Triplat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

k.j.k
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 166
Joined: Mon Nov 21, 2005 10:04 pm
Location: Jurva

Post by k.j.k »

Seteli oli pankin minulle keräämien polttouunikuntoisten setelien nipussa , ja olen seteliä pikkuisen kunnostanut , eli silittänyt suoraksi ja teipannut repeämät.
Näin sen kierto jatkuu toivottavasti vielä pitkään. :D
User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1895
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Post by soilian »

Kovin harvakseltaan noita triploja näkyy minulle tulevan. Viimeisin on viime vuoden maaliskuun lopulta. Ehkä osasyynsä on omassa kirjaustahdissanikin. :lol:
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Post by Eliezer »

Tänään olen sitten saanut ensimmäiset kahdeksan moderoitua triplaosumaani... Tähän mennessä tiukka linja osumasetelien (myös ja erityisesti miinojen) vaihtamisessa/käyttämisessä muualla kuin pankeissa on tepsinyt - ja toisaalta aiemmissa miinoihin sisältyneissä triploissa on aina ollut ainakin joitakin eroja... :?

No, luovathan nuo tietysti lisäpotentiaalia sille edelleen odottavalle nelososumalle. Ja oli minulla tänään noiden lisäksikin lähes ainutlaatuinen triplapäivä kolmine moderoimattomine triploineen. :)
User avatar
Nomen Nescio
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 683
Joined: Sat Aug 27, 2005 9:20 pm

Post by Nomen Nescio »

Eliezer wrote:Tänään
Juu, ei ole ihan hauskin mahdollinen tapa saada triploja. Seuraamus siitä yksinkertaisesta syystä että osa alkuperäisestä miinasta jäi levittämättä ajanpuutteen takia ympäri maailmaa kun saman aikaan yritin pitää seteleiden syöttötahti maksimissaan ..... pysyivät muuten aika kauan piillossa ennen kun putkahtivat näkyville uudestaan.

Katsotaan asian valoisa puoli, ehkä joku noista vielä löytyy neljännen kerran ;)
User avatar
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 830
Joined: Mon Aug 23, 2004 5:47 pm
Location: Turku, Finland

Post by pejole »

3 triplaa peräkkäin on aika hyvää tuuria kun itse ei jouda liiemmin seteleitä syöttämään. Mielenkiintoista on että Evert on mukana kahdessa osumassa, mutta kuitenkin syöttänyt oman osuutensa täysin eri aikaan. Toiseksi, minä olen syöttänyt oman osuuteni ensimmäisenä kaikkiin kolmeen. Kolmanneksi, kaikissa on rutkasti päiviä välissä. Ja neljänneksi, kaikki on ollut alunperin tylsiä Turku-Turku osumia ja nyt ne ovat päässeet eri suuntiin. 8)

http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=23228463
http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=15122139
http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=12195913
User avatar
sde
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 407
Joined: Mon Jan 29, 2007 3:43 pm
Location: Pyhäjoki, Finland

Post by sde »

Minäkin sain ekan triplani
Ehdin jo hieman odotellakin milloin se osuu kohdalleni..
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Post by Eliezer »

Sain perjantaina näemmä sadannen triplani. :)
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Post by Bird »

Eliezer wrote:Sain perjantaina näemmä sadannen triplani. :)
Komea määrä, onnittelut siitä! Vielä paremmalta saavutukselta tuntuu tosin kahdeksan kansainvälistä triplaa. Itsellänikin on sentään 87 triplaa, mutta yksikään niistä ei ole kansainvälinen, vaikka kansainvälisiä osumia on sentään 59 kappaletta. :?
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Triplat

Post by höpsismöppiäinen »

I reject your reality and substitute my own.
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Re: Triplat

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Onneksi olkoon ekasta triplasta, nimimerkki Höpsismöppiäinen.

On sinulla vaan kiva nimimerkki.

Vasta Birdin tilityksen jälkeen alkaa itsekin arvostamaan enemmän erikoistriploja. Sain omani aika tasan vuosi sitten, enkä ymmärtänyt sen arvoa silloin.

http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=36929147 . Saa nähdä, onko seuraava tripla kv- vai tavallinen, sillä nythän niitä on vasta yksi kumpaakin.

En siis osannut vuosi sitten arvostaa kv-triplaa, vaan hmettelin vain, miksi kaksi samalla reissulla käyttämääni kv-seteliä oli päättänyt mennä yhtä aikaa eri reittejä Poriin Assiboyn löydettäväksi päivän välein: ensimmäinen Amsterdam - Blyth UK - Turku - Pori 10.2.2008 ja toinen Amsterdam - Kajaani - Harviala - Pori 11.2.2008. Joo on ne virallisesti triploja, koska välipysäkit on poimittu lisäkommenteista. Mehän emme varsinaisesti seuraa seteleiden reissaamista, vaan päivän sana on scoring, koska se leimaa meidän kulttuuriamme.

Birdillä on 87 triplaa ja 59 kv-osumaa, muttei vielä kv-triplaa. Itselläni on vasta 2 triplaa ja 50 kv-osumaa (osumia, joissa vähintään toinen lippu on muu kuin oma lippu). Aika jännä juttu, että Birdillä on yli 40 kertaa enemmän triploja kuin minulla, mutta silti lähes sama lukumäärä kv-osumia. Kirjattujen seteleiden lukumäärän suhteen olemme varsin epäsuhtainen vertailun kohde (50k - 15k). Asuinpaikalla ja reissaamisharrastuksella taitaa olla aika paljon tekemistä osumien suhteen. Pitäisi taas alkaa kirjaamaan edellisen kv-reissun seteleitä, ennen kuin niiden saamisesta tulee yli 2 viikkoa.

Nelososumasta en edes haaveile, sillä ne kuuluvat enemmän kirjaaville, asian enemmän vakavasti ottaville. Ajatuskin nelososumasta on niin epätodennäköinen, että siihen ei ole vielä voinut syntyä edes sen välttämisen tunnetta, kuten oli ekan triplan suhteen. Siis silleen että jos me emme herroja ole, niin ollaan sitten perkele duunareita. Tai niinku että jos hunajaa ei ole saatavana, niin ei sitä kyllä sitten kaivatakaan. Tai että jos jotain oikeasti haluat, niin saat sen parhaiten lopettamalla sen hiton haluamisen. Huomaatko asenne-eron näissä kolmessa? Mitä niistä itse käytät itsepuolustukseksesi?

Kiitos Höpsismöppiäinen aktiivisuudestasi palstalla.

P W enpen

PS. Helmikuun 4. ja 5. päivän osumani otin kaikki mukaan Amsterdamiin 6.2. kuten kaiken muunkin käteiseni, joten perästä kuuluu Elizier x 2, Pasu, sarip, Assiboy, Eugen69, zei, k.j.k., Heiskane ja bootje (NL), jos tuuri käy. Tai epätuuri viimeksi mainitulle, kun tylsän systemaattisuuteni takia vein hänen setelinsä takaisin Hollantiin, kun nyt olin sinne muutenkin menossa. Harkitsin kyllä kyseisen setelin jättämistä Suomeen, mutta se olisi kai ollut seteleiden normaalin kulun vastaista tai jotain.

Tilastollisesti tarkastellen ei yllä mainittujen kannata pidättää hengitystä kv-tripla-osumaa odotellessa, sillä tällä hetkellä systeemissä on tavallisia osumia 266.441 kpl, triploja vain 4.272, nelososumia uskomattoman vähän eli 75 ja viitososumia jopa 2 kpl. Vain 1,6 % osumista on siis tässä läpileikkaustarkastelussa muuttunut triplaksi. Myöhemmin prosentti hieman noussee, mutta. Toisaalta jos tarkastellaan setelin jättöpaikan hit ratiota, joka on Amsterdamissa 148,6, niin todennäköisyys onkin jo hulppeat 6,7 %, että jokin näistä osumista muuttuu ennen pitkää triplaksi.

Olkaa niin hyvät.
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Triplat

Post by STP »

Puupenni - Wooden Penny wrote: Ajatuskin nelososumasta on niin epätodennäköinen
Sehän on miten asian haluaa laskeskella, kun todennäköisyyslaskenta on niin kaunista 8) Mulla 10k kirjattua seteliä, 277 osumaa joista 15 triplaa. Triploja siis 5.4% kaikista osumista. Eli kun saan läjättyä kaksikymmentä triplaa todennäköisyys (minun kohdallani) sanoo että yhteen triploista on tultava vielä se neljäs osuma (1/20=5%, 5%<5.4%, MOT). Sitä päivää odotellessa :mrgreen:
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Triplat

Post by höpsismöppiäinen »

Puupenni - Wooden Penny wrote: Huomaatko asenne-eron näissä kolmessa? Mitä niistä itse käytät itsepuolustukseksesi?
Kyllä. Kyllä se niin on, että kun jotain haluaa, sitä ei saa. :twisted: Tämä on itsepuolustukseni. :mrgreen: Esmerkkinä olen kaivannut :note-50:-osumaa , mutta kun osumaa ei tule, niin sitä ei tule. Osaselitys lienee se, että tätä kirjoittaessa olen kirjannut vain 123 kpl :note-50: .
Nimimerkkini taustasta voisin kertoa sen verran, että eräs työkaverini nimesi meikäläisen höpsismöppiäiseksi. Tästä siis nimimerkkini. 8O
I reject your reality and substitute my own.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Triplat

Post by emppu »

höpsismöppiäinen wrote: Esmerkkinä olen kaivannut :note-50:-osumaa , mutta kun osumaa ei tule, niin sitä ei tule. Osaselitys lienee se, että tätä kirjoittaessa olen kirjannut vain 123 kpl :note-50: .
Oisko mitään jos hieman helpottaisit tuota etsimistä ja kirjaisit :note-50: :n lappuja lisää 8O Kirjasin tänään 500 kpl:tta ko seteleitä eikä sun setkujas ollu mukana :( Yritin kuitenkin jelppiä tuon haaveesi suhteen :wink:
Noissa lapuissa oli 11 osumaa joten samalla suhteella jos nipun kirjaat niin haavesi on toteutunut. :mrgreen: Oli siellä tietysti muutama bumerangikin, siten sinun kirjaamana olisi osumia ainakin 12 :mrgreen:
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Triplat

Post by höpsismöppiäinen »

emppu wrote:Oisko mitään jos hieman helpottaisit tuota etsimistä ja kirjaisit :note-50: :n lappuja
Joo, pitää vaan koittaa kirjata myös :note-50: . Kyllä se osuma vielä tulee. :mrgreen:
Mutta tässä kirjasin tälläsen triplan. Heh. Näköjään näitä aikaa tulla, kun pää on saatu auki. :lol: Olin kyllä yllättynyt osumasta, sillä setku on melkolailla hyväkuntoinen. Mahtaneeko seissyt jossain varastoholvissa....kenties :wink:
I reject your reality and substitute my own.
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Triplat

Post by STP »

STP wrote:
Puupenni - Wooden Penny wrote: Ajatuskin nelososumasta on niin epätodennäköinen
Sehän on miten asian haluaa laskeskella, kun todennäköisyyslaskenta on niin kaunista 8) Mulla 10k kirjattua seteliä, 277 osumaa joista 15 triplaa. Triploja siis 5.4% kaikista osumista. Eli kun saan läjättyä kaksikymmentä triplaa todennäköisyys (minun kohdallani) sanoo että yhteen triploista on tultava vielä se neljäs osuma (1/20=5%, 5%<5.4%, MOT). Sitä päivää odotellessa :mrgreen:
Noh, ei ihan toiminut, 18. tripla olikin KV-nelososuma. Nyt joutuu ehkä olemaan koko loppupäivän naamalla typerä virne :mrgreen:
Taitaa olla ihan pikkuisen todennäköistä, että vien ko. lappusen Wieniin takaisin elokuussa, kun se on jo Suomea nähnyt tarpeeksi nyt...
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”