Kun kaikki menee päin arsea...

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by brewerhki »

Menihän se raja rikki. Ehkä viime kuukausi ei niin arsesta ollutkaan
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by brewerhki »

Eikä menny, en vaan osaa käyttää tätä tablettia
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 590
Joined: Fri Jul 21, 2006 7:17 pm
Location: Vaasa, Finland
Contact:

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by vtt »

Ei tosiaan menny, pitää tasaisempaa päivävauhtia pitää yllä. Loppukiri tuli otettua liian myöhään.
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
User avatar
Tarmo
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 806
Joined: Fri Jan 21, 2011 10:22 am

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Tarmo »

X
Last edited by Tarmo on Thu Mar 06, 2014 9:35 am, edited 1 time in total.
"Olemme kosmisia kukkakaaleja ajan ja olevaisen virrassa..."
"Klip klop - hevonen on pop, kun lasagneen sitä laittaa" :grin:
Hullulla on halvat huvit 8O
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by emppu »

Tarmo wrote:
Elokuu jäikin päälle 800 seteliä alle 100.000:n. Silloin ennustettu heikoin tulos on nyt jytkyyntymässä. Tämän kuukauden syöttömäärä näyttäisi jäävään vain noin 90.000:een.
Sille toi näyttää, tiiä mikä Suomen ebtareita vaivaa :cry: Ei auta vaikka täällä kuinka hehkuttaa, kai kaikki vaan ovat väsyneet kirjaamiseen ja odottavat et uudet ebtarit hoitavat homman kotiin. Ei toimi niin vaan kokeneiden tarttis ryhdistäytyä. Itekin vaan oottelen et naapurit ois laittanu mun muikkuverkkoihin vitosnippuja, vaikka minigrip-pusseihin. Mut kaikesta huolimatta, tsemppiä kirjailuun ja osumia :wink:
Ja mikä tärkeintä, valokuvabingo vaan porskuttaa, päivästä päivään aina keulilla, ei sipulisopuli saanu asiaa hoidettua vaikka kättä päälle lyötiin Korpilammen miitissä jo aikoja sitten, no se on hänen näkemyksensä asioiden hoidosta :evil: Eli todettiin et noi kaikki humpuukijutut voitais laittaa oman stickynsä alle, ei taida olla taitoa, tai sitte vaan tahto puuttuu :cry:
Mut kirjaan jotakin niin kauan kun osumaputki säilyy, sitte kai jään itekin eläkkeelle ja kirjaan silloin tällöin, miten sitte puhtia riittää. Tuo putki on nyt reilut 1 700 päivänen ja tällä menolla katko on edessä lähiaikoina, et näillä mennään.
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Juristi M »

No mutta emppu & kaikki ebt-kaverit. Ei se peli ole lopullisesti menetetty. Välillä on vähän alamäkeä, mutta sitten voi taas tulla ylämäki. Pienkirjaajia on ihan siedettävän tasainen (vaikkakin vähän laskenut) määrä. Kuukausitulosta laskee se tosiasia, että suurkirjaajista on tällä hetkellä puutetta. Emppu, amii ja muutama muu pitävät lippua ylhäällä, mutta se ei riitä, kun jotkut suurkirjaajat ovat väsähtäneet (toivottavasti vaan tauolla??). Kyllä ne tilastot kääntyvät taas ylöspäin, jos saadaan muutama isomman marketin kassalla työskentelevä innostumaan asiasta.

Mulla tuli eilen täyteen 8 vuotta setelien kirjaajana. Eikä ainakaan mun intoni ole kadonnut mihinkään. En tosin ole suurkirjaaja, mutta kirjaan vähän tavallisia pienkirjaajia enemmän. Itse asiassa elokuu 2013 oli mun EBT-historian paras kuukausi: 1028 seteliä eli ensimmäisen kerran yli tuhannen setelin rajan kuukaudessa. Aion kyllä yrittää pitää intoa yllä. Enkä mä harmistu mistään viestiketjusta, vaikka aihe ei olisikaan suoraan ebtauksen ytimestä. Kaikki sellainen on viime kädessä hyväksi, mikä saa porukat käymään foorumilla. Foorumilla käynti puolestaan pitää innostusta setelien kirjaamiseen yllä. Jotta ei muuta kuin kirjoitelkaa ahkerasti foorumille, se saa muutkin keskustelemaan ja innostumaan.

Tulin Helsingin miitissä 14.9. tosi iloiseksi, kun tajusin, että miitti oli kokonaan nuoren polven järjestämä. Kiitos Saga02:lle ja Aatos99:lle tosi hienosta kokemuksesta. Se pitää uskoa yllä siihen, että tälläkin harrastuksella on tulevaisuutta.
Jessper
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 382
Joined: Sat Jan 20, 2007 4:11 pm
Location: Kotka, Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Jessper »

emppu wrote: Ja mikä tärkeintä, valokuvabingo vaan porskuttaa, päivästä päivään aina keulilla, ei sipulisopuli saanu asiaa hoidettua vaikka kättä päälle lyötiin Korpilammen miitissä jo aikoja sitten, no se on hänen näkemyksensä asioiden hoidosta :evil: Eli todettiin et noi kaikki humpuukijutut voitais laittaa oman stickynsä alle, ei taida olla taitoa, tai sitte vaan tahto puuttuu :cry:
Arvostan empun panosta valtavasti, kukapa ei? Toisaalta arvostan myös yhteisön monimuotoisuutta, olen itsekin pysynyt harrastajana osin juuri matkailuvalokuvabingon ansiosta. Todella ikävä kuulla, että jossain on tehty myyräntyötä ketjun hautaamiseksi.

Mitä aktiivisimpien kirjoittajien karkoittamisella voisi voittaa?
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Bird »

Jessper wrote:Toisaalta arvostan myös yhteisön monimuotoisuutta, olen itsekin pysynyt harrastajana osin juuri matkailuvalokuvabingon ansiosta. Todella ikävä kuulla, että jossain on tehty myyräntyötä ketjun hautaamiseksi.

Mitä aktiivisimpien kirjoittajien karkoittamisella voisi voittaa?
Sanopa se. Muutaman aktiivin mielissä tuntuu ilmeisesti edelleen elävän jonkinlainen ihmeellinen vastakkainasettelu seteleiden kirjaamisen ja Matkailuvalokuvabingon välillä. Ihan kuin johonkin ns. toissijaiseen EBT-juttuun käytetty aika ja energia olisi jollain tapaa poissa seteleiden kirjaamisesta. :roll:

Samalla logiikallahan voitaisiin vaikka ajaa kaikenlaisten EBT-miittienkin lopettamista. Ihan turhaa touhua, kun vieläpä kaikki maksavat viitosilla eli uutta kirjattavaa ei tule kellekään. Käyttäisivät senkin ajan hyödyllisemmin kukin omilla kotinurkillaan seteleitä kirjaten!

En tietysti voi puhua kuin omata puolestani, mutta en minä ole ainakaan koskaan edes miettinyt, että lähtisinkös tänään vaikkapa pankkikeikalle vai yrittäisinkö sen sijaan ratkaista valokuva-arvoituksen. Nämä asiat eivät nyt vaan mitenkään liity toisiinsa ja ole siten toisiaan poissulkevia.

Se on nimittäin ihan fiiliksestä kiinni. Joskus innostaa pankkikeikkailla, mutta usein on kiva ottaa setelihommien suhteen rauhallisemmin ja kirjailla vain ne suunnilleen normaalilla käytöllä + ehkä pienellä kikkailulla hankitut setelit. Ja sitten arvailla Matkailuvalokuvabingon kuvaa - tai ihan yhtä hyvin olla arvailematta.

Sen sijaan Matkailuvalokuvabingon luoma lisämielenkiinto foorumiin on ainakin omalla kohdallani ihan selvä asia. Tuskin täällä tulisi ilman kuva-arvoituksia käytyä edes päivittäin, koska keskustelu on kuitenkin melko vähäistä. Samalla kun tsekkaan kuvabingon tilanteen, niin ainakin itse luen myös yleensä lähes kaikki muut mahdolliset uudet viestit läpi. Joskus saatan jopa johonkin kommentoida jotakin. Ja kuten Juristi M yllä jo fiksusti totesikin, niin tuskin foorumilla pyöriminen ainakaan vähentää intoa seteleiden kirjaamiseen.

Lopuksi on hyvä muistuttaa siitä, että taannoinhan tällä alueella käsiteltiin aloitetta siitä, että Matkailuvalokuvabingo ja muu ns. vähemmän tärkeä jutustelu olisi sijoitettu omalle alafoorumilleen. Tässä linkki silloiseen äänestykseen. Demokratia kuitenkin toimi hienosti, ja muutaman nimimerkin ilmeisestä masinoinnista huolimatta jatkettiin entisellään - kuten suurin osa aktiiveista toivoikin.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by emppu »

Bird wrote:
Jessper wrote:Toisaalta arvostan myös yhteisön monimuotoisuutta, olen itsekin pysynyt harrastajana osin juuri matkailuvalokuvabingon ansiosta. Todella ikävä kuulla, että jossain on tehty myyräntyötä ketjun hautaamiseksi.

Mitä aktiivisimpien kirjoittajien karkoittamisella voisi voittaa?
Sanopa se. Muutaman aktiivin mielissä tuntuu ilmeisesti edelleen elävän jonkinlainen ihmeellinen vastakkainasettelu seteleiden kirjaamisen ja Matkailuvalokuvabingon välillä. Ihan kuin johonkin ns. toissijaiseen EBT-juttuun käytetty aika ja energia olisi jollain tapaa poissa seteleiden kirjaamisesta. :roll:

Samalla logiikallahan voitaisiin vaikka ajaa kaikenlaisten EBT-miittienkin lopettamista. Ihan turhaa touhua, kun vieläpä kaikki maksavat viitosilla eli uutta kirjattavaa ei tule kellekään. Käyttäisivät senkin ajan hyödyllisemmin kukin omilla kotinurkillaan seteleitä kirjaten!

En tietysti voi puhua kuin omata puolestani, mutta en minä ole ainakaan koskaan edes miettinyt, että lähtisinkös tänään vaikkapa pankkikeikalle vai yrittäisinkö sen sijaan ratkaista valokuva-arvoituksen. Nämä asiat eivät nyt vaan mitenkään liity toisiinsa ja ole siten toisiaan poissulkevia.

Se on nimittäin ihan fiiliksestä kiinni. Joskus innostaa pankkikeikkailla, mutta usein on kiva ottaa setelihommien suhteen rauhallisemmin ja kirjailla vain ne suunnilleen normaalilla käytöllä + ehkä pienellä kikkailulla hankitut setelit. Ja sitten arvailla Matkailuvalokuvabingon kuvaa - tai ihan yhtä hyvin olla arvailematta.

Sen sijaan Matkailuvalokuvabingon luoma lisämielenkiinto foorumiin on ainakin omalla kohdallani ihan selvä asia. Tuskin täällä tulisi ilman kuva-arvoituksia käytyä edes päivittäin, koska keskustelu on kuitenkin melko vähäistä. Samalla kun tsekkaan kuvabingon tilanteen, niin ainakin itse luen myös yleensä lähes kaikki muut mahdolliset uudet viestit läpi. Joskus saatan jopa johonkin kommentoida jotakin. Ja kuten Juristi M yllä jo fiksusti totesikin, niin tuskin foorumilla pyöriminen ainakaan vähentää intoa seteleiden kirjaamiseen.

Lopuksi on hyvä muistuttaa siitä, että taannoinhan tällä alueella käsiteltiin aloitetta siitä, että Matkailuvalokuvabingo ja muu ns. vähemmän tärkeä jutustelu olisi sijoitettu omalle alafoorumilleen. Tässä linkki silloiseen äänestykseen. Demokratia kuitenkin toimi hienosti, ja muutaman nimimerkin ilmeisestä masinoinnista huolimatta jatkettiin entisellään - kuten suurin osa aktiiveista toivoikin.
Bird haluaa taas ymmärtää väärin, no sitä on liikkeellä. Vanhana tietotekniikasta ymmätämättömänä, ilman alan koulutusta, oli tuo alafoorumin äänestys kenties väärä nimike. Tuo sticky (tai mikä nyt lieneekään) olisi ollut minun mielestäni foorumin eri asioiden järjestelyä. Tuon otsikon alle kerätyt aiheet olisivat olleet VAIN yhden lisäklikkauksen takana, ei mielestäni mitään hautaamista. Sehän olisi tullut tuohon ylös, neljänneksi otsikoksi.
Se mitä olen ajanut takaa tuon valokuvabingon "vihaamisella" on ollut ainoastaan se, et kun jollakin on jotain mielenkiintoista asiaa ebtaamisen tiimoilta, niin se hukkuu heti välittömästi alemmas. Jotenkin tuntuu kuin joillain olisi juuri tuo tarkoituskin, kun vaikkapa joku haasteen heittää (ei tuu enää minulta) niin välittömästi se "haudataan" ainakin tuon bingon takia.
No se siitä, mun jorinoita on täällä kuultu varmaan liikaakin. Jos jollain on tarvetta ottaa yhteyttä, on se varmempaa tehdä muilla keinoin, tää foorumi ei mun koneella tulevaisuudessa kovinkaan tiheään aukea.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by avij »

Yksi syy kirjaamisen vähenemiseen taitaa olla se, että pankeilla on jatkuva pyrkimys vaikeuttaa/vähentää käteisen käyttämistä. Esimerkkeinä nyt vaikka konttorien sulkemiset, konttorien aukioloaikojen lyhentämiset, konttorien muuttaminen käteistä käsittelemättömiksi, vaihtomaksut joita aiemmin ei ole peritty, tarkempi rahan alkuperän syynääminen rahanpesuepäilysten takia, rahan nostorajoitukset (itselläni S-pankki pudotti rajan 5000 eurosta 1500 euroon), tuolla toisaalla mainittu automaattinostojen tuleva hinnoittelumuutos ym ym. Eivät nuo toimenpiteet ainakaan rahan kiertonopeutta paranna, ja jotkut ehkä ovat vähentäneet kirjaamista näiden rajoitteiden takia. Jos viitosnippu pitää hakea naapurikylästä, niin ehkäpä pankkireissut harvenevat. Ainoa valopilkku on tuo tuloillaan oleva TalletusOtto, se saattaa piristää näitä piirejä (elleivät sitten hinnoittele sen käyttöä typerästi).

Ja jos joku foorumin topic ei kiinnosta, ei sitä ole pakko lukea. Itse olen kyseisen valokuvabingotopicin nähtävästi avannut viimeksi toukokuussa, mutta ei mulla silti ole mitään antipatioita tuohon veikkailuun osallistuvia kohtaan. Minäkin toivoin, että tuolla äänestyksellä oltaisiin saatu asia loppuunkäsitellyksi.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
syneb
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 3
Joined: Thu Aug 15, 2013 9:38 pm

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by syneb »

Tuo mitä pankit ovat viime aikoina (kuukausina, vuosina?) tehneet rajoittaakseen käteisen nostoa taikka vientiä on varmasti yksi tärkeä tekijä mitä pieniin kirjausmääriin tulee. Itse olen vastakin noin kuukausi sitten harrastuksen löytänyt, ja oli pettymys havaita, että helsingin nordeoista (kaikista tai ainakin lähes kaikista?) kassapalvelut on keskitetty itäkeskuksen toimipisteeseen. Että kiitos, ei kiitos, pakottavatko ne tätä hidasta automaattien rassausta jatkamaan tässä sitten? Pienillä kirjausmäärillä sitä toistaiseksi silti porskutetaan ja intoa riittää :)
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Aatos99 »

syneb wrote:Tuo mitä pankit ovat viime aikoina (kuukausina, vuosina?) tehneet rajoittaakseen käteisen nostoa taikka vientiä on varmasti yksi tärkeä tekijä mitä pieniin kirjausmääriin tulee. Itse olen vastakin noin kuukausi sitten harrastuksen löytänyt, ja oli pettymys havaita, että helsingin nordeoista (kaikista tai ainakin lähes kaikista?) kassapalvelut on keskitetty itäkeskuksen toimipisteeseen. Että kiitos, ei kiitos, pakottavatko ne tätä hidasta automaattien rassausta jatkamaan tässä sitten? Pienillä kirjausmäärillä sitä toistaiseksi silti porskutetaan ja intoa riittää :)
Munkkiniemen Nordeassa on ainakin vielä kassapalvelu,joka tosin on auki vain kello 13 saakka. Nordeasta rahan nostaminen on niin vaikeaa,että käytän mieluummin Osuuspankkia. Hyvä,että intoa riittää,sitä tässä harrastuksessa tarvitaan :D
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by avij »

syneb wrote:helsingin nordeoista (kaikista tai ainakin lähes kaikista?) kassapalvelut on keskitetty itäkeskuksen toimipisteeseen
Muissakin konttoreissa on vaihtelevasti kassapalveluita, mutta jossakin aiemmin näkemässäni tiedotteessa kerrottiin, että mainitsemasi Itäkeskuksen konttori sekä Rautatieaseman ja Mannerheimintie 7:n konttorit ovat erityisesti keskittyneet käteisrahan käsittelyyn. Näistä ainakin pitäisi saada rahaa ilman isompia nurinoita.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Juristi M »

avij wrote:Muissakin konttoreissa on vaihtelevasti kassapalveluita, mutta jossakin aiemmin näkemässäni tiedotteessa kerrottiin, että mainitsemasi Itäkeskuksen konttori sekä Rautatieaseman ja Mannerheimintie 7:n konttorit ovat erityisesti keskittyneet käteisrahan käsittelyyn. Näistä ainakin pitäisi saada rahaa ilman isompia nurinoita.
Tuo rautatieaseman Nordea on siitä mukava, että se tosiaankin on keskittynyt käteisen käsittelyyn ja sen aukioloajatkin ovat poikkeuksellisen hyvät: arkipäivisin klo 8-18. Eivät ole siellä vielä koskaan nikotelleet, vaikka olen nostellut tililtä pääasiassa vitosia ja kymppejä ja joskus useamman nipun kerrallaan. Joskus joutuu vähän jonottamaan, mutta kokemukseni mukaan vähemmän kuin Mannerheimintie 7:ssä. Tietysti perjantait klo 16 jälkeen ovat ruuhkaisia, samoin kuukauden 15. ja 16. päivä.
User avatar
Jamm
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 35
Joined: Tue Jun 11, 2013 11:16 pm
Location: Lempäälä, Suomi

Re: Kun kaikki menee päin arsea...

Post by Jamm »

X
Last edited by Jamm on Sat Feb 22, 2014 1:19 am, edited 1 time in total.
Uusi käyttäjänimeni: Jamm
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”