Hoeveel dots heb je in Nederland?

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by rlaurenssen »

Er viel mij zojuist iets op toen ik naar de kaart van NL zat te kijken. We hebben er eigenlijk een nieuwe dot bijgekregen, door
de komst van de maasvlakte 2. Ik weet niet of het al meer mensen opgevallen was, maar volgens mij staat de maasvlakte 2 nog niet zo lang op de kaart. Hoewel ik betwijfel of deze dot wel binnen te halen is, het is wel een apart gezicht.

Om even on topic te blijven, ik heb nu alle 70 de dots van NL, of 70/71 als je de nieuwe dot meetelt :lol: .
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by Fons »

Dat lijkt er inderdaad op Misschien valt er binnenkort in een bedrijfskantine wat te halen...
User avatar
R/J
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2300
Joined: Fri May 16, 2008 12:04 pm
Location: Eindhoven & omgeving, Nederland

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by R/J »

Nog maar eens eentje erbij, met Leiden.

11. Groningen Stad (9-2)
28. Amsterdam (5-5) 31. Raalte-Deventer (8-5)
34. Den Haag (3-6) 35. Leiden-Gouda (4-6) 36. Utrecht (5-6) 37. Amersfoort-Veenendaal (6-6) 38. Apeldoorn-Arnhem (7-6) 39. Zutphen-Doetinchem (8-6)
44. Rotterdam-Dordrecht (4-7) 45. Gorinchem (5-7) 46. Tiel-'s-Hertogenbosch-Oss (6-7) 47. Nijmegen (7-7)
51. Vlissingen-Goes (2-8) 52. Bergen op Zoom (3-8) 53. Breda-Roosendaal (4-8) 54. Tilburg (5-8) 55. Eindhoven (6-8) 56. Helmond-Venray (7-8) 57. Arcen (8-8)
63. Valkenswaard (6-9) 64. Weert-Roermond (7-9) 65. Venlo (8-9)
67. Heerlen-Sittard (7-10) 68. Kerkrade Oost (8-10)
70. Zuid Limburg (7-11)

26/70 (+1)

(Poging om deze informatie in de vorm van Nederland weer te geven.)[/quote]
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by jrnsndrs »

Fons wrote:Dat lijkt er inderdaad op Misschien valt er binnenkort in een bedrijfskantine wat te halen...
En ze laten daar iedereen die erom vraagt zo maar binnen. Juist op zo'n gevoelige locatie geloof ik daar niets van.
Maar wie weet wil een vriendelijke portier wel wisselen?
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by eddydevries »

rlaurenssen wrote:Er viel mij zojuist iets op toen ik naar de kaart van NL zat te kijken. We hebben er eigenlijk een nieuwe dot bijgekregen, door
de komst van de maasvlakte 2. Ik weet niet of het al meer mensen opgevallen was, maar volgens mij staat de maasvlakte 2 nog niet zo lang op de kaart. Hoewel ik betwijfel of deze dot wel binnen te halen is, het is wel een apart gezicht.

Om even on topic te blijven, ik heb nu alle 70 de dots van NL, of 70/71 als je de nieuwe dot meetelt :lol: .
Omdat de 2e maasvlakte wel op de "kaart" te zien is, maar niet bij "Sateliet", vroeg ik me af, of het er wel is.

Volgens de bouwplanning zijn ze op dit moment bezig om het puntje (dat binnen de nieuwe dot valt) op te spuiten. Tweede helft van dit jaar wordt begonnen om de weg, spoorweg en nutsvoorzieningen aan te leggen.
Het eerste gedeelte van de 2e Maasvlakte is eind 2013 klaar. Maar het gedeelte waar het ons om gaat, hoort daar niet bij (dus geen bedrijven e.d.), dus dat wordt ergens tussen 2014 en 2033.
Misschien wel wat eerder, als iemand een tankstation of zo daar opent, maar ik ben bang dat dat niet echt rendabel zal zijn (zo in een uithoek).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by googlejaps »

Update:

Ik heb even een paar fouten hersteld. Dot 13 (Den Helder-Den Burg) was toegevoegd omdat het biljet uit Breezanddijk (afsluitdijk) in de dot van Breezand (bij Den Helder) was terecht gekomen. Dot 31 (Raalte-Deventer) was ingekleurd door NIG vanwege mijn biljetten uit Zwolle. De googlemaps kaart zet deze biljetten echter in dot 23 (Emmeloord-Kampen) die ik ook al met andere plaatsen gescoord heb. Dot 51 (Vlissingen-Goes) is nu wel nieuw.

5. Uithuizen (9-1)
10. Kollum-Roden (8-2)
11. Groningen Stad (9-2)
12. Winschoten (10-2)
14. Den Oever-Oudeschild (5-3)
15. Makkum-Stavoren (6-3)
16. Sneek-Heerenveen (7-3)
17. Oosterwolde (8-3)
18. Assen (9-3)
21. Hoorn (5-4)
23. Emmeloord-Kampen (7-4)
24. Meppel-Dedemsvaart (8-4)
25. Coevorden (9-4)
27. Haarlem (4-5)
28. Amsterdam (5-5)
29. Lelystad (6-5)
30. Veluwe noord (7-5)
34. Den Haag (3-6)
35. Leiden-Gouda (4-6)
36. Utrecht (5-6)
37. Amersfoort-Veenendaal (6-6)
38. Apeldoorn-Arnhem (7-6)
39. Zutphen-Doetinchem (8-6)
44. Rotterdam-Dordrecht (4-7)
45. Gorinchem (5-7)
46. Tiel-'s-Hertogenbosch-Oss (6-7)
47. Nijmegen (7-7)
51. Vlissingen-Goes (2-8) new
52. Bergen op Zoom (3-8)
53. Breda-Roosendaal (4-8)
54. Tilburg (5-8)
55. Eindhoven (6-8)
56. Helmond-Venray (7-8)
57. Arcen (8-8)
62. Reusel (5-9)
63. Valkenswaard (6-9)
64. Weert-Roermond (7-9)
65. Venlo (8-9)
67. Sittard-Heerlen (7-10)
70. Zuid Limburg (7-11)

Totaal: 40/70 (-1)
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by yli »

googlejaps wrote:Update:

Ik heb even een paar fouten hersteld. Dot 13 (Den Helder-Den Burg) was toegevoegd omdat het biljet uit Breezanddijk (afsluitdijk) in de dot van Breezand (bij Den Helder) was terecht gekomen. Dot 31 (Raalte-Deventer) was ingekleurd door NIG vanwege mijn biljetten uit Zwolle. De googlemaps kaart zet deze biljetten echter in dot 23 (Emmeloord-Kampen) die ik ook al met andere plaatsen gescoord heb. Dot 51 (Vlissingen-Goes) is nu wel nieuw.
Zwolle is inderdaad beetje een probleem geval. De stad ligt in 4 dots, en ik heb destijds bij het maken van de NIG codes geen rekening gehouden met de diverse postcodes binnen één stad.

Breezanddijk (postcode 8766) had wel goed moeten gaan. Of heb je misschien de postcode van je biljetten aangepast ?
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13072
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by vermeer »

4645 CW=61. Kalmthoutse heide (4-9) [klein]; alleen deze postcode geeft deze dot? Ik gebruik alleen de cijfers.
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by yli »

Nee, waarschijnlijk nog een paar letter combinaties - maar die details weet ik niet.
Over het algemeen gebuik ik ook amper die letters. Voor Putte zou ik een uitzondering maken :wink:

In de afgelopen jaren paar keer in Putte geweest, maar die bewuste dot heb ik nog altijd niet.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13072
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by vermeer »

Ik bedoel; die postcode is de Achterstraat in Putte. Hoeveel heb ik uit Putte; je hebt 135 biljetten uit deze stad ingegeven en over 2 weken ben ik er weer.
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by yli »

Tsja, het zijn ongeveer alle straten ten oosten van de grensovergang Antwerpsestraat/Puttestraat.

voor details zie google maps
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by googlejaps »

yli wrote:
googlejaps wrote:Update:

Ik heb even een paar fouten hersteld. Dot 13 (Den Helder-Den Burg) was toegevoegd omdat het biljet uit Breezanddijk (afsluitdijk) in de dot van Breezand (bij Den Helder) was terecht gekomen. Dot 31 (Raalte-Deventer) was ingekleurd door NIG vanwege mijn biljetten uit Zwolle. De googlemaps kaart zet deze biljetten echter in dot 23 (Emmeloord-Kampen) die ik ook al met andere plaatsen gescoord heb. Dot 51 (Vlissingen-Goes) is nu wel nieuw.
Zwolle is inderdaad beetje een probleem geval. De stad ligt in 4 dots, en ik heb destijds bij het maken van de NIG codes geen rekening gehouden met de diverse postcodes binnen één stad.

Breezanddijk (postcode 8766) had wel goed moeten gaan. Of heb je misschien de postcode van je biljetten aangepast ?
Grappig zo'n late reactie op mijn update in April ;)

Voor Breezanddijk heb ik postcode 8766 TS gebruikt. Na even zoeken zie ik inderdaad dat ik de postcode aan heb gepast. In eerste instantie had ik postcode 1764 GL gebruikt.

Zwolle is inderdaad een apart geval. NIG kleurt daar dot 31 voor in, maar EBT doet dat niet. In April stond mijn pinnetje van Zwolle nog in dot 23 (lees ik in mijn post van toen. Nu zet EBT Zwolle wel in dot 31, maar die dot is toevallig niet ingekleurd. Voor dit topic wil ik het liefst toch de dotmap aanhouden zoals EBT hem inkleurt, dus laat ik voorlopig de dot leeg. Dat betekent gewoon dat ik een keer naar dot 31 moet gaan om een plaats in die dot te scoren.
Zwolle.jpg
Zwolle.jpg (63 KiB) Viewed 2839 times
User avatar
R/J
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2300
Joined: Fri May 16, 2008 12:04 pm
Location: Eindhoven & omgeving, Nederland

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by R/J »

googlejaps wrote:Zwolle is inderdaad een apart geval. NIG kleurt daar dot 31 voor in, maar EBT doet dat niet. In April stond mijn pinnetje van Zwolle nog in dot 23 (lees ik in mijn post van toen. Nu zet EBT Zwolle wel in dot 31, maar die dot is toevallig niet ingekleurd. Voor dit topic wil ik het liefst toch de dotmap aanhouden zoals EBT hem inkleurt, dus laat ik voorlopig de dot leeg. Dat betekent gewoon dat ik een keer naar dot 31 moet gaan om een plaats in die dot te scoren.
Misschien moet je nog verder inzoomen, tot op lokatieniveau (of bij de knop EBT de optie "Show locations / Locations" direct selecteren). Dan zou het bolletje wel in de juiste dot moeten staan.

Maar bij mij verdwijnen dan ook een aantal lokaties, dus ik kan niks garanderen.
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by yli »

Volgens mij wordt voor die locatie het gemiddelde co-ordinaat van Zwolle gebruikt, en voor je eigen dotmap het co-ordinaat van je gebruikte postcode.

De meeste postcodes hebben geen eigen co-ordinaat in Nederland. Maar ik zal Zwolle eens bijwerken.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13072
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Hoeveel dots heb je in Nederland?

Post by vermeer »

Technisch gezien kun je de dot van Hattem haast niet met een invoer van Zwolle doen.
Post Reply

Return to “Spelletjes & Statistieken”