Moderoidut osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Geodyykkari
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 168
Joined: Fri May 20, 2005 6:25 pm
Location: Hämeenlinna, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Geodyykkari »

Kuinka tämän moderoidun saisi pois?
Kyseessähän oli joku koijari mille tuli suomi-osumia vino pino tässä taannoin.
Itsellenikin pari aikaisemmin, jotka ensin moderoitiin ja sitten poistuivat siltäkin listalta.
Katsoin vaan, että kyseisellä tyypillä on tällä hetkellä nolla osumaa, niin ei kai mullakaan pitäisi olla yhtään moderoitua sen kanssa.
Vai enkö ole ymmärtänyt kaikkea? :roll:
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Sport-Mass »

HTL wrote:Kuinka tämän moderoidun saisi pois?
Kyseessähän oli joku koijari mille tuli suomi-osumia vino pino tässä taannoin.
Itsellenikin pari aikaisemmin, jotka ensin moderoitiin ja sitten poistuivat siltäkin listalta.
Katsoin vaan, että kyseisellä tyypillä on tällä hetkellä nolla osumaa, niin ei kai mullakaan pitäisi olla yhtään moderoitua sen kanssa.
Vai enkö ole ymmärtänyt kaikkea? :roll:
Kyllä se tulee lähtemään vielä tilastoistasi pois. Ainakin minun moderoitujen osumien listasta se on hävinnyt. Se poistuu viimeistään siinä vaiheessa, kun kyseisen hepun setelitiedot poistetaan järjestelmästä. Saa nähdä, miten pitkään kaveri jaksaa naputella noita feikkikoodeja. Luulisi parempaakin tekemistä olevan.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Moderoidut osumat

Post by emppu »

Aika ihmeellinen tapaus kun moderointiin meni 8O No mulla ei ole muuta osuutta asiaan kuin, että olen sen joskus aikoinaan kirjannut. Neitosta/heppua en tunne enkä ole missään merkeissä koskaan tavannut.
EDIT: yhtään Leoa en tunne. Ainut Leo kenet tiesin on kalakaverini isä ja hän on isämaan povessa viime kesästä asti :(
Last edited by emppu on Fri Feb 20, 2009 7:14 am, edited 3 times in total.
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Cinnamon »

emppu 112 wrote:Aika ihmeellinen tapaus kun moderointiin meni 8O No mulla ei ole muuta osuutta asiaan kuin, että olen sen joskus aikoinaan kirjannut. Neitosta/heppua en tunne enkä ole missään merkeissä koskaan tavannut.
Minä tätä päivällä listasta jo ihailin.
Olisi mukava saada jotain perusteluja moderoinnille. Miksi tämä ei kelpaa? Syynä ei voi olla, että on käyty toisen suomituristin lompakolla vasta perillä. Jos olisi, niin osumia ja kirjauksia pitäisi poistaa melkoinen määrä monelta käyttäjältä.
nimim. odotanko turhaan
Manic
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 214
Joined: Sun May 04, 2008 3:32 pm
Location: Vaasa, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Manic »

Eiköhän tuosta kannattaisi laittaa tuonne kv-puolelle "Please Moderate/unmoderate this Hit" -ketjuun viestiä, saisi siellä varmaan ainakin keskustelua aiheesta aikaiseksi? Mielestäni tuo on ihan asianmukainen osuma kyllä, sillä jos henkilö nyt saa toisen turistin setelinsä käsiin ulkomailla, pitääkö sitä alkaa sitten miettimään että mistäköhän suomesta tuo toinen sen setelin on mahtanut saada. En toki tiedä mikä on juuri tässä tapauksessa ollut juttu, mutta voihan olla niin että tähän "Leo"on on tutustuttu vasta matkalla. Ja näin ollen hänen setelinsä käsiin saaminen Suomessa olisi ollut mahdotonta. Joten onko tämä silloinkin moderoitu? Mielenkiintoinen tapaus kyllä

Toki tässäkään asiassa ei olisi mitään ongelmaa jos ihan jokainen maailmassa kirjaisi setelinsä itse :D

-Manic
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Cinnamon »

Omakohtainen tarina aikojen takaa:
Olin Turkissa lähdössä pois hotellista ja odoteltiin bussikyytiä hotellin aulassa. Siihen tuli suomalaispariskunta piccolon kanssa joka raahasi heidän matkalaukkujaan. Tuli sitten tippauksen aika ja miehellä ei ollut yhtään paikallista dineroa ja euroja löytyi viisikymppinen.
Siihen saumaan tietysti astuu apuun ebtarienkeli joka ilmoittaa voivansa rikkoa viisikymppisen pieneksi. Annoin vitosia koko rahalla... No olisiko pitänyt ruveta kyselemään mistä pariskunta mahtaa olla ja mistäs raha on lompakkoon tullut. Tuliko käytyä lentokentällä sillä vasemmanpuoleissella otolla vai otitko tämän nimenomaisen setelin jo kotisiwan seinästä?
Merkkasin sen paikanpällä saaduksi. Tosin täplä oli jo hankittu aiemmin, koska kaupungissa sattuu olemaan automaatteja jotka antavat myös euroja.
Toinen asia ovat setelit jotka ovat hanipöön lompakossa ja kirjaan ne ylös vasta lomakohteessa. Niitä ei tulisi mieleenkään kirjata kohdemaahan kun tiedän, että ne ovat "mussun pussi 37150 Nokia" :D
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by STP »

Tuolla "suspicious notes and users" ketjussa oli pyydetty tuo wan shanin osuma moderoimaan (s.784 ja 785) kun se on kerran saatu reissu kaverilta ja väittivät että lokaatio on merkitty vääräksi. Ja näkyy olevan italiaanoilla myös kovaa vinkua Jiipee72:n ja Tinker's damn:in keskinäisistä osumista ja kovasti väittävät, että keskenään vaihtelevat nämä veljekset seteleitä. Käykäähän asianosaiset oikomassa tilannetta...
WanShan
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 98
Joined: Sat Jan 14, 2006 5:32 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Moderoidut osumat

Post by WanShan »

STP wrote:Tuolla "suspicious notes and users" ketjussa oli pyydetty tuo wan shanin osuma moderoimaan (s.784 ja 785) kun se on kerran saatu reissu kaverilta ja väittivät että lokaatio on merkitty vääräksi.
Arvasinhan, etta noin siina kay ja siksi kyselin aiheesta ennen reissua :D Eli sain tuon setelin eraalta matkaseurueeni jasenelta, jota en ennen reissua tuntenut. Muutenhan olisin syottanyt hanen setelinsa jo Suomessa ja merkannut kommenttikenttaan seteleiden paatyneen myohemmin tanne Arabiemiraatteihin. Kyseinen herra huomasi minun kirjoitelleen muita saamiani seteleita vihkoseeni ja tuli kysymaan, etta mita tein. Kerroin hanelle lyhyesti EuroBillTrackerista ja han tietysti kehotti minua syottamaan hanenkin setelinsa. Ja mikas siina :wink:

Joka tapauksessa en ala muuttaa kirjaustapaani. Mikali saan setelin kasiini Dubaissa, merkkaan sen saantipaikaksi Dubain, oli setelin omistaja sitten Suomesta tai Saksasta.
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by STP »

Ihan oikeinhan tuo sun juttu on tehty, ei siinä mitään ole mun mielestä rutisemista. Voiskin kysyä tuolla toisessa ketjussa herroilta, että jos tapaan Pattayalla espanjalaisen kaverin jolta vaihdan euroja, niin merkkaanko setelin sitten Espanjaan, kun se on kerran sieltä tullut :wink:
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Juristi M »

Emppu ja WanShan,
Kyllä minunkin mielestäni tuo osuma on ihan sääntöjen mukainen, kun siihen ei sisälly mitään järjestelemisiä tuttavien kesken.
Minusta teidän kannattaisi pyytää moderoinnin peruuttamista, mutta ehkä kannattaa odottaa sen aikaa, että italialaiset ehtivät ensin rauhoittua.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Moderoidut osumat

Post by emppu »

Juristi M wrote:Emppu ja WanShan,
Kyllä minunkin mielestäni tuo osuma on ihan sääntöjen mukainen, kun siihen ei sisälly mitään järjestelemisiä tuttavien kesken.
Minusta teidän kannattaisi pyytää moderoinnin peruuttamista, mutta ehkä kannattaa odottaa sen aikaa, että italialaiset ehtivät ensin rauhoittua.
Senverran vanhaakin naurattaa tuo kädenvääntö, että on tainnu mennä makaroonia yli annostuksen puhelimesta alas :mrgreen: Eiköhän tuo tule mielenkiintoiseksi ilman meitäkin, tuon rähinöinnin jälkeen. Katson omalta osaltani etten tuohon soppaan lusikkaani enempää laita :wink:
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Cinnamon »

Mun oli pakko, koska oikeasti toi noitavaino-topic VITUTTAA ihan kympillä.
Osa on ihan asiallisia juttuja, mutta suurin osa on sarjaa "liian hieno, täytyy olla huijausta" tai "koska mulla ei koskaan osu, ei kenelläkään muullakaan voi olla noin hyvä flaksi"
penisetelikateutta...
AAAAAAAAAArgggggggggHHHHHHHHHHHHHH!
User avatar
Femppa
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 205
Joined: Mon May 28, 2007 5:33 pm
Location: west coast, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Femppa »

Täysin sama olo!

Onneksi olen niin surkea englannissa, että en voi mennä kirjoittamaan mitään :D
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Moderoidut osumat

Post by emppu »

Cinnamon wrote:Mun oli pakko, koska oikeasti toi noitavaino-topic VITUTTAA ihan kympillä.
Osa on ihan asiallisia juttuja, mutta suurin osa on sarjaa "liian hieno, täytyy olla huijausta" tai "koska mulla ei koskaan osu, ei kenelläkään muullakaan voi olla noin hyvä flaksi"
penisetelikateutta...
AAAAAAAAAArgggggggggHHHHHHHHHHHHHH!
Toisinko sulle hieman jäitä myssyn alle :mrgreen:
Tarttisko viettää talviloma EBT:n parissa :?: Nakuttelis notepadiin 10-20 000 kotimaan käytettyä vitosta ja rojauttas ne jonain aamuyönä systeemiin ====> ainakin 500 osumaa, siinä sitä ois taas riidanaihetta :mrgreen:
PS. Toivottavasti lepyt ennen Mikkeliä :roll:
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Re: Moderoidut osumat

Post by Cinnamon »

emppu 112 wrote:
Cinnamon wrote:Mun oli pakko, koska oikeasti toi noitavaino-topic VITUTTAA ihan kympillä.
Osa on ihan asiallisia juttuja, mutta suurin osa on sarjaa "liian hieno, täytyy olla huijausta" tai "koska mulla ei koskaan osu, ei kenelläkään muullakaan voi olla noin hyvä flaksi"
penisetelikateutta...
AAAAAAAAAArgggggggggHHHHHHHHHHHHHH!
Toisinko sulle hieman jäitä myssyn alle :mrgreen:
Tarttisko viettää talviloma EBT:n parissa :?: Nakuttelis notepadiin 10-20 000 kotimaan käytettyä vitosta ja rojauttas ne jonain aamuyönä systeemiin ====> ainakin 500 osumaa, siinä sitä ois taas riidanaihetta :mrgreen:
PS. Toivottavasti lepyt ennen Mikkeliä :roll:
miemeenmaalle.... ->
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”