NL-Tour: 355 Nederlandse gemeenten (01-01-2019)

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Smike
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 574
Joined: Wed Apr 27, 2005 12:40 pm
Location: Amsterdam (NL)
Contact:

Post by Smike »

EuroNederweert wrote: PS. In Limburg (NL) is een gemeentelijke herindeling bezig.
Klopt, sterker nog er komen er nog meer aan, maar aangezien dat pas 1 januari 2007 gebeurd lijkt het me dan vroeg genoeg daar rekening mee te houden...:

* Provincie Noord-Holland: de gemeenten Medemblik, Noorder-Koggenland en Wognum worden vrijwillig samengevoegd tot de nieuwe gemeente Medemblik.
* Provincie Noord-Holland: de gemeenten Obdam en Wester-Koggenland worden vrijwillig samengevoegd tot de nieuwe gemeente Koggenland.
* Provincie Zuid-Holland: de gemeenten Ter Aar, Liemeer en Nieuwkoop worden vrijwillig samengevoegd tot een nieuwe gemeente met als werknaam Nieuwkoop, hoewel de meeste inwoners zich in een enquête tegen fusie hebben uitgesproken.
* Provincie Zuid-Holland: de gemeenten Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs en Bleiswijk worden vrijwillig samengevoegd tot de nieuwe gemeente Lansingerland.
* Provincie Zuid-Holland: de gemeenten Binnenmaas en 's-Gravendeel worden vrijwillig samengevoegd tot een nieuwe gemeente met als werknaam Binnenmaas.
* Provincie Limburg: de gemeenten Haelen, Heythuysen, Hunsel en Roggel en Neer worden vrijwillig samengevoegd tot de nieuwe gemeente Leudal.
* Provincie Limburg: de gemeenten Heel, Maasbracht en Thorn worden vrijwillig samengevoegd tot de nieuwe gemeente Maasgouw.
* Provincie Limburg: de gemeenten Ambt Montfort en Roerdalen worden vrijwillig samengevoegd tot een nieuwe gemeente met als werknaam Roerdalen.
* Provincie Limburg: de gemeenten Roermond en Swalmen worden gedwongen samengevoegd tot een nieuwe gemeente met als werknaam Roermond. Deze fusie is erg omstreden, omdat het kleinere Swalmen niet met Roermond maar met Beesel wil samengaan. De vraag is, of dit voorstel het in de Tweede en Eerste Kamer zal halen.
EuroNederweert
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 194
Joined: Sun Apr 17, 2005 4:31 pm
Location: Nederweert (Netherlands)
Contact:

Post by EuroNederweert »

ik zie nu dat ik een paar foutjes heb gemaakt in mijn praatje, maar ja, dat was ook heel snel uitgetypt. :wink:
EBT name changed in Montfort
User avatar
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3692
Joined: Tue Jun 01, 2004 12:13 am
Location: The Netherlands
Contact:

Post by BaliBennie »

In de Finse statistics hebben ze ook een gedeelte met opgeheven gemeentes. Dan kun je die er gelijk in de stats invoegen.
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Post by yli »

Ach, na de volgende gemeentelijke herindeling kunnen we de data in NIG veranderen - en dit topic.

Gemeentelijke herindelingen zijn van alle tijd volgens mij - wel jammer eigenlijk. Grootste nadeel is dat er namen worden bedacht waarbij je geen idee hebt waar het zou kunnen zijn.

Een optie in NIG om aan de hand van de invoerdatum de naam van de gemeente op dat tijdstip te bepalen lijkt me ingewikkeld. Maar goed, ik ben niet zo'n computer wonder :wink:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
_Marcel_
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 466
Joined: Sat Nov 20, 2004 3:28 pm

Post by _Marcel_ »

Gelijk maar de 2 gemeentes hier om de hoek ingevuld :P

_marcel_ :flag-nl: 47/458 even op schuiven per provincie Image 0/12 Image 2/6 Image 4/31 Image 2/56 Image 0/25 Image 1/47 Image 3/68 Image 31/64 Image 0/25 Image 3/29 Image 0/13 Image 1/82
User avatar
the taxman
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 655
Joined: Tue Jun 07, 2005 9:19 pm

Post by the taxman »

Hits: Municipalities of the Netherlands (13/458 and 5/458)

Drenthe (1/12)
Groningen (2/25)
Noord-Brabant (2/68 )
Noord-Holland (6/64)
Overijssel (1/25)
Utrecht (1/29)
Zeeland (1/13)
Zuid-Holland (4/82)


notes: Municipalities of the Netherlands (61/458)
Drenthe (1/12)
Flevoland (1/6)
Gelderland (9/56)
Limburg (3/47)
Noord-Brabant (9/68 )
Noord-Holland (14/64)
Overijssel (1/25)
Utrecht (11/29)
Zeeland (3/13)
Zuid-Holland (9/82)


dennis
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

topic naam: NL-Toer: gemeentes (update 23-5-2005)


????
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Post by yli »

Hm, goed gezien Fons...moet uiteraard 2006 zijn. :oops:

topic is slechts 3 dagen oud
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
gaper
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Tue Aug 31, 2004 4:06 pm
Location: Assen (NL)

Post by gaper »

mmm, ik krijg het nog steeds niet voor elkaar :cry:
sinds nieuwe site (?) herkent NIG op een of andere manier de '€' in gap€rij niet en maakt er er steeds 'gap€rij' van
iemand een oplossing?
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Post by yli »

Voor vragen over NIG, kun je het beste hier een vraag stellen (forum onderdeel Statistics). Zelf zou ik het niet weten.

uiteraard wel in engels, want ik verwacht dat de makers van NIG niet zo thuis zijn met de nederlandse taal
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
Juud
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1720
Joined: Wed May 12, 2004 5:32 pm
Location: Roosendaal, The Netherlands

Re: NL-Toer: gemeentes (NIEUW 21-5-2005)

Post by Juud »

Na een tour door de regio gisteren mag ik Tholen, Oostflakkee, Zevenhuizen-Moerkapelle en Barendrecht toevoegen:


Mijn specificatie (totaal 60):

Image 0
Image 0
Image 0
Image 4
Image 0
Image 3
Image 15
Image 2
Image 3
Image 5
Image 4
Image 24
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Post by yli »

Ik heb er zelf ook weer 3 gemeentes (Noord-Brabant) bij kunnen voegen. M'n fiets staat nu in Eindhoven - helaas met lekke band - morgen verder fietsend door Brabant - op zoek naar meer biljetten in meer gemeentes ;)

:flag-nl: Image 10/56 Image 1/25 Image 14/47 Image 37/68 Image 3/64 Image 1/25 Image 2/29 Image 5/82
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
gaper
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Tue Aug 31, 2004 4:06 pm
Location: Assen (NL)

Re: NL-Toer: gemeentes (update 23-5-2006)

Post by gaper »

Image Drenthe 7
Image Flevoland 2
Image Friesland/Fryslân 11
Image Gelderland 12
Image Groningen 4
Image Limburg 6
Image Noord-Brabant 13
Image Noord-Holland 2
Image Overijssel 11
Image Utrecht 6
Image Zeeland 7
Image Zuid-Holland 28

Municipalities of the Netherlands (109/458)
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Post by arjanvs »

46 / 458 :lol:

maar bij mijn stats op NIG staan geen provincie vlaggen of is dit altijd :?:
er staan alleen maar nederlandse vlaggen
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Post by yli »

arjanvs wrote:46 / 458 :lol:

maar bij mijn stats op NIG staan geen provincie vlaggen of is dit altijd :?:
er staan alleen maar nederlandse vlaggen
Ja, die provincie vlaggen heb ik zelf gemaakt. Ik gebruikte ze al voor m'n statistieken op dit forum.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
Post Reply

Return to “Spelletjes & Statistieken”