Kansainväliset osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by Aatos99 »

k96eanko wrote: Wed May 06, 2020 3:33 pm Moi kaikki!

Käyn tällä keskustelupalstalla todella harvoin. Mulla on kuitenkin tällä hetkellä 11 kansainvälistä osumaa. Niistä etäisyydeltään pisin ja samalla myös ajankestoltaan pisin osuma on: 50 EUR Kouvola, FIN - Pont l'Abbé, FRA 2429 km ja 2968 päivää. Eli aika ylpeä olen tuosta osumastani! :)
On kyllä hieno! :)
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Kansainväliset osumat

Post by Bird »

Hieman kyseenalaisella tavalla tämä nyt kieltämättä tuli. :D Setelin jälkimmäisen kirjaajan kommentin perusteella tuo on nimittäin saatu ihan selkeästi Suomen puolelta. Eli olisikohan niin, että tämä norjalainen käyttäjä on jostain syystä kirjannut setelin oletuspaikkakunnalleen, vaikka on saanut sen Inarin Näätämössä sijaitsevasta kaupasta.
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Kansainväliset osumat

Post by leevi60 »

Bird wrote: Sat May 09, 2020 8:46 pm
Hieman kyseenalaisella tavalla tämä nyt kieltämättä tuli. :D Setelin jälkimmäisen kirjaajan kommentin perusteella tuo on nimittäin saatu ihan selkeästi Suomen puolelta. Eli olisikohan niin, että tämä norjalainen käyttäjä on jostain syystä kirjannut setelin oletuspaikkakunnalleen, vaikka on saanut sen Inarin Näätämössä sijaitsevasta kaupasta.
Kappas vaan, enpäs tuota hoksannutkaan, innostuin vaan tuosta Norjan lipusta... :oops:
Yhtä kaikki, oletettavasti seteli kuitenkin on turskan tuoksun pintaansa saanut? :D
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: Kansainväliset osumat

Post by Peki65 »

Got it at Nord1-Market = sain sen Nord1-Market (googlella käännettynä)
Olisiko tuonut Näätämöön
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by Highway_Star »

Peki65 wrote: Sat May 09, 2020 11:49 pm Got it at Nord1-Market = sain sen Nord1-Market (googlella käännettynä)
Olisiko tuonut Näätämöön
Googlen mukaan tuo Nord1-market on juurikin Näätämön kauppa.
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1932
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by höpsismöppiäinen »

Kesälomani aluksi olin Riian-risteilyllä, ja reissusta löyty jopa osumaseteli.

Okei, laivasetelihän tuo on, mutta mitäs siitä. Mielenkiinto tossa on se, että toi on eka ulkomaanreissustani saatu osuma omalla kirjauksella.
I reject your reality and substitute my own.
Zarkam
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 32
Joined: Wed Aug 28, 2013 9:57 pm

Re: Kansainväliset osumat

Post by Zarkam »

Jokunen kansainvälinen osumakin kertynyt, mutta tämä aiemmin tänään tullut oli siinä mielessä mielenkiintoinen, että Belgialainen harrastaja jopa löysi 99% todennäköisyydellä Bruggessa kuukausi sitten törsäämäni setelin samassa kaupungissa suhteellisen nopeasti. Olen syytänyt noin 500 suomesta haalittua seteliä keski/etelä-eurooppaan ja tämä on itse asiassa ensimmäinen josta jopa tuli passiivinen osuma nopeasti https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=205373158
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by Highway_Star »

Ei ole vieläkään omat kirjaukset eikä osumien määrä palannut viime vuotiselle tasolle, mutta sitäkin enemmän ilahduttaa tämmöset! Ensimmäinen UK-osuma minulle :)
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by Petri6 »

Highway_Star wrote: Tue Sep 01, 2020 8:54 pm Ei ole vieläkään omat kirjaukset eikä osumien määrä palannut viime vuotiselle tasolle, mutta sitäkin enemmän ilahduttaa tämmöset! Ensimmäinen UK-osuma minulle :)
Oikein hieno osuma! En vaan voinut olla huomaamatta, että tuo Oulun yliopiston postinumero on väärin taikka siis kyseessä on ns. postilokeronumero eikä maantieteellistä aluetta kuvaava postinumero, vrt. esim. Turun yliopisto, jonka lokeronumero on myöskin 20014, mutta maantieteellisesti se kuuluu postinumeroalueeseen 20500.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by Highway_Star »

Petri6 wrote: Thu Sep 03, 2020 12:28 am
Highway_Star wrote: Tue Sep 01, 2020 8:54 pm Ei ole vieläkään omat kirjaukset eikä osumien määrä palannut viime vuotiselle tasolle, mutta sitäkin enemmän ilahduttaa tämmöset! Ensimmäinen UK-osuma minulle :)
Oikein hieno osuma! En vaan voinut olla huomaamatta, että tuo Oulun yliopiston postinumero on väärin taikka siis kyseessä on ns. postilokeronumero eikä maantieteellistä aluetta kuvaava postinumero, vrt. esim. Turun yliopisto, jonka lokeronumero on myöskin 20014, mutta maantieteellisesti se kuuluu postinumeroalueeseen 20500.
Joo, 90570 alueen sisällähän tämä Oulun yliopiston Linnanmaan kampus sijaitsee. Olen kuitenkin tuota yliopiston omaa numeroa käyttänyt alusta asti kun olen täällä pyörinyt eli noin 14 vuotta, niin tuskin sitä enää kannattaa vaihtaa. Kartassakin taitaa olla tuo 90014 määritetty juuri yliopiston kohdalle. Toki tuo 90014 on sama myös esim. lääketieteen kampuksella toisella puolen kaupunkia, mutta sieltä olen kirjannut setelit kyseisen alueen postinumerolla silloin harvoin kun olen siellä käynyt. En ole varma miten nuo nimitykset menevät, mutta yliopiston eri yksiköillä on myös erilliset postilokeronumerot tuon 90014 numeron lisäksi.
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by Petri6 »

Highway_Star wrote: Tue Sep 08, 2020 4:51 pm
Petri6 wrote: Thu Sep 03, 2020 12:28 am
Highway_Star wrote: Tue Sep 01, 2020 8:54 pm Ei ole vieläkään omat kirjaukset eikä osumien määrä palannut viime vuotiselle tasolle, mutta sitäkin enemmän ilahduttaa tämmöset! Ensimmäinen UK-osuma minulle :)
Oikein hieno osuma! En vaan voinut olla huomaamatta, että tuo Oulun yliopiston postinumero on väärin taikka siis kyseessä on ns. postilokeronumero eikä maantieteellistä aluetta kuvaava postinumero, vrt. esim. Turun yliopisto, jonka lokeronumero on myöskin 20014, mutta maantieteellisesti se kuuluu postinumeroalueeseen 20500.
Joo, 90570 alueen sisällähän tämä Oulun yliopiston Linnanmaan kampus sijaitsee. Olen kuitenkin tuota yliopiston omaa numeroa käyttänyt alusta asti kun olen täällä pyörinyt eli noin 14 vuotta, niin tuskin sitä enää kannattaa vaihtaa. Kartassakin taitaa olla tuo 90014 määritetty juuri yliopiston kohdalle. Toki tuo 90014 on sama myös esim. lääketieteen kampuksella toisella puolen kaupunkia, mutta sieltä olen kirjannut setelit kyseisen alueen postinumerolla silloin harvoin kun olen siellä käynyt. En ole varma miten nuo nimitykset menevät, mutta yliopiston eri yksiköillä on myös erilliset postilokeronumerot tuon 90014 numeron lisäksi.
Ymmärtääkseni tarpeeksi iso firma, virasto tms. pyytää postilta tuollaista lokeronumeroa ja maksaa siitä varmaankin jotain kuukaistyyppistä "vuokraa". Mutta koska EBT:ssä kunta+postinumero on se, mikä määrittää täplän paikan kartalla, ei lähtökohtaisesti näitä tämän järjestelmän ulkopuolisia lokeronumeroita tulisi käyttää.Sitten on erikseen vielä maantieteellisiä postinumeroalueita, jotka käytännössä kattavat jonkin hyvin pienen alueen esimerkiksi Turussa 20800 sisälle mahtuu vain Virastotalo, Kaupungin teatteri ja Samppalinan uimala sekä pieni pätkä katua:

https://opaskartta.turku.fi/ims/

edit: Eipä jääneetkään kartalla olevat tiedot linkkiin, mutta tuolta kun valitsee Aluejaot -> Postinumeroalueet, niin näkee tuon 20800 alueen rajat.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by Highway_Star »

Petri6 wrote: Tue Sep 08, 2020 10:30 pm
Highway_Star wrote: Tue Sep 08, 2020 4:51 pm
Petri6 wrote: Thu Sep 03, 2020 12:28 am
Highway_Star wrote: Tue Sep 01, 2020 8:54 pm Ei ole vieläkään omat kirjaukset eikä osumien määrä palannut viime vuotiselle tasolle, mutta sitäkin enemmän ilahduttaa tämmöset! Ensimmäinen UK-osuma minulle :)
Oikein hieno osuma! En vaan voinut olla huomaamatta, että tuo Oulun yliopiston postinumero on väärin taikka siis kyseessä on ns. postilokeronumero eikä maantieteellistä aluetta kuvaava postinumero, vrt. esim. Turun yliopisto, jonka lokeronumero on myöskin 20014, mutta maantieteellisesti se kuuluu postinumeroalueeseen 20500.
Joo, 90570 alueen sisällähän tämä Oulun yliopiston Linnanmaan kampus sijaitsee. Olen kuitenkin tuota yliopiston omaa numeroa käyttänyt alusta asti kun olen täällä pyörinyt eli noin 14 vuotta, niin tuskin sitä enää kannattaa vaihtaa. Kartassakin taitaa olla tuo 90014 määritetty juuri yliopiston kohdalle. Toki tuo 90014 on sama myös esim. lääketieteen kampuksella toisella puolen kaupunkia, mutta sieltä olen kirjannut setelit kyseisen alueen postinumerolla silloin harvoin kun olen siellä käynyt. En ole varma miten nuo nimitykset menevät, mutta yliopiston eri yksiköillä on myös erilliset postilokeronumerot tuon 90014 numeron lisäksi.
Ymmärtääkseni tarpeeksi iso firma, virasto tms. pyytää postilta tuollaista lokeronumeroa ja maksaa siitä varmaankin jotain kuukaistyyppistä "vuokraa". Mutta koska EBT:ssä kunta+postinumero on se, mikä määrittää täplän paikan kartalla, ei lähtökohtaisesti näitä tämän järjestelmän ulkopuolisia lokeronumeroita tulisi käyttää.Sitten on erikseen vielä maantieteellisiä postinumeroalueita, jotka käytännössä kattavat jonkin hyvin pienen alueen esimerkiksi Turussa 20800 sisälle mahtuu vain Virastotalo, Kaupungin teatteri ja Samppalinan uimala sekä pieni pätkä katua:

https://opaskartta.turku.fi/ims/

edit: Eipä jääneetkään kartalla olevat tiedot linkkiin, mutta tuolta kun valitsee Aluejaot -> Postinumeroalueet, niin näkee tuon 20800 alueen rajat.
Tarkastin juuri että olen kirjannut tuolla numerolla lähes 6000 seteliä vuodesta 2006 lähtien. Yli 1/3 kaikista kirjaamistani seteleistä siis. Lienee siis sama jatkaa samalla mallilla? Kartassa tuo joka tapauksessa menee oikeaan osoitteeseen.
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1932
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by höpsismöppiäinen »

I reject your reality and substitute my own.
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by Petri6 »

Melkein 18 vuoden ja vajaan 16 000 syötetyn setelin jälkeen sain vihdoin ensimmäisen osumani Ranskaan. Osumakumppanilla oli vielä enemmän syötettyjä seteleitä ja tämä oli myös hänen ensimmäinen osumansa Suomeen.

Vielä hienomman tästä osumasta tekee se, että se melkein jäi saamatta. Pysähdyn usein aamuisin työmatkalla tuossa ostamassa kokiksen. Nyt olin kuitenkin tulossa töistä kotiin ja mietin pysähtyisinkö tuossa ostamassa jotakin juomaa vai kävisinkö suoraan kaupassa, kun piti illalla kuitenkin sekin tehdä. Onneksi pysähdyin. :)
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1932
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Kansainväliset osumat

Post by höpsismöppiäinen »

Hui, eka osumani Epsanjaan 8O

Onkohan toi paikka Kanarian saarilla?
I reject your reality and substitute my own.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”