HAASTE

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Re: HAASTE

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Ai et mielelläsi vanhoja koodeja merkitse?

Itse en muilta kiireiltäni paljon muita ehdi kirjata, kuin vanhoja. Reissussa tulee aina kerättyä ja paljon, mutta kotiin tullessa onkin sitten muut kiireet, joten jos jonakin jouluna saa suman purettua, niin hyvä.

Ihan päteviä setelin reitin selvittämisiä ne vanhatkin merkinnät on, jos vaan muuten kirjaajalla pysyy rehellisellä linjalla. Kyllä moderaattorit voivat sitten jälkikäteen tehdä pistokokeita, että onko setelit sellaiselta ajalta, jolloin olet jo kirjaillut ihan muualla. Älä huoli.

Tietysti parempi olisi, jos jokainen voisi kirjata heti samantien, niin ei menisi osumat väärään järjestykseen. Itse en enää aikoihin ole pyytänyt niihin edes korjausta, kunhan on selitys valmiiksi kirjoitettuna kommenttikenttään. Pähkäilee sitten osumakumppani, että miten se setelin reitti on oikeasti mennyt. Jos ei älyä, niin ei se mitään.

Jos reaaliaikaisuus olisi kirjaamisen ehto, niin vähenisipä monelta into kirjailla niitä ylipäänsä. En minä ainakaan ala maksamaan kännyn ulkomaanyhteyksistä sen takia.

Joskus aiemmin paheksuin koodien säilyttelyä kilpailua varten, mutta en enää. Leikkiähän tämä on, kuten ...

Puup W enpen
User avatar
Annie_in_exile
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 986
Joined: Wed Mar 12, 2003 2:51 pm
Location: Brussels
Contact:

Re: HAASTE

Post by Annie_in_exile »

Ihana kuulla että jollakulla on vähän samoja pröbleemiä. Mulla kans tuppaa oleen reisussa niin kiire ettei siinä ehdi kirjata seteleitä. Nyt viime aikoina on alkanut sitten vielä (köhköh) ikänäkö vähän vaivata, tai siis jos mulla on piilarit päässä eikä oo tarpeeks hyvää valopistettä niin sitten en näe printterikoodeja kunnolla. Niinpä mä sit yleensä käytän yksinäiset illat hotellissa siihen että otan valokuvia :mrgreen: seteleistä ja toivon joskus reissun jälkeen löytyvän aikaa että sais zoomailtua ja kirjattua koodit sitä kautta. Sitten huomaakin että ohohups, muistikortilla on 700 valokuvaa jotka nekin pitäis jotenkin käsitellä ja muistikortti hukkuu ja nääsnääs, ja sitten ne setelikoodit jääkin sinne sekaan aika pitkäksi aikaa. :oops:

Niin että jos joku kyselee multa joskus todisteita setelien hallinnasta, niin saattaapi saada kuvasarjan jossa enste on joku Barcelonan kirkko kuvanumerolla 1484 ja sitten 1485-1685 on setelikuvia ja 1686 onkin hyvällä säkällä myös Barcelonaa, ellei sitten satu olemaan jo seuraavasta matkakohteesta.
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 968
Joined: Tue Nov 18, 2008 9:42 pm

Re: HAASTE

Post by keräilijä37 »

Sama täälläkin. Kun ollaan jossain ihan ns. lomamatkalla, kirjaan tulokset paria kertaa lukuun ottamatta kotiin tultua. Siinä on sitten Helsinkiä, Puerto de la Cruzia ja taas vaikkapa Espoota sekaisin. Toivottavasti näin saa olla, meikäläisellä yleensä vain viikko tai kaksi. :?: :?:
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Re: HAASTE

Post by aplfi »

Mulla taas on pakonomainen tarve kirjata setelit heti tai ainakin saantipäivän aikana. Oon nimittäin huomannut että jahka jaksaa myös kommentoida seteleitänsä ja kirjaa ne heti niin EBT on täydellinen päiväkirja ihmiselle joka ei muuten jaksa päiväkirjaa kirjoittaa. Itse esim voin katsoa omista setelitiedoistani viimeisen kahdeksan vuoden ajalta että missä olin milloinkin ja kommentista voi pähkäillä että mitä mahtoi tulla tehtyä. Muutamat väliin jääneet kirjauspoäivät eivät pahemmin haittaa.

Ja jottei olisi ihan off-topic niin meinaan huomenna ja perjantaina ottaa jollain tasoa osaa haasteen jälki-istuntoon.
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 590
Joined: Fri Jul 21, 2006 7:17 pm
Location: Vaasa, Finland
Contact:

Re: HAASTE

Post by vtt »

Ilmottaudun suorittamaan jälki-istuntoa, en tosin ole saanut paljoa vaihdettua lappuja
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: HAASTE

Post by emppu »

vtt wrote:Ilmottaudun suorittamaan jälki-istuntoa
Sama täälläkin, kunhan saan mökkiä lämmitettyä et saa sormet toimimaan :wink:
User avatar
yoto
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 237
Joined: Wed Aug 17, 2005 3:58 pm
Location: Helsinki "metropolitan" area

Re: HAASTE

Post by yoto »

Loppui aika kesken, kun pääsin aloittamaan vasta tuossa 22.30 jälkeen..
no, jotain sain systeemiin kuitenkin..
If you live, you will die..

**

Koville jätkille paistaa aina aurinko !
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1651
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: HAASTE

Post by Eliezer »

Haastanpa tässä ihmisiä ahkeroimaan EBT:n parissa huomenna tiistaina 22.11.2011 seuraavana päivänä alkavaksi uhkaavan pankkilakon ja pari päivää myöhemmin uhkaavan työsulun edellä.

Ja sitten heti perään toinen haaste: jos työtaistelut tosissaan alkavat, niin ahkeroidaan sitten heti sinä päivänä, kun pankit jälleen avaavat ovensa.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: HAASTE

Post by emppu »

Eliezer wrote:Haastanpa tässä ihmisiä ahkeroimaan EBT:n parissa huomenna tiistaina 22.11.2011 seuraavana päivänä alkavaksi uhkaavan pankkilakon ja pari päivää myöhemmin uhkaavan työsulun edellä.

Ja sitten heti perään toinen haaste: jos työtaistelut tosissaan alkavat, niin ahkeroidaan sitten heti sinä päivänä, kun pankit jälleen avaavat ovensa.
Oikein hieno idea :D Lähdin tuota työmatkallani toteuttamaan, varattuna oli puolisen tuntia. No konttoriin päästessäni oli edelläni noin 20 asiakasta ja yksi kassa. Kymmenen minuuttia odoteltuani kahdelta asiakkaalta paloi pinna edessäni ja kassa palvelee edelleen jotain rahanvaihtaja-asiakasta, jono ei edennyt yhtään. Ei siinä sitten muu auttanut kun poistua ja antaa tilaa takanani oleville.
Muuten pankit ovat auki huomennakin, mikäli on uskomista kotipaikkani pankkineiteihin. Ainakin niin kauan kuin homma menee jumiin, eli aion olla huomenna aamusta ovenkahvassa kiinni kello kymmenen. :wink:
Edit: Heh, kävin sitte puntiksella ja ao pankissa ja ei ollu jonoa enää kuin 12 henkilöä, no alle puoen tunnin sitte selvisi muutaman vitosnipun vaihdosta :D
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1651
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: HAASTE

Post by Eliezer »

Ei mennyt haastajallakaan ihan putkeen päivä. Ei tuo 210 seteliä mikään ennätystulostani hipova ole - tosin parhaita päiviäni tässä kuussa. Näköjään sillä pääsee ilmeisesti kuitenkin empun perään.

Mutta eipä pankkilakkokaan sitten onneksi toteutunut. Joten jatkakaamme huomennakin.
Jessper
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 382
Joined: Sat Jan 20, 2007 4:11 pm
Location: Kotka, Finland

Re: HAASTE

Post by Jessper »

Onko haastelu vallan loppunut, vai miksi pitää hiljaista? Nyt kun lomat alkaa olla lopuillaan olisi aika tempaista joku pikkuhaaste. Ideoita, innostusta?
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: HAASTE

Post by emppu »

Jessper wrote:Onko haastelu vallan loppunut, vai miksi pitää hiljaista? Nyt kun lomat alkaa olla lopuillaan olisi aika tempaista joku pikkuhaaste. Ideoita, innostusta?
Kai se mun aikoinaan alinomainen haastejuttelu vei terän siitä hommasta :cry: Lupailinkin etten enää haastele ketään enkä mitään. No nyt ois kuitenkin asiallisen sellaisen paikka. Mulla tulee 29.8.-12 3000 päivää ebtarina täyteen. Tuota maatilastoa olen seurannut jatkuvasti, ettei Suomi vaan jää puukkareiden jalkoihin. No ovatkin nyt alkuvuoden rynnistyksen jälkeen kesälomalla. Ollaan nykyisin heitä edellä niin viikko kuin kuukausitilastoissakin. Mutta eihä haittais vaikka oltais vuositasollakin.
Siispä haasteena tuo 29 kuluvaa kuuta. Jospa kirjaisimme kotimaasta 3000 lappua hollantilaisia enemmän :wink: Vaatii kyllä panostusta ebtareiltamme. Kesäkuukausina ollaan päivätasolla jossain 3-5 000 seteliä kirjattu, et tuplasti tarttis laittaa paremmaksi. Eiköhän yritetä :mrgreen:
Jessper
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 382
Joined: Sat Jan 20, 2007 4:11 pm
Location: Kotka, Finland

Re: HAASTE

Post by Jessper »

29. päivä sopii ainakin minulle, ja voin helposti luvata tuplat normipäivään verrattuna :roll: eli 10 lappua..
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: HAASTE

Post by Jukkap »

Mä käyn kerran kuussa pankissa. Ja elokuussa en ole vielä käynyt. Pitää säästää se käynti ens viikkoon :D
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: HAASTE

Post by avij »

Ollaan mukana, vaikka opiskelijabudjetti asettaakin tiettyjä rajoituksia käteiskassan koolle.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”