennen osumaa.
User avatar
MasterOfPuppets
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 188
Joined: Mon Jan 30, 2006 4:50 pm
Location: Turku, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by MasterOfPuppets »

Aatos99 wrote:
MasterOfPuppets wrote:Tällä hetkellä osumaton putki on 623 kirjattua seteliä. Ihan normaaleja seteleitä työpaikalla kierrosta, bräniköitä perättäisiä vain muutamia hassuja. Näistä seteleistä yksi on jopa ehtinyt muuttumaan passiiviseksi osumaksi.
Varmaan tämä seteli? Kyseinen raha oli amiin miinanipussa, jossa oli välissä käyttämätöntä ja kirjaamatonta rahaa ja sitten taas kirjattuja seteleitä.
Ei se, vaan yks putken aikana kirjattu seteli löysi tiensä Siilinjärvelle.
Putki meni vihdoin eilen poikki, seteleitä aktiivisten osumien välissä 763.
Your life burns faster ... with EBT
User avatar
hattiwatti
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 597
Joined: Tue Jun 12, 2007 10:02 pm

Re: Osumattomat putket

Post by hattiwatti »

Aktiiviset osumat ovat olleet hukassa. Edellinen osuma kesäkuussa ja tänään löytyi seuraava. Väliin mahtui 95 päivää ja 464 kirjattua seteliä. Kaikki käytettyjä lappuja, pankkikäyntejä nolla. Niin ja osumakumppani molemmissa tietysti Emppu :D
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumattomat putket

Post by leevi60 »

Vähän samaa ilmiötä havainnoinut, 150 setelillä ei meinaa edes yhtä osumaa saada, hitratio senkun heikkenee...
Tuntuu että vallankin :note-20: setelit ovat kovin uudenkarheita. Vastaan on tullut myös paljon vanhoja :note-10: ja :note-5: , jotka ovat kuin pakasta vedettyjä.
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumattomat putket

Post by brewerhki »

leevi60 wrote: Tuntuu että vallankin :note-20: setelit ovat kovin uudenkarheita. Vastaan on tullut myös paljon vanhoja :note-10: ja :note-5: , jotka ovat kuin pakasta vedettyjä.
Juu mullakin on tullu uusia kakskymppisiä ihan kivasti, liekö taas tyhjentävät varastoja ennen uuden version liikkeellelaskua...
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Osumattomat putket

Post by Aatos99 »

brewerhki wrote:
leevi60 wrote: Tuntuu että vallankin :note-20: setelit ovat kovin uudenkarheita. Vastaan on tullut myös paljon vanhoja :note-10: ja :note-5: , jotka ovat kuin pakasta vedettyjä.
Juu mullakin on tullu uusia kakskymppisiä ihan kivasti, liekö taas tyhjentävät varastoja ennen uuden version liikkeellelaskua...
Joo, aktiivisia osumia tullut hyvin vähän muilla kuin vitosilla. Vitosilla tullut itselle paljon myös passiivisia osumia viime aikoina, mutta toisaalta myös :note-20: -osumani ovat olleet lähinnä passiivisia viime aikoina, joten ehkä nekin kiertävät nyt. Vanhoja vitosia näkynyt myös paljon, ihan heittämällä sanoisin, että tällä hetkellä suhteessa enemmän näkee vanhoja vitosia kuin kymppejä kierrossa Helsingissä (oman pienen otokseni mukaan).
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Osumattomat putket

Post by Bird »

Oiva.j:lle kiitokset tästä kopista. Oli minulle vasta lokakuun ensimmäinen osuma.

En ole kyllä ehtinyt olla viime aikoina kovin aktiivinen, mutta syyskuussa passiivisia osumia tuli sentään 17 kappaletta. Nyt sitten vetäistiin kuitenkin heti lokakuun alkuun rapsakka 16 päivän osumaton putki. :roll:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”