Vähän vastaavanlainen yllätys tuli tämänkin kuun alkuun kuin edellisenkin Sopivasti näin täällä Oulussa parhaillaan käynnissä olevien Irkkufestareiden kunniaksi ensimmäinen osumani Irlantiin. Siitä samalla sekä osumakumppanille että hänen edustamalleen kaupungille matkassa mitattuna pisin osuma.
Osumakumppanisi Essel on nostanut setelin entisen kotikuntani Kraainemin Belfius-pankista jostain niistä kolmesta pankin eteisessä olevasta automaatista, joista minäkin olen Suomeen paluuni jälkeisten vuosien aikana nostanut lähes kaikki Kraainemista kirjaamani setelit (kun olen Brysselin-työmatkojeni yhteydessä käynyt iltakävelyllä Kraainemissa nostalgisoimassa vanhoja kultaisia Brysselin-vuosiani ).
PS. Käyttämäni avatar tuossa oikealla palstalla on Kraainemin kunnan vaakuna....
Tällaiset ulkomaa 1–ulkomaa 2 -osumat ovat aina ihan parhautta! Semminkin kun Kyprokselta ei ihan liiaksi osumia ole, koska EBT-homma ei ilmeisesti ole koskaan ottanut siellä oikeastaan millään lailla tulta. Eli saarelta kirjatut setelit ovat pääosin Kyproksella vierailleiden turistien syöttämiä. Kirjausajankohdan perusteella tiedän sanoa varmaksi, että olen tuonut kyseisen setelin mukanani Suomeen, mutta niinpä se vain nyt sitten löytyikin jo Belgiasta.
Käyn tällä keskustelupalstalla todella harvoin. Mulla on kuitenkin tällä hetkellä 11 kansainvälistä osumaa. Niistä etäisyydeltään pisin ja samalla myös ajankestoltaan pisin osuma on: 50 EUR Kouvola, FIN - Pont l'Abbé, FRA 2429 km ja 2968 päivää. Eli aika ylpeä olen tuosta osumastani!