Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Prynde
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Prynde »

Nummelan Sampo ilmoitti sitten maanantaina minulle jotta rahanvaihto tai kuten he sitä nimittivät, setelien tilaus pankin omille asiakkaille on 6,75e/kerta, sanoi ihan hinnastosta katsoneensa... jaksoi sitten mainita joka väliin etteivät he periaatteessa/normaalisti vaihda rahaa. Sanoipa myös että minä vaihdan heillä liian usein (kahdesti vaihtanut, 28.12.2004 hain 79kpl vitosia ja 6.5.2005 31kpl kymppejä + 4kpl kakskybäsiä)... tiedä sitten vaihtaisivatko pienempiä summia, 290e vitosiksi oli ainakin tässä tapauksessa liikaa kun siinä on yli 50 seteliä mutta vaihtoi tämän kerran ilmaiseksi. Muistaakseni mainitsi kyllä että satunnaisesti voisivat vaihtaa mutten nyt sitten jaksanut alkaa tapella tuon suhteen...

*tuumii pankin vaihtoa...*
soilian
Euro-Master
Euro-Master

Post by soilian »

Prynde wrote:Sanoipa myös että minä vaihdan heillä liian usein (kahdesti vaihtanut, 28.12.2004 hain 79kpl vitosia ja 6.5.2005 31kpl kymppejä + 4kpl kakskybäsiä)

8O 8O 8O Onko kaksi kertaa liian usein? 8O Ei muuta kuin vaihtoon tuollaiset pankit...

Itse en ole juuri ollenkaan käynyt pankeissa vaihtamassa seteleitä; pari kertaa ihan pieniä summia. Viimeisin oli EBTM05:sta varten, kun vaihdoin satasen vitosiksi. Hartolan Osuuspankissa ei kyselty mitään, ei lappujen täyttämistä, ei tilin kautta kierrättämistä; varmisti vain, että kaikkiko vitosiksi.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Ville S. »

Prynde wrote:Nummelan Sampo ilmoitti sitten maanantaina minulle jotta rahanvaihto tai kuten he sitä nimittivät, setelien tilaus pankin omille asiakkaille on 6,75e/kerta, sanoi ihan hinnastosta katsoneensa

Pyydä ihmeessä se hinnasto paperilla. Ei niillä ole sitä kuitenkaan ja jos ehdottaa, että sun pitäis hakea se netistä, niin sano, että sulla ei ole mahdollisuutta etkä osais käyttää vaikka oliskin. Sampo ei osannut antaa mulle mitään paperilla ja menen sinne kun on huono päivä. Sitten väännetään vaikka ihan pankinjohtajan kanssa ja jos ei muu auta, niin avataan tili ja kierrätetään sitä kautta :twisted:

Mutta joka tapauksessa pidä tuo Sammon tili. Talleta rahat tilille ja nosta ne sieltä muunlaisina seteleinä. Siitähän saavat kierrättää paperia ja liikevaihto kasvaa ja aikaa kuluu.
No signature?
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Meillä pelittää jotenkin näin,eli eilisen pari keikkaa :roll:
Sampo Inkeroinen,jonottamatta kassalle jossa tuttu tyttö jo hymyilee.Ladon 760 egeä pöytään ja hän kassaholviin vitosia hakeen (siis ei edes kysynyt mitähän sais olla)Koneella laskien nipun hän ojentaa sen minulle ja toteaa et kattoin vähän ryppysempiä :wink:
Iltapäivällä joen yli Anjalaan ja osuuspankkiin.Sielläkin nuori kassaneitonen toteaa hymyillen et laitetaanko samaa laatua,joten siihen et joo ja kuluneita (ed.kerralla uusia :cry: )Mulla taitaakin nyt olla niitä käytettyjä.
Eipähän tämä voisi paremmin toimia,ei puhetta maksuista eikä happamista naamareista,ei,pois se meistä :D
Prynde
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Prynde »

Oletettavasti se naikkonen vaan arvioi että aina kun käyn siellä niin vaihdan vaik muuten olen vain joko tallettanut tai nostanut, yleensä se nainen ei ole kassalla. Ei mulle viime viikolla ainakaa sanottu mitään kun nostin rahaa tililtä ja pyysin vitosina :P
Klazu on the road

Post by Klazu on the road »

Setelikoodeja on kertynyt jo viisi kaksipuolista A5:sta tayteen. Syotan kaikki vasta kotona, koska haluan hioa kommentit huipputarkoiksi ja tarkistaas kaikki postinumerot. Se on tarkkaa puuhaa. Pari eksoottista kommenttiakin paasee syottamaan... :wink:

Tanaan vaihdoin viitosia 100m Vatikaanin museosta sijaitsevassa pankissa ja perhana millaisia antoivat! Noin 12 seteliin joutuu kirjoittamaan kunnoksi "almost destroyed" ja niiden kanssa saa tosiaankin varoa, etteivat hajoa kasiin. Hieman jo pelottaa noin huonokuntoiset setelit. Hauskaa oli, etta pankkineiti otti nipusta pois huonokuntoisena YHDEN setelin ja kaikki muut jatti. :roll:

Huomenna jatketaan Colosseumin seudun kautta. Pankkeja ei juuri tarvitse metsastaa, silla niita on joka kulmalla. Pienessakin kaupungissa saattaa olla yli kymmenen pankkia. Maara huimaakin Suomen pankkien lakkauttamiseen tottunutta. Ai jai jai, mita mannaa nama seudut olisivatkaan ebtaajalle... 8)
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master

Post by Sport-Mass »

Prynde wrote:Nummelan Sampo ilmoitti sitten maanantaina minulle jotta rahanvaihto tai kuten he sitä nimittivät, setelien tilaus pankin omille asiakkaille on 6,75e/kerta, sanoi ihan hinnastosta katsoneensa...
Mikkelin Samposta veloittivat rahanvaihdosta kyseisen hinnan ja viimeksi myös Lappeenrannan Samposta meinasivat periä 6,75 € rahanvaihdosta. Ilmeisesti käytäntö on valtakunnallinen, mutta sitä noudatetaan harvakseltaan (ainakin vielä). Vaarana on, että käytäntö leviää aikaa myöten kaikkiin konttoreihin. Tällä hetkellä se tuntuu olevan vielä kohdalle sattuvan kassahenkilön yliaktiivisuuden varassa...
bura
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by bura »

emppu 112 wrote:Meillä pelittää jotenkin näin,eli eilisen pari keikkaa :roll:
Sampo Inkeroinen,jonottamatta kassalle jossa tuttu tyttö jo hymyilee.Ladon 760 egeä pöytään ja hän kassaholviin vitosia hakeen (siis ei edes kysynyt mitähän sais olla)Koneella laskien nipun hän ojentaa sen minulle ja toteaa et kattoin vähän ryppysempiä :wink:
Iltapäivällä joen yli Anjalaan ja osuuspankkiin.Sielläkin nuori kassaneitonen toteaa hymyillen et laitetaanko samaa laatua,joten siihen et joo ja kuluneita (ed.kerralla uusia :cry: )Mulla taitaakin nyt olla niitä käytettyjä.
Eipähän tämä voisi paremmin toimia,ei puhetta maksuista eikä happamista naamareista,ei,pois se meistä :D
Noh, sä oletkin sellainen charmantti hurmuri ja vielä kun vähän silmää isket kassatytöille niin eihän ne mistään maksuista rupea puhumaan kun ei muuten näe sua uudestaan :lol: :lol:
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

bura wrote: Noh, sä oletkin sellainen charmantti hurmuri ja vielä kun vähän silmää isket kassatytöille niin eihän ne mistään maksuista rupea puhumaan kun ei muuten näe sua uudestaan :lol: :lol:
:oops: :oops: :oops: 8O 8O 8O Tarttiskohan investoida peiliin,ja toi muutama vuosi takaperin iskenyt toispuolinen kasvohalvaus jätti poskeen nykimisliikkeen.Ovat likat tulkinneet positiivisesti väärin :roll: Ei tota kommenttia voi muuten tulkita :wink:
Säälistä taitavat kuitenkin palvella kun katsovat,että papparainen on viimeisillä voimillaan kyennyt pankkiin niin palvellaan vielä tämä kerta :wink:
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Petri6 »

Eikai kukaan muuten ollut tänään (25.8) Mynämäellä etsimässä Nordean konttoria?
JackTheRipper
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by JackTheRipper »

Petri6 wrote:Eikai kukaan muuten ollut tänään (25.8) Mynämäellä etsimässä Nordean konttoria?
Täällävoi kysellä kuka ja missä :wink:
Catch me if you can.
http://www.hattrick.org
Atomi-Antti
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Atomi-Antti »

Kävin pari viikkoa sitten vaihtamassa seteleitä Jyväskylän Nordean Kauppakadun konttorissa. Pankkitäti sanoi vaihdosta menevän 1,50 euroa palvelumaksua, mutta olkoon nyt tämän kerran.

Viisaana miehenä tein seuraavan Nordea keikan Seppälän konttoriin. Eikös ollut luukulla se sama täti 8O . Ei auttanut kuin maksaa. :(

Jatkossa tyydyn osuuspankkeihin. Eilen Kuokkalan osuuspankissa oli tosi kiva täti, eikä maksusta puhettakaan. :D
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master

Post by JiiPee72 »

Atomi-Antti wrote:Kävin pari viikkoa sitten vaihtamassa seteleitä Jyväskylän Nordean Kauppakadun konttorissa. Pankkitäti sanoi vaihdosta menevän 1,50 euroa palvelumaksua, mutta olkoon nyt tämän kerran.

Viisaana miehenä tein seuraavan Nordea keikan Seppälän konttoriin. Eikös ollut luukulla se sama täti 8O . Ei auttanut kuin maksaa. :(
Meikäläiselle kävi aivan samoin tuossa keväällä, sama täti kummassakin konttorissa sattui palvelemaan, enkä kummallakaan kertaa sit vaihtanut. Sen jälkeen alkoivat Laukaan Nordeassa kanssa perimään tuota 1,5 euron palvelumaksua, siellä olen kuitenkin pari kolme kertaa pahimpaan setelin puutteeseen vaihtanut ja maksanut tuon maksun.
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Meinasin tänään mennä nostamaan rahaa Leppävaaran Sammosta (02600 Espoo), mutta heillä oli kuulemma tietoliikenneyhteydet poikki ja ei voi kassapalveluja suorittaa. Naurahdin siinä sitten että "täytyypä käyttää sitten kilpailevaa pankkia" (eli Nordea joka on naapurissa). Ei kyllä ollut rahaa Nordean tilillä joten jäi setelit saamatta.

Muutenkin vähän ihme palvelua välillä ollut tuolla Sammon uudessa konttorissa, saa odottaa vaikka kuinka kauan ennenkuin vaivaudutaan ottamaan tiskille vaikka ei olisi jonoa, en tiedä johtuuko iästäni vai mistä. Viimeksi istuin ja odotin n. 20 min ennenkuin kukaan tuli tiskille. Hirveän hiljainen konttori, ihme kyllä. Tuntuvat enemmän keskittyvän vakuutus- yms asioihin. Sammossa on kyllä hyviä ne talletusautomaatit, kun saa turhat kolikot laitettua tilille, ja setelitkin.
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by arto »

Prynde wrote:Nummelan Sampo ilmoitti sitten maanantaina minulle jotta rahanvaihto tai kuten he sitä nimittivät, setelien tilaus pankin omille asiakkaille on 6,75e/kerta, sanoi ihan hinnastosta katsoneensa

Hinnastosta löytyy kyllä tuollainen hinta, mutta se peritään kolikkorahan vaihdosta... http://domino.sampo.fi/external/sbd/tuo ... nnasto.pdf
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”