Kun kaikki menee päin arsea...

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Yippo »

Bird wrote:
Yippo wrote:Nuo S-Pankin systeemit on kyllä ärsyttäävän hitaita. Kortilla tehdyt ostot kirjautuvat parin päivän viiveellä ja sinä aikana ehtii helposti nostaa rahat tililtä tai ostella lisää. Tarkkana pitää olla tilin saldon kanssa.
Jäähän ne sinne katevarauksiin kuitenkin, vaikkei raha heti tililtä lähdekään. Eli ei S-pankista pysty nostamaan jo käytettyjä rahoja ulos, vaikka ne vielä tilillä näennäisesti ovatkin. Näin siis ainakin mulla, joskin en koskaan maksa S-pankin kortilla muualla kuin S-ryhmän toimipaikoissa.

Se on sitten kokonaan toinen asia, että kortilla voi toki ylittää tilinsä, mutta niinhän se onnistuu muillakin pankeilla.
Tulee vähän viiveellä kun harvoin tulee foorumilla nykyään käytyä, mutta S-tilin voi ylittää helposti esim näin: Tilillä on 50€, teen ässän toimipisteessä 50€ oston jonka maksat debitillä sirulta. Siitä ei jää mitään jälkeä/varausta tilille. Voit heti samana päivänä ja vielä seuraavanakin nostaa tomaatilta 50€ ja 2 päivää myöhemmin tilisi on 50€ pakkasella.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by emppu »

Jelppikääs nyt papparaista taas kerran 8O Onko mun koneessa jokin häikkä vai onko mahdolista et EBT:ssä ois jotain pikkufibaa? Jos laitan tohon sivun vasempaan laitaan, laatikkoon jonkin haun ja painan + merkkiä, menee kone täysin tilttiin, ei aukee vaikka sammuttaisin sivuston. Kone vaan lataa ja lataa ja lataa. Google cromen kautta ei pääse sivustolle pitkään aikaan. On mentävä sitte vaikka firefoxin kautta, niin sitte taas pelittää. Yks tietty on toi google crome, jos siinä ois jotain vaikka päivittämisen tarvetta :roll:
Pankkiin hilpasen ja ois suotavaa et toimis puolen tunnin päästä :wink:
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by brewerhki »

Tää päivä ei mennyt mulla ihan putkeen.

Lupasin kaverille lainaksi kakkosautoani, mutta sepäs ei korjaantunutkaan ajoissa, eikä kaveri uskaltanut ottaa riskiä, että ystävämme poliisi veisi kilvet. Noh, lupasin sit heittää kaverit Helsingistä Mikkeliin, ku saivat kerta kyydin sieltä ylihuomenna takaisin. No hieman lähdön jälkeen tuli tieto, että paluukyyti kusi, koska kuski ei jaksa ajaa joulupäivänä, koska on pukkina aattona (vähän tekosyyltä kuulostaa... tunnen kyllä broidini, puhuu ja lupaa paljon, mutta mitään ei tee).

Ajeltiin siinä sitten jonkin aikaa ja tarkoitus oli mennä ostaa aamupalaa Lahden ABC:ltä. Liitymän lähestyessä hidastin vauhtia, kunnes rengas posahti. Sen verran tossa oli tuuria, että juuri ja juuri päästiin rampille johtavalle kaistalle, ettei ihan keskelle motaria jääty. Rengas oli ihan riekaleina ja savu vaan nousi. Lahden rajalle oli matkaa 2 metriä. Onneksi olen autoliiton jäsen ja sain renkaan vaihdon ilmaiseksi. Vararengashan on tietysti kesämallinen, mutta onneksi takana eli vetävät ja ohjaavat pyörät on vielä nastoilla. Eikä tuo renkaanvaihtokaan ihan ongelmitta sujunut. Yksi pultti ei meinannu aueta käsivoimin millään. Ja sit ku uutta rengasta laitettiin alle, niin todettiin, ettei tunkki nosta autoa tarpeeksi ylös. No, onneksi mulla oli jykevän tunkin lisäksi myös tukijalat ostettuna, joten ei kun tunkki alas ja hinausjäbä haki parit lankut autostaan joilla sai sen verran korkeutta lisää, että sai renkaan alle. Ostos/hankintalistalle siis uuden talvirenkaan lisäksi parit lankun pätkät ja jatkovarsi rengasavaimeen. Halpaa kuin mikä tämä autoilu (ton kakkosauton korjaus muuten maksoi jo 1000e tähän mennessä, ainakin sai monta seteliä naputeltua ebt:hen)

Mieleistä aamupalaa en löytänyt, joten nälkä jäi, mutta katsottiin rengaspaineet (vararengas oli muuten lähimpänä oikeaa painetta). Sit todettiin, et jäähdytysneste on lopussa ja eikun vastapäiseen Biltemaan ostamaan lisää. Ja sit tietenkin laitettiin sitä vähän liikaa, jota yritettiin sit paperilla imeä pois ja jotenkin siinä onnistuttiinkin. Pari tuntia Lahdessa ja siinä rajan tuntumassa vierähti ja alkoi jo hämärtymään, mutta matka jatkui.

Jonkun matkan päässä sitten ohittelijat (meillä 3 tonnia painava auto ja yks kesänakki alla, niin köröteltiin sellasta 80km/h) alkoi vilkuttelee hulluna valoja. Niin, palaakos meillä takavalot? Nehän oli pimeänä viimeksi kuukausi sitten, syynä hapettuneet sulakkeet. No, onneksi autossa oli uusia sulakkeita, jotka laitettiin bussipysäkillä. Jospa uusilla sulakkeilla toimis kauemmin kuin kuukauden.

Pahimmat ongelmat loppui tähän. Viimeiseen mäkeen juututtiin Mikkelissä, mutta tavaraa noilla oli sen verran vähän, että ne jaksoi kantaa tien toiselta puolelta. Paluumatkalla keräilin lisää täpliä karttaan. Yksi jäi saamatta, ku oli kauppa mennyt kiinni kuudelta, eikä toista löytyny (ensi perjantaina käyn sitten hakee täplän tosta).

No, reissussa oli myös jotain hyvääkin. 6 uutta täplää kartassa, joista 3 sellaisia, jotka ensi viikonlopun reissulla olis pitänyt hakea, joten ei sit tarvitse niin usein pysähdellä lasten kanssa (niillä menis hermot). Ja 16 seteliä reissun varrelta (toki kollasin myös kavereiden rahat). Korjaus: uusia täpliä olikin 7, olin ehden setelin kirjannu väärään paikkaan, huomasin vasta reilu parin tunnin kuluttua,..

Noi pitäs sit saada vielä vaan Mikkelistä takas Helsinkiin, et jos joku on ajamassa tuota reittiä joulupäivänä ja tilaa olis kolmelle ihmisille, kahdelle kissalle ja yhdelle kissan kokoiselle koiralle (eli käytännössä varmaan neljä paikkaa tarvii, vähän autosta riippuen), niin yhteyttä allekirjoittaneeseen. Toki maksavat osuutensa polttoaineista ja varmaan vähän ylikin. Mulla ei oikein olis aikaa, eikä inspiraatiota lähteä tuonne. Tai jos kokenut kuski haluaa kerätä täpliä tuolta suunnalta, niin tosta sais auton reissuun.

Että tämmöinen päivä mulla, kyllä nyt kalja maistuu paremmalta kuin aikoihin :) Ja näköjään jouluaaton puolelle vierähti tätä kirjoittaessa eli hyvät joulut vaan kaikille, vaikken sitä oikeastaan vietäkään (pennuille muutamat pakolliset lahjat ja alennusmyynneistä loput, kasviskinkkukin on jopa marinoitumassa ja huomenna uuniin)...

PS. Saitkos Emppu koneen kuntoon jo? Konetta näkemättä ensimmäisenä tulee mieleen nettiselaimen päivitys ja virusskannaus
Last edited by brewerhki on Mon Dec 24, 2012 1:36 am, edited 1 time in total.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by brewerhki »

Ai niin. Aamukymmeneltä lähdin siis säätää sitä kakkosautoa, ennen puoltapäivää lähdettiin ja iltakymmenen jälkeen olis takas kotona...
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by emppu »

Muutama lappu systeemiin ja jo on selkä ja käsi jumissa :evil: No kai noista jumpalla selviää, mut se et tavoite karkaa koko ajan kauemmaksi. Tossa millin hujakoilla laitoin tavoitteeksi hitration alle 30, hieman oli silloin päälle. No nyt oon sitte tilanteessa et se on 30.2 :cry: JuristiM lupas huolehtia et apua on saatavilla ja porukalla se painetaan alle tuon. Mitäs tehtäis???? Hirveet haasteet käyntiin ja mie en saa osallistua :mrgreen: Vai oisko jollain parempia ehdotelmia. :wink:
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Yippo »

Se voi kyllä olla ettei tossa haasteet edes kovasti auta ja ainakaan se että ite kirjaa simona seteleitä, koska mullakin lähti loppuvuodesta hitratio nousuun vaikka kirjasin keskimääräistä enempi setelitä. Arvatenkin se on tuo setelien uudistaminen jo jossain määrin käynnissä ja vanhojen setelien vielä käyttämättömiä nippuja lykätään urakalla kiertoon. Itellä vaan on nyt paha ongelma kun on ihan PA ettei oo mitään mitä kirjata. Lainaakaan ei saa enempää pankista, ainakaan omilla papereilla... 8)
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Sport-Mass »

emppu wrote:Muutama lappu systeemiin ja jo on selkä ja käsi jumissa :evil: No kai noista jumpalla selviää, mut se et tavoite karkaa koko ajan kauemmaksi. Tossa millin hujakoilla laitoin tavoitteeksi hitration alle 30, hieman oli silloin päälle. No nyt oon sitte tilanteessa et se on 30.2 :cry: JuristiM lupas huolehtia et apua on saatavilla ja porukalla se painetaan alle tuon. Mitäs tehtäis???? Hirveet haasteet käyntiin ja mie en saa osallistua :mrgreen: Vai oisko jollain parempia ehdotelmia. :wink:
Tähän löytyy helppo ratkaisu. Lakkaat kirjaamasta seteleitä niin pitkäksi aikaa, että hitratiosi painuu alle kolmenkymmenen :wink: :P .
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by emppu »

Sport-Mass wrote:
emppu wrote:Muutama lappu systeemiin ja jo on selkä ja käsi jumissa :evil: No kai noista jumpalla selviää, mut se et tavoite karkaa koko ajan kauemmaksi. Tossa millin hujakoilla laitoin tavoitteeksi hitration alle 30, hieman oli silloin päälle. No nyt oon sitte tilanteessa et se on 30.2 :cry: JuristiM lupas huolehtia et apua on saatavilla ja porukalla se painetaan alle tuon. Mitäs tehtäis???? Hirveet haasteet käyntiin ja mie en saa osallistua :mrgreen: Vai oisko jollain parempia ehdotelmia. :wink:
Tähän löytyy helppo ratkaisu. Lakkaat kirjaamasta seteleitä niin pitkäksi aikaa, että hitratiosi painuu alle kolmenkymmenen :wink: :P .
Joku asian puolustajakin sentään :D näillä kannustuksilla on helppo ottaa breikki, vaikka pidempikin :mrgreen: Menköön kirjaus- ja osumaputket ja lupaukset pitää Suomen lippu kärkikymmenikössä. Ei pankkeja eikä päivittäisiä venkoiluja lappujen suhteen :mrgreen:
Luulin kyllä et oisit apuasi tarjonnu tohon kropan ongelmaan, mut kai tuo tuosta kun ei enää tuu ykstoikkoista rasitusta.
Asiasta vapautuneena, vienkin lappusia pankkiin. :mrgreen: Siis talletan ne. 8O

EDIT: Vein sitte neljä vitosnippua s-pankkiin, hyvin onnistui.. . .. . .. . mutta mikä lempo tuolla hilseen alla oikein jäynää 8O kävelin ajattelematta kadun yli ja pumppasin summan :note-20: :n seteleinä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: taitaa olla enempi tottumus tää homma. No kai noi nyt vielä kirjaan kun ovat tossa vieressä. Sen jälkeen kyllä kuskaan koko vaihtokassan oikeeseen pankkiin. <----- piste

EDIT 2: No osuuspankin tiskillä todettiin et ois kirjaamattomia kymppejä et nekö laitetaan 8O No voiko koulutetuille tytöille sanoa ei, ei missään tapauksessa :D Eli näitä nyt sitte tulee vielä illan mittaan. Ja se korkokin on säästötilillä tasan 0% Et maatkoon mun laput vaikka tossa pöytälaatikossa, tai kiertäköön maailmaa :mrgreen:
Last edited by emppu on Tue Feb 05, 2013 3:15 pm, edited 1 time in total.
oiva.j
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 167
Joined: Mon Mar 09, 2009 8:42 pm

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by oiva.j »

Hei Emppu.
Älä hyvä mies toteuta "uhkaustasi", sillä eihän meillä pikkunäpertelijöillä ole enää sen jälkeen
mitään, eikä ketään esikuvia. Sen verran oon ehtinyt tutustua Sportyyn, että hänen "ohjeensa"
Sinulle oli pikemminkin tarkoitettu (hänen mielestään) hyvänä vitsinä. :lol: :lol: :lol:
Minäkin pääsin pikkuhiljaa tähän hullutukseen kiinni joulu - tammikuussa ja aioin lähes vakavissani
tutustua tietokoneeni nappulaviidakkoon etsimällä sieltä "pausenappulan". Ei onnistu.
Kävin tänään "pikaisesti" kampaajalla.. 2 tuntia 45 min. Aikaa meni kaljupään tukan leikkaukseen ja
kampaukseen 12 min. Muu aika menikin sitten eilisten 5 €uroisten ripotteluun kaupungille.
Nyt miulla on taas vähän :note-20: seteleitä ja jopa pari :note-100: seteliä, joten tämä setelijahtini
ja sen saatteessa osumajahtini jatkuu ja unohdan toistaisexi sen "pausenappulan" etsinnän kokonaan..
pienkirjaajanakin.

Yhteisesti kaikille träckkereille. Ei anneta Empun heittäytyä uhkaamalleen kirjaustauolle, vaan
kannustetaan häntä, sekä toisiamme. Enemmän seteleitä tänne ja valokuvakansiot kiinni. :D :D
Jokainen meistä pystyy, jos haluaa ja mix ei haluais kirjata vaikka 5 - 20 seteliä enemmän
päiwässä, viikossa, tai ainakin kuukaudessa.

oiva.j
STP
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 430
Joined: Sat Jan 13, 2007 11:25 am
Location: Raahe, Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by STP »

Laskeskelin tuossa, että Empun pitäisi kerätä reilut parisataa passiivista osumaa ennenkuin hitratio menee alle kolmenkymmenen. Eihän Emppu nyt tuollaista taukoa voi kestää millään :wink: Ja jos tauko toteutuu, niin sittenhän homma menee ihan otsikon mukaan :|
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by emppu »

STP wrote:Laskeskelin tuossa, että Empun pitäisi kerätä reilut parisataa passiivista osumaa ennenkuin hitratio menee alle kolmenkymmenen. Eihän Emppu nyt tuollaista taukoa voi kestää millään :wink: Ja jos tauko toteutuu, niin sittenhän homma menee ihan otsikon mukaan :|
En minä mitään tai ketään uhkaile :evil: Ymmärsinhän minä sportyn viestin, väitän miestä jotenkin tuntevani :wink: Editoin omaa viestiäni muutaman kerran ja kyllä siitä pitäis ymmärtää mikä on jutun juoni :mrgreen:
Luumi tuli tänään hieman puskista haastamaan päiväkirjauksen paremmuudesta, no on mulla vielä jokerit käyttämättä :mrgreen:
Ai nii, mitä oiva sanoi tosta esikuvasta sun muusta, sellaista minusta ei saa tekemälläkään, lappuja kyllä kirjaan, jos siitä on kyse. :mrgreen:
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Sport-Mass »

emppu wrote:Luulin kyllä et oisit apuasi tarjonnu tohon kropan ongelmaan, mut kai tuo tuosta kun ei enää tuu ykstoikkoista rasitusta.
Kyllä siihen kropan ongelmaan apua tarjoan, jos joskus näille kulmille eksyt. Laitetaan ebtarin kyynärpääsi kuntoon, niin ei haittaa koodien naputtelua :).
oiva.j wrote: Sen verran oon ehtinyt tutustua Sportyyn, että hänen "ohjeensa"
Sinulle oli pikemminkin tarkoitettu (hänen mielestään) hyvänä vitsinä. :lol: :lol: :lol:
Emppu kyllä ymmärtää sarkasmin :) . Minä jos käyn ukkelille kettuilemaan, niin sehän innostuu vain kirjaamaan entistä enemmän seteleitä :lol: .
emppu wrote:Ai nii, mitä oiva sanoi tosta esikuvasta sun muusta, sellaista minusta ei saa tekemälläkään, lappuja kyllä kirjaan, jos siitä on kyse. :mrgreen:
Kyllähän sinä olet meille muille taapertajille isähahmo, jota voi esikuvaksikin sanoa ;). Saamme ainakin hyvän mallin siitä, mihin tämä harrastus voi äärimmillään johtaa :D .

Tärkeintähän on kuitenkin se, että jokainen kirjaa lappuja systeemiin omien kykyjensä ja varsinkin halujensa mukaisesti. Pääasia on, että harrastus säilyy mielekkäänä ja sitä harrastetaan pitkäjännitteisesti. Ei välitetä siitä, vaikka nyt on kuivempi kausi menossa osumien suhteen. Yksittäisten osumien arvo kasvaa sitä mukaa, mitä harvinaisempia ne alkavat olla. Se on tosiasia, että mitä enemmän saamme naputeltua koodeja systeemiin, sitä todennäköisemmin myös osumia tulee. Joten pysytään aktiivisina ja pyritään samalla auttamaan emppua saavuttamaan tavoitteensa :).
amii
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 94
Joined: Tue Nov 24, 2009 8:23 pm

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by amii »

Päivällä lähdin Kuusankosken Nordeaan(n.30km) vaihtamaan setkuja. Tulin sinne klo 13.04, tiskipalvelut oli suljettu klo13. :cry: Edellisen kerran asioidessa
palvelut sulkeutuivat klo14. No, päätin suunnata sitte Kouvolaan, siellähän palvelut toimii klo 16.30 asti. Vaan eipä ollutkaan niin. :evil: Kaikki pankit Danske Bank,
Etelä-Karjalan Sp ja Nordea olivat sulkeneet palvelutiskinsä klo 13. Osuuspankkiin ei ole asiaa, koska en omista tiliä siellä. Viimeinen vaihtoehto oli mennä
S-pankiin. Siellä oli seteleitä ainoastaan omaan tarpeeseen, eli ei onnistunu kuin tilille laitto. Ja se tapahtui tarkistamalla jokaikisen kakskymppisen aitous
erikseen. :roll: Sitten piti pumpata ne ulos viereisestä automaatista :mrgreen:
Että sellanen päivä tänään, ei muuta kun kirjaamaan :mrgreen:
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by avij »

amii wrote:Ja se tapahtui tarkistamalla jokaikisen kakskymppisen aitous erikseen.
Samaan törmäsin taannoin Salossa kun olin tallettamassa 20e-nippua. Kassaneiti veti ne kaikki setelit eestaas jonkin setelintunnistimen läpi. Kyllä mä katsoin pitkään että aikooko tuo ihan tosissaan syöttää nuo kaikki 100 lappua yksitellen tuohon masiinaan, mutta en sitten kuitenkaan sanonut mitään. Odottelin vain rauhassa kunnes kaikki tarkistukset oli tehty. Mikäs mulla siinä odotellessa, söpöä kassaneitiä silmäillessä :roll:
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by emppu »

emppu wrote: En minä mitään tai ketään uhkaile :evil: Ymmärsinhän minä sportyn viestin, väitän miestä jotenkin tuntevani :wink: Editoin omaa viestiäni muutaman kerran ja kyllä siitä pitäis ymmärtää mikä on jutun juoni :mrgreen:
Ettei kenellekään jääny vääriä aatoksia kirjoittelustani, niin tossa ois nyt näyttiä tän viikon kirjauksista. Reilu tuhat lappu arkipäivään tällä viikolla :wink: Lisää tulee kunhan saan noi luojan asettelemat lumihiutaleet mieleiseeni järjestykseen :mrgreen: (omakotiasujan onnenhetkiä)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”