Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Nomen Nescio
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 683
Joined: Sat Aug 27, 2005 9:20 pm

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by Nomen Nescio »

Aktia lopettaa aika lailla käteispalvelut pk-seudulla 1.7

Helsingin keskustassa 3 sepän konttorilla jää käteispalvelut, mutta muualla ne loppuvat, eli seuraava konttori jossa käteispalveluja löytyy Karjaalta, koska ilmeisesti Tikkurilassakin loppuu tietojeni mukaan.
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by Bird »

STP wrote: Sat Jun 08, 2019 3:21 pm Tuli verkkopankkiin viesteihin ilmoitus palveluehtojen muutoksesta perjantaina, etsi viestissä oli normi liiba-laabaa ja mukana linkki josta näkee että mitä kaikkea muutakin muuttuu ja sieltä linkin takaa PDF:stä copy-pastena tuo lainaus. Muuten olisi mennyt itseltäkin ohi ja jäänyt muutos lukematta, mutta lapselle tuli tuo sama juttu paperisena, niin tuli kerrankin luettua läpi kunnolla.

EDIT: meillä pankkina Oulun Osuuspankki.
No niin, nyt oli sitten tullut mullekin sama tiedote (Lounaismaan OP) viestin liitteenä, kun äsken verkkopankissa kävin. Eli kyllähän tuo odotetun pahasti näyttää koko OP-ryhmän yhteiseltä linjaukselta eikä vain yhden paikallispankin sooloilulta. :evil:

Eipä sitten varmaan auta muuta kuin toivoa, ettei tätä maksusääntöä kuitenkaan ihan kirjaimellisesti noudatettaisi. Mutta jos noudatetaan, niin kyllä sitten on omalla kohdallani melkoinen kuolinisku edes satunnaiselle ei-luomukirjaamiselle. Eihän tässä harrastuksessa enää kovin aktiivinen ole tullut oltua, mutta on se kiva ollut sentään muutaman kerran vuodessa vielä pankkikeikallakin käydä, kun on sopivasti sattunut jonkin reissun yhteydessä avoinna oleva OP:n konttori kohdalle. :roll:
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by airis »

Minullekin tuli tänään tuo sama Osuuspankin kirje. Tosin en ole tuota tiliä edes käyttänyt. Luultavasti muut pankit alkavat periä samanlaisia maksuja. :(
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 968
Joined: Tue Nov 18, 2008 9:42 pm

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by keräilijä37 »

airis wrote: Mon Jun 17, 2019 11:01 pm Minullekin tuli tänään tuo sama Osuuspankin kirje. Tosin en ole tuota tiliä edes käyttänyt. Luultavasti muut pankit alkavat periä samanlaisia maksuja. :(
Kyllä Nordea on jo jonkin aikaa ottanut kympin, kun nostaa käteistä rekisterissä olevan yhteisön tililtä (oy, ky, ry) :cry:
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by leevi60 »

Image

...vaan mietin tuota sanamuotoa tuossa saamassani viestissä;
...erityistoiveet..., eli jo nostaa vaikka tonnin tililtä,
eikä pyydä erityistoiveena esim. juurikin vitosia,
meneeköhän siitä silloin tuota 48 €:n palkkiomaksua?
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by STP »

Näin minä ymmärtäisin, ottaa vastaan sitä mitä kassa sattuu tarjoamaan, niin ei mene ylimääräisiä maksuja.

Olisi aika paksua, että nostat 10k€ auton ostoon ulkomailta omalta tililtäsi, niin menee ~400€ nostopalkkioihin...
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by leevi60 »

No tänään kysyin kesätytöltä asiaa ja hän varmisti asiaa takahuoneen pääkassalta,
että näin idea periaatteessa on; nostat 300 € ja saat mitä annetaan, ei palkkiota.
Nostat 15 € ja pyydät vitosina, saat 3 €... :D
nyt Virroillakin on muuten Nosto automaatti Ässässä, lehdestä luin, että ollut jo
2 viikkoa, enkä ole huomannut... :oops:
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6120
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by avij »

Löytyi Facebookista:
*PANKKIKORTTI*

Minulle tuli uusi pankkikortti. Tai siis kirje, jossa ilmoitettiin, että minulle on tullut uusi pankkikortti ja että se on noudettavissa Osuuspankin Utsjoen konttorista.

Koska tiedän, ettei Suomen pohjoisin Osuuspankki ole ihan aina auki, kävin jo viime viikolla tarkistamassa, milloin se on.
Oven vieressä oli metallikyltti, jossa luki:
"Palvelemme:
ajanvarauksella ti-pe
Kassapalvelut avoinna:
ma 10:00-12:00 ja 13:00-16:00"

Maanantaina en päässyt käymään, sillä olin, kuten suuri osa työssäkäyvistä ihmisistä, töissä maanantaina klo 09-17.

*MIKSI OVET EI AUKENE MEILLE*

Joten kun töiltäni kerkesin, eli tänään, torstaina, soitin Utsjoen Osuuspankkiin varatakseni ajan. Tai siis soitin siihen numeroon, jonka löysin, kun etsin Utsjoen Osuuspankin numeroa eli Osuuspankin koko maan kattavaan puhelinpalveluun.

-Ahlakorven Aleksi Utsjoelta terve, minulle on tullut pankkikortti Utsjoen konttoriin ja haluaisin varata ajan, jotta voin hakea sen. En päässyt maanantaina käymään ja muina päivinä näyttäisi olevan konttorin ovet kiinni.
-Hetkinen, minäpä tarkistan miten siellä on vapaita aikoja.

Virkailija tarkisti ja minä kuuntelin unettavaa pastellijatsia.

-Noniin, nyt näyttäisi siltä, että seuraavat vapaat ajat ovat vasta tuolla joulukuun puolella.
-Mitä?
-Niin, tuolla joulukuussa on vasta vapaita aikoja. Eli nyt sinun täytyy valitettavasti tehdä niin, että menet sinne pankkiin ja jonotat sinne kassalle ja sitä kautta sitten hoidat tämän asian.
-Niin mutta kun ne ei päästä minua pankkiin. Siellä on ovet kiinni. Ja siis ne ei päästä ketään muutakaan sinne. (Ajattelin, että on fiksua tarkentaa, ettei asiakaspalvelija luule minun olevan kunnan ainoa ihminen, jolta ovet on suljettu.)
-Aijaa. No minäpä vielä tarkistan, olisiko niitä vapaita aikoja, jos voit vielä hetken odottaa.

Kuuntelin taas tainnuttavaa taustamusiikkia, joka on oikealle musiikille sama kuin haaksirikon jälkeen puolikuolleena kelluminen kilpauinnille.

-Joo, tosiaan nyt näyttäisi siltä, että siellä on kaikki ajat varattu tuonne joulukuulle saakka.
-Niin, minä sitä korttia itseasiassa tarvitsen varmaan jo alle puolen vuoden sisään eli jo ensi viikolla. Siinä tuskin yli viittä minuuttia menee, kun minä sen sieltä haen.
-Joo. Minä katsoin tästä, että se Utsjoen konttorihan on auki nyt torstaina kahdestatoista neljään. Pääsisitkö sinä tänään hakemaan sen kortin sieltä?
-Enköhän pääse. Ovessa tosin luki, että on vain maanantaisin auki, joten oletko varma, että se on auki tänään ja minä pääsen korttini hakemaan?
-Niin täällä lukee, että se on auki torstaisin kahdestatoista neljään.
-Hienoa, kiitos paljon!

Puhelu kesti 13 minuuttia.

*EI OO, EI TUU*

Menin klo 15:05 Utsjoen Osuuspankin ovelle, kiskaisin kahvasta ja totesin oven olevan lukossa.
Viereisessä metallikyltissä luki edelleen
"Kassapalvelut avoinna:
ma 10:00-12:00 ja 13:00-16:00"

Eipä auttanut muuta kuin soittaa taas Osuuspankin asiakaspalveluun ja selittää seuraavalle asiakaspalvelijalle kaikki aiempi ja jatkaa:

-Olen nyt tässä Utsjoen Osuuspankin oven takana ja tämä on lukossa. Tuolla sisällä on valot ja ledi-telkkarissa pyörii OP:n mainokset. Aika hiljaiselta vaikuttaa, mutta kai siellä ainakin virkailija on sisällä. Asiakkaita ei näy olevan.
-Joo, no minäpä katson onko siellä niitä vapaita aikoja.
-Ei tarvitse, edellisen puhelun aikana asia tarkistettiin jo kahdesti.

Asikaspalvelija oli hiljaa hyvän aikaa, kunnes jatkoi:
-Näyttää siltä, että siellä tosiaan on seuraava vapaa aika vasta joulukuussa.
-Niin. Eikä tämä pankki tosiaan ole tällä hetkellä auki, toisin kuin edellinen asiakaspalvelija luuli.
-Joo ei se. Maanantainahan se sitten on.
-Niin. No. Voitko sinä vaikka soittaa Utsjoen Osuuspankkiin ja kysyä, sopiiko, että antavat kortin minulle nyt tänään? Jos eivät voi ovea avata, niin livauttavat vaikka ikkunasta sen?
-Meillä ei ole numeroa sinne.
-Mitä?
-Meillä ei ole Utsjoen Osuuspankin numeroa.
-Osuuspankilla ei ole Osuuspankin numeroa?
-Kyllä.
-Eli onko nyt ihan oikeasti niin, että kenelläkään tässä maassa ei ole puhelinnumeroa Utsjoen Osuuspankkiin?
-Kyllä.
-Ahaa. Tämä on aika järjettömän kuuloista. Ei ole siis minkäänlaista mahdollisuutta saada yhteyttä Utsjoen Osuuspankkiin?
-...
-...
-Minä löysin täältä virkalijan yhteystiedot ja voin jättää hänelle soittopyynnön, jos haluat? Muuten se sitten olisi tuo maanantai.
-No jätä pois. Onko se kuitenkin varmaa, että se on maanantaina auki?
-Kyllä se on.

Puhelu kesti 7 minuuttia.

*CALL ME, CALL ME ANYTIME*

25 minuuttia myöhemmin sain puhelun Utsjoen Osuuspankin konttorista ja sovin, että käyn perjantaiaamuna yhdeksältä hakemassa korttini.
Sain myös tietää, että Osuuspankin järjestelmä näyttää kaikki asiakaspalveluajat jouluun saakka varatuiksi siksi, että virkailija on jäämässä huomisen jälkeen lomalle.

Puhelu kesti 2 minuuttia.

*ONGELMIA AVARUUDESSA? SOITA HOUSTONIIN*

Mikään yllä mainituista ongelmista ei ole asiakaspalvelijoiden tai virkailijan syytä, mutta onhan tuo aivan järjettömällä tavalla hoidettu kokonaisuus.
Jos olisin joka maanantai sellaisessa työssä, etten olisi paikkakunnalla noiden kahden ja kolmen tunnin aukiolojen aikaan, en pääsisi koskaan pankkiin.

Tänään seisoin alle viiden metrin päässä virkailijasta ja pankkikortistani (Utsjoen konttori on kooltaan pieni), mutta seinän väärällä puolella ja vailla mitään mahdollisuutta saada yhteyttä virkailijaan.

Asioitani hoiti ensin jossain tuhannen kilometrin päässä ihminen, joka ehdotti että menisin pankkiin jonottamaan, tietämättä etten pysty kävelemään seinien läpi ja jolla lisäsi oli täysin väärää tietoa pankin aukioloajoista.
Onneksi minulla ei ole pitkä matka pankkiin. Täällä päässä Suomea välimatkat ovat monesti pitkiä ja saattaisihan tuo hieman harmittaa ajella tunti suuntaansa vain todetakseen, ettei Osuuspankki tiennyt Osuuspankin olevan kiinni.

Seuraavaksi asioitani jossain tuhannen kilometrin päässäi hoiti ihminen, joka seitsemän minuutin selvittämisen jälkeen hoksasi ehdottaa soittopyynnön jättämistä, mutta sitä ennen joutui vastaamaan myöntävästi kysymykseen "Onko totta ettei Osuuspankilla ole Osuuspankin numeroa?"

*VILLI LÄNSI, RONALD JA NANCY*

Vaikka jotkut vatipäisyyteen taipuvat toimittajat ovat joskus vihjailleet Utsjoen olevan kuin villi länsi, niin ei tämä ainakaan perinteisehkölle pankkiryöstäjälle olisi kovin otollista maaperää:

-Minulla on tynnyrillinen dynamiittia pankin ovella ja se räjähtää viiden minuutin päästä, mikäli joku ei avaa ovea ja tyhjennä kassaholvia!
-Valitettavasti meillä ei ole puhelinnumeroa omaan konttoriimme. Haluatteko jättää soittopyynnön?
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by Aatos99 »

Sain tänään Vaasan Op:sta :note-500: , eli sieltä kannattaa käydä hakemassa, jos liikkuu täälläpäin.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by Peki65 »

Sain paikallisessa POP pankin konttorissa taannoin huonoa kohtelua harrastustani väitettiin rahanpesuksi.
Otin siitä nokkiini ja maksoin alla kuvissa olevilla rahoilla asuntolainani ko. pankille

Image

Image

Image

Ensimmäisessä kuvassa kolikot siististi lajeittain, seuraavaksi niistä tuli "sohvaperunoita"
ja sekoitettuna pienempinä määrinä sankoihin, jotta jaksettiin kantaa pankkiin.
Setelitkin on kuvassa siististi nipuissa, vaan ei ollut enää pankkiin vietäessä, vaan sekaisin repun pohjalla.

Onneksi nyt ei tarvitse maksaa enää lainaa, eikä tarvitse miettiä mikä neliö asunnossa on vielä pankin.
Olivat pankissa laskeneet kolikoita lähes 3 tuntia koneella.
Pankki veloitti kolikoiden laskemisesta 74, 40 euroa tunnilta.
Onneksi tulivat hieman vastaan ja veliottivat vain yhdeltä tunnilta.
Olen kuulemma ollut hyvä pitkäaikainen asiakas.
Tosin pian entinen sellainen, onneksi Suomessa on vielä palveleviakin pankkeja, joissa ei harrastuksemme ole rahanpesua.

Arvauksia paljonko sohvallani oli rahaa
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by leevi60 »

Image

Kiloina vai euroina arvaus?
Mutta sanotaan että rapee kymppitonni... 12 000 ja siis euroina!
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by Peki65 »

molempia voi arvailla
30 000 ylikuumentui
23 500 polttaa
21 500 lämpenee
18 000 lämpenee
14 000 lämpenee
12 000

200kg polttaa
140kg lämpenee
128 kg lämpenee
100 kg
70 kg viilenee
Last edited by Peki65 on Sun Aug 04, 2019 11:43 am, edited 7 times in total.
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1932
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by höpsismöppiäinen »

Pistetääs arvaten: 14 000 euroo ja painoks tasan :note-100: kiloa :roll:
I reject your reality and substitute my own.
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1404
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by Luumi »

Vittuilu on taitolaji ja Pekiltä näemmä onnistuu. Ei tuo setti silti ihan sataa kiloa ole painanut, heitetään Stetsonin menetelmällä että 70 kiloa ja 18000 euroa.
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by hetaleena »

21500€ ja 128 kg?
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”