HAASTE

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master

Re: HAASTE

Post by höpsismöppiäinen »

Edellinen perjantai (=7.12.) olisi ollut parempi (lomani), mutta koitellan kuitenkin joitain saada aikaiseksi viikkoa myöhemminkin. Jos ei muuta, niin olen ainakin hengessä mukana. 4 lappua koitan näpytellä, ellen jemmaa... :wink:
I reject your reality and substitute my own.
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Juristi M »

Empun miljoonannen setelin syöttö on ajateltu haastepäivään 14.12., mutta Sylvie_from_Rome eli entinen "Naurusaarten" Beaweb on uhkaamassa vain 14.000 setelin päässä empun takana. Siinä ei vaadita Sylvieltä/beawebiltä kuin reilu tuhat seteliä päivässä (eli hänen mittakaavassaan ei mitenkään hirveän pajon) niin hän pääsee ylittämään miljoonan rajapyykin ennen emppua. Mitenkä on, vaikuttaako tämä riski suunnitelmiin?
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Juristi M wrote:Empun miljoonannen setelin syöttö on ajateltu haastepäivään 14.12., mutta Sylvie_from_Rome eli entinen "Naurusaarten" Beaweb on uhkaamassa vain 14.000 setelin päässä empun takana. Siinä ei vaadita Sylvieltä/beawebiltä kuin reilu tuhat seteliä päivässä (eli hänen mittakaavassaan ei mitenkään hirveän pajon) niin hän pääsee ylittämään miljoonan rajapyykin ennen emppua. Mitenkä on, vaikuttaako tämä riski suunnitelmiin?
No ei kai se nyt mitään vaikuta. Toi haastepäivä on EBT:n ja eurojen 4000:s päivä ja siihen sitä miitissä silloin tähdättiin. Mulla on noi laput note padissa, ollu jo jonkin aikaa, oisin enne Mil€s66:kin saanu ton miljuunan täyteen. Ei se mua häiritse. Ja saahaan tuo beaweb tai mikä nyt sitten mikäkin päivä nickiltään onkaan niin lappusia laitella kyllä urakalla jos meinaa keretä ennen minua, puuttuuhan siltä vielä 17379 lappua ja vajaa 14 päivää on aikaa. Viikonloput hänellä on kuitenkin ollu hieman laimeampia, lappujen suhteen. Eli jokainen voi helmitauluaan räpläämällä nähdä jo etukäteen ton haastepäivän lappusaldoni. Tarkoituksena on laittaa D/L :note-500: seteli miljoonanneksi. Itelle se tuo hieman haastetta lisää, sillä oon noita ko. setkuja kirjannu notepadiin (jonkin verran) ja muutenkin etiskelly, ei vaan löydy. 8O Oman kylän pankeista ei tuota lappua löytyny, haku on kuitenkin päällä, näissäkin konttoreissa vaikkei ite oo koko aikaa niitä vahtimassa.
Ite haasteeseen. Mulla olisi toivomus kaikkien kotimaan ebtareiden suhteen, et laitettais silloin todella paljon setkuja systeemiin. Mielessäni on näissä haasteissa ollut se et näytetään eurooppalaisille et vaikka pikkuinen kansa olemmekin, niin sisua löytyy.(mielestäni avij antoi hienon vastauksen Barceloonan miitissä kun joku kysyi, että miksi Suomalaisilla on kaikilla samanlainen t-paita, ja vastaushan oli, että olemme yhtenäinen tiimi ja haluamme sen myös näyttää, tai jotain sinnepäin) Ajatuksenani on että olemme Suomen maajoukkue ja tähän maajoukkueeseen ei ole karsintoja, päinvastoin, mukaan pääsee vaikka kuinka pienellä osuudella. Ne kaikki kasvattavat yhteistä saldoamme. Kiitettävästi monikin ebtari laittaa päivittäin lapun tai muutaman, nyt kun on haasteesta kyse niin toivoisin et haaste otetaan vastaan haasteena ja kirjataan niitä lappuja vaikka kymmenkertaisesti tuo normipäivän saldo. Tsemppiä koko kotimaan ebtariporukalle, näytetään koko euroopalle mitä on olla Suomalainen ebtari :D
EDIT: :note-500: D/L lappuja sitten löytyi, oikein kaksin kappalein :wink: Ompahan toinen varalla jos sattuis bumerangin pukkaamaan.
Last edited by emppu on Mon Dec 03, 2012 6:09 pm, edited 1 time in total.
Jessper
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Jessper »

Mukana ollaan. Itsellä itsenäisyyspäivän jälkeinen pe vapaa, joten aion pankkikeillailla, ja poikkeuksellisesti jemmailla koodeja. Tavoitteena oman päiväennätyksen rikkominen. Pienenkin saldon voi veivata useampaan otteeseen hyvän asian puolesta, niin aion tehdä ja suosittelen ajatusta muillekin ekan Suomi-miljoonan kunniaksi. Muutoin kannatan toki luomuilua :)
kauan_sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by kauan_sitten »

Mukana ollaan, haasteessa nimittäin. Haastepäivä on minulla normaali työpäivä, mutta tuumailin käyttäväni muutaman saldotunnin ja lähteväni jo lounastunnin jälkeen, jotta varmasti ehdin pankkiin. Pitää varautua myös siihen, että kyseisenä päivänä saatan innostua ravaamaan kaupoissa ostamassa yhden tuotteen kerrallaan, ja niin edespäin :D.

Koodeja en aio jemmailla, kärsivällisyyteni ei sellaiseen riitä. Yritän haalia mahdollisimman paljon kirjattavaa itse haastepäivänä.
Annan toisten mä talletella suuret setelit
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Tarkoituksena olisi laittaa tuonne EBT:n etusivulle yhden toisen uutisen siivellä maininta tästä EBT:n 4000 päivästä, teemalla "nosta joululahjoihin varaamasi rahat 14.12. ja naputtele ne EBT:hen". Suomennokseen tulisi lisäksi linkki tänne foorumille.

EDIT: Päädyttiinkin siihen, että julkaistaan nämä uutiset erillään.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Ville S. »

Sviddu! Osallistun. Kymmenkertaistan tai satakertaistan nykyisen tahtini tuona päivänä. Kiitos emppu kun muistutit. 14.12.2012 Kirjaan ...tusti seteleitä. Siis oman nykyisen mittapuun mukaan. Sitä ennen pari pankkikeikkaa ja koodit jemmaan ja kaikki kerralla järjestelmään 14. päivä. Näyttää vielä olevan perjantai, joten olen töissä eli ajankäyttökin on kohdillaan :-)
No signature?
tiura
Euro-Master
Euro-Master

Post by tiura »

Hmmm... Pitäisköhän minun ostaa saunani uusi kiuas käteisellä... Olisikin ensimmäinen kerta kun osallistuisin haasteeseen.
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Juristi M »

tiura wrote:Hmmm... Pitäisköhän minun ostaa saunani uusi kiuas käteisellä... Olisikin ensimmäinen kerta kun osallistuisin haasteeseen.
Totta kai pitää :wink: Ei muuta kuin hakemaan vitosia ja/tai kymppejä, joilla maksetaan koko lysti. Saa myyjäliike samalla vähän vaihtorahaa.
Yippo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Yippo »

Höh. Minen yhtään tykkää jemmailusta ja tuo 14.12. sopii mulle vähän huonosti pankkikeikkailuun, joten käyn triplaamassa (tai vähän ylikin) mun setelimäärän Haukiputaalta 7.12. hakemalla pari nippua vitosia. Katotaan sitten jos on 14.12. aikaa ja tileillä rahaa niin vois ehkä isompia seteleitä yrittää hankkia kirjattavaksi. Mun periaate kuitenkin on että kirjaan setelit sinä päivänä kun ne oikeasti saan.

PS. Mulla on edellisestä osumasta 300 seteliä. Vastaavan kuivan kauden olen edellisen kerran kokenut syyskuussa 2006, johtuuko tää nyt siitä että muut jemmailee?
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by STP »

Yippo wrote:PS. Mulla on edellisestä osumasta 300 seteliä. Vastaavan kuivan kauden olen edellisen kerran kokenut syyskuussa 2006, johtuuko tää nyt siitä että muut jemmailee?
Eikun se johtuu siitä että Oulun alueella (ja kait muuallakin) on alettu tyhjentämään vanhoja varastoja ainakin vitosten osalta ja pistämään kaikki mahdollinen kiertoon seteliuudistuksen alla. Oon nyt syksyllä hakenut Oulusta aika monta vitosnippua ja välillä käytetyt on olleet jotain D/L tai P001/X tai F001/N sarjaa + muita Duisenberggejä paljonkin sisältäviä, eli mallia wanhoja. Harmi vaan, että ovat olleet aika huonossa kunnossa. Tai sitten käteen on lyöty ihan uusia M/V lappuja jollain ES 2009 tms. vyötteellä.

Ja itse asiaan, osallistun jollain panoksella, tämän vuoden henk.kohta tavoitteet on jo täynnä, mutta haetaan edes yksi :note-200: Empun mieliksi :wink:
Yippo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Yippo »

STP wrote:
Yippo wrote:PS. Mulla on edellisestä osumasta 300 seteliä. Vastaavan kuivan kauden olen edellisen kerran kokenut syyskuussa 2006, johtuuko tää nyt siitä että muut jemmailee?
Eikun se johtuu siitä että Oulun alueella (ja kait muuallakin) on alettu tyhjentämään vanhoja varastoja ainakin vitosten osalta ja pistämään kaikki mahdollinen kiertoon seteliuudistuksen alla. Oon nyt syksyllä hakenut Oulusta aika monta vitosnippua ja välillä käytetyt on olleet jotain D/L tai P001/X tai F001/N sarjaa + muita Duisenberggejä paljonkin sisältäviä, eli mallia wanhoja. Harmi vaan, että ovat olleet aika huonossa kunnossa. Tai sitten käteen on lyöty ihan uusia M/V lappuja jollain ES 2009 tms. vyötteellä.

Ja itse asiaan, osallistun jollain panoksella, tämän vuoden henk.kohta tavoitteet on jo täynnä, mutta haetaan edes yksi :note-200: Empun mieliksi :wink:
Minä haen nippuni pääasiassa Iin Nordeasta ja viimeaikoina olen saanut sieltä vaan bränikkää nippua. Esim kaksi FNM nippua päivämäärällä 210110 ja kellonajassa on on väliä 54 sekuntia. Ja niiden välissä haettu nippu oli myös uusia M/V vitosia. Kiimingin OP:stä nippu uusia L/U vitosia. Ja näköjään sitä edellinen nippu Iin Nordeasta myös uusia L/U vitosia. Sitä edellinen nippu lokakuun lopulta Iistä oli sitten käytettyjä...
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by vtt »

Pitää varmaan satsata jonkun verran kun työtkään ei enää haittaa harrastusta. Erilaisia vaihtopaikkoja ei vaan taaskaan ole, pitää kierrättää S-pankin kautta
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

1971o wrote: Mitä 4000-päivään tulee 14.12.:
ehdottaisin että
- luomukirjaajat tekevät yhden ylimääräisen luomukeikan juhlapäivän kunniaksi
- pankkikeikoista tykkäävät käyvät hakemassa :note-200: -setelin tai pari pankista, juhlapäivän kunniaksi – näitä :note-200: kun on Eurobilltrackerissa kirjattu kaikkein vähiten eri seteleistä
Näissä haasteissa on ollut todella hyvä seuranta ja kaikenmaailman käyrää ja pylvästä on loihdittu ebtareiden iloksi :D Ei kai me tälläkään kertaa tehdä poikkeusta? Nyt vaan kymysys kuuluu, kenellä ois intoa ja taitoa tähän ryhtyä ???
Tähän lainattuun viestiin vedoten olisi myös mielenkiintoista nähdä setelijakauma seteliarvoittan. Onko tuohon kenelläkään muulla mahdollisuutta kuin avij:illa? Toki eihän tuota tilastoa tarvisi tehdä kuin päivän päätteeksi.
(Hartolan missille laitan tässä et haaste on ens viikon perjantaina, noin niinku muistutuksena :D )
1971o
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by 1971o »

Setelijakauma on mahdollista saada poimimalla tiedot puoliltaöin seteleitten Yhteenveto-lehdykältä – haastepäivän alkaessa ja päättyessä. Helpompi ja täsmätarkka mahdollisuus on Avijlla

En ole nyt varma tulkitsenko Empun tilastopyynnön oikein, että minua kaivataan, mutta ilmoitettakoon että en juurikaan ole käytettävissä – työpäivä ja viikonloppuvieras tulossa perjantai-iltana. Aikomuksena kuitenkin takoa kuusinkertainen setelimäärä kehiin normaalikirjauksiini nähden :D
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”