Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
q098
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 350
Joined: Tue Nov 02, 2004 7:53 pm
Location: Vantaa, Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by q098 »

Löytyi tällainen harvinaisuus, :flag-fi: / :flag-fi: :note-10:
http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=124804686" onclick="window.open(this.href);return false;

Seteli oli ikäisekseen (Sarjanumeron perusteella arvioisin olevan vuoden 2003 -mallia) harvinaisen hyväkuntoinen. Vain muutama taitos. Taitoksista päätellen seteli on ollut taitelluna lomapakossa.

Tämä taitaa jäädä kirjan väliin vähäksi aikaa.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by Highway_Star »

Tuli automaatista tänään :note-50: D/L. Edellisen kerran sellainen tuli vuonna 2006! :O
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by Petri6 »

Highway_Star wrote:Tuli automaatista tänään :note-50: D/L. Edellisen kerran sellainen tuli vuonna 2006! :O
Kannattaa säilyttää, jollet ehtinyt jo tuhlata! Viimeksi mennyt huutokaupassa 90e hintaan. Tosin tuossa myydyssä setelissä kuntoluokkakin oli 9, mutta luultavasti ainakin muutaman vuoden päästä ovat huonokuntoisemmatkin nimellisarvoaan suurempia.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by Highway_Star »

Petri6 wrote:
Highway_Star wrote:Tuli automaatista tänään :note-50: D/L. Edellisen kerran sellainen tuli vuonna 2006! :O
Kannattaa säilyttää, jollet ehtinyt jo tuhlata! Viimeksi mennyt huutokaupassa 90e hintaan. Tosin tuossa myydyssä setelissä kuntoluokkakin oli 9, mutta luultavasti ainakin muutaman vuoden päästä ovat huonokuntoisemmatkin nimellisarvoaan suurempia.
Kiitos vinkistä, pitääpä pistää talteen! :) Tuo löytämäni seteli on selvästi ollut kierrossa, mutta suhteelisen hyvässä kunnossa silti. Veikkaisin ehkä jotain 4-6 kuntoluokaksi tuon sivuston kuntoluokkamääritelmän perusteella.
User avatar
M005E5
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 90
Joined: Tue Apr 06, 2010 1:00 pm

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by M005E5 »

Automaatista tuli tänään 20€:n D/L seteli. Liekö mikään harvinaisuus, enpä osaa sanoa. Saman tien meni markettiin myös.
Summis vaan niinku nurmoolaiset Amerikkahan.
Kesä 1979
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 24
Joined: Sat Mar 03, 2007 6:34 pm
Location: Helsinki

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by Kesä 1979 »

Sain tänään 100 kappaletta :note-10: € seteleitä Helsingin keskustan Nordeasta. Ja ilokseni :D totesin, että sielähän oli kolme D/L seteliä. Ja kaikki ne kolme Setecin seteliä oli hyvässä kunnossa. Ei repeytymiä, ei rypistymistä eikä taitoksia. Tosi mahtavaa, että tämmösiä vielä löytyy.
Kallio Yesh.

Super Mario, Number one.
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by Juristi M »

Kesä 1979 wrote:Sain tänään 100 kappaletta :note-10: € seteleitä Helsingin keskustan Nordeasta. Ja ilokseni :D totesin, että sielähän oli kolme D/L seteliä. Ja kaikki ne kolme Setecin seteliä oli hyvässä kunnossa. Ei repeytymiä, ei rypistymistä eikä taitoksia. Tosi mahtavaa, että tämmösiä vielä löytyy.
D/L kympit ovat kyllä käyneet harvinaisiksi. Mutta elättelen toivetta, että kun vanhojen kymppien loppusiivous Suomen Pankin holvien perukoilta alkaa niin sieltä löytyisi vielä kiertoon vanhempia kymppinippuja (samaan tapaan kuin kävi vanhojen vitosten kanssa). Sormia ihan syyhyttää...
User avatar
M005E5
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 90
Joined: Tue Apr 06, 2010 1:00 pm

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by M005E5 »

Lompakossa kaksi D/L seteliä. Molemmat tulivat tänään ja ovat hyväkuntoisia:

D/L :note-50:
D/L :note-10:

M005E5
Summis vaan niinku nurmoolaiset Amerikkahan.
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

Re:

Post by LeBaron »

q098 wrote:
Tällä tapaa näemme vielä varmuudella euroseteileitä kierrossa, joissa komeilee ainakin kolmen, kenties jopa neljän eri pääjohtajan allekirjoitus :!:
Hieno profetia marraskuulta 2005.

Kyllä niitä vaan edelleen tulee D/L-seteleitä vastaan joka lähes arvolla, jopa :note-20: olen elokuun aikana saanut useampia. Tosin kohta mahdollisuudet saada yhtäkään D/L :note-5: kierrosta ovat aika olemattomat kuten muidenkin vähiin käyneiden vitoskombinaatioiden kohdalla. Eiköhän tännekin vielä tule oma topic jopa aiheesta "2002-sarjan vitoset".
bignoob
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 9
Joined: Mon Jul 27, 2009 7:20 am
Location: Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by bignoob »

Itsekin olen nähnyt viimeaikoina muutamia D/L kymppejä jotka eivät varmastikaan ole olleet kierrossa.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by Aatos99 »

Onhan noita Setecin seteleitä tullut viime aikoina kiitettävästi vastaan, etenkin kympeissä, joita olen pankeista hakenut. Tälläkin hetkellä on kätteni ulottuvilla yksi D/L-kymppi, jonka sain Maarianhaminasta. Mutta D/L-vitoset, jos niitä on oman EBT-urani aikana ollutkin jonkin verran liikenteessä, ovat nyt hävinneet miltei kokonaan kierrosta. Viimeksi olen aidon suomalaisen vitosen kirjannut EBT:hen toukokuussa, ja yhteensäkin olen niitä kirjannut vain 12 kappaletta. Mutta onneksi tämä seteliuudistus etenee niin hitaasti, että voimme vielä monen monituisen vuoden päästä bongata Setecin satasia ja sitä isompia seteleitä. :)
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by LeBaron »

Aatos99 wrote:Mutta D/L-vitoset, jos niitä on oman EBT-urani aikana ollutkin jonkin verran liikenteessä, ovat nyt hävinneet miltei kokonaan kierrosta. Viimeksi olen aidon suomalaisen vitosen kirjannut EBT:hen toukokuussa, ja yhteensäkin olen niitä kirjannut vain 12 kappaletta. Mutta onneksi tämä seteliuudistus etenee niin hitaasti, että voimme vielä monen monituisen vuoden päästä bongata Setecin satasia ja sitä isompia seteleitä. :)
Noh, kaikki on suhteellista. D/L-vitoset alkoivat olla todella selkeä vähemmistö jo joskus vuoden 2006 kieppeillä. Olet näköjään kirjannut reilu 3,5 vuotta ja löytänyt 12 niin itse väittäisin että ne ovat todella harvinaisia olleet jo vuosia. :) Mutta on hienoa että edes pieniä määriä vielä pulpahtelee esiin jostain holvien perukoilta/mummojen piironginlaatikoista ja etenkin kymppejä monet kertovat löytäneensä, itselle tullut ihan vain pari vastaan viime aikoina. Nyt kannattaa poimia talteen kun vielä ehtii. Olen muutenkin kaikki vähänkin parempikuntoiset Duisenberg-vitoset ottanut jemmaan varmuuden vuoksi mutta D/L:iä hyvin vähän on näkynyt. Muutama sentään. D/L :note-500: pitäisi poimia myös kun jostain löytäisi mutta niitä ei tule paljoa kirjattua.
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by Ossi »

LeBaron wrote:
Aatos99 wrote:Mutta D/L-vitoset, jos niitä on oman EBT-urani aikana ollutkin jonkin verran liikenteessä, ovat nyt hävinneet miltei kokonaan kierrosta. Viimeksi olen aidon suomalaisen vitosen kirjannut EBT:hen toukokuussa, ja yhteensäkin olen niitä kirjannut vain 12 kappaletta. Mutta onneksi tämä seteliuudistus etenee niin hitaasti, että voimme vielä monen monituisen vuoden päästä bongata Setecin satasia ja sitä isompia seteleitä. :)
Noh, kaikki on suhteellista. D/L-vitoset alkoivat olla todella selkeä vähemmistö jo joskus vuoden 2006 kieppeillä. Olet näköjään kirjannut reilu 3,5 vuotta ja löytänyt 12 niin itse väittäisin että ne ovat todella harvinaisia olleet jo vuosia. :) Mutta on hienoa että edes pieniä määriä vielä pulpahtelee esiin jostain holvien perukoilta/mummojen piironginlaatikoista ja etenkin kymppejä monet kertovat löytäneensä, itselle tullut ihan vain pari vastaan viime aikoina. Nyt kannattaa poimia talteen kun vielä ehtii. Olen muutenkin kaikki vähänkin parempikuntoiset Duisenberg-vitoset ottanut jemmaan varmuuden vuoksi mutta D/L:iä hyvin vähän on näkynyt. Muutama sentään. D/L :note-500: pitäisi poimia myös kun jostain löytäisi mutta niitä ei tule paljoa kirjattua.
Sain itse pari päivää takaperin D/L femman. Näin kun edellinen asiakas maksoi ostostaan ja vitosen sarjanumero alkoi L06*. Tämän jälkeen oli pakko laskea rahat kassalla niin että tuon vitosen sain hyppysiini. Nyt tämä hyväkuntoinen yksilö on omassa jemmassani. :)

(Edellisten harvinaisempien setelieni kävi vähän vanhanaikaisesti, tammikuussa kanarialle lähtiessä ne jotenkin eksyivät matkakassaan ja tulivat siis käytetyksi ebt:n erämaassa) :(
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by LeBaron »

Ossi wrote:Sain itse pari päivää takaperin D/L femman. Näin kun edellinen asiakas maksoi ostostaan ja vitosen sarjanumero alkoi L06*. Tämän jälkeen oli pakko laskea rahat kassalla niin että tuon vitosen sain hyppysiini. Nyt tämä hyväkuntoinen yksilö on omassa jemmassani. :)

(Edellisten harvinaisempien setelieni kävi vähän vanhanaikaisesti, tammikuussa kanarialle lähtiessä ne jotenkin eksyivät matkakassaan ja tulivat siis käytetyksi ebt:n erämaassa) :(
Siinä on oikeaoppista ebtaamista. Noin olisin itsekin tehnyt. ;)

Harmi tuo toinen juttu, ehkä joku niistä kulkeutuu takaisin kotimaisten turistien mukana.
User avatar
juk3965
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1416
Joined: Thu Jul 08, 2004 5:15 pm
Location: Leppävirta, Finland

Re: Setecin aidot ja alkuperäiset D/L setelit

Post by juk3965 »

Vuosi vuodelta D/L setelit käyvät harvinaisemmiksi. Tänä vuonna vain kaksi (molemmat :note-20: ) on käynyt käsien kautta. Toisen sain tänään automaatista ryppyisenä. Muutenkin tämänpäiväinen D/L :note-20: oli erikoinen, sillä sarjanumero oli L030* alkuinen ja viimeksi olen samankaltaista sarjanumerosarjaa syöttänyt vuonna 2004. Toivon mukaan en laittanut hetki sitten mitään harvinaisuutta uudelleen kiertoon kaupan kassalla.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”