Miten ystävänne suhtautuvat EBT:hen?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

anteboy
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 9
Joined: Sun Feb 20, 2005 3:14 pm

Post by anteboy »

ei oo kavereita :lol:
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Post by Yippo »

Kaverit ymmärtää asian ihan harrastuksena, mun hulluimmille tempauksille on vähän naureskeltu että miten kehtaa/viitsit... Eilen "tulin kaapista ulos" tuolla rc-treeneissä kun paljastui että siellä oli toinenkin, tai itseasiassa 3:s (mutta tuo yksi on aika passiivinen). Siellä mua pidettiin lähes hulluna ja naureskeltiin :-) Mutta paljon halvempi harrastus tämä on kuin rc-autoilu :wink: Mutta tuolla rc-treeneissä saa talvisin säännöllisesti muutamia seteleitä Kiimingistä.
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

Yippo wrote:Kaverit ymmärtää asian ihan harrastuksena, mun hulluimmille tempauksille on vähän naureskeltu että miten kehtaa/viitsit... Eilen "tulin kaapista ulos" tuolla rc-treeneissä kun paljastui että siellä oli toinenkin, tai itseasiassa 3:s (mutta tuo yksi on aika passiivinen). Siellä mua pidettiin lähes hulluna ja naureskeltiin :-) Mutta paljon halvempi harrastus tämä on kuin rc-autoilu :wink: Mutta tuolla rc-treeneissä saa talvisin säännöllisesti muutamia seteleitä Kiimingistä.
Aina ihmisten harrastuksille on jaksettu nauraa. Varsinkin sellaiset jotka eivät ole kiinnostuneet harrastuksista.
"Hulluus muuttuu normaaliksi, kun sitä vain tarpeeksi usea alkaa harrastamaan."
User avatar
gimlixx
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 31
Joined: Mon Jan 23, 2006 10:30 am
Location: Uusikaupunki, Finland.
Contact:

Post by gimlixx »

Vanhemmat ymmärtävät, isä jopa kirjaa omien seteleidensä sarjanumeroita minua varten, mutta rakas avopuolisoni ei tätä jaksa ymmärtää. :roll:
Kavereita en myöskään ole saanut hullutettua mukaan.

Mutta huvinsa kullakin. :lol:

Harmittaa kyllä vähän, että eilisestä koiranäyttelystä ei tullut yhtään seteliä. :roll:
User avatar
Thompson
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 72
Joined: Mon Dec 26, 2005 9:20 pm
Location: Finland

Post by Thompson »

perheenjäsenet eivät ihmettele, mutta kaverit ihmettelevät että kuinka minulla riittää kärsivällisyys syöttää tänne satoja seteleitä.
juntu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 129
Joined: Fri Dec 09, 2005 11:45 pm
Location: Helsinki

Post by juntu »

Uusi tyttöystäväni on innostunut harrastuksestani. Omaa tunnusta ei aikonut houkutteluista huolimatta tehdä. Mutta kiikuttaa melkein kaikki setelinsä minulle kirjattavaksi.
Eikä ole ainakaan vielä valittanu liiallisesta tietokoneella istumisesta ja seteleiden pyörittelystä. Tosin syötän kerrallaan jotain 20 setelii että ei varmaan siinä ajassa oo ehtiny pitkästymään
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

juntu wrote: Tosin syötän kerrallaan jotain 20 setelii että ei varmaan siinä ajassa oo ehtiny pitkästymään
Siitä se sitten alkaa.
Vuoden kuluttua syötät jo 200-500 seteliä päivässä.
Loppuaika menee mietiskellessä, miten niitä vois kirjata enemmän.

Joskus tälle hommalle yrittää keksiä jotain järkevää selitystä, mutta valitettavasti sitä ei löydy edes niin helpolla kuin alkoholistille juomisesta.
Siksi onkin parempi jättää miettimiset sikseen ja keskittyä kirjaamaan paniikinomaisesti seteleitä, kun vain hiemankin siihen irtoaa aikaa.

Voiskohan iltarukoukseen liittää, että...."anna minun joskus kyllästyä tähän touhuun"?

Onneksi työ on pysynyt kuitenkin ykköshuvina, joten niin kauan tämä vielä menettelee.
Sitten jos elämä alkaa kärsimään harrastuksesta, on jatkamisessa harkinnan paikka.

Hienoa, että itäkulmiltakin saadaan tähän hommaan kavereita.
Tiedä häntä jos kesällä pääsis heittämään muutaman nipun sinne suuntaankin ja sieltä pois.
Minä tykkään matkustella kesällä kotimaassa.
Talvella minä en astu askeltakaan pohjoiseen, ellei ole ehdoton pakko.
Minulle talvi on ollut siedettävä vain siksi, koska sen jälkeen kesä on maistunut makoisammalta.
Ja siksipä juuri asun lounaiskulmilla. Raisio on Naantalin ohella suomen vähälumisin kolkkaa ollut aina.
Ja nyt töihin.
Hammeri
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 39
Joined: Tue Oct 11, 2005 7:03 pm
Location: Hammaslahti, Finland

Post by Hammeri »

Melkein aina reaktio/vastaus on: "Mitä sinä saat tuosta hyvästä?" tai "Onko tuossa nyt mitään järkeä, no huvinsa hullullakin."

Enkä ole kyllä saanut kavereita pahemmin innostumaankaan EBT:stä. Muutama tyyppi pari seteliä syötti ja lopetti siihen.
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Lienenköhän ennen vastannutkaan tähän?

Itse aloitin tämän harrastuksen noin kaksi vuotta sitten. Aluksi kun kerroin siitä kaikille, sain kysymyksiä tyyliin "mitä _hyötyä_ sinä tuosta oikein saat?". Ihmettelyn aiheena olisi siis aina mahdollinen hyöty. Ihmisille tuntui olevan melkein mahdotonta käsittää, että tämä harrastus ei hyödytä oikeastaan mitenkään, mutta se voi silti olla pirun hauskaa!

Nykyään kaikki tietävät jutun, koska olenhan harrastanut sitä päivittin jo nuo mainitut kaksi vuotta. Nykyään kukaan ei ihmettele, kun tarraan näiden seteleihin kiinni ja kirjoitan numeroita paperille. Se on ihan luonnollista heille ja he keskittyvät auttamaan minua pieneltä osaltaan. Olenpa myös aistivinani, että muutamien lähisukulaisten kiinnostus harrastusta kohtaan on hienojen osumien perästä kasvanutkin... :wink:

Kavereistani muutamat ovat tätä kokeilleet ja vain yksi, janne siro, on kunnolla koukussa (~6100 seteliä).
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
juntu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 129
Joined: Fri Dec 09, 2005 11:45 pm
Location: Helsinki

Post by juntu »

Valitettavan usen minultakin kysytään että mitä hyötyä tuosta on tai mitä sinä saat siitä... Onko maailma menossa niin itsekkääksi että mitään ei voi tehdä huvin vuoksi, ja vain siksi kun se on hauskaa. Aina vaan pitäisi joka paikasta saada jotain hyötyä tai tienata.
en tiedä sinusta, mutta minulla on tosi hauskaa
User avatar
Sandraki
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 367
Joined: Mon Sep 13, 2004 1:31 am
Contact:

Post by Sandraki »

Minulta kun kysytaan tuota hyoty asiaa niin vastaan viattomin silmin:
Sairasta mielihyvaa :twisted:
Ja jos ma kerran tulen niin vahasta onnelliseksi, niin antakaa mun tulla... :lol:
User avatar
Puuha
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 392
Joined: Sun Jan 09, 2005 9:25 pm
Location: Finland, Tornio
Contact:

Post by Puuha »

paras kommentti mitä minulle on tullut tästä ebt:stä "osuman saaminen ebt:ssä on kuin pystykorva ilmiö, ensin pitää räksyttää niin kauon että saa, ja sitten sitä vain ihmetellään korvat sekä häntä luimussa mitähän tuollakin tehdään..."
http://alstuttu.org/foorumi/index.php?t ... auttaa.55/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pimpe
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 599
Joined: Wed Jun 15, 2005 5:58 pm
Location: Kangasala, Finland

Post by Pimpe »

Siihen nähden, kuinka paljon tälle harrastukselle naureskellaan, niin yllättävän paljon nää naureskelijat kumminkin raapottaa seteleitään näytille ja kyselee onko tullu osumia. Kait ne vois ittekkin syötellä, mutta eivät kehtaa enää alkaa, kun on jo tullu kyseenalaistettua harrastuksen "järkevyys".
Ennenkun aurinko synty, niin täällä oli pirun pimeetä.
Tilastoni
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

juntu wrote:Valitettavan usen minultakin kysytään että mitä hyötyä tuosta on tai mitä sinä saat siitä... Onko maailma menossa niin itsekkääksi että mitään ei voi tehdä huvin vuoksi, ja vain siksi kun se on hauskaa. Aina vaan pitäisi joka paikasta saada jotain hyötyä tai tienata.
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin voiko hyötymisestä puhua muussa asiassa kuin siinä, mitä ihminen saa henkisellä puolella.
Kaikki elämän asiathan koetaan kuitenkin vain henkisellä puolella.
Jos hyvään mieleen tarvitaan aina mahdollisimman paljon materiaa, niin eikö juuri silloin ole ihmisellä jotain vialla?
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

hazardi wrote:paras kommentti mitä minulle on tullut tästä ebt:stä "osuman saaminen ebt:ssä on kuin pystykorva ilmiö, ensin pitää räksyttää niin kauon että saa, ja sitten sitä vain ihmetellään korvat sekä häntä luimussa mitähän tuollakin tehdään..."
Aivan mahtavia lausahduksia harrastuksestamme! Jonkun pitäisi alkaa kerätä näitä yhteen... :mrgeen:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”