Kansainväliset osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1895
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Kansainväliset osumat

Post by soilian »

Tänne voi jokainen kertoa, minkälaisia kansainvälisiä osumia on saanut.

Listaus perustuu jokaisen omaan ilmoitukseen, ja linkiksi tulee osumaraportti kansainvälinen (international) suodatuksella.

Kansainvälinen osuma = kahdessa eri maassa tapahtuneet kirjaukset, eli seteli on käynyt kahdessa eri maassa. Sillä ei ole väliä, kuka ne on kirjannut, kunhan seteli on vaihtanut välillä maata. Tähän viestiketjuun voi laittaa onnitteluja hienoista kv. osumista ja muutenkin kertoa taustoja siitä, miten näin onnellisesti pääsi käymään. Keskustelu siis sallittu. :) Ja toivottavaakin.

Ja tässä listaus:

400 k.j.k

322 emppu

244 Klazu
213 Sport-Mass

134 Eliezer
133 Nomen Nescio

116 Bird
109 JiiPee72
105 Tinker's damn

91 Puupenni- Wooden Penny

57 minna_fi
50 yoto
43 Tippis

39 Nittax
36 Tinge
35 LeBaron
34 Antivirus

28 Luumi
25 pooca
25 Nam Som
23 hattiwatti
21 avij

19 Isc
18 Manic
18 Pejole
17 arathorn
15 Platinum*
13 juk3965
13 vtt
11 JuusoJuu

10 Ossi
8 MizNiz
8 Spegu
7 Yippo
5 Mortti
5 jho
4 höpsismöppiäinen
4 Kuuhelo
3 Petri6
2 bob9
2 soilian
1 *anneli*
1 Hude
Last edited by soilian on Mon Jan 18, 2010 12:13 pm, edited 33 times in total.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

Joo aika hiljaista tääläkin :D Ehkä niitä joskus näkyy...
User avatar
Tomppa-
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 403
Joined: Thu Aug 28, 2003 6:28 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by Tomppa- »

Lahti - Fuengirola 3440 km, 21 päivää.

Tuo on ensimmäinen ja tähän mennessä ainoa kansainvälinen osumani. Syötin tuon ensimmäisestä pankista hakemastani 100kpl vitosnipusta ja soltel löysi myöhemmin samaisen setelin Espanjan Fuengirolasta. Varmastikin kulkeutunut suomalaisten lomailijoiden mukana. Jatkoa odotellessa...
Last edited by Tomppa- on Sat Jul 30, 2005 9:54 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Post by Sport-Mass »

Olen saanut 49 kansainväliseksi luokiteltavaa osumaa.
Osumia on kertynyt 13 eri maahan seuraavasti:

:flag-de: Saksa = 22 osumaa
:flag-nl: Alankomaat = 7 osumaa
:flag-be: Belgia = 4 osumaa
:flag-at: Itävalta = 4 osumaa
:flag-es: Espanja = 2 osumaa
:flag-it: Italia = 2 osumaa
:flag-fr: Ranska = 2 osumaa
Image Venäjä = 2 osumaa
Image Liettua = 1 osuma
Image Meksiko = 1 osuma
Image Ruotsi = 1 osuma
Image Tsekin Tasavalta = 1 osuma
Image Viro = 1 osuma

01. Image Joutseno - Pietari , 167 km - 166 päivää
Ensimmäinen kv. osumani syntyi, kun Klazu poimi hyppysiinsä Pietariin kulkeutuneen setelini. Ei mikään huippuosuma, mutta omalla tavallaan hauska :) .

02. :flag-de: Potsdam - Joutseno , 1339 km - 480 päivää
Ensimmäinen kunnollinen kv. osumani :) . Bongasin setelin lähikioskista. Hauska yksityiskohta tässä on se, että kioskilta soitettiin ja pyydettiin minua rahanvaihtoon sinne. Siellä oli pienet setelit vähissä ja minä tietysti avuliaana kipasin sinne vaihtamaan. Samalla vaihdoin päittäin jäljellä olleet setelit ja sieltä tämä kaunokainen löytyi :) .


03. :flag-de: Köln - Joutseno , 1740 km - 896 päivää
Tämä on tähän mennessä kaunein osumani :D . Kilometrejä ja päiviä on ihan kiitettävästi 8) . Löysin setelin oman paikkakuntani osuuspankista.

04. :flag-de: Nürnberg - Punkaharju , 1768 km - 60 päivää
Malliesimerkki siitä, että hienoja osumia voi tulla ihan mistä vaan, jos on tullakseen :) . Pysähdyimme Punkaharjulla Shell-huoltoasemalla, jonne rakas vaimoni (Sport-Masstar) jätti lottokuponkinsa. Hyvin "koulutettuna" maksoi tietysti isolla setelillä, että sai kunnolla vaihtoseteleitä tilalle :) . Ja joukossa sattui olemaan Saksan "ykköspyssyn" J.R.K.:n seteli :D .

05. Image Tallinna - Joutseno , 277 km - 185 päivää
Paikallisesta sekatavarakaupasta tuli käsiini Latun Tallinnan matkallaan kirjaama seteli. Ei mikään huippuosuma, mutta kansainväliseksi luokiteltava kuitenkin :) .

06. :flag-de: Joutseno - Mülheim , 1698 km - 555 päivää
Ensimmäistä kertaa joku aito ulkomaaneläjä löysi setelini. Kyseessä on vielä yksi aivan alkuaikojeni seteleistä ja vielä automaatista löydettynä, joten arvostan osuman erittäin korkealle :D .

07. :flag-de: Nürnberg - Joensuu , 1849 km - 108 päivää
Pakko myöntää, että harvoin olen ollut yhtä vahingoniloinen kuin tämän osuman saadessani :mrgreen: . Kävin nappaamassa EBT:n Mekasta kansainvälisen osuman Klazun ja muiden Joensuun hurjien nenän edestä 8) . Mutta onneksi Klazukin on jo päässyt kv-osuman makuun, joten tuskin tämä tapaus enää kamalasti kaihertaa Klazun mielenrauhaa :wink: .

08. :flag-be: Imatra - Willebroek , 1863 km - 358 päivää
Vihdoinkin osuma johonkin muuhun euro-maahan kuin Saksaan :D . Mukava yllätys, kun Imatralta jostakin pankista (?) hankkimani seteli päätyi belgialaisen käyttäjän käsiin :) .

09. :flag-de: Berghtesgaden - Joutseno , 1791 km - 210 päivää
Jo kuudes osumani Saksaan. Tosin tämä oli ensimmäinen osuma suomalaisen käyttäjän kanssa. Silverarrow on todennäköisesti itse tuonut setelin Suomeen, mutta Seinäjoen seudulta ihan mukavasti kulkeutunut käsiini :) .

10. :flag-nl: Schiphol - Leppävirta , 1765 km - 65 päivää
Vihdoinkin ensimmäinen osumani Hollantiin :D . Giberski toi setelin mukanaan Suomeen saapuessaan EBT-Meeting 2005 tapahtumaan Helsinkiin. Sieltä se oli jollakin ihme tavalla kulkeutunut Kuopioon, mistä se oli sitten niputettuna siirtynyt Leppävirran Osuuspankkiin. Uudestaan kiertoon seteli lähti Lappeenrannasta :) .

11. :flag-it: Taormina - Anjalankoski , 2660 - 73 päivää
Ensimmäinen osumani Italiaan :D . Vaikka itse rahtasin kyseisen setelin Suomeen ja vapautin kiertoon Joutsenosta käsin, niin pidän tästä osumasta erityisesti. En kovin montaa seteliä kirjannut Taorminan ihmeellisestä kaupungista, joten oli mukava yllätys, kun Emppu löysi yhden "tuliaisistani" :D .

12. :flag-de: Trier - Lappeenranta , 1833 km - 9 päivää
Kerralla tuli peräti 18 kansainvälistä osumaa Saksaan 8O . Tosin niistä 17 meni luonnollisesti moderointiin. Törmäsin k.j.k:n Saksasta tuomiin seteleihin Säästöpankissa Lappeenrannassa. Tämä oli muuten ensimmäinen kerta, kun sain kansainvälisen osuman Lappeenrannasta, vaikka olen kirjannut sieltä pitkälti yli 20 000 seteliä 8O .

13. Image Imatra - Viipuri , 50 km - 40 päivää
Imatralta kirjaamani seteli oli päätynyt Viipuriin ja sieltä Saku onnistui sen bongaamaan. Ei kovinkaan erikoinen kv-osuma, mutta ihan mukavalta tuntui saada osuma entiseen karjalaisten pääkaupunkiin :) .

14. :flag-de: Imatra - Kassel , 1612 km - 256 päivää

15. :flag-it: Nicolosi - Kontiolahti , 2957 km - 128 päivää

16. :flag-at: Lappeenranta - Wien , 1609 km - 76 päivää

17. :flag-de: Lennestadt - Imatra , 1691 km - 85 päivää

18. :flag-fr: Joutseno - Pariisi , 2124 km - 118 päivää

19. :flag-nl: Kolkontaipale - Roermond , 1793 km - 606 päivää

20. :flag-nl: Schiphol - Järvenpää - Joutseno , 1730 km - 236 päivää

21. :flag-be: Zaventem - Joutseno , 1854 km - 327 päivää

22. :flag-at: Böheimkirchen - Joutseno , 1644 km - 652 päivää

23. :flag-es: Joutseno - Barcelona , 2813 km - 340 päivää

24. :flag-nl: Rantasalmi - Zuidhorn , 1615 km - 173 päivää

25. :flag-at: Rauha - Graz , 1780 km - 96 päivää

26. :flag-de: Trier - Rantasalmi , 1901 km - 191 päivää

27. :flag-be: Joutseno - Leuven , 1846 km - 77 päivää

28. :flag-de: uelzen - Järvelä , 1245 km - 12 päivää

29. Image Joutseno - Stockholm , 604 km - 69 päivää

30. Image Beroun - Lappeenranta , 1521 km - 1025 päivää

31. :flag-es: Santiago del Teide - Joutseno , 4935 km - 123 päivää

32. :flag-nl: Vuren - Lappeenranta , 1742 km - 16 päivää

33. :flag-fr: Givet - Anjalankoski , 1799 km - 23 päivää

34. :flag-nl: Lochem - Raisio , 1333 km - 26 päivää

35. Image Playa del Carmen - Joutseno , 9268 km - 11 päivää

36. :flag-de: Northeim - Jokioinen , 1304 km - 33 päivää

37. :flag-nl: Maasbree - Joutseno , 1743 km - 105 päivää

38. :flag-de: Uelzen - Pälkäne , 1238 km - 38 päivää

39. :flag-at: Imatra - Graz , 1782 km - 158 päivää

40. :flag-de: Thuine - Joensuu , 1721 km - 50 päivää

41. :flag-de: Garbsen - Imatra , 1510 km - 581 päivää

42. :flag-de: Joutseno - Ahaus , 1640 km - 85 päivää

43. :flag-de: Bassenheim - Ruotsinpyhtää , 1639 km - 61 päivää

44. :flag-de: Trier - Kotka , 1743 km - 60 päivää

45. :flag-de: :flag-be: Uelzen - Zichen-zussen-bolder , 415 km - 67 päivää

46. :flag-de: Simpele - Hachenburg , 1777 km - 45 päivää

47. :flag-de: Lappeenranta - Meisenheim , 1792 km - 232 päivää

48. :flag-de: Bersenbrücke - Tammela , 1324 km - 82 päivää

49. Image Rantasalmi - Vilnius , 836 km - 621 päivää
Last edited by Sport-Mass on Sat Sep 16, 2006 11:31 pm, edited 5 times in total.
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Post by airis »

Yksi vanha kansainvälinen osuma, josta olen tainnut mainita jo monta kertaa. Uusiakin saisi jo tulla. :wink:

Rovaniemi-->Saint-germain-en-laye(Pariisin läntinen esikaupunki)
Etäisyys = 2373 km, aikaero = 51 päivää

Luultavasti napapiirillä tai hotelli Pohjanhovissa käytetty seteli, joka ehkä lensi jonkun ranskalaisturistin mukana Pariisiin.

Päivitys 10.1.2006: Ei uusia kansaivälisiä osumia. :?
Päivitys 21.4..2006: Ei edelleenkään uusia kansaivälisiä osumia.
Last edited by airis on Fri Apr 21, 2006 9:27 am, edited 2 times in total.
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Post by Aaron »

Toistaiseksi ainoa: Belgia - Suomi, 1589 km / 149 pv.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Post by Bird »

Ensimmäinen osumani oli kansainvälinen, Lappeenrannassa jonkinlaiseksi kantapaikaksi tulleesta "Kännäristä" (Ravintola Cannibals/WHC Bar: alakerta hevibaari, ylhäällä normidisco) tärähti. Sen jälkeen on tullut reilut 100 osumaa jo, mutta kaikki kotimaasta.
User avatar
stg-58
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 19
Joined: Fri Feb 11, 2005 9:35 am
Location: Lahti, Finland

Post by stg-58 »

Mun ekaksi osumaksi sattui sit näemmä kansainvälinen osuma, tosin taisi tulla Tallinnan laivalta, mutta kuitenkin :D
"Vain nopeat elävät!"
User avatar
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 553
Joined: Sat Jan 15, 2005 12:26 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by Ville S. »

Mikä ihmeen kansainvälinen osuma? Ei semmosii ole eikä varmaan tulekaan :wink: :cry: :wink: :cry:

Taitaa teidän osumat olla feikkejä :wink: :wink: :wink:

En mä kateellinen ole mutta odotellaan jos joskus joku ottais kopin. Mun mielestä oikea kansainvälinen on arvossaan kun kumpikin syöttäjä on syöttänyt sen omassa kotimaassaan eikä kuljetellut sitä edestakaisin. Mutta tää on vaan mun mielipide. Musta on tylsää kun osuma on Lontoossa ja sen on siellä merkinnyt joku suomalainen.
No signature?
Divine
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1020
Joined: Thu Jan 09, 2003 8:41 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Divine »

Ville S. wrote:Mun mielestä oikea kansainvälinen on arvossaan kun kumpikin syöttäjä on syöttänyt sen omassa kotimaassaan eikä kuljetellut sitä edestakaisin.
Meinaat, ettei joskus Itävallassa syöttämäni setelin osuma vaikka Ranskaan ole mielenkiintoinen, jos sellainen joskus napsahtaa? Enhän ole syöttänyt sitä kotimaassani. :twisted:

Minun kirjoissani ei mikään osuma, jossa seteli on hankittu/siirretty vain EBT:n takia, ole niin mielenkiintoinen kuin täysin sattumalta liikkunut seteli, mutta eihän sillä nyt pitäisi olla väliä, minkämaalainen sattuu olemaan kansainvälisen osuman toinen osapuoli.
Last edited by Divine on Thu Apr 28, 2005 12:06 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Post by Cinnamon »

Minulla on tällä hetkellä kahdeksan osumaa rajojen ulkopuolelle. Kolmessa niissä on mukana toinen suomalainen käyttäjä.
Kuusi olen löytänyt ja kahdesti on minun merkkaamani seteli löydetty.
User avatar
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 553
Joined: Sat Jan 15, 2005 12:26 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by Ville S. »

Äh. Mä oon väärinymmärretty. Älkää kivittäkö mua. Oon ylikateellinen :oops: kun kaikilla (melkein) on kv-osumia eikä mulla ole. Tietty se on jees jos käy ulkomailla ja siellä syöttää setelin ja silleen. Mikäs sen hienompaa. Sillon on todella käynyt munkki kun siellä kaukana poissa ei tule seteleitä nipputolkulla merkattua. Tarkotan lähinnä noita Tallinnan ja Tukholman osumia. Ne kun tuntuu tavallaan teennäisiltä kun kummassakaan ei euro ole virallista kaupankäyntivaluuttaa vaikka olen itsekin Tallinnassa maksanut euroilla. Ja osa on tietty siellä laivoilla käytettyjä seteleitä.

No joka tapauksessa. Yrittäkää ymmärtää kateellista. En mä halua teiltä osumia pois. Päin vastoin. Hankkikaa lisää. Saadaan muut maat kateellisiks.
No signature?
User avatar
MizNiz
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 451
Joined: Thu Nov 25, 2004 4:19 pm
Location: Ilomantsi, Finland

Post by MizNiz »

Ville S. wrote:..kun kaikilla (melkein) on kv-osumia eikä mulla ole.
Ei sitä minullekkaan ole tullut tuota kansainvälistä osumaa (vielä) :? , vaikka muuten osumia on ihan kivasti napsunu.. :P
Ville S. wrote:Hankkikaa lisää. Saadaan muut maat kateellisiks.
Eikös ne ole jo kateellisia. :lol: :D Osumia ainakin yritetään hankkia kokoajan lisää ja sitä ensimmäistä kv.osumaa odotellaan valtavalla innolla.. :)
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Ei oo kv-osumaa, ei tuu. :cry: On se kumma, sillä niin paljon tulee ulkomaan seteleitä vastaan, mutta ei. Yksikään ei ole ollut ulkomaalaisen siellä kirjaama. Tuntuu, ettei sitä löydä koskaan. :( Täysin hajalla menen sitten, kun Trico löytää jostain Joensuun vakiopaikastani sellaisen nenäni edestä... :?
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
ZZR
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 178
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:21 pm
Location: Kirkkonummi, Finland

Post by ZZR »

Jep jep, tuli ulkomaanosuma, ensimmäinen sellainen minulle! Pitkään tätäkin ihmettä odotin, vieläpä 5-kymppisellä, joka oli nostettu pukaron paronin automaatista. No niin lisää vaan kun vauhtiin päästiin!
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”