Kansainväliset osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 779
Joined: Tue Jan 18, 2005 10:22 pm
Location: Kuopio, Finland

Post by arto »

@Klazu: Minusta vähän tuntuisi siltä, että Etelä-Suomessa liikkuu noita ulkomailla kirjattuja seteleitä enemmän kuin Itä-Suomessa. Ei minullakaan varmaankaan olisi vielä osumaa ulkomaille, jos en olisi kirjaillut nelisen viikkoa täällä Lahden seudulla.
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Kyllä niitä varmaan enemmän on Etelä-Suomessa ja se on ihan ymmärrettävää, että niiden kulkeutuminen siitä tänne kestää vielä hieman extraa. Mutta olen minä siellä etelässäkin tuhansia kirjannut, eikä ole auttanut. Vain kaksi kahden suomalaisen välistä Venäjän osumaa minulla on ja kun minä en niitä laske. Eli tilastollisesti pitäisi jo tulla sen aidon osuman minullekin, vaikka sitten missä kirjaisin seteleitä. :?

Niin ja vaikka Itä-Suomessa onkin heikommat mahdollisuudet saada kansainvälistä, niin huomioiden setelimääräni, pitäisi seteleitäni olla jo satoja ulkomailla. Onkin siis ihme, ettei niitä ole sieltäkään vielä löydetty ja siten saatu minulle kv-osumaa. Johtopäätös kaikesta: miehellä on vaan tosi paska mäihä. :(
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 779
Joined: Tue Jan 18, 2005 10:22 pm
Location: Kuopio, Finland

Post by arto »

@Klazu: Jos minä saisin osuman niihin seteleihin, jotka olen kirjanut Ruotsin laivalla, niin en niitä kovin korkealle arvostaisi kansainvälisinä osumina. Ne olisivat verrattavissa ihan Suomen sisäisiin osumiin. Siksi olekin tyytyväinen, kun ensimmäinen ulkomailla ollut seteli oli Hollannista.
User avatar
KimmoJ
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 551
Joined: Mon Nov 03, 2003 2:54 pm
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by KimmoJ »

KimmoJ wrote:Aikaisemmin olin löytänyt kaksi kansaivälistä

206. 19.02.2005 :note-5: Xxxxx6813xxx :flag-be: :flag-fi: Bruxelles :arrow: Tampere - 1670 km in 239 days first entered by AKVS
213. 25.02.2005 :note-5: Uxxxx6905xxx :flag-fr: :flag-fi: Grenoble :arrow: Tampere - 2152 km in 57 days first entered by Kyypupu

Eilen sitten vihdoin ja viimein myös minun setelini löytyi maailmalta :D
324. 03.05.2005 :note-5: Lxxxx1735xxx :flag-fi: :flag-nl: Tampere :arrow: Baarn - 1513 km in 550 days found by cees
Neljänneksi tuli tuollainen tylsähkö laivaosuma mutta kaikki lasketaan :wink:
351. 18.05.2005 :note-20: Pxxxx0503xxx Image :flag-fi: Stockholm :arrow: Tampere - 391 km in 10 days found by SPACE FP
User avatar
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1573
Joined: Fri Oct 01, 2004 9:42 pm
Location: Vihtavuori, Finland
Contact:

Post by JiiPee72 »

Tänään sitten tuli ensimmäinen kv.osumani. 8O :D :D
Olin hieman monttu auki kun Bobtail onnitteli tuolla ircin puolella kyseisestä osumasta tuossa puolitoista tuntia sitten, en ollut itse vielä ehtinyt osumia katsella kun tulin Jykylästä arkisto-, pankki- ja elokuvareissulta.

Tässä on sitten kaikki kansainväliset osumani.
Kaikkiaan kuudesta eri maasta osumia tällä hetkellä, vielähän noita euromaita puuttuu tuosta, mutta eiköhän niitä jossain vaiheessa taas tule lisää. :wink:

1. Jyväskylä - Zaventem :flag-be: Se ihka ensimmäinen. :D Oli tullut sillä aikaa kun minä odottelin Star Wars: Episodi III - Sithin kosto elokuvan alkua ensi-illassa.

2. Laukaa - Tallinna Image
Onkohan saanut jo meno matkalla, ennen kuin on edes ollut Tallinna näkyvissä. :roll:

3. Kortrijk :flag-be: - Jyväskylä
Ensimmäinen kv.osumani itse löytäen. :D

4. Bryssel :flag-be: - Jyväskylä
Tämän jätin vitosnipusta lompakkoon kotia vietäväksi, kun tuli vaan sellainen tunne että siinä on osuma. 8O

5. Schiphol :flag-nl: - Vihtavuori
Omasta lähikaupasta saatu seteli jonka kirjasin kv.miitin aamuna. Se kävikin sopivasti, liittyen seuraavaan lainaukseen ircin puolelta. :wink:
<Osku-82> nonni. sinne meni kaikki Hollannin setelit. Toin neljä Trichet-vitosta Suomeen. Jos joku löytää yhden noista, niin tarjoan oluen seuraavassa miitissä :)
<Osku-82> oikeastaan tarjoan kyllä oluen/tms. sille, joka löytää jonkun noista hollantilaisista, ja kaksi siitä hyvästä jos se on Trichet :D

6. Tallinna Image - Vihtavuori
Kaverin lompakosta peräisin oleva vitonen, oli luultavasti saanut sen paikalliselta huoltikselta vaihtorahana Ilta-Sanomia ostaessaan. Ei niin kovin mielenkiintoinen. :roll:

7. Böheimkirchen :flag-at: - Vihtavuori
Jo toinen kv.osuma lähikaupastani. Lähdin hakemaan sieltä pelastusta osumaputkeeni, ja niinhän se oli 20 vitosen nipussa viimeisenä tuo osuma. En ihan tuollaista odottanut, mutta kyllähän tuo kelpasi osumaputken pelastukseksi varsin hyvin. :lol:

8. Hambühren :flag-de: - Jyväskylä
Ensimmäinen osumani Saksaan. Tavalliseen tapaan arkistoreissulla poikkesin parissakin pankissa, ja ekan pankin nipusta tuli kolme kotimaan osumaa tämän lisäksi. Tämä jäi jo etsimään uutta träkkeriä johonkin päin Jyväskylää, ja kunnon perusteella voisi vielä kiertää pitkään. :wink:

9. Vihtavuori - Tallinna Image
Ensimmäinen kunnon osumani eteläiseen naapuriimme Viron puolelle.

10. Vienna :flag-at: - Jyväskylä - Joutseno
Ensimmäinen kv.osumani suoraan GSA:n nipusta. Tuokin jäi samantien ennen kirjaamistani jo etsimään uutta ebtaajaa, ja kunnon perusteella voisi kiertää vielä uudelle träkkerille. Ja niinhän toi näky tehneenkin. :D

11. Helmond :flag-nl: - Jyväskylä
Oma ajallisesti pisin osumani, ja muutenkin ihan kelpo osuma :roll: 8) Setelin jätin lompakkoon kun taakse oli kirjoitettu numero mistä en ollut ihan varma, mutta tulkitsin että se olisi 47, ja aattelin että voisi olla vaikkapa osuma kyseessä, ja niinhän se sitten oli. Kannatti siis fillaroida taas 44 kilometriä kun tuollaisen namupalan sai napattua samalla käsiinsä. :lol:

12. Laukaa - Groningen :flag-nl:
Kiva osuma vaihteeksi näin päin. Onneksi noita minun kirjaamia seteleitä sentään pääse ulkomaille, kun en itse pääse, matkustakoon minun puolestani sitten vaikka enemmänkin ympäri Eurooppaa. :wink: :lol:

13. Mariazell :flag-at: - Laukaa
Piti hieman kohennella kuukausikirjausennätystä joten otin sitten hieman enemmän vitosia kuin aluksi meinasin ja onneksi otin, kun kympeillä ei osunut sit lainkaan, mutta lisänä otetuilla vitosilla tuli sitten tällainen namupala. :wink: :D

14. Sääksjärvi - Jyväskylä - Alphen aan den rijn :flag-nl: Mitäpä tuosta osaisi sanoa muuta kuin että varsin nätti kv.tripla. :D Tuo on suurella varmuudella jäänyt liikenteeseen johonkin päin Jyväskylää jo ennen kuin kirjasin sen EBT:iin, kun en löytänyt itseltä mainintaa siitä, yleensä kun laitan itselle ylös että mihin jätän osumaseteleitä.

15. Judenburg :flag-at: - Laukaa Tuosta osumasta ei ole sen tarkempaa muistikuvaa, mutta kiva ylläri tuollainen aina on varsinkin pien kirjaajan kanssa.

16. Jyväskylä - München :flag-de: Tuossa päivät olisi paljon paremmat toisin päin, muuten ei niin erikoinen osuma.

17. Palokka - Graz :flag-at: Ihan kiva että osuu vaihteeksi näinkin päin, etenkin pienkirjaajan kanssa.

18. Hoogkerk :flag-nl: - Joensuu Parin minuutin varoituksella tehty reissu Joensuuhun tuotti ihan kivan tuloksen, 109 seteliä tuotti 7 osumaa, joista tuo tuli ekana. Jo toinen osumani Westinghousen kanssa.

19. Mol :flag-be: - Vihtavuori Piti hakea hieman huoltikselta seteleitä lisää kun kirkonkylän Nordeassa oli vitoset vähissä enkä saanut niitä lainkaan ja kympit mitä sain olivat uusia. Ihan mukava päivän piristys tuollainen, etenkin kun se tuli kakskymppisellä. :D

20. Nijmegen :flag-nl: - Vihtavuori No huoltiksella taas tuli käytyä hakemassa hieman kirjattavaa, että pystyis edes hieman pistämään hanttiin tuolle yhdelle puukkarille joka meni ohitse, vaikka aika epätoivoistahan se taitaa olla. Ja sieltä joukosta sattui sitten tuommoinen namupala. :D
Tuo olikin jo toinen osumani Ralfin kanssa, mutta se eka oli vain paikallisosuma hänen kesäreissunsa ansiosta.

21. Vaajakoski - Zaventem :flag-be: Taas oli hoppa sattunut löytämään meikäläisen setelin. Varsin liukkaasti oli näköjään liikkunut, kun vain vajaa 3 viikkoa oli reissussa seteli. No hyvä että setelini edelleen pääsevät ulkomaille reissaamaan kun itsellä ei ole siihen mahdollisuutta. Jo toinen osuma hopan kanssa. :D

22. Groningen :flag-nl: - Vihtavuori Kyllä se tuo lähikauppa palvelee hyvin, 22 kpl vitosia joista 3 osumaa ja yksi niistä oli kv.osuma, vaikkakin nähtävästi Westinghousen itsensä tänne Suomeen kuljettama, mutta samapa tuo. Jo kolmas osumani hänen kanssaan. :D

23. Laukaa - Tallinna ImageKiva aamun avaus tuommoinen vaikkei tuon kauemmaksi ollut eksynytkään ja vaikka olikin ihan suomalaisen ebtaajaan löytämä. :D

24. Berlin :flag-de: - Vihtavuori Kyllä tuolla huoltamolla on sitten hyvä palvelu, kivan näköinen nuori typy oli kassalla ja sitten saa vielä tuommoisen namu osuman nahkahousujen maahan. :lol:
Tämä olikin eka kerta kun mulle osui kaksi kv.osumaa samana päivänä.

25. Jyväskylä - Gelsenkirchen :flag-de: Ihan kiva yllätys taas tuolta saksanmaalta, kiva että nuo setelini edelleen eksyvät tuonne ulkomaille.

26. Kiel :flag-de: - Vihtavuori 8O :D Image Tuo se vasta kiva yllätys oli kun kirjasin lähikaupan setelit huoltiksen koneella, että sai laittaa setelit kiertoon. No tuota ei laitettu vielä kiertoon, pitääkin miettiä mitä tuolla viitsii ostaa, samoin tuolla odottaa vielä tuo edellinen löytämäni kv.osuma.
Nyt on kasassa kahden päivän kv.osumaputki, mahtaiskohan tuo vielä jatkua.

27. Dresden :flag-de: - Vihtavuori Varsin pikaisesti matkannut seteli hyvän palvelun lähikaupasta. :lol:

28. Groningen :flag-nl: - Laukaa Kannatti poiketa kirkonkylän osuuspankkiin näköjään, vaikka siellä välillä onkin hieman kehno palvelu.

29. Utrecht :flag-nl: - Vihtavuori :D Kiva osuma taas lähikaupan kassasta peepeen nenän edestä napattuna, hän sai samasta nipusta vain tyhjiä lappuja.

30. Aveleda :flag-pt: - Jyväskylä Image Viho viimein osu sitten kauemmaksi kuin Saksaan, Belgiaan, Hollantiin tai Itävaltaan, niihin kun on useampia osumia.

31. Oud-Heverlee :flag-be: - Jyväskylä Samalla lomakkeella sitten toinen kv.osuma ja vaihteeksi Belgiaan hopan kanssa. Jo toinen kerta kun kaksi kv.osumaa samana päivänä, tosin edellisellä kerralla toinen tuli toisen ulkomailta löytämänä. En nyt tuosta odottanut kv.osumaa kun kerta oli E/L vitonen, mutta yllätyksiä sattuu. :D

32. Vaajakoski - Frankfurt am Main :flag-de: Kiva osumaputken jatko, tosin tulihan sille päivälle muitakin osumia. Kiva silti että noita omia eksyy ulkomaille, vaikkakin vaan Saksaan. :D

33. Bremen :flag-de: - Vihtavuori Samalle päivälle kuin edellinenkin, olikin kolmas kerta kun tuli 2 kv:tä samana päivänä ja jo 5. osuma vermeerin kanssa. Ja kivasti vieläpä peepeen nenän edestä tuokin. :twisted:

34. Vihtavuori - Roma :flag-it: Ihan mukava päivän piristys oli tuo ja kiva kun osui jo vaihteeksi muuallekin kuin vain Saksaan tai Hollantiin. :wink:

35. Wissen/Sieg :flag-de: - Vihtavuori Ihan mukava osuma Saksaan paikallisen kassasta.

36. Laukaa - Maribor :flag-si: Tämä se vasta kiva piristys oli sateiseen päivään. :D

37. Brussels :flag-be: - Vihtavuori Ihan mukava osuma, vaikkakin Suomeen kuskattu.

38. San Marino Image - Vihtavuori Ihan kiva osuma toisaaltaan, vaikka tuo onkin melkein kuin suoraan käteen tuotu seteli sattuneesta syystä. Mutta kaikki osumat lasketaan. :D

39. Naaldwijk :flag-nl: - Vihtavuori Kiva osuma kun toi uuden superuserin listalleni. :D

40. Tallinn Image - Laukaa Eka osumani ihan Virolaisen ebtarin kanssa. :D

41. Vihtavuori - Elsdorf :flag-de: Kiva että omia seteleitä eksyy tuonne ulkomaillekin.

42. Stockholm Image Vihtavuori Viho viimein eka osumani läntiseen naapuriimme, vaikka onkin laivalta kirjattu, mut kaikki lasketaan. :D

43. Schaerbeek :flag-be: - Laukaa Kiva osuma ulkosuomalaisen kanssa. :D

44. Vihtavuori - Herford :flag-de: Kiva että omia seteleitä eksyy tuonne ulkomaillekin, vaikka saishan ne samantien mennä hieman kauemmaksikin kuin vain Saksaan. :wink:

45. Jyväskylä - Nürnberg :flag-de: Tosi kiva piristys pilviseen päivään etenkin kun peepee kanssa oli saanut kv:n tänään. Ja kiva senkin takia että taas tuli uusi superuser listalleni. :D

46. Hildesheim :flag-de: - Palokka Ei mitään muistikuvaa enää kyseisestä osumasta, kait sitä on tullut oltua Tinker's damnin kanssa liikenteessä, kun tuolta kerran on tullut.

47. Sete Cidades :flag-pt: - Vihtavuori Tuo noita vahinko osumia, mitä ei ole kuitenkaan tuonne huoltikselle kuskattu, mutta kun tää on pieni kylä niin noita osumia tulee helposti. Mutta kun se on silloin mielenkiintoiseksi jätetty, niin sellaisena saa pysyäkin, vaikkei kovin mielenkiintoinen olekaan.

48. Ponta Delgata :flag-pt: - Vihtavuori Samaa sarjaa kuin edellinenkin, tuon jälkeen noita ei ole minulle eksynytkään.

49. Jyväskylä - Ljubljana :flag-si: Mukavia tämmöiset missä omia seteleitä eksynyt ulkomaille, ei ainakaan ole itse tullut kuskattua tuonne, jos sitä joskus pääsis itekin poikkeamaan tuolla.

50. Suolahti - Brugge :flag-be: Eipä mitään muistikuvaa tuostakaan, mutta kiva kuitenkin.

51. Vaajakoski - Wien :flag-at: Kuten edellinenkin, ihan kivoja tuollaset.

52. Lappeenranta - Laukaa - Zaventem :flag-be: Ehdottomasti parhaimpia kv.osumiani, jäänyt aikanaan tuonne kirkonkylälle kun oon ostanut purukumipussin.

53. Isen :flag-de: - Laukaa Kanssa yksi parhaimmista kv.osumistani jossei muuten niin ainakin päiviltään, muuta muistikuvaa ei ole tästä.

54. Laukaa - Kempen :flag-de: Ja taas omat setelit jatkaa matkailuaan ulkomailla kun ei itse sinne pääse, tuossa vaiheessa ei itellä ebt-aikana mitään ulkomaan reissua.

55. Vihtavuori - Santa Cruz de Tenerife :flag-es: Eviva Espanja oli eka kommentti kuin näin Tinker's damnin, taisi heti arvata että mistä kyse. :lol: Kiva kun setelit reissaa kauaks pois.

56. Palokka - Roma :flag-it: Samaa osastoa aikasempien kanssa, ei suurempaa muistikuvaa, mutta kiva kun noita eksyy kauas pois.

57. Äänekoski - Legden :flag-de: Aivan kuin edellinenkin.

58. Menden :flag-de: - Jyväskylä Kuten edellinenkin.

59. Jyväskylä - Bardolino :flag-it: Tosi kiva osuma etelään, ite tosin samanaikasesti vielä etelämpänä. 8)

60. Vihtavuori - Vihtavuori - Berchem (Antwerpen) :flag-be: Tosi mainio osuma ainakin kommenteiltaan. :lol:

61. Gzira :flag-mt: - Kangashäkki Omia etelän tuomisia, itse en ainakaan tuonne ollut kuskannut sitä.

62. Jyväskylä - Meerssen :flag-nl: Seteli eksynyt puukenkäin ja tulppaanien maahan, pääsisköhän sitä itse sinne joskus.

63. Luqa :flag-mt: - Jyväskylä Lisää omia etelän tuliaisia, on noita enemmänkin kierrossa, ei muuta kuin etsimään niitä. :wink:

64. Zebbug - Zebbug :flag-mt: - Jyväskylä Ja lisää senkun löytyy, ja noita triplan alkujakin on täällä kierrossa muutama kymmenen.

65. Pozzallo :flag-it: - Lahti Tuliaisia mafiosojen kotikulmilta Sisiliasta.

66. Mikkeli - Wien :flag-at: Tuo maakunta-arkisto reissun saldoa, pitihän sitä poiketa tietenkin silloin pankista hakemassa kirjattavaa, sittemmin seteli ehtinyt jo hieman etelämmäksi.

67. Palokka - Linz :flag-at: Mukava yllätys keskellä yötä, etenkin kun heti perään tuli N.68

68. Suolahti - Unna :flag-de: Tämä heti parikymmentä minuuttia edellisen perään, oli jo aikamoinen yllätys, harmi ettei tahti jatkunut samana aamuun asti. :wink:

69. Luqa :flag-mt: - Kylmäkoski Lisää etelän tuomisia senkun löytyy, piti sitä ennen lentoa käydä vielä kahvilla että sai lentokentältäkin muutaman setelin.

70. Birgu - Zebbug :flag-mt: - Lappeenranta Ja löytyyhän noita moderoituja triplan pohjiakin uudestaan täältä kotimaasta, vielä kun joku niistä eksyisi ulkomaille.

71. Laukaa - Lampertheim :flag-de: Tinker's damnin kanssa oltiin liikenteessä, pankkikeikka meni pieleen kun oli tuolla yhdellä kylällä mennyt pankki aikasemmin kiinni kuin luulin, mutta kotona sit odotti mukava yllätys.

72. Stockholm Image - Jyväskylä Ja tämänkin kuun kv.osuma hankittu, ihan kiva osuma kaiken kaikkiaan.

73. Wien :flag-at: - Jyväskylä Tämä ollut alunperin toisinpäin, joten kuuluisi oikeasti listalla alkupäähän mutta laitoin tänne loppuun kun nyt päivitin tätä.

74. Wien :flag-at: - Jyväskylä Sama kuin edellä, joten ei kummastakaan suurempaa muistikuvaa.
Last edited by JiiPee72 on Thu Oct 09, 2008 12:01 am, edited 26 times in total.
jia1
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 38
Joined: Tue Feb 22, 2005 2:09 pm
Location: Porvoo
Contact:

Post by jia1 »

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=7734438

Eeennsimmäineeenn..... Eeennsimmääiiinneeeeeenn!!!!
User avatar
KimmoJ
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 551
Joined: Mon Nov 03, 2003 2:54 pm
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by KimmoJ »

Onnittelut jia1 :D
Guest

Post by Guest »

Tämä osuma kyllä hiukan epäilyttää.

Kyllä on ollut kaikilla kolmella onnea, kun eka osuma on tälläinen.
User avatar
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 779
Joined: Tue Jan 18, 2005 10:22 pm
Location: Kuopio, Finland

Post by arto »

Tämä osuma kyllä hiukan epäilyttää.

Kyllä on ollut kaikilla kolmella onnea, kun eka osuma on tälläinen.
Last edited by arto on Tue Aug 30, 2005 9:06 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Anonymous wrote:Tämä osuma kyllä hiukan epäilyttää. Kyllä on ollut kaikilla kolmella onnea, kun eka osuma on tälläinen.
Minä en usko hetkeäkään tuohon. Mutta vaikea sitä on todistaa feikiksikään. Harmillisia tapauksia tuollaiset minusta. Lievimmillään tuossa tunnetaan toisensa ja ollaan kehoitettu toista kirjaamaan seteli. Pahimmillaan yksi käyttäjä on luonut nuo kaikki kolme tiliä ja siten feikannut osuman. Vaikea sanoa. :(
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
Tomppa-
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 403
Joined: Thu Aug 28, 2003 6:28 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by Tomppa- »

jia1 wrote:http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=7734438

Eeennsimmäineeenn..... Eeennsimmääiiinneeeeeenn!!!!
Hieno osuma, vaikka tokihan molemmat käyttäjät ovat suomalaisia ja setelikin on varmaan kulkeutunut Suomeen juuri tämän avulla.
Divine
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1020
Joined: Thu Jan 09, 2003 8:41 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Divine »

Tomppa- wrote:
Hieno osuma, vaikka tokihan molemmat käyttäjät ovat suomalaisia ja setelikin on varmaan kulkeutunut Suomeen juuri tämän avulla.
Kappas, nyt vasta huomasin että tuossahan oli meikäläisen osuma kyseessä. Sain sähköposti-ilmoituksen asiasta jostain syystä vasta tänään.

Osuma ei itselleni ole niin mielenkiintoinen, koska toinen kirjaus on tapahtunut luultavasti vain EBT:n takia, mutta kiintoisaa on se, että olen melko varma, etten ole tuota seteliä itse Suomeen roudannut. Nuo Itävallan Matrein lähellä saamani setelit kirjasin paperille, ja käytin rahaa niin kuin nyt normaalisti käytän: silloin kun sitä pitää käyttää. En kuljettele rahoja erikseen EBT mielessä mihinkään. Muistaakseni lompakossani ei ollut montakaan - jos yhtään - seteliä ko. matkalta palatessa, ja tuo osumaseteli on kirjattu vasta puolessa välissä matkaa, minkä jälkeen ajelimme vielä monissa paikoissa Itävallassa ja Saksassa, ja rahat ehtivät vaihtua lompakossa varmasti monta kertaa.

Mitä enemmän mietin asiaa, sitä varmemmalta tuntuu, etten ole itse kyseistä seteliä Suomeen tuonut, mutta kaikkihan on tietysti mahdollista.
Divine
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1020
Joined: Thu Jan 09, 2003 8:41 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Divine »

Jatketaanpa tätä toisessa säikeessä rönsynnyttä keskustelua vähän oikeammassa paikassa.
Klazu wrote:Ja mitä tulee Divinen osumaan (ei siis millään pahalla, se kun on tosi nätti ja ehdottomasti laskettava!) niin olenpa aika varma, että jotenkin se on kuitenkin sinun tai tuttavapiirisi mukana tullut Suomeen. Se nyt vaan olisi PALJON loogisempaa kuin mahdollisuus että joku täysin ulkopuolinen, täysin eri aikaan, olisi sen tuonne retuuttanut. Mutta kuten sanottua, hieno osuma ja onnea! :wink:
Kuten sanoin, kaikki on mahdollista, ja ko. viitonen on hyvinkin voinut pysyä lompakon jossain (väärässä) välissä koko loppumatkan, mutta se tuntuu äärimmäisen epätodennäköiseltä. Setelin saantipäivästä lukien olimme tien päällä vielä viikon, matkaa kertyi reitillä about Matrei - Lienz - Hallstatt - Mondsee - Linz - Reutte - Füssen - Karlsruhe - Hahn varmaan toista tuhatta kilometriä. Yöpymisiä, syömisisä ja muuta rahankäyttöä oli kymmeniä kertoja (luottokortit eivät paljonkaan kelvanneet). Lisäksi nostimme automaatista lisää rahaa Mondseessä kun kassa alkoi huveta. Muistikuvani on, että olisin tuonut matkalta tasan yhden 10 euron setelin takaisin - vaimo tietysti saattoi tuoda myös jotain, mutta kyllä meidän kummankin rahojen olisi pitänyt vaihtua useaan kertaan ennen kotiin paluuta.

Pitäisin suuremapana ihmeenä sitä, että yksi seteli matkan tuosta vaiheesta olisi säilynyt niin pitkään hallussamme; helpompi olisi uskoa jonkun Niederweilerin, Karlsruhen tai Füssenin setelin säilyneen. Mutta eipä tämä mikään todistelua tarvitseva asia ole. Seteli on joko salakuljettanut itsensä meidän mukanamme Suomeen, tai se on kulkeutunut muita teitä. Itse uskon jälkimmäiseen. 8)
User avatar
KimmoJ
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 551
Joined: Mon Nov 03, 2003 2:54 pm
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by KimmoJ »

KimmoJ wrote:
KimmoJ wrote:Aikaisemmin olin löytänyt kaksi kansaivälistä

206. 19.02.2005 :note-5: Xxxxx6813xxx :flag-be: :flag-fi: Bruxelles :arrow: Tampere - 1670 km in 239 days first entered by AKVS
213. 25.02.2005 :note-5: Uxxxx6905xxx :flag-fr: :flag-fi: Grenoble :arrow: Tampere - 2152 km in 57 days first entered by Kyypupu

Eilen sitten vihdoin ja viimein myös minun setelini löytyi maailmalta :D
324. 03.05.2005 :note-5: Lxxxx1735xxx :flag-fi: :flag-nl: Tampere :arrow: Baarn - 1513 km in 550 days found by cees
Neljänneksi tuli tuollainen tylsähkö laivaosuma mutta kaikki lasketaan :wink:
351. 18.05.2005 :note-20: Pxxxx0503xxx Image :flag-fi: Stockholm :arrow: Tampere - 391 km in 10 days found by SPACE FP
Ja viides napsahti jälleen Belgiasta:
409. 09.06.2005 :note-5: Zxxxx2283xxx :flag-be: :flag-fi: Schelle :arrow: Helsinki - 1624 km in 376 days first entered by tinka
User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1895
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Post by soilian »

Viime päivinä on tullut tosi paljon kansainvälisiä osumia Suomeen. 8O Tässä uusin.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”