On kuulemma rahan vaihdot yleistyneet niin täytyy olla tarkkana.

Mulla kävi samalla tavoin. Kerroin myös harrastuksen idean. Seuraavalla kerralla ko pankissa ilmoittivat että seteleiden vaihdosta menee nykyään vaihtomaksu._marianne_ wrote:Jouduin tänään ristikuulusteluun Mikonkadun Osuuspankissa. Ilmeisesti 100 kappaleen nippu käyttämättömiä vitosia ja minkkiturkki ei ole hyvä yhdistelmä pankkitädin mielestä![]()
Minulta kysyttiin mistä olen saanut setelit ja miksi haluan vaihtaa ne (= Itä-Pasilan OP:sta ja harrastustani varten). Vaihtaminen onnistui kun oli tili ja henkkarit, mutta todella nihkeästi siis.
Lain mukaan kaikki setelien vaihdot tulee tehdä tilin kautta. Olen siten aika hämmästynyt ainakin OP:n toiminnasta, sillä tämä oli ensimmäinen kerta kun niin tehtiin! Eli lakia kierretään selvästi.
Alkuhämmennyksen jälkeen täti halusi kuulla lisää, sillä hän ei selvästikään ymmärtänyt mistä oli kyse. Annoin jopa lopuksi EBT:n sivujen nettiosoitteen, jossa voi käydä tutustumassa, mitä täällä tapahtuu.
Minullakin on tyssännyt muutama pankki kerrottuani mistä on kyse.akiky wrote:
Mulla kävi samalla tavoin. Kerroin myös harrastuksen idean. Seuraavalla kerralla ko pankissa ilmoittivat että seteleiden vaihdosta menee nykyään vaihtomaksu.
_marianne_ wrote:Jouduin tänään ristikuulusteluun Mikonkadun Osuuspankissa. Ilmeisesti 100 kappaleen nippu käyttämättömiä vitosia ja minkkiturkki ei ole hyvä yhdistelmä pankkitädin mielestä![]()
Ai sullakin oli minkkiturkki? Olisit nyt edes jättänyt sen pois...akiky wrote:Mulla kävi samalla tavoin.
No onneksi tuosta pankkitoimihenkilön vastauksesta käy ilmi, että kyseinen päätös on voimassa ainoastaan Joensuun OsuuspankissaKlazu wrote: Jos tuollainen maksukäytöntä on ollut voimassa kaikkialla jo vuosia ja vasta nyt yksittäinen kassahenkilö ottaa asiakseen "valistaa" minua siitä, niin henkilökohtaista kettuiluahan tuo on.
Tämä pilkkeen silmäkulmassasi kyllä ymmärrän. Perhana, ei ole helppoa antaa sinulle ja Empulle vauhtia.Sport-Mass wrote:No onneksi tuosta pankkitoimihenkilön vastauksesta käy ilmi, että kyseinen päätös on voimassa ainoastaan Joensuun Osuuspankissa.
Olen minäkin toista sataa OP konttoria kiertänyt ja yhteensä vaihtoja on tehty satoja. Eikä mitään koskaan, paitsi nyt. Noh yhdessä pienemmässä konttorissa vanha nainen kerran maininnut.Sport-Mass wrote:Täällä päin ei missään Osuuspankissa ole vihjattu sanallakaan, että rahanvaihto olisi maksullista. Nordeoissa vaihto tuli maksulliseksi viime syksynä, mutta ei sitä ole vielä kertaakaan noudatettu käytännössä, ainakaan minun osaltani
No tuskinpa nyt sentään. Harvemmin siihen setelinvaihtoon (jos siis jonotusaikaa ei lasketa) ainakaan yli viittä minuuttia menee. Ja päivittäisten EBT:n takia tehtävien rahanvaihtojen määrä lienee kuitenkin koko maassa korkeintaan muutamia kymmeniä. Eli ebtaajien suora työllistävä vaikutus on sittenkin varsin minimaalinen.Klazu wrote:Kyllä meistä niin moni käy vuorokaudessa eri puolilla Suomea pankeissa seteleitä hakemassa, että parin henkilön laskennallinen työaika hupenee täysin siihen.