Tuntemuksia EBT-vuosipäivänäni

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Tuntemuksia EBT-vuosipäivänäni

Post by emppu »

Avasin tämän jotta vuosien välein voisi tarkastella "tuntojaan" ja saavutuksiaan EBT:n parissa.
Omia lukujani 4.6.-05,vuosi täynnä ebtaamista
kirjattuja seteleitä 28738 8O
vajaat 800 seteliä paras päiväkirjaus ja 5057 paras kuukausitulos
osumia 496 8O joista kaksi kansainvälistä ja kahdeksan triplaa.
pisin siivu on 4782 km
radiojuttuja yksi ja pari lehtijuttua :wink:
näiden avulla olen tiettävästi tuonut osaltani uusia käyttäjiä.Ilosanomaa on tietty tullut puskaradionkin kautta levitettyä.Setelimäärällisesti suurimman käyttäjän Lissun sain koukkuun joulupukkijutulla (siellä jossain härskeimmät tempaukset)
Mielyttävän harrasteen lisäksi haluan kiittää Teitä kaikkia jotka olette jaksaneet opastaa vanhaa ukkelia tietokoneen saloihin.Erittäin positiivisena koen tämän ilmapiirin joka täällä vallitsee :wink: Eikä pienimpänä asiana voi pitää näitä mielettömän hienoja nettisuhteita joita tässä vuoden mittaan on kertynyt :wink: Jatketaan samaan tahtiin.
User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1895
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Post by soilian »

2.6. tuli vuosi täyteen, kun sain ensimmäisen osumani. Samalla vuosi siitä, kun rekisteröidyin tänne foorumille hehkuttamaan sitä. :D Sen jälkeen olen kirjannut ~1200 seteliä lisää ja osumiakin on tullut 21 kappaletta ekan lisäksi. 8) On ollut hauskaa kuulua tähän porukkaan! Kiitokset kaikille kuluneesta vuodesta! :D
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
User avatar
Gonax
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 19
Joined: Sun Jan 23, 2005 5:02 pm

Post by Gonax »

En pääse setelimäärillä enkä muillakaan saavutuksillani elämöimään runsaan vuoden kirjaamisen jälkeen. Tuhannen setelin raja kuitenkin ylittynee jo tässä kuussa.
Kirjaamistahti näyttää kiihtyvän, erityisesti tahti on parantunut kevään mittaan. On tullut käytyä jopa muutamalla pankkikeikalla, mitä itsekin ihmettelen. Niin se harrastus vie mukanaan :lol:

Empun kanssa olen samaa mieltä tällä palstalla vallitsevasta miellyttävästä ilmapiiristä. Se on tärkeä osatekijä tässä harrastuksessa ja sitä kannattaa vaalia.
Itse en kovinkaan paljon tänne kirjoittele, mutta luen kyllä muiden kirjoituksia.

En tule koskaan yltämään kovinkaan monen listan kärkisijoille, mutta jatkan harrastetta pienin askelin ja pienestäkin edistyksestä tyytyväisenä :D

Hauskaa kesää kaikille ebtaajille :!:
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Post by Yippo »

Mulla tuli vuosi täyteen jo 4 kuukautta sitten 5.2.2005 Ei nyt pysty muistamaan mitä saavutuksia siihen mennessä oli tullut. Ensimmäisen osuman vuosipäivä on perjantaina 10.6. Silloin en ole sitä täällä hehkuttamassa joten kerrotaan se nyt. Suurin päiväsaldo on 765 seteliä (joilla ei silloin osumaa tullut, mutta jotka nyt ovat poikineet jo lähes 20 osumaa) ja kuukausisaldo on jotain noin 1200+... Osumia reilu 70 joista mielenkiintoisia 53, yksi tripla.

Tuotuja käyttäjiä 14, joista setelimäärällisesti suurin on pikkusiskoni moondance, melkein 800 seteliä, mutta taitaa piakkoin jäädä kakkoseksi rexapahleville... Tuoduista käyttäjistä aktiivisia 4 kpl joista tunnen 2.
User avatar
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 553
Joined: Sat Jan 15, 2005 12:26 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by Ville S. »

Onneks olkoon emppu 112. Hienosti on mennyt. Huomasin itsekin, että vuosi on tullut täyteen (3.6.2005). Mikäs tossa viime vuoden kesäkuussa oli kun niin moni on silloin liittynyt? Mä sain mailin kaverilta kesän kynnyksellä ja siitä se lähti. Ensin puol vuotta ihan rauhassa, mutta sitten lähti EBT-mopo käsistä ja pankkikeikkaa pukkaa. Kesä huolettaa kun ei taida ehtiä pankkiin mutta, kostan sitten syksyllä :wink: Seteleitä yli kolme tuhatta ja osumia viitisenkymmentä, ei kansainvälisiä eikä triploja. Mutta ei se huoleta. Kannan korttani kekoon ja olenkin juuri päässyt TOP 100 -listalle. Sehän oli mukava vuosipäivän merkkipaalu.

Olen joillakin muilla forumeilla myös mukana ja kyllä meillä täällä EBT:ssä on ylivoimaisesti paras ilmapiiri. Muutaman forumin ilmapiiri on todella ikävä ja sisäpiirin terrorisoima. Niihin ei oikein kiinnosta kirjoittaa kun kaikki on sisäpiirin juttua ja forum toimiikin niissä lähinnä sähköpostin/chatin/tekstiviestin korvikkeena. Joissakin on kovin kylmä, vaikkei niin ikävä, ilmapiiri, mutta meillä on paras :D Pidetään se tällaisena. Autetaan toista ja yritetään kerätä seteleitä niin paljon kuin vain mahdollista. Ja tietty: HYVÄÄ KESÄÄ!
No signature?
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Itselläni tuli perjantaina 3 vuotta täyteen :) Kyllä on nopeasti mennyt aika! Hieno ollut seurata ebt:n kehitystä. Ensimmäinen vuosi meni ilman osumia. Mukava myös huomata kuinka uusia hienoja ihmisiä putkahtelee joukkoon pikku hiljaa :) Varsinkin tämän viimeisen vuoden aikana on syntynyt monta hyvää kontaktia hienoihin ihmisiin. Jotenkin tuntuu, että ebt vetää puoleensa tietyn tyyppisiä ihmisiä. Ilman foorumia ja irciä tuskin enää olisin aktiivinen trackeri :)
User avatar
Nittax
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 814
Joined: Sat Aug 21, 2004 8:20 am
Location: Pori

Re: Tuntemuksia EBT-vuosipäivänäni

Post by Nittax »

emppu 112 wrote:Erittäin positiivisena koen tämän ilmapiirin joka täällä vallitsee :wink: Eikä pienimpänä asiana voi pitää näitä mielettömän hienoja nettisuhteita joita tässä vuoden mittaan on kertynyt :wink:
Lainaten empun sanoja samaa mieltä minä myös.. :D
Mulla tuli tänään vuosi ja voin kyllä sanoa että tähän hurahdin ihan ekan setelin laittamana :oops: :lol:
Tämmöstä nuo luvut sun muut näyttää vuosipäivänä :lol:
käyttäjä : Nittax
Liitytty: 2004-06-07
Pori, Suomi (28880)
Viimeisin seteli syötetty : 2005-06-07 14:27:11
Mielenkiintoisten osumien määrä : 469
Syötettyjen setelien määrä : 41415

Kansainvälinen sijoitus : 21
Kansallinen sijoitus : 6
Paikkakunnan sisäinen sijoitus : 1
Syötettyjen setelien arvo : 627790 €
Syötettyjen setelien keskimääräinen arvo : 15.16 €

Setelit arvon mukaan
5 € 15640 78200 €
10 € 9095 90950 €
20 € 13042 260840 €
50 € 3498 174900 €
100 € 99 9900 €
200 € 25 5000 €
500 € 16 8000 €

First triple hit
24.09.2004 to ThinkTwice
2nd triple hit
06.05.2005 from Neppo
3rd triple hit
01.06.2005 from AssiBoy
4th triple hit
01.06.2005 from Tiimu
Osuma karttani
tuo toinen kartta onkin sitten hiukkasen "orvon" :roll: olematon :lol:
Hyvää kesää kaikille :D
EBT on kuin vanha mopo,kun sen vihdoin ja viimein saa käyntiin
-huomaatkin ettei siinä ole olenkaan jarruja..
User avatar
slide
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 251
Joined: Sat Jul 03, 2004 5:29 pm
Location: Lappeenranta

Post by slide »

Kah, mokomaa vuosi tulikin jo täyteen :lol:
Ei voi sanoa ku, että aika on menny todella nopeasti iloisessa ebt jengissä. En oo kovin kummosia meriittejä saavuttanut, mutta eipä nuo ollu tavotteenakaan.

Vuosi sitten tuli katottua, että eikö kukaan ole omilta kyliltä Suomen top-100 listalla :!: :?: No kyllä sinne pitää jonkun täältä päästä... Siitä se homma sitten lähti :D
IRCnet #ebt / nick vety
User avatar
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1573
Joined: Fri Oct 01, 2004 9:42 pm
Location: Vihtavuori, Finland
Contact:

Post by JiiPee72 »

Tänään tuli sitten vuosi täyteen EBT:n parissa ja varsin nopeasti tuo on kulunut. En kyllä vuosi sitten arvannut että näin pahasti hurahtaisin tähän, mutta niin siinä vaan kävi pahimman puukkari-taiston aikaan. :lol:
Enkä olisi uskonut jos joku olisi vuosi sitten sanonut että vuoden päästä minä olisin tuolla top30 joukossa ja minulla on 18 000 seteliä kirjattuna ja osumiakin 330, mutta niin vain on päässyt käymään. Sen enempää noita tilastotietoja en viitsi tänne laitella, mutta täältä löytyy vuosipäivänä tehdyt tilastot, jos jota kuta kiinnostaa.

Mitä kaikkea tästä setelien seurailusta on saanut.
No ainakin jonkin verran raitista ilmaa ja liikuntaa, kun on tullut fillaroitua ympäriinsä Laukaa-Jyväskylä seutua setelien perässä. Tarkkaa kilometrimäärää on vaikea sanoa, mutta kyllä se tuonne 1500-2000 paikkeille menee helpostikin, ellei ylikin, johtuen noista matkoista lähimpiin pankkeihin. Ja täpliä hankkiessa on tullut pahimmillaan yli 100 km kerralla.
Sitten tämän parista on tullut monia hyviä tuttavuuksia, niin ircin kuin forumin puolelta. Teistä tuskin ketään olisin muuten tavannut ellen olisi alkanut kirjaamaan seteleitä tänne, ja jos olisinkin tavannut niin tuskin olisi ollut mitään muuta samalla lailla yhdistävää asiaa.
Ja tietysti on tullut tuttavuuksia myös tuolla seteleitä vaihdellessa joihin myöskään ei välttämättä muuten olisi tullut törmättyä. Vain muutaman täältä tutun olen päässyt tapaamaan miiteissä, ja toivon mukaan tulee vielä monia muitakin tavattua tulevissa miiteissä.
Joten jäädään siis odottamaan seuraavaa miittiä ja kirjaillaan ahkerasti seteleitä uusien tavoitteiden mukaan.

Katsellaan sitten vuoden päästä miten on äijän käynyt, vieläkö kiinnostaa kirjailla ahkerasti seteleitä vai onko muut kiinnostuksen kohteet vieneet mennessään.

Hyvää alkavaa syksyä tasapuolisesti kaikille träkkereille :D olitte sitten himokirjaajia jotka ravaa pankeissa päivittäin tai tavallisia kirjaajia jotka kirjaa vain normaalikäytön rahat. Kaikille meille on paikkansa täällä ebt:n parissa. :wink:
User avatar
MizNiz
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 451
Joined: Thu Nov 25, 2004 4:19 pm
Location: Ilomantsi, Finland

Post by MizNiz »

Niin se vaan kävi mullekin, et olen seurannut Seteleitten liikkeit jo vuoden verran.. :D Niin se vaan aika vierähtää mukavassa harrastuksessa..

Sitten "pakollisiin" tietoihin mitä on tämän vuoden aikana saanut tehtyä:
Käyttäjä : mizniz
Liitytty: 2004-10-22
Mielenkiintoisten osumien määrä : 87
joista Triploja : 4
Syötettyjen setelien määrä : 2418
35 pistettä kartalle

No siinäpä sitä.. Toivottavasti ois vuoden päästä myös kv.osuma ja paljon enemmän setkui, sekä osumii tietty... :lol:
User avatar
JuusoJuu
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 352
Joined: Fri Nov 14, 2003 6:16 pm
Location: Oulu, Finland

Post by JuusoJuu »

Pitää kaivaa vanha topicci esiin, kun tänään tuli 2 vuotta täyteen. Pari vuotta on siis jo tullut kirjailtua, vaikka tuntuu että ei kai siitä voi ainakaan niin kauan vielä olla... 8) Hiukan vaihtelevalla menestyksellä on tullut kirjailtua, välillä olen moninaisten syiden vuoksi pitänyt pitkiäkin taukoja. Melkein neljä kuukautta taitaa olla pisin tauko.

Tänä aikana olen kirjannut 5365 seteliä.

Mielenkiintoisia osumia on kertynyt 33kpl, moderoituja taitaa olla neljä(määrä nelinkertaistui eilen, sitä ennen oli yksi). Ensimmäistä osumaa varten piti muistaakseni syöttää pitkästi yli 2000 seteliä, mutta sen jälkeen on napsunut hiukan eri tahtiin.

Muita saavutuksia ei jaksa listata, mutta edelleen tämä tuntuu hauskalta ja tuoreelta harrastukselta.

Keep on rockin' 8)
Sinappikurkkusalaatti - Nick JJf @ IRC
User avatar
Timo63
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 305
Joined: Fri May 14, 2004 11:46 am
Location: Hyvinkää;FINLAND

Post by Timo63 »

Tänään tuli mulla 2 vuotta täyteen ja 8 seteliä on tänään tullut ja myös osuma oli kuukauden ensimmäinen ja minun tilaston
Viimeisin seteli syötetty : 2005-11-07 22:41:16
Mielenkiintoisten osumien määrä : 39
Syötettyjen setelien määrä : 2149

Kansainvälinen sijoitus : 774
Kansallinen sijoitus : 172
Kunnan sisäinen sijoitus : 3

Ei mitään komeaa, mutta kun en ole kovin innokas Pankissa vaihtelija. Kirjailen lähinnä vain minulla käteeni tulevat setelit.
User avatar
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 553
Joined: Sat Jan 15, 2005 12:26 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by Ville S. »

Timo1963 wrote:...Mielenkiintoisten osumien määrä : 39
Syötettyjen setelien määrä : 2149

Ei mitään komeaa, mutta kun en ole kovin innokas Pankissa vaihtelija. Kirjailen lähinnä vain minulla käteeni tulevat setelit.
Hienot on sun tilastot. Turha niitä on surra jos eivät Apilalle tai Klazulle pärjää. Olisit kuitenkin esimerkiksi Espanjassa TOP 30:ssa :D Jatka vaan samaa rataa.
No signature?
User avatar
2fast4u
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 156
Joined: Sat Sep 11, 2004 1:20 pm
Location: Unable to locate, Too fast.

Post by 2fast4u »

Tänään 2 Vuotta täynnä.

Liitytty: 2003-11-08

Mielenkiintoisten osumien määrä : 201
Syötettyjen setelien määrä : 11982

Kansainvälinen sijoitus : 146
Kansallinen sijoitus : 41
Kunnan sisäinen sijoitus : 5

Näyttäs et tulee syötettyä noin 6 tuhatta seteliä vuoteen joista sitten tulee noin 100 osumaa. Triploja on tullut saalistettua 6. Kansainvälinen osuma puuttuu vielä. :? :wink:
"Statistics are just like mini-skirts, they give you good ideas but hide the most important thing."
Divine
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1020
Joined: Thu Jan 09, 2003 8:41 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Divine »

Jahas, tänään tuli kolme vuotta vierähtäneeksi ensimmäisen setelin syöttämisestä. Siinä ajassa 1908 syötettyä seteliä on poikinut 25 mielenkiintoista osumaa. Ja vaikka olenkin kirjannut tukun muitakin kuin omia seteleitä (vaimon, kavereiden, jne.), olen pyrkinyt minimoimaan jokaisen setelin kohdalla EBT:n vaikuttamisen sen liikkeisiin.

Rahankäyttönikin on muuttunut seteliseurannan myötä äärimmäisen vähän; käytän edelleen luottokorttia aina kun mahdollista, ja pankkikorttiakin tulee höylättyä säännöllisesti. Näin yritän pitää oman setelikantani EBT:ssä mahdollisimman luonnollisena, sillä en näe taktisesti yrittämällä saaduissa osumissa läheskään niin paljon hohtoa, kuin puhtaasti sattuman kaupalla syntyneissä.

Olen tässä harrastuksen lomassa toisinaan mietiskellyt, miksi olen niin mieltynyt seteleiden luonnollisen kierron seuraamiseen sen sijaan, että yrittämällä yrittäisin edesauttaa osumien syntymistä varta vasten seteleitä hankkimalla ja niitä sitten sopivasti kylvämällä muiden löydettäviksi. Voi olla, että päivätyölläni on siihen osansa. Tutkimustyössähän pyritään tekemään havaintoja ympäröivästä todellisuudesta siten, ettei tutkimus itsessään vaikuta tuloksiin (tai vaikuttaisi ainakin mahdollisimman vähän). Samalla tavalla minä haluaisin nähdä, miten setelit 'oikeasti' liikkuvat sen sijaan että liikuttaisin niitä itse liikuttamisen ilosta.

Mutta kaikkea ei voi saada, ja olenhan minä hyvin viihtynyt EBT:n parissa näinkin, vaikka onhan tämä saitti näidenkin vuosien aikana jo ehtinyt muuttumaan. Ei muuta kuin uutta seteliä koneeseen, kun sellainen sattuu taas käteen osumaan! :twisted:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”